I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Heroes DEL 2 *spoilers*

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-05-15 18:10
abow, peter exploderade inte vikket sug, så fick den där hjärnätande klocktönten hans kraft nu också, duktigt!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-05-15 20:39
lite trist avsnitt.. är nästa veckas avsnitt säsongsfinalen? det kommer bli fett..
Skyll inte på mig, jag rösta rött.

2007-05-15 22:21
aah sant proofy lite trist, men nästa kommer bli über !

Hoppas peter och sylar har en battle och peter tar i för mkt så spränger han skiten tillsammans med sylar
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2007-05-15 22:26
ja hoppas..
pajas!

jag undrar vad hiros farsa har för kraft..
frågan är om inte hiros farsa typ lever för alltid, och är en av samurajerna han berättar historier för hiro om!
och därför säger hiros farsa att han/dom/familjen väntat länge på att någon ska komma och visa framfötterna med krafter
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job

2007-05-15 22:42

jag tyckte faktiskt att detta avsnittet var grymt!
sylar är helt grym.
men jag undrar som nån sagt innan ifall peter kan snappa upp alla hans ihopsamlade krafter? och absorberar peter bara krafter han har "varit med om"? alltså sett när dom verkar?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-15 22:44
Det var wack att Ted inte gav Sylar lite motstånd. Pussy
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2007-05-15 23:02
ted borde kunnat spränga upp sylar

2007-05-15 23:44
grym avsnitt :D

Om peter och nathan har krafter, vilka krafter har hans morsa, tror att linderman är även hans riktiga farsa kanske då :P
your in for the money? you need to get out the Game, motherfuckers need to think before they spit out my name

2007-05-15 23:46

asså peter e mupp!!!

jobbigt me DL/Linderman-grejen...heroes får inte dö bara sådär :S

Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2007-05-16 00:35
Heh vad är tjafset om stölden med superkrafter från andra grejer?.. jamenar en superhjälte är en superhjälte.. det e inte direkt så att marvel har patent på krafterna gemene man drömmer om att ha.

Heroes speglar det på ett mycket brutalare och intressantare sätt en det samlade marvelpacketet..  detta är våldsammare och mer "äkta"..  Lite som att det är såhär det skulle se ut om det verkligen hände.  Karaktärerna är inte lika överdrivna utan mer personliga och laddade än det ytliga x-men..  

Heroes e lätt en av de bästa serierna jag har sett, följt storyn på, å jag har käkat marvelblaskor sen de flesta på den här siten hade blöjor :D
mama said knock you out

2007-05-16 00:56
Trodde inte att DL skulle vara den som dödade Linderman, men det känns inte som Linderman är död riktigt än. Sedan var det lite wack att inte Ted gjorde motstånd.

Det händer nog lite mer i nästa avsnitt iaf. Suresh blir kompis med Bennet, den lilla flickan hjälper dem osv. Kul att lika skurkar dör iaf.

2007-05-16 03:00

Ang om att ha plankat archangel rakt av..

Ingen flyger som Nathan, jag älskar när han susar iväg uppbringa en fet sonic boom för att sedan övergå till raketfart!
Jag hoppas Sylar nitar honom. Då får vi se en härlig air fight dragoball style.

Någon som uppfattade Mr.Nakamuras kraft förresten? Var det superteaching? Han skulle man haft som lektor på KTH.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-16 03:09
Men Ted gjorde inge motstånd mot sylar för att han inte visste vem det var, tillslut när han öppnade huvudet på ted var det försent
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2007-05-16 03:49
DegenereraD: Vad det där osammanhängande babblet skulle ha för poäng förstår jag inte riktigt, förutsatt att du läst inläggen så torde du förstått att krafterna är en droppe i havet jämfört med dom archs som man "lånat" kors och tvärs i sin helhet och sen bara klippt och klistrat med. svårt att bortse från att alla plottwists man använt sig av är lånade rakt av från diverse andra comics.

Blir lite svårt att ta dig på allvar också när du raljerar vidare och dissar X-men serier du påstått dig läst sedan du gick i blöjor, eftersom den enda i Heroes som ens kan agera på ett någorlunda trovärdigt sätt är Malcom McDonald och George Takei typ.

Tunnelseende så det sjunger om det, och inte nyanserande för fem öre, mer "OMG LoLZ Heroes ROCKAR FEETTTTT!!!"

2007-05-16 09:34
OMG LoLZ Heroes ROCKAR FEETTTTT!!!
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job

2007-05-16 11:34
Fyfan vad folk dog som flygor!

Aja, men tror ni att det kommer en S02?

2007-05-16 12:42
sotarpojken: JA det kommer en säsong 2... står ju överallt i tråden.

2007-05-16 12:56
Oj, det märkte jag inte

2007-05-16 13:19
:P

2007-05-16 15:31
han den dära Naero Hero skulle jag vilja träffa, se vad han vet leka lite Sylar öppna skallen på honom ta ut allt han kan, och sen själv sitta här o leka Master och låtsas vara dommare eller författare skrivit alla serier. Hur gammal är du NAero? 50 elr?
Verkar veta så jävla mycket, Jao.
Tröttnar lite på ditt jävla snack om allvar?
NÖRD.

Word på Degenerad iaf.
Heh vad är tjafset om stölden med superkrafter från andra grejer?.. jamenar en superhjälte är en superhjälte.. det e inte direkt så att marvel har patent på krafterna gemene man drömmer om att ha.

Heroes speglar det på ett mycket brutalare och intressantare sätt en det samlade marvelpacketet..  detta är våldsammare och mer "äkta"..  Lite som att det är såhär det skulle se ut om det verkligen hände.  Karaktärerna är inte lika överdrivna utan mer personliga och laddade än det ytliga x-men..  

Heroes e lätt en av de bästa serierna jag har sett, följt storyn på, å jag har käkat marvelblaskor sen de flesta på den här siten hade blöjor :D

HAHA WOOOORD.

ps
, oops ännu ett långt inlägg av mig SORRY

PEACE OUT
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-05-16 15:44

det kan jag köpa. Men det är ju ingen som sagt att heroes skulle vara en dålig serie bara för att Marvel var FÖRST med idén. Det är ju bara ett konstaterande som sagt. Serien är ju fortfarande primetime underhållning.

Tänk såhär: Om 50 cent skulle ta ett flow från en underground rappare, som nästan ingen har hört, eller är särskilt påläst om åtminstone, skulle kanske jävligt många digga det och hypa det som fan. Säga att det är nyskapande kanske etc för att de inte har hört det förut. Men det betyder ju inte att det ÄR något nytt, bara att folk inte har hört det förut. Dock gör ju inte det att flowet blir sämre. Ser ni skillnaden?

2007-05-16 17:51
Timon_B: Känns som folk anstränger sig för att missförstå allt jag skriver, det jag invänder mot är att folk försöker försköna och måla upp någon form av drömbild av serien ifråga som inte på något sett speglar verkligheten.

Jag har inget problem att köpa Heroes för vad det är, primetime underhållning på en tv-budget där inovativitet fått stryka på foten till fördel för en enkel inramning där man av antingen brist på förmåga eller av bekvämlighet tagit skrupellöst från tidigare verk.

Det märks så tydligt när man "lånat" och när man försökt skriva själv, men eftersom serien aldrig utgett sig för att vara varken egen eller innovativ så har jag inga problem att köpa det, vad jag har ett problem med är dess tittare som drabbas av tunnelseende och inte klarar av att varken se nyanserande eller kritiskt ifrågsätta berättandet.

2007-05-16 19:45
naero det är självklart att dom har lånat från diverse olika comics men det gör inte serien sämre för det

2007-05-16 20:07
norado: nu blir det logiska felslut igen, eftersom seriens plotholes orsakats av att man just lånat diverse archs från andra historier och sen försökt klippt och klistrat ihop något eget.

Heroes är underhållande, men det är varken välskrivet,välspelat eller innovativt.

2007-05-16 20:52
vilka plotholes syftar du på?

bara nyfiken
http://www.soundclick.com/Labbi

~ Labbi - Mind over Money - Linero ~

2007-05-16 21:42
Labbi: kort bara rakt ur huvudet.

*hur claire och hennes farsa återförenas

*hur nathan och peters morsa plötsligt är ok med att de skiter i paris

*om future hiro har sån jävla kontroll över sina krafter varför åker han inte bara tillbaks och hugger skallen av sylar, vad spelar det för jävla roll när han gör det

2007-05-17 14:55
bla bla bla, en plotholes var sann,
*om future hiro har sån jävla kontroll över sina krafter varför åker han inte bara tillbaks och hugger skallen av sylar, vad spelar det för jävla roll när han gör det
säg mer..
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-05-17 15:01
Timon_B: nej, alla tre stämmer, fundera lite på det.

2007-05-17 16:55
*hur claire och hennes farsa återförenas
Va?

*hur nathan och peters morsa plötsligt är ok med att de skiter i paris
Va?

funderar mer, när du lagt Ner tid på att förklara.

2007-05-19 08:59
om future hiro har sån jävla kontroll över sina krafter varför åker han inte bara tillbaks och hugger skallen av sylar, vad spelar det för jävla roll när han gör det.

Och riskera att Sylar får hans kraft? Han vet att han lyckats komma tillräckligt nära en gång för att hugga honom och försöker återskapa det ögonblicket till sin fördel.

Ang de andra frågorna om Claire så tror jag svaret är Peter Petrelli.

2007-05-19 09:10
En riktig plothole är varför Mohinder taggade och tog med sig en död Peter Petrelli efter han knockat Sylar med en möbel. Mohinder kunde ha avslutat allt.

Om inte teorin att Sylar kan återuppstå stämmer (han har "dött" ett flertal ggr, papertech, skjuten av Matt, homecoming)

Jag fick inget svar ang Hiros far om han ska ha någon kraft alls. Är han Takeshi Kensei himself eller?

2007-05-19 15:38
caupolican:

Sylar har inte alls dött ett flertal ggr, då Matt sköt honom såg man att kulorna stannade innan dom träffade, telekenesi, när han föll från taket lär han använt sig av samma sak.

och vaddå sylar får hans kraft?, Hiro kan böja tid, freeze time, hugga huvud, game over.

så nej det resonemanget funkar inte riktigt.

och vad har Peter att göra med att Nathan och hans mor helt plötsligt inte säger ett knyst om att Claire bara struntar i paris?

2007-05-19 19:31
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2007-05-20 14:57

naero

Gamla Hiro kan inte döda en fluga, future Hiro tror att Sylar regenererar. 1 sekunds tveksamhet och Sylar får kraften i stället. Tycker dom har lyckats bra med en karaktär som annars skulle varit helt jävla överlägsen. Ödet sin spelar sin roll också genom Isaacs teckningar som Hiro troligen guidar sig efter, det gick ju snett när Hiro försökte rädda sin gamla flamma.

Aja teoretiskt sagt...

Ang Claire så hade ju Peter en diskussion med Nathan ang att Claire hade en viktig roll att spela, samt att hon inte ville att hon skulle åka, missade du det. Petrelli morsan förstår jag mig dock inte på, hon ser mest ful ut, pratar kass franska och saknar en cool maskot.

En grej jag fortfarande inte fattar är hur Sylar lyckades ta sig ur Primatech anläggningen när han var inlåst och drogad med bara den där kackerlackan som sällskap.

2007-05-20 14:57
2 dar kvar!

2007-05-20 16:14
caupolican: att dom har en diskussion har väl noll betydelse då Nathan fortfarande inte gav något samtycke till det Peter sa, och trots att Peter gör tvärtom så säger fortf inte Nathan eller modern ett knyst om det.

2007-05-20 20:37
blablablablabla. kan vi nu sluta gnälla om hur serien är snodd eller inte och återgå till mindre fientliga och mer intressanta diskussioner där allt handlar om heroes och inte om x-men. Vi behöver inte spekulera i hurvida nåt och vad är stulet mer, alla som prompt måste ha rätt kan ju åka till jänkarland och fråga så kan vi diskutera vidare.

Jag måste säga att jag just nu när en hatkärlek till Heroes. Jag vet ju att upplösningen inte kommer förrän sista avsnittet, men nu har de ju frestat mig med det här bombscenariot alldeles för länge. Det har varit för nära att någon sprängts nu och jag har blivit lämnad i en cliffhanger alldeles för många gånger. Så just nu (fram till tisdag då nästa avsnitt kommer) hatar jag Heroes. På tisdag älskar jag det återigen.
I might be wrong... but you're just plain stupid!

2007-05-20 23:22
shiiit! såg nyss avsnitt 21 och 22 :) lite efter men så jävla grymt! nu behöver jag bara vänta typ 1½ dag innan nästa avsnitt :P iofs flera dagar med text :(

tycker inte ni allt händer lite fort nu i slutet? känns som dom pressar ihop allt lite, det är ju kul att det händer massa saker men dom kanske skulle förlänga det med 1 avsnitt till?

för det är väl sista imorgon?

måste bara säga att jag hatar petrelli brothers morsa! åååh vad jag stör mig på den jävla sl***an ! hoppas att hon dör i nästa avsnitt!

sen linderman, är han verkligen död? så mycket tjafs om linderman i 21 avsnitt och sen på 1 avsnitt där efter dör han :P han ser ju ganska död ut, men känns som hans tid inte är över.

hiros farsa var ju skönare nu :) fast är han snäll eller dum egentligen? :/
Forumsignatur:

2007-05-21 12:02
bluesky: mjo död var han nog.. sedan får man väl se vad diverse tidsresor och grejer kan göra med verkligheten.. är ju inte alls säkert att de lyckas klara ut allt redan bara för att det är säsongens sista avsnitt.. det kanske krävs en jävla massa resor fram och tillbaka för att få ordning.. mångdimensionell serie det här, hehe! eller de har iallafall skapat sig möjlighetatt göra den väldigt mångdimensionell..
Producent

2007-05-21 14:11
jag hörde att dem under sommaren ska sända en miniserie, med en ny "hjälte" i varje avsnitt + alla redan befintliga. senare ska tittarna kunna rösta vem av dessa hjältar som ska vara med i den riktiga serien. :D
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance

2007-05-21 15:44
true

2007-05-21 21:14
miniserie? på tv eller på hemsidan?

nån som vet om säsongsfinalen är vanlig 40 min eller är det ett dubbelavsnitt?

2007-05-21 21:27
norado: på TV, röstningen skall ske via NBCs hemsida, och finalen är ett dubbel ep.

2007-05-21 21:43
yup, miniserien har jag mixade förväntningar på

tror ni avsnitten är sammankopplade?

2007-05-21 21:53
men ska de ordinarie karaktärerna också vara med i miniserien?

2007-05-21 21:53
Men hur funkar det egentligen med hiro och hans tidsresande. Om det bara finns en tidslinje så borde ju F-hiro rent tekniskt sett både kunnat rädda cheerleadern samt döda sylar själv.

Hjälp mig förstå. It makes no sense.

Ok för att F-hiro inte vet om de lyckats eller ej men han får ju reda på det när japanerna kommer till framtiden. hade han inte kunnat åka tillbaka då?

To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-05-21 22:05
nej hiro och co kommer inte att vara med i miniserien som jag uppfattad det

2007-05-21 23:13
ikväll smäller de
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2007-05-22 00:03
nån som har koll på när avsnitten kommer ungefär? tidpunkt alltså.
Lugn!

2007-05-22 00:21
vid 04.00 skulle jag tro.
don't watch me, watch yourself