I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Heroes DEL 2 *spoilers*

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-05-09 19:49
Pigeon

Peter absorerar andras kfrafter och lär sig dem.
Han har absorerat sin kraft från "the Cheerleader", heal:a sig själv.
Och iförsig så dör inte Ted heller när han brinner/exploderar inne i Mr.Bennets hus..
Acceptera Peter är så gott som odödlig och lätt den coolaste karaktären i Heroes, han är bara lite små trög.
Sylar, de e konstigt att han inte blir dödad ?? han överlever i konstiga situationer, är säkert meningen att han ska vara med länge. Fan. Vill att han ska dö, han dödar egentligen inte vanliga människor förutan när han råkade döda sin mor i senaste avsnittet:( Stackarn, han förtjänar endå en andra chans som Hiro tyckte, bara om han Förändras och inte dräper Våra Heroes karaktärer, Jevlaa :P
haha I'm ouuut...
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-05-09 20:04
blir bara bättre och bättre de här, senaste ägde hårt nu lär ju peter nuka fett eftersom han träffade ted, smart att dom möttes så där, jävla klantskallar, booooooooooooooooom
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-05-10 01:53
Peter kommer garanterat inte att sprängas i nästa avsnitt.

Och Sylar kommer nog inte dö förräns om några avsnitt då det känns som om att han har en rätt så stor roll i serien.
don't watch me, watch yourself

2007-05-10 02:05
spoiler

författarna gillar sylar och tänker tydligen ha honom i säsong 2 med

2007-05-10 02:23
spräng upp skiten nuuuuraaaaaaaaa!
?

2007-05-10 02:53
Aah bryshan, den där claire är så jävla söt!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2007-05-10 08:21
mkt e taget från X-men om man tänker efter.. men heroes e sjukt mkt bättre!
Drick upp din läsk o dra

2007-05-10 13:37
kaboom
Meep meep

2007-05-10 13:38
x-men ?? wtf :S
Off The Topic

Claire är artist också haha, asså skådespelerskan :P

Fan kan inte Sylar dööö:P jevla författare..

Nee Petter kommer inte sprängas, han kommer säkert bli skjuten av Claire som sedan kommer ta ut kulan på nån intensiv vård elr så..

Jao Heroes Ägeeer :P
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-05-10 15:40
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-10 19:02
sitter och väntar på att hon ska få en tegelsten i pannan och sen läka såret i den videon.
don't watch me, watch yourself

2007-05-10 21:33
Timon_b:

zchycco har helt rätt, säsong 1 av heroes så har man snott archs rakt av från X-men och Watchmen, (Cerebro,Legacy Viruset, & Ozymandias vision)

Samt att alla karaktärernas krafter är baserade på X-men profiler.

2007-05-11 16:25
Ja, Heroes är knappast unikt, men jag tror inte det handlar om plagiat, eftersom Tim Kring inte läser serier (han är dyslektiker). Man kan dock tycka att Jeph Loeb borde kunna säga till Tim varje gång en idé har använts förr.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-11 18:00
Fleppo2: men sluta, det är fruktansvärt uppenbart att man tagit saker rakt av, vore det så att det vore en enstaka händelse så visst det hade du kunnat skylla på slumpen, men fyra,fem stycken? nej du.

Att påstå att det är en slump att huvudploten i season 1 matchar med Adrian Veidt (Ozymandias) vision i Alan Moores Watchmen känns som dårskap, inget annat.

Rappare

2007-05-12 11:05

Heroes har tagit superkrafter och placerat dem i ett verkligare perspektiv, så ser jag på det mest. Att säga att de stulit saker rakt av är väl lite fel, men han har använt sig av sin egen generella uppfattning av superkrafter och människor när han gjort sin serie.

Att säga att han stjäl rakt av är som att säga att alla fantasyförfattare har stulit rakt av från alla andra fantasyförfattare. Jag menar, jag har inte läst EN fantasybok som inte innehåller orcher, alver och dvärgar typ.

Rappare

2007-05-12 11:18
Sen, angående vad som ska hända.. Jag tror inte att Peter kommer explodera i nästa avsnitt. Han kommer kanske lära sig kontrollera kraften eller något.
Det jag tror har hänt är att Sylar faktiskt VILL bli bomben nu, och om han stöter på Ted så kan han ta hans kraft och göra det. Men det jag inte förstår är hur det kan komma sig, eftersom Hiro inte har ändrat någonting än.
Ska bli intressant att se vad som händer.

2007-05-12 14:40
Omen22:

Nej det är inte fel, eftersom det är skillnad på att låna krafter och basera karaktärer på tidigare personers arbete, (Moore gjorde det med Watchmen) och att sno hela archs rakt av.

Molly Walker en tjej som kan tracka andra mutanter (hej cerebro) som lider av en sjukdom som bara drabbar andra mutanter (hej legacy viruset) samt då Linderman's vision om att skapa en bättre värld genom att spränga halva NY (hej Adrian Veidt) för att inte tala om generationerna av hjältar som funnits innan dessa, men som blev egoistiska och började göra saker för egen vinning (hej Watchmen)

Det komiska i det hela är att man inte tänkt på vad att blanda dessa plots har gjort med serien i sig, man har redan mängder av plotholes pga att man uppenbarligen inte har talang nog att hantera materialet man valt att använda sig av.

Heroes är underhållande (ja) men välskrivet (fuck no)

2007-05-12 15:07
Omen22, Very Indeed.

Jag tycker inte Heroes är likt nån annan serie.
Superkrafter Och? det är det den är om, Handlingen är inte heller alls lik nån annan. Och speciellt inte lik X-men ? såg alla tre X-men igår kväll, för att se om de var så, Men ("fuck no").
Heroes om de är så, så är den mkt bättre gjord, mkt bra gjord. Alla frågor blir lösta, jag tänker mer på Matrix när jag tänker på Heroes. De är båda gjorda tvärr bra som film, och berättande.

Lägg till något mer man kan fundera på,, Peace

2007-05-12 17:13
Timon_B: Du har uppenbarligen inte läst speciellt mycket comics då, eftersom om du googlar runt lite så kommer du se att folk är rörande överens om vart dessa "influenser" kommer ifrån.

En sista fråga bara, hur kan du säga att handlingen inte är lik något annat när du inte ens läst serierna som det är taget ifrån?

Och eftersom du nämner X-men specifikt, dom flesta som läst mycket X-men lär vara kapabel att hitta motsvarigheter till samtliga förmågor i Heroes i X-men profiler.

Och hur du kan säga att Matrix är gjord bra som film övergår allt mitt förstånd, första filmen stal man skrupellöst från Grant Morrissons (The Invisibles) sen när man fick slut på material och blev tvungen att skriva på egen hand så blev det hollywood sörja av det hela.

2007-05-12 17:14
Timon_B: Sorry plutten men ditt inlägg dumförklarade dig rätt mycket. Eller visade på att du inte har koll på X-Men. Hela X-men kan inte sammanfattas i de 3 filmer som har gjorts. Naero och resten som har skrivit liknelserna syftar på serietidningen.
Läs  här 

2007-05-12 17:17
X-Men i sin tur har fått inspiration från annat håll

A precursor to the concept of a school for feared genetic mutants appeared in the 1953 science fiction novel
Children of the Atom by Wilmar H. Shiras, which has been credited — though never officially confirmed — with inspiring the X-Men. The title characters of the novel were also mutants, the results of an unintended experiment in genetic mutation. The term "Children of the Atom" has also been used at times during the X-Men franchise's history, often as a subtitle for various X-Men publications and video games.

2007-05-13 02:03
Ok Ok, tack Niobe.
Naero, jag vet inte om den är tagen från några serier, tack på förhand om du skulle kunna lägga upp några bitar/klipp av de serierna då??
Och jag ska inte ha svarat på något sådant ovan, och sagt/skrivit vad jag läst och inte läst elr vart influationen*?* kommit ifrån.
Ellr att heroes inte är baitad från andra, vilket jag definitivt inte tror. Serien verkar så perfekt, så då kan den vara kopierad och bara gjorts bättre.

IAF:

Tack, som sagt:
""Lägg till något mer man kan fundera på,, Peace""
haha ne jag har inte läst de serierna, och läser inte serier, men nu behöver jag inte det elr ? ni två förklara ganska bra tillsammans.
Men tycker fortfarande ni har fel, för den är inte lik nån annan film, och ni har inte sagt/(skrivit) något övertygande än som skulle vara likt nån annan film.
Matrix var fan ett bra exempel :S.
Lindermann = Arkitekten??
Sylar = Agenterna, Sylar då på ett dåligt jämförande sätt. Men en någon liknelse.
Peter skulle kunna vara någon slags Neo.
Handlingen kan ni inte övertyga mig om att den är lik nån annan serie, /Serietidning. (matrix, med mindre bokstäver)
Heroes är Unik.
Karaktärerna i Heroes är Unika, och inte nån annan series lika.
Men Tim Kring är säkert influencerad av andra serier, något litet.
Men inte helt, ni som säger det är iosf "Dumma".
FÖR HEROES ÄR INTE LIK, nån annan jävla serie.

ISF, om Övertyga mig, Övertyga mig!!

2007-05-13 02:19
timon_b okej.. då kör vi då.

Karaktär i Heroes - Karaktär i Marvel som har respektive/liknande kraft

Nathan Petrelli - Angel/Archangel, Ms Marvel aka Rogue, alla andra serietidningsgubbar som kan flyga.
Peter Petrelli - Rogue (för att nämna en)
Claire Bennet - Wolverine
D.L Hawkins - Shadowcat
Matt Parkman - Alla med telepatiska krafter (läs: proff x, phoenix, psylocke osv osv)
Claude (Osynliga snubben) - Inivisble Woman (F4)
The Haitian - Lilla pojken i X3 (du som såg den häromdagen, borde veta vem jag menar)
Ted Sprauge (radioactive man) - Pyro
Candice Wilmer - Mystique, Mysterio

Asså såhär e grejjen.. jag diggar verkligen Heroes. det gör jag!
men visst finns det likheter och inspirationskällor liksom.

ber om ursäkt för ovanstående lista om den är något så när korrekt, jag är lite full och skriver från toppen av skallen bara
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job

2007-05-13 03:15
bara för att heroes tar fett mycket från annat och inte är direkt nyskapande så betyder det itne att den är dålig. Jag gillar att de blqandar mycket qav olika serier etc. Va fan, jag tror inte de försöker sticka under stolen med att peter petrelli är jävligt lik peter parker aka spiderman som karaktär... krafterna är nte lika men som karaktärer...
Rappare

2007-05-13 03:18
Queff: 

Nathan kan BARA flyga, och är ANTI alla superkrafter.
Peter SAMLAR ju på krafter mer än bara absorberar dem för stunden.
Claire har inga klor, och är inte en arg våldsam man som vill döda allt.
Matt Parkman är en tankeläsare enbart.
Claude är en bitter britt som flytt från organisationen.
Candice.. fanvetjag. Mystique är blå. :S

Japp, likheter, inspirationer, whatnot. Men om ni tänker efter, vilka krafter är egentligen intressanta att ha med i en serie som Heroes? Tänk efter själv, liksom. Regenerering, tankeläsning, levitation.. Tycker själv att det är väldigt vågat att ha med tidskontroll i en serie med superhjältar.. Det känns bara så överlägset på något vis. :P

2007-05-13 05:12

vad tror ni mica har för inblandning i alltihop då?

Rehab is for quiters.

2007-05-13 14:21
Word
Omen22
Pigeon_

Omen22, det är tidskontrollen som är de roliga, Hiro är bara lite korkad därför går det bra för filmen, men det går dåligt för Hiro han misslyckas hela tiden:S

Men ni har redan sagt bra ifrån er nu, Tack!
Peace

2007-05-13 14:27
shit vad jag har svårt för graffare och breakdansare
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job

2007-05-13 17:26
Queff: Micah = Forge

-----------------------------

Till övriga: Karaktärerna är lätt att förlåta, däremot att man tagit archs rakt av ser inte speciellt bra ut, särskilt när man blandat så friskt som man gjort, och med detta skapat ordentliga plotholes.

-

In 1975, two years before vigilante crimefighters (superheroes) are banned by the "Keene Act," he retires from superheroism, marketing his image for money. This helps bankroll his scheme of creating a catastrophic event to deceive the world that there is a horrific alien common enemy to unite against. To that end, he employed geneticists to clone the stolen brain of a murdered psychic and use it to create such a creature with a group of artists and creative personnel to help create the illusion. Upon completion, he arranged the murder of all his accomplices to maintain the illusion. - Adrian Veidt (Ozymandias)

-

Legacy-1 and Legacy-2 searched for a target organism's "X-factor", the sequence of mutant genes that gave a mutant his/her superpowers. If it did not find an activated X-factor in the target, the viroid would die off, leaving the person completely unaffected. If, however, it did detect the X-factor, it would begin inserting introns (junk DNA sequences) into the transcription codings of the victim's mutant RNA, the process commonly being triggered after the patient used their powers for the first time after contracting the disease. The result was a major compromise of the replication and transcription process so disruptive as to eventually render the body incapable of creating healthy cells, ultimately resulting in the death of the victim.

- Legacy Virus

-

Cerebro amplifies the brainwaves of the user. In the case of telepaths, it enables the user to detect traces of other mutants worldwide. Not much has been shown about how powerful it is; at times in the storylines it could detect mutated aliens outside of the planet, when at others it could only scan for mutants' signatures in the United States. It is not clear whether it finds mutants by the power signature they send out when they use their powers or by the presence of the X-gene in their body; both methods have been used throughout the comics. Anyone other than a highly powerful or trained telepath who uses this machine would fall into a "psychic coma" because of the overwhelming brain signatures of people around the area they searched.

- Cerebro 

Tim Kring är verkligen bästa vän med slumpen måste jag säga...

2007-05-13 22:09
ok slumpen vi säger så då..
Okej han har kopierat alla, allt annat är lögn.
Satisfied?

2007-05-14 11:21
Men Timon_B ditt mongo...allt är taget ifrån någonstans. Det gör inte serien dålig. Jag vet om det här men gillar heroes ändå. Fan jag har kollat på The 4400 innan och tyckte den var ok och krafterna där är i stort sett samma sak som i Heroes och X-men fast den var mycket mycket sämre. Jag har läst ett antal fantasy böcker och sitter inte och tjafsar om att de har stulit ifrån han och hon och blablabla. Ingen hävdar att Heroes är keff bara för att inspiration har kommit ifrån andra håll. Det handlar om hur välskrivet manuset är, karaktärerna och skådespelarna. Heroes har allt det kombinerat som gör den bra och välgjord.

På ditt sätt att skriva så är det som att du menar att det måste vara PRECIS samma sak från X-men för att det ska vara stulet.

Men Tim Kring är säkert influencerad av andra serier, något litet.
Men inte helt, ni som säger det är iosf "Dumma".

Du är iof dum som inte fattar!

2007-05-14 13:48
okej, byt ut mongo ------> smultronhuvud

och dum -----> lätt trög

försöker skära ner på elakheterna

2007-05-14 14:15
Niobe:

Det är ju det som är grejen, Heroes är _INTE_ välskrivet, eftersom man inte efter ens en säsong har mängder av plotholes, detta på grund av att man tagit hela plots från andra comics och blandat dessa friskt.

Heroes är underhållande, men det är inte välskrivet för 25öre.

2007-05-14 16:51
Det handlar om hur välskrivet manuset är, karaktärerna och skådespelarna. Heroes har allt det kombinerat som gör den bra och välgjord.

detta på grund av att man tagit hela plots från andra comics och blandat dessa friskt.

Tack

På ditt sätt att skriva så är det som att du menar att det måste vara PRECIS samma sak från X-men för att det ska vara stulet.

Ok?

Jag har drivit mkt med er, jag Svär.
Och,
Det har jag inte skrivit, att det är PRECIS samma som X-MEN, det står inte nånstans??!

Mitt senaste inlägg borde ha sagt att jag drivit med er.
Men Ok, jag är den tröga visst, Men Jag har fattat och iaf lärt mig något i det här forumet.
Men ni har visst inte fattat nånting.
Och känner ingen lust att förklara om heller.
Får läsa vad jag skrev en gång till, fast denna gången med Glassögonen på. De som ni så flittigt och säkert använder när ni promenerar runt i "Science Fiction Bokhandeln".

TACK för allt!

Fler tröga påhopp, NEJ TACK!

2007-05-14 17:08
Timon_B: det där om att du drivit med de tvivlar jag väldigt starkt på. Det är bara ett sätt för dig att förklara dig utan att förlora din stolthet. Om alla uppfattade ditt inlägg likadant, kanske det är så att du förklarar dig ganska dåligt ELLER att du verkligen menade det du skrev. Skärp dig fan.

2007-05-14 17:32
Fast naero, jag talar för mig  själv, tyck vad du vill

och du Timon_B din cred försvann med din Matrix liknelse. Patetiskt

2007-05-14 18:33
Niobe:

Mina åsikter är ju grundade på fakta, det går inte att bortse från dom hål i berättandet som finns där, och rent generellt så välskrivna serier brukar inte ha sådant, välskrivna serier behöver heller inte "låna,sno,inspireras" av andras publicerade arbete, utan har tillräckligt med fantasi och talang för att skriva eget.

Heroes är network underhållning, men som majoriteten av network serier så är det inte välskrivet alls.

2007-05-14 22:54
Okej förlåt jag skäms, min stolthet är borta jag var hög när jag skrev, förlåt för allt jag borde dö..

kanske det är så att du förklarar dig ganska dåligt ELLER att du verkligen menade det du skrev.

jag måste ha förklarat dåligt..
ska inte skriva mer, är redan välhatad här..

hej hej

2007-05-14 23:14
hahahahah tack för det helt underbara läsningen.
jävla geeks. slappna av och njut av en bra serie!
om ni tycker att den är kass för dom snor från andra.. kolla inte. kan inte bli mer simpelt än så.
i'm always telling the truth even when i'm lying.

2007-05-14 23:17
ingen har ju sagt att den är dålig för att de snor. De bara konstaterar det. Mest för att folk säger att serien är så innovativ och välgjord, vilket den uppenbarligen inte är. Som sagt, bara ett konstaterande och inte sagt för att klanka ner på serien. Dessutom är det ju en tråd OM serien? var skulle det annars skrivas?

2007-05-14 23:48
serien är innovativ. den får ett fett uttjatat koncept att bli grymt, för att göra det så måste man göra nått nytt. för alla har ju redan sett allt skit innan
i'm always telling the truth even when i'm lying.

2007-05-14 23:52
i want me some claire bear

2007-05-15 00:44

With the success of Heroes, one of the recent bright spots for network NBC, it was not at all surprising to see the drama firmly entrenched in the Monday night primetime slot when NBC announced its fall lineup today.

What was a bit surprising, however, was a six-episode spin-off of the series titled Heroes: Origins. The show will run during the Heroes midseason break, says Reuters, and detail a brand new character each week.

The characters' fates will be in the hands of the viewers, as online voting will propel one of the half-dozen new "ordinary people with extraordinary powers" into the following season of Heroes as a regular cast member. The six episodes will bring the total number of Heroes episodes up to 30 for its second season.

!!!

2007-05-15 09:34
har 22 släppts`?
Meep meep
Producent

2007-05-15 12:46
jaaa, varje tisdag omkring 4:00 på morgonen ffs.
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance

2007-05-15 12:56

Börjar bli dags för dom att verkligen ändra framtiden.. Än sålänge har ju tavlorna aldrig haft fel liksom.. ! :)

Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker

2007-05-15 16:14
Haha är det seriöst ingen annan som garvar åt Timon_B, Omen22, Niobe och naero
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2007-05-15 16:33
Kasst
cva ?

2007-05-15 16:33
jag garvar klart åt hela den här skiten.. hahaha.. åt mig själv med.. haha klart.. åt dig med..

2007-05-15 17:54
säsongsfinalen kommer va en riktig rackabajsare