I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

World of Warcraft (DEL 14 låst)

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2008-03-17 22:20
ingen*

2008-03-17 23:04
så har de ju gjort ända sedan man kunde köpa R14 gear för honor, dvs mer än ett år sen. så vem är förvånad egentligen? vilken idiot som helst kan ju få s3 gear dessutom
kichi

2008-03-18 00:07
Det är jävligt sant, störigt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-18 00:57
Det blir ju mer balanserat så. Skills >  gear.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2008-03-18 01:14
palla balansering. jag vill ha obalanserat och galet

2008-03-18 11:52
Frost:

Cooldowns > skills > gear
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-03-18 12:17
helena_ F19
Klart man kan få vilken gear man vill. Alla kan få S3 alla kan få T6 det är bara en fråga om tid. Fjant.

2008-03-18 18:40
Behövs mindre skills för s3
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-18 20:20
ReM

Det är väl ändå lättare att fixa S3 än T6? Därför drog jag upp det som exempel. Du kan sitta och sova genom 10 arena matcher och ändå få poäng i slutet av veckan. I en BT raid krävs att du vet vad du håller på med i alla fall.

Fjant? Tänk till lite så kanske du skulle ha förstått vad jag menade första gången, istället för att spy ur dig onödiga/otrevliga kommentarer.
kichi

2008-03-18 20:45
sålde mitt konto några dagar sen :o.. 425 euro:)
rök miljövänligt, rök grönt

2008-03-19 00:33
krävs inget för pvp epics, men visst noobsen måste väl också få något =)

2008-03-19 08:10
sweet sanko!!

vad hade du för main?

var sålde du kontot btw? när du nämnde euro blev jag lite intresserad....jag har bara "hittat" svenska sidor som kränger konton...inte orkat bry mig om utländska.

tut!
Skivsamlare

2008-03-19 09:00
www.wowtrade.org

där kan du sälja/köpa/byta osv osv osv ^^
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Skivsamlare

2008-03-19 09:00
gahh. nu?

2008-03-19 13:06
Sunwell trailer och lite annat finns uppe nu här

Producent

2008-03-19 23:05
KOlaviL X48
jag märkte att datorn blev för varm, stod med sidan av chassit på bredvid ett stekhet element, gg. öppnade sidan och flyttade det en bit och nu flyter allt på perfekt :)
------------------

Vad diskuteras i denna tråden nu för tiden?
Ingen som raidar BT/MH? var precis på mitt första archimonde kill, tog paus precis före vi dödade vashj o kael och började ikväll igen. sjukt rolig fight, roligare än vashj och kael.
Nu blir det förhoppningsvis illidan imorgon :)
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance

2008-03-19 23:11
jag raidar BT och Hyjal, 3 bossar kvar, Mother Shadowres, Council och illidan

du dödade Archimonde för första gången och hoppas på Illidan imorgon? =D vad är du på för gratisresa genom BT? =P

Hyjal var ju en ganska stor besvikelse utom Archimonde, BT är ju lite små fail också, RoS är en grymt rolig boss, annars är det bara slask fram till RoS, får se denna reset hur resten är

2008-03-20 00:01
MisguidedAngel P24

www.wowtrade.dk där nappade min köpare iallafall. Hade en undead warrior på twilights hammer, flyttad från the venture co. Han var från UK.
rök miljövänligt, rök grönt

2008-03-20 00:24
TJENA GRAPPAR.

Jag har en Hunter Female Night Elf på Terenas (PVE REALM)
Med full Gladiator gear, fully epiced out med allt som går att köpas för honor med glad x-bow och allt sånt. 350 ressilience, 900g och epic flying mount, säljes billigt, skicka PM :)
Skivsamlare

2008-03-20 08:27
HEHEHEHEHE PVE REALM! HEHEHE

Producent

2008-03-20 11:45
T-Röd P26
haha, man kan väl kalla det gratisresa :D guilden har ju bt på farm nu sen några veckor och eftersom jag har ny dator så tänkte jag ta upp raidandet igen.
Vet inte hur jag ska göra på Mother, har ingen som helst Shadow res gear förutom necket från attunementen.

2008-03-20 16:30
Skez

crafta back, bracers, belt och boots så fixar det sig, du får säkert HoD av guilden om dom gillar dig
Producent

2008-03-20 16:55
har farmat massa primal shadows nu och fått cloaken boots och bracers gjorta. bara att vänta på att nån enchanter kommer online och enchantar cloaken :) fick hods, voids och en shadow res kit till bootsen av guilden.

Om någon är intresserad så är här mitt första kill på Archimonde, Shadowpriest view. http://www.megaupload.com/?d=AK6SAXRX (133mb)

2008-03-20 17:51
T-Röd

Låt mig slänga ut lite basics för er. PVE är inte skills och har aldrig varit skills. Har raidat i snart 3 år nu, har allt som finns inom TBC på farm och har haft det i flera månader. När arena crazen drog igång gav jag det en chans, slutade raida, helt enkelt för att det var en större utmaning i PVP. Ni som kan någonting om spelet borde ju veta att detta stämmer.

Att skaffa S3, om vi då snackar shoulders och vapen är fan så mycket svårare än att fixa full T6. Get a clue, snacka sen.

Producent

2008-03-20 18:01
so what om det är större utmaning med pvp?
vi kanske tycker det är roligare att raida, och det krävs grymt mycket mer samarbete i att raida än att köra 5v5, på dem flesta bossarna i alla fall.
Get a clue, snacka sen.    ?

2008-03-20 18:43
beroende på vad man är för klass är det ju inte supersvårt att få shoulders/vapen. Jag fixade 2000+ rating rätt enkelt med en druid i 2v2.. (kör själv en warrior)

det ÄR lättare att fixa s3 än t6 för det mesta. visst, det är inte alla som kommer upp i 1850/2000, men jag har iaf sett en och annan idiot klara det pga setup :) för en som nyss dingat 70 är det nog svårare att hitta en mh/bt guild skulle jag tro.
kichi

2008-03-20 22:01
Alltid lättare att skaffa pvp items, visst tar det kanske längre tid men det går ju för en nyss lvlad 70 att få s3 utan problem medans t6 tar en bra tid

2008-03-21 13:14
TheHof X10

haha du missade smileyn, hur som helst, låt mig slänga ut lite basics eftersom du verkar missat dom helt, trots att du raidar. PvE är grymt lätt och har alltid varit med udantag för lite buggar och cockblocks, så folk som raidat sedan retail start borda ha haft allt på farm sen i sommras. När det kommer till PvP, utmanande? nej verkligen inte, inte på något plan det är på samma nivå som PvE när det kommer till hur svårt det är att får gear.

För att problematisera det hela så är det tiden som spelar roll här för att avgöra vad som är "lätt och svårt". Att fixa s3 shoulders och s3 vapen går sinnesjukt mycket fortare än att fixa fullt t6. Så get a clue, räkna lite matte, lägg ihop 1 och 1 och snacka sen

2008-03-21 16:34
Sådär, jag kämpade och fick ihop 1 och 1... Huvudvärk.
Jag drar mig tillbaka för jag gissar på att jag är den enda här som är över 2400 rating i någon bracket, därmed vet jag faktiskt vad jag pratar om.

..och att det skulle ta mer samarbete att få ner en satans raidboss än 5v5 är ju rent skitsnack. Visst, man är 5 spelare, men om man tänker utanför lådan och jämför alla taktiker som går ner när man kör 5v5 och när man, t.ex. kör Archimonde så är det inte ens jämförbart.
När man väl läst in taktikerna till en boss, wipat några gånger, då kan man i princip fighten, om det inte är som T-Röd sa, cockblocks som kael och vashj.

..och Helena. Warrior/Druid skriker ju verkligen svårspelat. Att ligga på 2k-ish rating med den setupen är som att spela 1800 rating med spriest/rogue setup.

Vill inte köra en Ming på folk men om man inte ligger på 2300+ rating så vet man faktiskt inte vad SVÅRT/SKILLS/ÛBER1337 är, min åsikt om saken.

2008-03-21 16:38
hahaha ming

Du är fan illa ut, va fan blir nästa steg? vurtnes sexliv och jutsus?
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-03-21 16:47
Face it, Ming har rätt för sig, dock ett svin, men rätt för sig.

2008-03-21 18:36
TheHof X10

Hej hopp här skenade vi iväg helt och hållet från diskussionen, jag förstår att du fick huvudvärk =) vi pratade varken om hur svårt det är att döda en boss eller hur svårt det är att få 2400 rating, vi pratade om hur lätt det är att få s3 respektive t6 och genom det du skrev till Helensa så sa du genast emot dig själv från ditt förra inlägg, skitsamma det kvittar.

När det kommer till att ligga över 2300 rating eller döda illidan så är jag säker på att det är svårare att ligga över 2300 rating =)

2008-03-22 20:23
tyckte att jag gick på linjen iallafall, nåja, kul att du håller med. Vad lirar du får något?

2008-03-22 20:24
Många som spelar på Shattered hand? :)
I'm a relatively respectable citizen. Mutiple felon perhaps, but certainly not dangerous.

2008-03-23 11:08
jag lirar shaman, resto
Skivsamlare

2008-03-23 11:22
höhö resto shaman

2008-03-23 14:17
Hur svårt kan det vara att fixa s3 gear? Allt som krävs är ju tid, behövs ingen skill överhuvudtaget. Nyss börjat iofs, men det intrycket har jag fått.
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*

2008-03-23 16:39
"..och Helena. Warrior/Druid skriker ju verkligen svårspelat. Att ligga på 2k-ish rating med den setupen är som att spela 1800 rating med spriest/rogue setup."

Det enda jag ville ha sagt med det var att det är jävligt lätt för vissa att ta sig över 2000 rating pga setups, inte skill. Jag försöker inte direkt skryta med det som du verkar tro? Jag slutade spela arena efter 2000 så jag skulle slippa beblanda mig i hela arena communityn som är en enda jävla epeen contest. Alla blir så jävla tävlingsinriktade och skryter så man mår illa :)

Iaf, du tyckte att du höll dig på linjen.. men det verkar ju som om du blandar in 2300+ rating i det hela. Det jag försöker säga är att jag tycker det är lättare (i de flesta aspekterna) att skaffa full s3 gear än full t6. Att spela high-end arena har typ ingenting att göra med saken, det kan vi väl vara överens om, eller hur?

_Bajsaren P7

just precis.
kichi

2008-03-23 17:12
helena_F att spela high-end arena har med allting att göra. Att "skaffa s3" - diskussionen är borta, nu ska vi tävla om vem som är bäst!

_Bajsaren du kommer förmodligen, som så mång andra, vara en lower på vad du än planerar att spela. Uttala dig inte om du inte vet någonting.

2008-03-23 18:21
TheHof

haha, ok.. då kan jag med 100% säkerhet säga att jag inte är bäst iaf. next! vad spelar du för något förresten, TheHof? race/class
kichi

2008-03-23 21:39
Jag är bäst

Dieallot

2008-03-24 02:23
helvete äntligen 58 me roguen. skönt som fan men nu äre outlands, skitställe :<

2008-03-24 19:03
Letar efter en Social/Casual Guild på vilken jävla server som helst. Har chars på Både alliance och Horde sidan som jag är villig att flytta på från nuvarande server. jag behöver inte raida, bara kunna instance:a och PvP:a med vettigt folk typ.

Säg till om ni vet nått
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Skivsamlare

2008-03-24 19:23
jag har precis joinat en casual guild på executus horde. vi har raids 2-3 ggr i veckan. rensar kara, gruul, 3 i ZA osv. planer påatt börja med ssc finns :) trevligt folk, de flesta är 20+ förutom mig då. fast jag har bara varit med i ngra dagar :> vad lirar du för klass?

2008-03-24 20:17
Horde sitter jag på en 68:a Troll rogge och en 62 Paladin. Less som fan på min realm för tillfället.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2008-03-24 20:51
Helena_f jag spelar en UD rogue, BELF Huntard och en disc prälle, men främst på roguen.
Själv?

2008-03-24 23:32
TheHof

Kör nästan enbart min undead warrior, har faktiskt aldrig orkat levla upp något annat.
kichi

2008-03-24 23:42
Kom igen, posta lite armorylänkar till era chars så man kan tjuvkika!

Undead warrior:
http://armory.wow-europe.com/character-sheet.xml?r=Neptulon&n=Kichi

Human warrior:
http://armory.wow-europe.com/character-sheet.xml?r=Neptulon&n=K%C3%AFch%C3%AF
kichi
Producent

2008-03-24 23:50
Efter en hel kvälls whipe på illidan dör han, Imba healing mace, dagger, 2 vanquisher chests och en Orange mainhand, ganska coolt =)
Bildbevis!

Min armory länk:
70 Human female priest!
http://armory.wow-europe.com/character-sheet.xml?r=Eonar&n=Skez
skäms att raida BT/Hyjal med den gearen :(

70 Bloodelf female warlock:
http://armory.wow-europe.com/character-sheet.xml?r=Eonar&n=Skr%C3%A4cken
har i princip bara dingat 70 sen inget mer.

2008-03-25 00:49
70 Human paladin

Blev boostad till BT idag efter 3 månader ifrån guilden så gearen är shite.