Jävligt lame avslutning. Jag startade som ett fan av Heroes och kunde se förbi det stundtals dåliga skådespeleriet, dåliga dialogen och ibland riktigt fula filmandet. Men det spårade ur i sin iver att vara annorlunda och byggde upp något så enormt inför en säsongsavslutning som mer var... jaha. Jag ser inte särskilt mycket fram emot säsong två. Men lär väl kolla in det. Hoppas de kan göra en Lost och komma tillbaka ifrån sin svacka, men där lost var kass under 5-6 avsnit under början/mitten av en säsong var Heroes som sämst under den viktigaste delen, slutet av en säsong.
yrkesmördaren: Du förstår visst inte, Hiro kan böja tid och rum hur han vill, Isaac kan se framtiden, men om framtiden är föränderlig (vilket den bevisligen är) vad är det egentlien Isaac ser? Svaret är att han ser ingenting.
naero: han ser en möjlig framtid som kommer att uppfyllas om ingen gör något åt det
http://www.soundclick.com/Labbi ~ Labbi - Mind over Money - Linero ~
naero det finns ju olika filosofier angående det där men jag antar väl att dom tänker så att framtiden är skriven, men ändå inte en framtid som är oundviklig.
Labbi: Man kan inte se något som ej existerar, samtidigt som enligt dom ramar serien satt upp göra den föränderlig. norado: Det blir fortfarande världens paradox, och så länge Hiro är kvar i serien kommer man fortsätta skapa plotholes, visst förmågan är grym men den är omöjlig att använda utan att du får hål i berättandet, vilket är varför inga kompetenta författare släppt lös dylikt i någon comic.
naero: själva möjligheten existerar. tänk dig de som oddsen vid en fotbolls match. bookisen förutspår att brazilen kommer att vinna över turkmenistan men de är ändå endast ett utfall. på samma sätt är mendez visioner endast utfall av framtiden och han ser antagligen just den versionen av den anledningen till att det är dit framtiden är påväg om nu ingen ändrar riktningen.
Labbi: Fundera lite mer på det hela, och hur Isaac's förmåga har framställts och använts, och sen hur Hiro's har det så kommer du också se paradoxerna. hur kan han se något som inte är skrivet, och som bevisligen är föränderligt.
naero: var har jag fel när jag säger att hans förmåga inte är exakt utan kan endast se möjliga framtider? det är ju det vi har fått se
å herregud, serien började bra, då man visste lite om vad det handlade om, man ville veta mer. Nu när man vet vad det handlar om är det ju bara rent skit, säsongsavslutningen? var det ett skämt? Man satt och såg misstag på misstag och man visste ju att det skulle sprängas eller inte.. I varje fall håller jag med Naero på mycket. Det här var den ruttnaste seriefinal jag någonsin sett. Kan iofs bero på att jag häromdagen kollade in Losts season final på säsong 3, den var helt otrolig... Så sjukt bra!
DIIIF
Alla filmer/serier som innehåller tidsresor innehåller plotholes.. now THAT's inevitable.. ;)
norado: Dom hade kunnat göra det betydligt smidigare än så här dock, som det är nu har dom baserat hela storyn runt detta, vilket gör att dom kommer fortsätta skapa nya hål så länge Hiro är med.
naero kan du svara på frågan?
Labbi: Jag har redan svarat på det tidigare, det är du som inte verkar förstå eller veta vad en paradox är, ta reda på det.
Jag drömde att säsong 2 hade kommit och att de redan hade släppt 3 avsnitt. När jag vaknade trodde jag att det var sant och begav mig till torrentportal bara för att bli besviken som fan. Hatar sånna drömmar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
rofl palla drömma om heroes;P ,
-.-DMX-.-
Niobe, haha du låter desperat.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
när kommer the originals eller vad det heter?!
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
naero: kanske du som borde slå upp lexikon. vart ligger paradoxen om man förutspår en möjlig framtid och det visar sig att den inte slår in även om det var mest sannolikt att just den skulle slå in?
Labbi: Alltså, serien har redan dikterat vilkoren för vad du kan basera din förklaring på, din teori baseras på sådant som går emot seriens egen förklaring och användande av dessa förmågor. Alltså kan du inte få 1+1 = 15 hur gärna du än vill det.
okej om det är så som du säger så ber jag om ursäkt men borde det inte bli per automatik endast en möjlighet som mendez förutspår om det inte slår in? annars blir det som du själv säger en fet paradox :/.....
nu är filmen som den är, inte nån ifrån sverige kan förändra den genom långa diskustioner, ("det är vad jag lärt mig här inne, df skriver jag inte längre, så långa medelanden*försöker*") iaf word on Labbi , isaac ser vad som Kan hända, om inte nån ser de samma som isaac sett genom målningarna, och förändrar det som ska ske till nåt annat, som där leder till nåt annat isaac kan se eller Naero ?? Iaf, den som kan göra stora fuckin' förändringar i nåt är det ju fan Peter ? Eller ? Yo Naero kan du måla ? gör din egen Perfekta serie, för så låg ekonomi har du inte, att du Inte har råd med en penna o papper, sen kan vi kanske se dig som regissör i framtiden. jag är isaac jag ser dig i framtiden förmögen, men bara om du tar en penna och ett block. Nothin' more to say, PEACEfan de blev långt endå:S
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
a vaddå vad händer? skippa bullshit snacket, vad tror ni om kapital två? jag tror det blir tungt som fan, tänk om man får följa hiro aslänge, få en inblick i hela storyn om det där jävla märket. fett kullt. hans farsa e kullt som fan. det finns mkt att spinna på där =) vad tror ni om en hero som kan kontrollera vädret? jag har funderat på det länge, tror det kommer komma nån sån. i övrigt känns det som om heroes säsong 1 var som en utdragen X-MEN 1-3, samma bdsakp men underförstått. hoppas att det gör nått riktigt ballt i säsong 2 för att göra serien unik. nu blire ne till bira ...hic!
en smäll, en duns... och en hink att blöda i<br> <br> © VARGFLÖJT 2001-2008
word errk
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
fan, någon som vet när del 2 kommer? Trodde det skulle sluta efter säsong 1, antingen så sprängs det eller så sprängs det inte...
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
boom slut då elr ? hahaha
.. saknad
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
Såg finalen nu och tycker den var härlig faktiskt, en perfekt blandning av cliffhangers, tidspress, avslöjanden och dramatik. Och fortsatt mystik förstås, man har ju fått reda på ganska lite om den tidigare generationen av heroes. Serien hade en liten dipp i mitten tycker jag, när allt bara rullade på utan att gå framåt, men detta gick ju över, och karaktärsutveckling var trevlig och serieaktig. Att det finns plotholes skiter jag i (att jämföra mängden av dom med t.ex. lost tycker jag föresten är helt sinnesjukt). Och förövrigt kan man använda fantasin för att laga dom; dom blev inte strålskadade för att strålkillen kunde använda två sorters energi, peter kunde inte flyga för att han höll på att sprängas, hiros kraft är begränsad och lite svårkontrollerad (har man ju märkt då och då) nathan kanske har superhörsel när han flyger, stålmannen har ju det. bla bla. Njut av härliga pappa Noah istället för att grubbla på det.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
en till plothole tycker jag är att om peter sprängs borde ju hela hans hjärna manglas i miljoner bitar, och därav borde han inte kunna regenerera
Pigeon_ P18 hur vet du att det är ett plothole.. har du sett peter efter att han sprängs?
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker
Han överlevde i framtiden efter att han hade sprängts. Men det kanske räcker med att en atom av hans hjärna finns kvar så regenererar han från den. Han verkar ju dock få ärrbildning, vilket kan bli ett problem om han är i tusentals delar.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Han dog ju av en glasbit i hjärnan så nog borde han dö av en atombomb. Iofs kanske man kan tänka sig att den utågr från hans kropp och att han är på insidan eller något och därför överlever.
dundermannenatt jämföra mängden av dom med t.ex. lost tycker jag föresten är helt sinnesjukt vilka stora plotholes i lost talar du om? Visst kan de lämna frågor obesvarade men de skapar inte plotholes storlek heroes.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
fast exploderar han verkligen? det kanske bara är en enorm "urladdning" så att säga.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
men även om inte just han själv exploderar så står han ju mitt i explosionen, alltså borde han sprängas upp i tusentals bitar.
fast med den logiken så borde han väl förkolnat för längesen som an glöder och ar sig, men den kraften kanske man får en del tålighet mot den på köpet, ungefär som att claires morsa inte verkade bränna sig på handen när hon skapade eld.
word misery_chick
asså de är ingen mening i att försöka förklara skiten som händer på serien...för mig handlar de om att dumma sig och bara njuta av skiten
fast med den logiken så borde han väl förkolnat för längesen som an glöder och ar sig, men den kraften kanske man får en del tålighet mot den på köpet, ungefär som att claires morsa inte verkade bränna sig på handen när hon skapade eld. nej, eftersom han kan regenerera sig själv. Men om hans skalle sprängs i tusentals bitar kan han ju inte det, ser du skillnaden?
Pigeon_ P18 jo jag ser hur du tänker, men jag är inte så säker på att han behöver regenerera sig mot en av sina egna krafter, hur farliga krafter supernissar än har, så är det väldigt sällan de själva tar skada av dem.
för den förta strålningssnubben kunde såvitt jag ve tinte regenerera, men han verkade ju inte fara så värst illa av sin egen kraft fysiskt?
för den förta strålningssnubben kunde såvitt jag ve tinte regenerera, men han verkade ju inte fara så värst illa av sin egen kraft fysiskt? ja, asså jag fattar din synvinkel också. Men det du nämnde ovan kan ju också ses som lite av en plothole. Samtidigt får man inte glömma att superkrafter aldrig kan vara helt realistiskt, men vissa plotholes i heroes är ju lite för stora.
hur är just den grejen ett plothole?, enligt "superhjältelogiken"så är i stort sätt alla supernissar "immuna" från sin egen kraft,på det sättet att de inte tar skada av att anväda den, samma sak gällde ju som sagt claires morsa.
hu vad jag upprepade mig där märker jag nu, jag bör nog gå och lägga mig en stund.
Att ted (?) inte tog fysisk skada av sin kraft kan ju ha lite att göra med att han aldrig körde urladdning, storlek atombomb.
smällde han inte av nån gång om än inte i utplåna-stad-storlek. eller är det bara nåt jag fått för mig?
men det jag menar är att om ted skulle klara av att explodera borde han dö, även om det är hans kraft. Anledningen varför folk är immuna mot sina krafter är ju delvis för att de inte kan skada sig själva med den. Spiderman kan ju inte skada sig genom sitt spindelnät, stålmannen av sin styrka etc... catch my drift?
men detsamma gäller ju i stort sett alltid lite mer "destruktiva" krafter, att skjuta eld/el/is/fyrverkerier ur händena/ögonen borde ju brännas/ge stöt/göra någon form av skada, men det gör det väldigt sällan-samma sak borde väl då mycket väl kunna gälla med med strålning/atomkrigsexplosioner?.
men skjuter du eld eller is etc så skadar du dig inte på samma sätt. Spränger du dig själv så pajar ju du hela kroppen. Äääh jag kanske går för mycket inpå det hela, jag hajjar din poäng dock.
men som sagt, är vi säkra på att han verkligen exploderar?
förmodligen... men annars står han ju endå mitt i explosionen.
Har inte sett att någon tagit upp denna fråga tidigare.
I Episode 20: Five Years Gone fick man träffa Peter, och han hade ett
stort ärr i ansiktet. Hur kommer det sig? Han är ju "odödlig", och kan hela sig själv. Så ärret verkar helt ologiskt.
"There's an apple in the pussy mouth..."