I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Heroes DEL 2 *spoilers*

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-05-22 23:41
Goagku

Det är ju alltid svårt att göra en serie logisk som innehåller tidsresande, så jag ser faktiskt förbi det.

Vad snackar du nu för mög? ;)
Människor som inte kan skriva ordentliga manus har problem med det men skillat folk ska kunna fixa det.

Antingen ger man Hiro de krafter han har och låter karaktärern utnyttja dem på ett logiskt sätt eller så ger man honom super power X istället och undviker problemet med att behöva tänka för mycket på plot holes.

Fleppo2

Claire borde väl ha kunnat göra något åt peter? Jag kan gå med på att peter inte kunde kontrollera sina krafter när han höll på att spränga sönder NY men att Nathan bara går fram och kramar om honom håller fan inte. med tanke på hur mycket cash manusförfattarna lär dra in så borde de ju kunna hitta på något bätte.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-05-22 23:44
OMG SISTA AVSNITTET AAAAAH!
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2007-05-22 23:47
När börjar Heroes Origins?
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2007-05-22 23:52
var inne här för 3 timmar sen och ni har redan skrivit 20 inlägg, kan nån kortfatta de hela så man slipper läsa igenom. JÄVLA.
TACK
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-05-22 23:53
Fan vad den här serien egentligen skulle kunnat slutat här.. varit lite annorlundajämntemot andra serier som lost prison break osv..

Men kanske att sylar låg kvar död och att molly inte nämnt någon ännu läskigare, haha..!

Känns som jessica äntligen kan vara en hero nu?

Tänkte på en sak eftersom sylar överlevde kanske det första som händer i säsong två är att han spränger hela staden haha vore nice!
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker

2007-05-22 23:54
jo för att läsa igenom 20 inlägg måste ju ta iaf 2-4 minuter. kom i luckan ffs.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

Redaktionen

2007-05-23 00:20
för er som undrar:

Heroes är tillbaka den 24e september!
niggaz want me to rhyme? $3,99!

2007-05-23 12:28
Fleppo2: Förutsatt att man ens skall överväga den förklaringen, om han stod där och var radioaktiv så borde varenda person på det där torget samt en stor del av dom runt omkring utsatts för löjliga mängder radioaktivitet.

Ser man till hur just denna förmågan fungerat tidigare så är det inte föräns nog med energi har alstrats som det blir en kärnreaktion, och skulle han utstrålat radioaktivtet så borde Claire och Nathan uppvisat väldiga tydliga tecken på det (som när Ted nukade Bennets hus.)

Som jag påpekade tidigare så var det extremt lustigt att Nikki visste vem hon skulle ge sig på där på torget också, helt självklart att hon går på Gabriel trots att hon inte mött nån av dom tidigare.

2007-05-23 14:52
Summa summarum är att skaparna klantade sig något otroligt och kommer pga att karaktären/arna fortfarande finns med i serien bara skapa fler och fler plotholes.

Hiro en person som kan röra sig helt fritt i tiden (vansinne)

Isaac en person som kan se in i framtiden (men ändå inte eftersom framtiden är föränderlig) så vad är det egentligen han ser?

Dags att folk slutar försöker hitta på rationella förklaringar till alla misstag dom gjort.

2007-05-23 15:18
Hiro kan inte röra sig helt fritt. Så mycket kontroll har han inte över sin kraft.

Isaac såg saker som riskerar att ske om ingen gör någonting.

Niki var inte ensam, och någon kan mycket väl ha sagt åt henne vem hon skulle ge sig på.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-23 15:51
Fleppo2: Bevisligen har han det eftersom han skickade sitt framtida jag tillbaka i tiden till något så precist som ett klockslag.

Isaac skall inte kunna se någonting alls, eftersom framtiden är föränderlig bevisligen enligt dom ramar serien satt upp, ser du inte paradoxen själv?

Hitills har inte en enda förklaring du kommit med varit logisk, antingen bygger det på saker som skall ha skett ur bild eller så fyller du i det som fattas bara för att få det att gå ihop.

2007-05-23 15:51
sluta va så pessimistiska jävla pedanta perfektionister
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2007-05-23 16:58
Herregud det är bara en serie, och dessutom en bra sådan. Det är underhållning, inte en lärobok i konkret kvantifysik...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-23 17:04
ingen är pessimist, bara realist. med tanke på hur jävla mycket cash de lägger ner på sina serier i USA så ska det väl inte vara alltför avancerat att skriva ett manus utan plot holes.

2007-05-23 17:21
Men är man realist så tittar man inte på fiktiva serier eller filmer, då tittar man på dokumentärer och köper sina böcker i "non fiction"-hyllan. Hur jävla realistiskt är det överhuvudtaget att kunna flyga?

2007-05-23 19:12
floppen: så om jag kollar på en fiktiv serie så är det orealistiskt att jag förväntar mig ett välskrivet manus?

2007-05-23 19:17
menar du nu att det ar ett daligt manus pga att hiro inte aker tillbaka till dagen saylar fods och dodar honom?

2007-05-23 19:32
jessica gav sig på Sylar för det var bara han som var orakad, i USA är alla orakade terrorister, eller har iaf ngt ont uppsåt i tankarna

man ser ju att sylar får en massa isaac vyer precis innan nathan flyger iväg, de måste han ju ha sett innan, han visste att hiro skulle komma och att han inte skulle dö, he's seen the future.

den där ensamma japanen som kommer ridande, han hade ju det där skumma tecknet på flaggan på ryggen, och var han inte väldigt lik hiros farsa under masken...pausade just den bilden, och tror det är han men det är svårt att se under masken, isf har väl han superkraften evigt liv eller nått, vilket skulle kunna förklara hans kendoskills

ska bli fett intressant att se den där ännu ondare snubben, blir som star wars, först introduceras man för darth vader som den ondaste snubben i galaxen, men sen finns det en ännu värre badguy som t om vader är rädd för när man introduceras för kjesaren ui andra filmen, sylar kommer möta sin överman i nästa sässong!!!

2007-05-23 20:31
floppen: Men hur kan du sitta och argumentera emot plot holes? De finns ju bevisligen där vilket = mindre bra skrivet manus. Jag älskar historien som sådan men hur svårt hade det varit att skriva ett ordentligt manus?

2007-05-23 23:05
BAKELSE1 SA DET

"sluta va så pessimistiska jävla pedanta perfektionister"
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-05-23 23:07
Oh noes =( RIP nathan

2007-05-23 23:10
naero: tror de är få som bryr sig och jag skulle bli glad om du lekte smart i en egen tråd där du kan stila om dina x-men kunskaper. du dödar bara känslan i serien.
http://www.soundclick.com/Labbi

~ Labbi - Mind over Money - Linero ~

2007-05-23 23:12
fan vilka fanboys det finns här. Säger någon en enda negativ sak om serien, som dessutom är fakta, ballar en massa folk ur...

Är det inte roligare att ha en ordentligt diskution än att läsa en massa inlägg i stil med "fan va bra serie woohoo"

2007-05-23 23:16
visst ha disskussion men det känns mer som om ni tjafsar och är väldigt pessimistiska.

sen tycker jag själv att det är roligare med spekulationer om vad som ska hända nästa avsnitt, men det är jag d
http://www.soundclick.com/Labbi

~ Labbi - Mind over Money - Linero ~

2007-05-23 23:54
när börjar den här mellansaken sändas då?!

och är det bekräftat?
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2007-05-24 01:12
Labbi

Är det pessimistisk att sitta och diskutera uppenbara missar i en serie? Jag gillar serien som fan men detta är ett diskusionsforum och jag har svårt att förstå varför folk väljer att ignorera plot holes i en såpass stor produktion.

todilo

Det är bekräftat.

2007-05-24 04:04
fan vad jag vill se fortsättningen med Hiro i japan år 1671 faan så jävla niiiiiiiiiiiiiiice!!
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!

2007-05-24 11:02
Alltså arrangemanget i den här serien har varit balnd d sämsta jag har sätt, de första 4 avsnitten var bra kaliber och den hade först o främst mysitk, vilket dogkort där efter. Sen det här med att alla korsar varandra, oeintressanta historier och påskyndande nödscener har verkligen tagit musten ur serien. Det är synd att en serie med bra ideér dog ut så snabbt. Och nu känns det verkligen som en tonårsserie för 12 åringar :(
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>

2007-05-24 11:19
nikki har möt nathan petrelli m,m så klart hon väljer rätt sida å slåss för ;)

klart hiro kan åka bak i tiden å döda syler, men då kanske alla heroes slutar existera.

peter har haft problem å flyga innan så varför inte nu?

?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2007-05-24 11:23
peter har haft problem å flyga innan så varför inte nu?

För att han har lärt sig att kontrollera sina krafter? Det var ju det som var hans problem tidigare.

2007-05-24 11:31
jo vi såg juh han kontrollera sina krafter, oj kolla mina händer. dom brinner typ..

haha han e som sin morsa sa osäker på sig själv. emo
- Gôr-many.

2007-05-24 11:43
Det är ju hyans senaste kraft. Han verkar inte ha några problem med att kontrollera sin osynlighet som han fick efter sin flygförmåga. Hans regeneration funkar hur bra som helst också.

2007-05-24 14:48
Coke: Det komiska är att så länge dom låter Hiro finnas kvar med sin förmåga så kommer dom fortsätta skapa plotholes på löpande band, detta lär slutligen leda till att serien kraschar HÅRT.

Och behåller man Sylar nästa säsong så att hans förmågor finns intakt så kommer processen skyndas på ytterligare.

2007-05-24 22:45
Ni ser plotholes, ni dömmer filmen, ni är få som gör, eller iaf skämmer ut er och kommenterar det. Varför kommentera om man själv inte ens är gammal nog att göra en bättre, och inte ens har råd att göra en bättre film. Ni leker professionela dommare, o tror ni kan dömma filmen, " vi ger den en 1a för de är så många plotholes" , lite off the topic men säg EN bra serie utan plotholes? och att istället spekulera vad som kommer ske i kommande avsnitt är något Roligare att läsa än att se hur många fel Serien har. Diskutera Serien utan att kommentera den negativt och pesimistiskt.

tror de är få som bryr sig och jag skulle bli glad om du lekte smart i en egen tråd där du kan stila om dina x-men kunskaper. du dödar bara känslan i serien.

Du Dödar bara känslan!

Ooh Plotholes-Searcher, FUCK YOU!

Ohh Yeah snälla säg att jag inte sagt nått vettigt och bortförklara det hela med att jag inte har skrivit nåt vettigt.

2007-05-24 23:03
Ni ser plotholes, ni dömmer filmen, ni är få som gör, eller iaf skämmer ut er och kommenterar det. Varför kommentera om man själv inte ens är gammal nog att göra en bättre, och inte ens har råd att göra en bättre film. Ni leker professionela dommare, o tror ni kan dömma filmen, " vi ger den en 1a för de är så många plotholes" , lite off the topic men säg EN bra serie utan plotholes? och att istället spekulera vad som kommer ske i kommande avsnitt är något Roligare att läsa än att se hur många fel Serien har. Diskutera Serien utan att kommentera den negativt och pesimistiskt.

Ärligt talat verkar du vara helt bakom flötet. Måste man kunna göra något bättre för att döma något? Bara för att jag inte kan sjunga kan jag ju döma någon som sjunger dåligt? Och INGEN har sagt att serien är dålig, dock måste man känna igen de feta plotholes som faktiskt finns. Det betyder inte att man är negativ, utan att man kan se på det hela objektivt. Du VÄGRAR verkligen att inse att det finns negativa aspekter i manuset, men betyder det att du gillar serien mindre? Nej.

2007-05-25 00:01
jag sa ju att hiros farsa levt för altlid och var samuraj man
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job
Rappare

2007-05-25 01:14
Jag tycker sista avsnittet var riktigt löjligt. Att Claire inte vågade skjuta Peter först är väl först kasst med tanke på att han kan hela sig själv bara de tar ut kulan, men sen att Nathan måste flyga iväg med honom för att spränga bomben istället för att skjuta honom själv?
Och varför blev allting inte super-strålningskadat som när Ted var i Bennets hus?

Näe, grymt grymt besviken på den sista bunten avsnitt.

2007-05-25 03:05
hur gammal e claire i serien ca 15 - 17år gammal, de e inte många som hade kunnat skjuta sin farbror i huvudet bara så där, samma gäller nathen.

jag vet att serien har gått i tag nu, men de betyder fortfarande inte att lika lång tid har gått i serien, dom e fortfarande nya till sina krafter och vet inte riktigt vad som har hänt dom. Kolla hur många fel hiro gör i sina resor, kolla claire n'r hon får stubben i huvudet, hon e död tills någon drog ut den.

varför de andra inte blev strålskadade var la för att peter inte flippade loss lika mycket om ted i bennet huset...

en "superhjäte" är en människa med och har känslor.
- Gôr-many.

2007-05-25 03:06
dock tror jag att vi kommer få se nästan samma sak i kommande avsnitt som i framtidsavsnittet, de där med att syler var presidenten :)
- Gôr-many.

2007-05-25 03:11
dock kommer lite saker vara ändrade i framtiden efter som heroes har juh ändrat på historen.

men om jag inte minns fel så de flesta som dog i de senaste avsnittet, var döda i framtidsavsnittet.
- Gôr-many.

2007-05-25 10:40
Sjukt KASS final, faktiskt det första kassa heroes avsnittet opassande nog.

Hela året har man sett Sylar och Pete samla på sig massa krafter för en epic showdown och så är allt man får se en jävla choke.

Hiro stoppade inte ens tiden för att hinna fram till Sylar.

Det fanns ENORMA logiska fel som inte går att ignorera! DL Hawkins mådde sjukt bra efter att ha blivit skjuten i förra avsnittet? Vad i helvete offrade sig Nathan för och hur i helvete kunde han besvara Claire med "yes there is another choice" från att sek innan ha befunnit sig 500 meter därifrån i luftfärd. Superhörsel? Jag skrattade högt utav bara helvete åt den scenen.

Serien var biljant tills nu. Aja jag kommer inte sluta kolla iaf, det fanns en del sjukt feta grejer cliffhangern med Hiro tex o Claire som hoppade ut genom fönstret var kanske det coolaste jag någonsin sett.

Call me Noah hahaha wtf var det. Noah is teh shit.

2007-05-25 11:16
Timon_B

Man behöver inte bortförkalra ditt inlägg eftersom det nog måste vara det mest korkade som har postats i film & tv på ett bra tag.

Inlägget bortföklarar sig själv so to speak.

Hur kul är det att diskutera saker utan att komma med negativ kritik? Vafan ger det?

Vem har sagt något om att betygssätta serien? Jag har inte sett någon säga att de utryckligen ogillar serien.

serier utan plotholes storlek heroes? 24, Lost, jericho. Jag säger inte att dessa serier inte inehåller plotholes men de ligger inte på samma nivå som de i heroes.

alltså jag har läst ditt inlägg 6 gånger nu och mår lite sämre för var gång. Varför ska man inte få kommentera en serie för att man själv inte fått x antal miljoner för att skriva ett manus? Förstår du inte hur korkat detta låter?

2007-05-25 13:16
Jo lite, df skrev jag :
"Ohh Yeah snälla säg att jag inte sagt nått vettigt och bortförklara det hela med att jag inte har skrivit nåt vettigt."

För jag vet att det inte låter vettigt, men vill endå kommentera.
Som sagt det är ett forum, Negativ kritik måste alla tåla, eller?

Ni kan dumförklara mig, men jag står fast för det jag skriver, och genom att kommentera, lär jag ju mig bara mera. För ni svarar Verkligen på allt.

Peace

2007-05-25 16:15
Exempel på riktigt välskrivna serier, ha så skoj när du försöker hitta hål i The Wire och The Shield tex.

"When assured that viewers are, Kring confirms that - as many have theorized - radioactive Peter's other powers were "incapacitated" at that pivotal moment, and "somewhere in there is the explanation" for having Nathan grab his bro and do the "flying man!" thing. "But the real explanation is that we wanted Nathan to show up and !" - Tim Kring aka mannen med koll........

2007-05-25 22:08
Timon_B

Negativ kritik måste alla tåla, eller?

Diskutera Serien utan att kommentera den negativt och pesimistiskt.

gogo power rangers.

2007-05-26 19:11
Varför verkar så många tycka slutet var kass?
Är det för att ni hade förväntat er en riktigt fet "cool" final-fight i slutet eller?

Jag tycker slutet var riktigt jävla asbra.
Varför? Jo för att det inte var ett dugg överdrivet, ingen fet fjantig fight som jag personligen inte hade velat se, tycker det bara hade blivit för mycket då. Slutet var bra för att det var sjukt snyggt, filmmässigt och berättarmässigt. Det var helt enkelt inte för mycket, inte överdrivet på något sätt. Jävligt spännande fortfarande och som jag sa sjukt snyggt att hålla det lite mindre.
Jävligt bra serie. PEACE!

2007-05-26 19:34
Haha det var kul när Claire sa "Tell me there's another way!" när hon siktade pistolen mot Peter, när Nathan var ungefär 1 km bort (när fick han superhörsel?), så kommer han flygandes ungefär 2 sekunder efter och säger "Yes Claire, there is another way"

hahaaa

2007-05-26 21:40
wooord Yrkesmördaren

2007-05-26 22:25
word norado läs mitt inlägg

Jag ville inte se en fet fight heller utan jag ville se en smart fight som den i homecoming. Nu använde ju någon knappt sina egenskaper. Det är så b att inte väja undan för Hiro som kommer flera mil därifrån med en kitana större än han själv, särskilt om man stoppat pistolkulor innan f i hel.

Waste of talents.

2007-05-27 00:18
caupolican P2

Tycker du det är b?
Det är ju sån historien är, det är ju redan förutbestämt. framtiden var ju sån, det fanns redan skrivet så att säga. tror inte sylar hade kunnat göra något åt det och det var inte heller meningen att han skulle.
to be continued.. alltså!