I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

GTA IV del 3 (spoilers)

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2008-05-12 15:40
hon Lola, är hon bara ett vanligt fnask eller kan man göra nå mer med henne?
Graffiti is like music for your eyes.

2008-05-12 15:44
97.6 % av spelet klarat! Booyaa!!
Högt liv

2008-05-12 16:00

Folk säger att hon är myt, andra ger sig inte och ska absolut hitta henne. Visst, hon finns i snutdatorn osv, men det står bara att hon syns till i hamnen, men inte vilken hamn. Jag tror inte att hon finns.
Anledningen till att folk vill hitta henne är för att hon är lite het, hade det varit en kille vid namn "stungun guy" hade ingen lagt ner energi på det ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-12 22:04
Tycker att det är så rörigt att byta vapen mitt under en eldstrid på xbox 360. Hur var det man gjorde för att slippa använda styrkorset?

Man skulle visst hålla in någon knapp och trycka på a,b,x eller y?

Startade upp frizon.info runt 99 med två andra som brann för svensk hiphop. Facklan är överlämnad. Men lyckades bli en bit av svensk hiphop-historia.

2008-05-13 00:07
så, klarade ut det nu, på under 30 timmar också =) skööönt spel.. blir att köra lite side missions nu ett par dagar och varva ner.. sen kanske köra kampanjen igen och göra tvärtemot alla val man gjorde första gången?
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2008-05-13 12:40
kört kampanjen 2x nu, tröttnat rejält på det spelet.
Försökte mig på att sätta mig in o spela lite MP men det var ännu tristare så obalanserade vapen, rörigt mm blir att byta in det.
i'm always telling the truth even when i'm lying.

2008-05-13 12:55
fick min gta tröja igår från game ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2008-05-13 12:59
Fick min nyss men den var för liten :(
Dock fick jag en poster också, så tröjan ger jag i studentpresent till lillebror :P
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-05-13 14:30
helvete då hadde sönder min handkontroll till 360 så nu kan jag inte spela gta4 =( o inte fan har man pengar till en ny
fuck you and have a nice day sucker
Lyricist

2008-05-13 19:53

En snubbe på ett GTA-forum påstår sig ha sett henne, men om det är sanning eller inte vet jag inte haha!

För dom som är sugna på sultan rs och inte har hittat den än, så finns det en bakom garaget vid spökhuset längst norrut på den tredje ön!
Producent

2008-05-13 20:32
Lola is a prostitute who appears on promotional artwork for the game. In October 2007, her character art was painted on the side of a building in SoHo, New York, advertising the game.

Från http://gta.wikia.com/wiki/Lola
Hororna finns ju på lite olika ställen så någonstans kanske hon finns.

För dom som är sugna på sultan rs och inte har hittat den än, så finns det en bakom garaget vid spökhuset längst norrut på den tredje ön!

Den är perfekt till Brucies race :D
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance
Admin

2008-05-13 20:52
Appropå ingenting, GTA IV har nu slagit ett Guinessrekord.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2008-05-13 21:04
Hur i helvete flyger man en helikopter på ett vettigt sätt?

2008-05-13 22:30
Zteve-O P18

Det där spökhuset är f.ö Salvatores mansion från gta3. Antar att det blivit så i och med att det har gått några år och gamle hederliga Salvatore finns inte bland oss längre :)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-05-13 22:53
för er som inte vet det eller så så kan man kapa en polisbil o gå in på dess datorn och döda gäng på most wanted det e rätt skoj men svårt

2008-05-14 11:00
Dieallot din fisk.

Anledningen till att folk vill hitta Lola är för att det är någon sida som just nu håller en tävling för att hitta henne (samt ta foto) :P
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-05-14 15:22
man kan inte alls hitta henne i polis datorn jag skrev in hennes fulla namn men den hittade henne inte

2008-05-14 15:33
Känns som att den här lola är nya bigfoot från gta:sa haha

2008-05-14 15:42
man kan inte alls hitta henne i polis datorn jag skrev in hennes fulla namn men den hittade henne inte

LCPD hemsida.

2008-05-14 16:16
hur fan kommer man till hjärtat som finns i statyn på happy island?
Producent

2008-05-14 20:46
Flyg upp och hovra lite ovanför den översta våningen (med dörrar), ha din helikopterdörr mot våningen och hoppa ut. Sen leta upp den dörren där det står "No hidden content behind this point" eller något liknande och gå genom så är du där.
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance

2008-05-14 20:52

HOLC

2008-05-14 22:23
Fan jag hänger inte alls med i storyn. Jag har ingen aning om vem dom olika personerna är haha. Plus att det är ju skitjobbigt att höra vad dom säger när man åker bil. Och fan va jobbigt det är att hålla kontakten med alla. Spelet är inte alls så bra som jag förväntat mig. Till och med att bara åka runt och döda folk för att få snuten efter sig är inte lika kul eftersom man dör hur lätt som helst, typ 4 skott sen är man kokt...
jag har alltid rätt.

2008-05-14 22:25
jag har provat det men jag flyger bara åt helvete o landar 100 meter ner i marken o dör när jag hoppar från kopptern
=(

2008-05-14 22:27
En sak som skulle vara bra som fan är en "detta har hänt" film när man startar spelet. Filmen byggs på för varje uppdrag man klarat som betyder något för storyn. Driv3r hade det väl?
jag har alltid rätt.

2008-05-14 22:33
Det här är andra gången du snackar om storyn. Mannen, hur kan du INTE hänga med i storyn? haha skärpning! :)
Eller du kanske inte har suttit på subtitles eller nåt? Det hjälper ju iofs. För storyn är ju väldigt väldigt simpel. Det är ju inte direkt David Lynch som skrivit manuset.
Kan hålla med om att det är svårt att läsa vad de säger när man kör bil samtidigt. Det hände att jag parkerade ibland och läste med tills de snackat färdigt sen körde jag vidare.

Sen kan du inte säga att du inte tyckte spelet var bra för att du tycker att det är svårt och dör lätt, det är ingen objektiv åsikt. Det beror bara på att du inte är tillräckligt bra helt enkelt.
Jag tyckte single player delen i spelet var lite för enkel, det är det enda klagomålet jag har gällandes det. Du får öva helt enkelt!
Dör du av 4 skott så betyder det att du snålar för mkt. Var inte rädd för att slösa dina cash på skyddsväst och lär dig coversystemet så klarar du dig längre. Sen är polisen busenkla att skaka av sig upp till 4 stjärnor. Skärpning där med! :)

Det var inte förräns jag efter att ha klarat ut storyn och började göra lite av polisuppdragen, most wanted listan, som jag tyckte att spelet blev lite utmanande.

2008-05-14 22:36
Vill bara klargöra att jag försöker inte dissa eller vara elak.
<3

2008-05-14 23:43
JAg tycker det roligt och utmanande och köra bil när man vart ute på en pubvända:D
...

2008-05-14 23:44
Att komma ut från puben är det roligaste som finns. Asroliga konversationer och helt plötsligt ramlar man och slår pannan i motorhuven :D
Garvade ihjäl mig första gången.

2008-05-14 23:52
Vad jag menar med att man dör för lätt är att i de tidigare gta spelen kunde man köra mycket längre polisjakter än här.. Men ok, jag har knappt kört det eftersom jag vill klara storyn först.
spoiler... är du innan typ 50% läs inte om du inte vill ;)
Skulle någon kunna förklara hela diamant dramat för mig då? Vem är vem? Vem rånade mig när jag skulle sälja dom och vem lämnade jag över den kidnappade tjejen till och vad har dom för koppling med personerna jag gör uppdrag för? Det är mest det som förvirrar mig. (Ja jag kanske är trög som inte hängt med i storyn men iaf) Och vem är det jag är ute efter egentligen? Någon som gjorde något i kriget i mitt hemland typ? Sammanfatta storyn lite så hänger jag nog med bättre tack =P Försök att inte spoila bara, jag har precis dödat han på sjukhuset (han som hade en wire)
jag har alltid rätt.
Producent

2008-05-15 09:21
Kan hålla med om att det blir lite förvirrande i sina stunder. Speciellt precis när man öppnar tredje ön och har typ 6 uppdragsgivare alla med olika storys. Men huvudstoryn är ju inte så komplicerad.

2008-05-15 09:30
vem e bäst att döda?
playboy x eller dwayne?

..jag döda playboy x för få hans lägenhet :p

2008-05-15 14:48
jag dödade playboy pga att dwayne kändes mer äkta :P

Gta 4 är rätt ovärt, första gången jag känt att jag inte orkar spela ett gta spel (när jag fortfarande har saker att samla för 100%)

Hatar att folk ringer en hela tiden också :( visst finns sleepmode men det kan fucka lite så helt plötsligt är det off.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-05-15 15:25
kanske e för att man hade så grymt höga förhoppningar..
de e endå ett grymt snyggt och bra spel

2008-05-15 16:54
!--------------------------SPOILER----------------------------------!

Ang. alla fina "vem-ska-niko-döda-nu-dilemman" så vore det ju kul o se vilka folket på whoa bestämde sig för att döda?

Playboy vs. Dwayne
Jag sköt playboy pga Dwayne lockade mer sympatipoäng...

Francis vs. Derrick
Alltså, en smutsig, korrupt snut som nu vill sätta pricken över i:et och röja undan sin egen bror för egen vinnings skull? den som skjuter derrick borde skämmas!

Sen har vi lite andra fina scenarios:

Döda Darko?
Självklart!

Deala med eller döda Dimitri?

Döda... säger sig självt

2008-05-15 16:56
JonkaGOO

Det mesta du verkar vara förvirrad över är ju grejer som inte förklarats för dig ännu. T ex vem det är niko letar efter får man reda på under spelets gng. Tålamod! :)

2008-05-15 16:59
(spoliler)

jaaaaa

själkvlar döda playboy... då får man lägenhet... döda Dwayne lixom. då får man ju bara utskällning och problem...

sen döda jag derrick (skäms lite =P) men trodde jag skulle vinna mer på de men hände itne ett piss.

Darko tömte jag flera magasin på , hahahahahaha

dimitri??? minns jag inte äns
S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag)
WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP

2008-05-15 17:03
!--------------------------SPOILER----------------------------------!

Playboy vs. Dwayne
Jag dödade Playboy eftersom jag råkade se på status menyn att Dwayne var i friendlistan och hade en egen "like %"-status. Playboy fanns inte med där.
Sen gillade jag inte playboy alls. Han kallar niko dum medans han själv är efterbliven. Han tror att han är som jesus och att dubai ligger i africa. Nigga please! ahah

Francis vs. Derrick
Jag sköt francis. Fanns verkligen ingen anledning till att skjuta derrick. Francis utpressade ju niko och var rent allmänt ett svin som ville ha sin bror dödad.

Döda Darko?
Jag lät Darko leva. faktiskt. Tyckte att Roman sa rätt vettiga grejer och jag valde att lyssna på honom. Tycker roman hade rätt om att darko verkade väldigt olycklig för att han vet vad han hade gjort. Att låta honom leva verkade vara ett värre straff än att döda honom, som roman sa.

Deala med eller döda Dimitri?
Självklart döda. Såg ingen anledning till att inte döda honom.
Producent

2008-05-15 18:43
Jag döda Dwayne för det är han som är den riktiga fittan. Playboy erbjöd ju fan han halva hans buisness man han bara fortsätter sura. Men hade jag vetat vad som händer efter hade jag aldrig poppat honom. Ångra mig som fan faktiskt :P

2008-05-15 18:54
zpojlah

marvingaye
Såg på när min roomie spelade, han valde deala med Dima och fick 250k för besväret och Romchick fick tack vare det en kula på sin bröllop. Ska se inatt vad som händer om man knäpper Dima istället.

2008-05-15 19:26
Kaneida; Yo bitch dies ;)
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2008-05-15 19:53
Rapsodisk
Vem vem? :O

2008-05-15 20:25
Varför skriver folk att det är ovärt att döda Derrick i valet mellan Francis och Derrick?

Jag dödade Derrick och nu kan jag ringa Francis så fort snuten är efter mig så trollar han bort mina wanted-stjärnor, grymt skönt.

Lyricist

2008-05-15 21:43
Vad händer om man dödar dimitri då? Ingenting eller?

2008-05-15 22:22
Sanslös P23

det där kan man göra om man dejtat advokatbruden också. så ja, det är ovärt men egentligen finns det inget "rätt" eller "fel" val

2008-05-15 23:18
Som jugge börjar jag irritera mig mer och mer över Nikos skitdåliga uttal när han snackar på "hemspråket".. Det är som att lyssna på nån snacka svenska med falsk rysk brytning.
Och vi har inte dubbla bokstäver (Bellic) och "c" uttalas inte som "k" (Bellic) i juggeland.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2008-05-15 23:42

Eftersom man måste välja vem man ska döda, eller vad man ska göra hela tiden, så måste man ju självklart spela storyn två gånger. Men första gången dödade jag Dwayne, Francis, Darko och tog dealen med Dimitri.

2008-05-16 00:01
Caliber: jag tänkte också på det där med dubbla bokstäver.. nu är jag inte jugge själv, men eftersom jag har ganska många vänner som är bosnier så har matt fått lära sig en del :P
Det känns ju tråkigt att hans dialekt är fucked, men också jävligt klumpigt av R* ?
Enligt en polare till mig så är Niko Bellic serb? Är som sagt inte säker på detta, men om det är sant så är det ju jäkligt dåligt att inte använda sig av en serb att göra Nikos röst.

Och det där med uttaet på namnet, vilket jag också reagerade på i spelet, är drt inte så att andra uttalar Bellik, men aldrig han själv eller roman?
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2008-05-16 10:09
Jag dödade Derrick och nu kan jag ringa Francis så fort snuten är efter mig så trollar han bort mina wanted-stjärnor, grymt skönt.

Fan jaf dödade Francis =/ Vet inte ens vad jag fick för det ^^
jag har alltid rätt.

2008-05-16 11:48
Jag undrar också om niko är serb eller bosnier?

F.ö ska man nog inte ta grejer som uttal osv på stort allvar då allt i spelet är en parodi på verkligheten. Men kan förstå att juggar kan störa sig på det haha