/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
du ska inte köra rygg o bröst efter varann... sen vet ja inte hur mkt tid du har o så men d känns ganska onödigt å köra en hel dag me bara axlar.. du kan annars lägga upp att du kör bröst å framsida axlar en dag, samt baksida axlar samma dag som rygg... men kör nått annat pass mellan bröst å rygg... bara ett råd från mej..nån annan har säkert en annan synpunkt.
vi är överallt!
det är en bra övning..alltså d ultimata e som sagt å köra en muskelgrupp per gång så om du har tid så kör axlar en dag..mitt förslag va bara för o korta ner antal träningsdagar. när du kör baksida axlar så sätt dig med en skivstång som är fast i en maskin så att säga...å sänk ner bakom huvet o upp igen..mkt bra övning. det är så pass stora muskelgrupper rygg å bröst..jag personligen kör inte dom efter varann för att när jag har tränignsvärk i bröst skulle ja inte kunna maxa ryggen å tvärtom... tänk också på att du ska träna muskler som ligger nära varann också så inte blodet får så lång väg att transportera när du väl har pump i musklerna
vi är överallt!
yun_di jag kör 5 dar i veckan, kör: 1. bröst, triceps 2. rygg, biceps 3. ben 4. bröst, triceps 5. axlar, och kanske lägger jag in biceps och kör mage varje pass..tycker det funkar jätte bra, och det är bra om man kör sammarbetande muskelgrupper.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kachaii : Vilka dagar vilar du då? helgerna?
jepp helgen blir vila lördag och söndag alltså, men anledningen att jag kör 5 dagar i veckan är att jag har sommarlov nu :) finns inte mycket att göra tidigt på dagen så det blir gymmet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Förlåt men jag förstår inte vitsen med att träna bröst och triceps 2ggr på en vecka?
_Everybody_ underestimates the kick in the groin
Pastasallad: Du syftar på kachaii nu va?
om du syftar på mig så, jag vill inte tappa på tex bänk så därföör har jag bröst två ggr i veckan, och passar på att köra triceps också.
tappa i bänk? menar du att du tappar i det andra iom att du bara kör det en gång per vecka då?
Tappar du inte i böjen? Kul att se att folk skriver och håller tråden levande även om jag inte orkar läsa hälften.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
kachii du tränar bröst å triceps 2 ggr..men du får inte mer träning för det..räcker med 1 gång...tänkt på att du bygger musklerna när du vilar! plus att triceps e den musklen du behöver träna minst..om du kan kolla upp nånstans så ser du att triceps e me i dom flesta övningar me d flesta muskelgrupper. förlorar i bänk? bänk är ingen bra träning, det förstör musklerna mer än vad d tränar dom..ta bänk när du ska se hur mkt mer du tar i vikt..räcker med o maxa en gång. måste också fråga hur du kan köra en sekundär muskel tillsammans me rygg? om du kör rygg hårt så ska du inte orka köra nå annat...
vi är överallt!
kör tricpes å biceps på samma dag...tänk på när du lägger upp vilka muskelr du ska köra tillsammans att dom ska va nära varann så blodet inte har för lång väg att transportera när du väl har fått pump
vi är överallt!
Pastasallad jepp precis. bänk är den man tappar mest på, Bänk en gång i veckan är för lite iaf för mig. och det är bara i bänk jag brukar maxa på.Djbrunte . om du menar mig så, ben är inte nånting som jag vill bli sådär jättestark på men ben blir det en gång i veckan och då kör jag böj. och tappar inte i böj nej för att det inte är lika lätt att tappa i böj som i bänk tex.nova maxar i bänk var 10de dag ungefär. att det förstör nja. Jag kör bänk iaf två gånger i veckan och så blir det, har testat att köra en gång i veckan och då har jag gått ner. så isåfall blir det meningslöst att köra bänk om jag bara ska köra bröst en gång i veckan. och nova jag har kollat hur bodybuilders tränar och jag försöker lägga upp det precis som dem, inte för att jag vill bli b-builder men dem kör ju så för nånting.
jag ska åka till kroatien om 9 dagar och vill ha en slankare mage, vad ska jag göra?? brukar köra lite på min abweel men inte så värst mkt. jag har en extra valk föresten :P
?
kachaii kör hantelpress istället...betydligt bättre
vi är överallt!
el-weon 9 dagar e tajt hehe...men lägg om maten å käka sallad o kör lite sit ups på kvällarna ;)
vi är överallt!
nova jo kör den med :) den är bra och rolig att köra.
japp håller med dig... sen kan du köra att du ligger på bänken och drar hantlarna ner mot golvet..raka armar..sen upp mot bröstet..å när du är vid bröstet drar du ner mot magen så nära du kan sen upp igen och sen börja om.. den tar som fan =)
vi är överallt!
okej vet vilken du menar, ska ta och testa den :)
Kachaii P17 hur länge har du tränat? Och att lägga upp din träning efter hur bodybuilders kör är nog lite overkill, tänk på att de är proffesionella "atleteter" som förmodligen känner sina kroppar väldigt bra, och att lägga upp din träning efter hur coleman kör tycker jag verkar korkat.
pasta 6 mån. har jag kört. korkat va? det är inte bara bodybuilders som kör så, det finns många som kör så, sen så behöver man inte köra exakt dem övningar dem kör och vikter så det blir inte overkill mannen. Och jag vet hur mycket jag kan ta själv och hur mycket jag pallar. men du verkar vara proffs lr nåt va? berätta hur du kör då eftersom du är så smart och kan mer än mig.
Då undrar jag verkligen, vad menade du när du sa att du kör som bodybuilders när du inte ens kör de övningar de kör?
Då menade jag dem muskelgrupper dem kör samma dag. Alltså att dem kör t.ex en dag Bröst med triceps. Det är det jag har kollat, alltså hur dem lägger upp själva schemat.
Ok, och varför kör du då två dagar? Jag ser ingen anledning till att enda anledningen att du "tappar" i bänk beror på dina kostvanor. Annars får du se till att köra fler set bänk den dagen du väl tränar bröst.
beror på något annat än dina kostvanor* ska det självklart stå.
:) nja, men vissa tappar lättare än andra också, och jag brukar väl köra ett bra antal set varje gång. Bröst blir måndag och torsdag, musklerna hinner vila och återhämta sig. Det va så att jag körde bänk sen gick det en vecka och när jag körde så tog jag 8-10 kg mindre än det jag kunde ta och tro mig det svider när det gäller bänkpress för man vill ju gå upp och det tar sin tid faktiskt, och det är just på bänkpressen man tappar mest på av allt. Om du kör bänk så kanske du borde veta det :) annars hade jag tagit och kört bröst en gång i veckan.
Ah, men testa för all del att minska det till 1 gång i veckan. Låt iallafall triceps vila sig till 1 träning/vecka, då det är en väldigt använd muskelgrupp i nästan alla pass. Tappar i bänken pga sämre balans måste det varit? För att tappa så mycket i ren styrka går inte att göra så snabbt utan att tappa i annat. Testa lägga in smal bänk på din tricepsdag så du får mer bänk-balans och kontroll..
kachaii Du kan ju för i hela fridens namn inte lägga upp ett schema som bodybuilders kör på. Speciellt om du bara är en hobbymuskelbyggare.. Sen att du kör bröst 2 ggr i veckan när du bara tränat i 6 månader låter ju onekligen helt skevt. Om du kört bröst 2 ggr i veckan tror jag snarare du blivit svagare om du pumpat med det du precis klarat av.. Och när du säger att du tappat 8 - 10 kg i bänkvikt när du gått ner till 1 gång per vecka beror nog på teknik och balans. På 6 månader är det väldigt svårt att få till den "perfekta" rörelsen. Träna varje muskelgrupp med en veckas mellanrum och ät ordentligt. Jag har också tränat lika länge som dig! Har gått upp ca. 20 kg och har ökat bänkpressmaxningen med ca. 40 kg (Från 55 kg till 93 kg)
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
Vettigaste inlägget på ett tag.
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...
när det gäller bänk e d som många säger balans med i bilden.. d e svårt å förklara lite teknik såhär på nätet... men kachaii ja ska försöka hehe... när du ligger på bänken..ligg inte direkt på ryggen helt platt, utan dra ihop ryggen lite så att du nästan ligger på skulderbladen... prova o se hur d känns...kanske låter skevt men d funkar mkt bra för mej... ja hade ingen teknik alls i d..kunde bara ta ca 70 kg i maj...va sämst..nu har ja fått in lite å tar 90 2 månader senare...
vi är överallt!
jag tar 92.50 just nu, men alltså bänk en gång i veckan för mig går bara inte, jag känner ju själv att jag tappar när jag bara kör en gång i veckan. Och när det gäller hur bodybuliders kör så, det finns många andra i gymmet som också kör så, och har hört att det är ett bra sätt att lägga upp det så. tekniken och balansen har jag ganska bra om jag även kanske måste lära mig lite mer teknik så är min teknik helt ok. jag brukar köra så som du säger på skulderbladen ungefär att man drar upp ryggen och så.
Du tränar styrketräning för att kunna skryta för dina polare om vad du tar i bänk och kom fan inte och säg något annat, patetiskt.
BURN!
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
Varför skadar bänkpressen mer än den bygger? Fan den skönaste jämte knäböjen.
Är du dum eller, vadå skryta. jag kör för att kunna bli starkare och bygga upp mig och hålla mig i form. kom inte snacka skit. jag menar är det fel på något sätt att träna bröst två ggr i veckan?
Ja, det kan vara direkt kontraproduktivt.
okej, om du säger att det är det, så måste väl det vara så antar jag.
Vad tar alla ni i bänk förresten? Då menar jag maxat.. Jag började köra bänkpress på riktigt för typ 1 vecka sen (innan så körde jag aldrig bänkpress) så jag håller på och få in tekniken nu men just nu tar jag maxat 60 kg :/ väger 56 kilo.. om de nu har nån betydelse
FuelDOg P23 har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..
90. Jag suger.
Då suger jag tydligen 30 gånger mer än dig :/
FuelDOg P23 har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..
Kachaii P17: Jag orkar inte svara utförligare än så på din fråga eftersom jag och andra har skrivit det minst 10ggr innan i tråden varför man inte skall träna bänk 10ggr i veckan och ben "när man joggar" som vissa gör. Du gör fel på alla sätt du kan. Vill du lyftare större vikter så är det inte BÄNKPRESS två ggr i veckan du skall göra. Kör bänkpress ena dagen och komplementövningar till bänken, t.ex dips, isometriska bröstpressar, lats osv den andra. Att lyfta tungt i bänken handlar främst om TRICEPS och teknik och inte bröstmuskulatur. Är du intresserad av stora bröst muskler och inte vikten så bör du skala ner volymen på alla andra muskeldelar, dvs träna resten av kroppen med färre set. Men inte ens här bör du köra bänk två ggr i veckan, träna bänk ena dagen och några andra bröstövningar med andra set/reps parametrar den andra. Jag själv tar 162.5kg och jag kommer garanterat inte nå 200 genom att lyssna på vad skumme leffe eller sugrörs-ahmad på gymmet säger att man ska göra.
jeje d e svårt å jämföra va folk tar pga av teknik o allt..många som tar 70 kaske kan ta 90 om dom gör rätt osv.. d går nästan inte å jämföra gym överhuvudtaget för alla maskiner osv e nästan alltid olika för varje gym... som på ett gym tog jat 75 i triceps...på ett annat 25..så d e så sjukt olikt
vi är överallt!
_theaerocrew okej, tar åt mig av det du säger, man kan alltid lära sig mer! soft att du tog din tid och säga det thx.
Hapiness! Någon mer än jag som lider av Esapro?
Ja Har fått en lite dålig vana senaste tide ja skiter typ 2 gånger om dagen så ja e lite orolig att ja ska gå ner i vikt bara för ja går på toa så mycket???
:D
A_Unit : hahaha Är Chins för ryggen förresten? Eller axlar?
Yun_DI: Rygg, en kanonövning för latsen(vingarna) Pastasallad: Alla lider av Esapro, smaken är förkastlig, ration av priset i jämförelse med vilka resultat man kan förvänta sig är helt FOCKED up, man får vad man betalar för men det är fortfarande inte värt det imho. skönt att theaerocrew orkade printa ner allt jag inte orkade.