om det är dubbelavsnitt så skulle gissa på att det släpps lite senare i natt... åtminstone på piratebay
Supafly F24 Vem är fientlig? Det vi diskuterar är intressant till skillnad fr dina personliga intryck. Hänvisningarna till X-men är viktiga men knappast något att störa sig på. naero Jag köper det inte! Nathan är 2 busy to give a fuck. Men vi får väl se snart. Jag tror att Nathan dör btw. Air fight a la Dragonball/Neo Matrix vill jag se.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Om nästa säsong blir som jag tror så kommer den här serien gå till nya höjder. Jag hoppas verkligen att nästa säsong blir Hiros utveckling i forna tiders Japan. Vore helt sjukt fett om hela nästa säsong handlade om hans liv där!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
finalen var tydligen bara 1 h (40 min) lång
yep, en timme. Och sjukt fet va den! :D
Gogaku: tror du det kommer vara så? finns det något som pekar på att han skulle utvecklas i forna japan? hade vart sjukt fett men ser det inte riktigt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Joel413 P23 Varför jag tror att det kan vara så är att i slutet stog det "end of part one" sen står det "Beginning of part two" och man får se Hiro landa i forna Japan och dom visar ingenting annat.
Hiro är antagligen den populäraste karaktären i serien och det vore ett riktigt smart move av nbc att göra en hel säsong med Hiro. Dels för att pumpa fler säsonger och dels för att folk inte ska förlora intresset då det skulle bli en hel side-story med den populäraste karaktären!
Tänk er en Rome-liknande säsong där man ser Hiro tränas och förberedas för nånting som man kanske kommer få veta delar utav utmed säsongen, och sen slutar den med att Hiro kommer tillbaka till framtiden och resten av den "nutida" historien fortsätter i säsong tre! Sjutk coolt vore det!
Jag undrar vem den här andra "onda" snubben är.. han som Molly sa var värre än Sylar. Kanske Nathan&Peters farsa? :) Bra säsongsavslut. Lite dåligt bara att Sylar inte kunde stoppa en slö Hiro som kom skrikandes och högg honom, efter allt Sylar har gjort liksom. Tror även Charles (simones farsa) kommer tillbaka i säsong 2.. den där scenen med han och Peter verkade riktigt "djup" på nåt sätt så det känns som att dom måste förklara det där ännu mer.
galet fet säsongsavslutning! tror nog säsong 2 kan bli minst lika bra som den första!
Vadå Sylar överlevde ju! Han kröp ju ner i brunnen.. Hoppas verkligen inte att säsong 2 kommer handla om Hiro, varför skulle den göra det? Men man kan ju hoppas att dom lägger ner hela grejen med att folk tror sig veta vad som kommer hända i framtiden och försöka stoppa det.. jaja vi får väl se!
Gogaku: ah såg nu.. tror ju knappast det blir en hel säsong med bara Hiro i japan.. hade vart rätt löjligt på något vis och tror inte det hade gått hem alls.. däremot jävligt fett att han kommer vara där, riktigt tungt.. jävligt bra upplägg med den större onda snubben, nästa säsong blir nog helt loss..
fan vad jag fick vänta innan jag kunde kolla, borde gått och lagt mig för två timmar sen :P fett värt besväret dock
o rly?
haha ska du gå o lägga dig nu?
Gogaku: Det var inte Hiro, det var Kensei, varför kommer förklaras i sommar då "generations" går. ----------------- Tror aldrig jag sett så många misstag i en säsongsavslutning någonsin.
- Varför telekinesi:ar inte Sylar bort Hiro under hans 10 sekunder långa "hyyyyaaaaaaaaa"-skrik innan han spetsar honom? - Varför skjuter inte Claire Peter? HAN ÄR ODÖDLIG, DUH
naero: peter kan ju dö, sylar dödar honom ju, så länge föremålet som dödar honom finns kvar så förblir han död, så har jag förstått det i alla fall. när han pratar med claire om att hon måste skjuta honom så säger han det i alla fall. men varför sylar inte dödar hiro är en bättre fråga.
Rehab is for quiters.
clone: ja, och hur svårt vore det att plocka ut en kula?
naero, om inte kulan går igenom. då borde han heala ihop sig själv på nolltid.
Lugn!
Producent
2007-05-22 15:34
jag tror ingen dog, inte ens peter. dessutom såg man även hur sylar hade kravlat iväg ner i kloaken :-) och Hiro är så skön :D
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance
Mer grejer. * Jag antar att "Haithan" springer runt på flygplatsen fortfarande och letar efter Claire?, trots att med hans förmåga så skulle han kunnat stoppa både Gabriel och Peter ensam * Varför behöver helt plötsligt Peter Nathan's hjälp för att flyga? * Nu när Hiro kan färdas genom tid och rum, varför inte bara åka tillbaka till dagen Gabriel föddes och kväva honom på BB? * Hur kunde Nikki veta vem hon skulle ge sig på av Gabriel och Peter?, hon har aldrig träffat någon av dom, för henne var det två helt okända människor som stod och slogs, och ändå så ger hon sig på rätt person?
Producent
2007-05-22 16:35
en till sak jag kom att tänka på. i det avsnittet när man först gången ser Nathan flyga på "riktigt", så är ju Haitern med claires farsa där mitt i öknen, men nathan flyger iväg ändå. borde inte haiterns kraft "kvävt" nathans flygförmåga :S
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance
Galet grymmt avsnitt, någon som har anning om när nästa säsong kommer ut? Eller "miniserien" som folk snackar om.
Så kassa fighter... naero och skez , word.
cva ?
Hehe, Kirby building (Jack "the King" Kirby)! Och i förra avsnittet nämndes det att Micah var på våning 42 (Douglas Adams). Härligt mycket referenser till bra skit i den här serien. Och öh... Noah Bennet?! Värst vad alla har bibliska namn i den här serien.
Frågan är om Peter verkligen är död.
Jag menar, antagligen är han det, men det finns en öppning.
varför skulle peter vara död?
!!!
Fleppo2: Stått rätt länge iof vilka som fått kontrakt för nästa säsong, Peter är ej död iallafall, så mycket kan jag säga.
klart att inte peter e död.. nathan däremot.. sucker hahaha.. menar kunde inte nathan kommit typ 5 min tidigare tagit peter lämnat han påmånen åkt tillbaka o hämtat han sen haha
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker
naero Så du menar att den person som visades precis i slutet inte var Hiro?
Finns iofs inget som sager att inte ar dod bara for att han ska vara med i sasong 2. Det som bevisar att han inte ar dod ar vall att han ar ododlig? :D
naero: * Har du missat en massa avsnitt? Haitianen är ju på rymmen från företaget. * Peter behövde antagligen Nathans hjälp antingen för att han inte kan använda två krafter samtidigt eller för att han inte kan kontrollera sina övriga krafter medan han håller på och glöder okontrollerat. * Hiro åker inte tillbaka i tiden och kväver Gabriel på BB för att det går emot Bushido att döda någon som inte gjort någonting än. * Någon kan mycket väl ha sagt åt Niki vem hon skulle ge sig på. * Kontrakt spelar ingen roll. Folk kan mycket väl dyka upp i drömsekvenser, tidsresor, et.c.. DR_83: Sprängs man så högt i luften, kan det vara svårt att plocka ihop sig igen om explosionen sliter en i stycken. Om explosionen däremot inte slet honom i stycken, kan han mycket väl ha överlevt. Det beror helt enkelt på hur de tänkt.
dumt att skriva sylar istället för gabriel,
i'm always telling the truth even when i'm lying.
Fleppo2: Man har inte sett honom sen han lämnade över Claire, detta till trots att hans förmåga utan problem skulle kunnat avstyra hela prylen. Så om Peter då står där, varför slår ingen honom medvetslös bara?, han vet ju vad Claude gjorde då han höll på förlora kontrollen över sina krafter första gången, nej istället kör man på en cheesy offring av Nathan till noll nytta. Inser du själv felen i det du skrev angående Hiro?, Hiro vet vad Gabriel orsakar i framtiden, det skulle vara i förebyggande syfte att snuffa honom långt innan han hunnit döda så många som han gjort, och BB var bara ett exempel, poängen var att Hiro utan problem hade kunnat ta itu med problemet långt innan rent kronologiskt. Peter är en av huvudkaraktärerna, vill du ha det skrivet vilka som dog och ej i finalen kan du få det.
orkar inte läsa föregående spoilers eftersom jag inte sett sista avsnittet.... min fråga är bara va som hände me dubbelavsnittet?
You have smoked yourself retarded!
sista avsnittet var ju riktigt bra... det var grymt bra avslut på säsongen ju...men som redan sagt så fanns det ju en del missar men håller med fleppo på dom flesta saker där. hiro är skön men palla se en hel säsong med honom :/ hoppas det är som vanligt bara :) men ni snacka ju om nån mini serie nu i sommar?
Forumsignatur:
BBoyCharLee: Det blev aldrig nån dubbelavsnitt
ingen av hjältarna dog i säsongsavslutningen. tvärtemot, dom kommer till och med återuppliva mer än en karaktär i säsong 2 som "dog" i säsong 1 :) nästa säsong tror jag kommer handla om hur de olika karaktärerna utvecklar sina krafter. tror dessutom det kommer skapas en tydligare god och ond sida.
fewta! när rullar nästa säsong igång?
Meep meep
tror inte dom satt ett datum än för nästa.....men tror inte vi behöver vänta värst länge. gissar på slutet av sommaren, början av hösten typ.
naero: Visst, försök knocka en radioaktiv jävel som håller på att explodera. Det lär nog inte hjälpa. Ja, tekniskt sett hade Hiro kunnat åka tillbaka och döda Gabriel, men det skulle gå emot allt han står för och tror på. Han har nämnt Bushido (gammal japansk hederskodex) i tidigare avsnitt. Det vore emot allt Hiro står för att döda en bebis, även om han vet att denna bebis kommer att växa upp och döda en massa folk. Bushido förbjuder att döda någon som inte gjort någonting, oavsett vad personen i fråga kommer att göra.
orka vara naero.. lägga ner 24x42 minuter av sitt liv på en serie som uppenbarligen är totalt kass och ologiskt för att sedan lägga ner timmar på att diskutera hur dåligt gjord den kassa serien är.. good game
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap
Det är ju alltid svårt att göra en serie logisk som innehåller tidsresande, så jag ser faktiskt förbi det. Om Hiro hade velat så hade han ju kunnat åka till precis vilken tid som helst, när Sylar sover t.ex. och dödat honom. Det behöver inte vara innan han gjort nåt dumt ens, men då skulle ju serien inte bli så kul. Hiro skulle ju i teorin kunna stoppa precis allt, eftersom han kan åka till precis vilken tidpunkt som helst och stoppa tiden.
Va?! Man fick aldrig se Claire naken. How's that for a plothole?
Vad är jessicas superkraft? jag har aldrig riktigt fattat det =/
jag har alltid rätt.
Gogaku: Och där har du också anledningen till varför en kompetent författare aldrig skulle ta med en karaktär med sådana förmågor som Hiro. Syphilis: Hur är det med läsförståelsen egentligen?, har skrivit åtminstonne två gånger i tråden att jag inte har något problem med serien, eftersom den inte utger sig för att vara mer, jag har däremot ett problem med dess författare, men framförallt med människor som försöker göra den till mer än den är, och målar upp nåt slags drömscenario som inte alls speglar verkligheten. Fleppo2: Så för att han är radioaktiv så skulle han inte slås medvetslös menar du?, låter logiskt.....
Naero: Han är stekhet och radioaktiv. Det går antagligen inte att peta på honom utan att både bränna sig och få cancer. Och slår man honom med ett tillhygge, faller nog tillhygget sönder. En ologisk sak att påpeka däremot är att hans kläder inte brinner upp samt att nathan inte borde ha kunnat plocka upp honom och flugit iväg. Men sånt får man fan stå ut med. Det kallas suspension of disbelief. Det är trots allt fiktion. JonkaGOO: Jessica är skitstark.
Förresten: Jag är inte en av dem som inbillar sig att Heroes är perfekt.
bra avsnitt. save the cheerleader, save the world
your in for the money? you need to get out the Game, motherfuckers need to think before they spit out my name