I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Diskussion kring nya versionen! (KOLLA FAQ OXÅ)

Whoa Community - Allmänt om whoa

Webmaster

2006-09-16 11:55

Diskussion kring nya versionen! (KOLLA FAQ OXÅ)

Ge ris och ros här. Ställ frågor och dylikt i den "Sticky" FAQ tråden.  

alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se

2006-09-16 11:58
Det känns lite konstigt så här i början...

2006-09-16 11:59
För övrigt tycker jag att det är dåligt att ni har tagit bort bokmärke.
Webmaster

2006-09-16 12:00
Bokmärke är väl inte borta? Ligger ju här under rutan så att säga?

2006-09-16 12:05

bugg:

man kan ha hur lång forumsignatur som möjligt?

www.gbg031.se

2006-09-16 12:08
en del praktiska grejer faktiskt.
typ som "Blockera" och "Rapportera", nu kanske det blir mindre tjafs i trådarna om såna grejer.

2006-09-16 12:09
ris:

chatten borde vara som den var förut, orka me massa nerladningar o krångel, ibland sitter man vid datorer där det inte går o ladda ner tex skolan osv.

sidan börjar kännas som vilken sida som helst, lite små saker som gör den som andra är typ

"din presentation" som hette din sida, låter hur tråkigt som helst nu

alla dom nya high tech grejjerna ni har lagt till på personligt, wtf?

www.gbg031.se

2006-09-16 12:11
Det enda jag kommer på migsjälv att ogilla är nog hur ni har ändrat formgivningen på texten, jag stör mig lite på att forumskategorin exempelvis musik, klubb & konserter etc står högst upp på varje sidan, den texten står ut lite...

Kanske tillochmed känns lite onödig att ha med där, jag kan inte ritkigt komma på vad den tillför.

Det kanske vore snyggare att ha den under i mindre stil, den känns lite markerad som den ser ut just nu.

Förövrigt känns allt väldigt bra.
Mestavallt hittils gillar jag nog att kunna ångra när man skriver långa meddelanden i forumposterna..

2006-09-16 12:12

jag vill ha tillbaka den där lilla uppdaterings-"knappen" (pilarna?) som fanns bredvid "meny" till vänster. det var väldigt smidigt att kunna uppdatera saker själv och inte behöva sitta och vänta på att sidan ska göra det åt en automatiskt.

2006-09-16 12:13
phatie F0:
högerklicka i framet och tryck på uppdatera

2006-09-16 12:16
varför är inte ens forumcitat kursiverat längre?

känns skumt med nya fonten, men man vänjer sig väl, i guess.

hursomhelst så är det positivt att det läggs ner arbete på sidan, props för det!     

2006-09-16 12:17
rnesto: jag vill fortfarande ha knappen :(

2006-09-16 12:20
test

test

test

test <-- varför
kan man göra så?
 i get more pussy then panty!

Jag kom på en ris till, jag tycker att det skulle kunna vara lite avstånd mellan avståndet på rutans topp och det första man skriver, exempelvis Priyans:
"varför är inte ens forumcitat kursiverat längre?" ligger nästan i topp med linjen.

Om man exempelvis skriver ett stort T så krockar nästan den övre delen med strecket...

Webmaster

Priyan:
Vi har ju som du märkt byggt om hela "Hur man formaterar sin text" grejjer. Detta gör att gammal formatering inte funkar längre utan måste typ göras om. Det kommer ju vara ett problem i några dagar man inte så länge.

2006-09-16 12:24
Url? Har ni fixat den buggen? Var är knappen btw?
...och det är det som är så fint med whoa!

2006-09-16 12:25
en sak som skulle ha varit bra. det är i webbsidor. När man ska välja rubrik, så borde man kunna välja "REQ", "FILM/VIDEO", "HEMSIDA" eller dylikt. Då skulle nog den nya lagen funka ordentligt och dem som är mods slipper redigera alla rubriker.

2006-09-16 12:26

vad konstigt allt känns

I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

www.whoa.nu

Whoa! Ser asnice ut än så länge.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

skulle kolla om det länkades själv :)

heter insert/edit link nu, du skriver bara exempelvis www.whoa.nu och trycker insert/edit link

mycket effektivt

2006-09-16 12:27
www.whoa.nu

Mycket smidigt

2006-09-16 12:28
www.whoa.nu

vad schysst :)

2006-09-16 12:28
stuck:
i see. det är lugnt. det är ju dels en vanesak och jag har full förståelse för att allt inte funkar perfekt i början.

sen en till fråga, är det bara jag eller har fältet för att skriva gbs blitt mindre?

jag håller med dejavu föresten....

2006-09-16 12:29
Men är buggen så att det inte blir http://www.whoa.nu/http://www.google.se/ typ
Webmaster

2006-09-16 12:32
Mögelfar:
Sådär får man ju om man inte tar med http:// .. det är därför jag har lagt till så den automatiskt fyller i http:// .. ;)

Jag fattar noll av det här med RSS Feed. Hoppas det kommer upp en tråd snart om det.
Brassknuckles in your face!

Galet vidrig spacing lr vad det kallas typ mellan text och ramarna runt om. Ser ut som om siten har färdats tillbaka till 90talet tyvärr :(

• test
  • test1
  1. 1
  2. 2
test test test test

cool formatering i inlägg dock
jag älskar dig!

Sen borde man kunna ta bort/edit sina egna inlägg.
Brassknuckles in your face!

2006-09-16 12:33
Stuck P27

Okej .. Ni borde fixa svars/citat funktion

2006-09-16 12:33
två grejer.
1. tycker nog att den där uppdaterings-knappen va rätt bra, jo, man kan högerklicka i framet, men tänk på folk som sitter på mac,å kanske inte har ngn högerknapp, lite segt å hålla in ctrl osv.
2. måste jag uppdatera min pres. för att inte allt ska stå gubb-stort?

annars gillar jag den nya versionen. kul att man numera räknas som medlem sen day one!
www.Bassline-Express.com

2006-09-16 12:34
Gillar inte de gröna/röda/gula knapparna på presentationerna, skär av hela whoa-färgtemat.

bra att man kan redigera text i privata meddelanden, plus listorna...

sidval i forumen är väldigt mycket bättre.

förrut kunde man trycka på "kontakter" så uppdaterades dem, det kan ju bara ha varit bättre?
Konstigt, alla dina flickvänner säljer sig för en mosbricka.

2006-09-16 12:37
har ni ändrat storleken på presentationbilden? min bild ser konstig ut...
Webmaster

2006-09-16 12:37
SpicyF:
Vad är det för spacing du pratar om?

2006-09-16 12:38
va inne å kolla lite er på presentationen nu. borde man itne kunna välja storlek på texten också, jag tycker som sagt att det är lite väl stort nu. texten i forumen osv. är ju fortfarande bra.
gillar "användare nära dig" funktionen även om den är rätt meningslös :)
www.Bassline-Express.com

2006-09-16 12:38
Carl-Johan P21

Bra förslag.. Iallafall välja mellan liten, mellan eller stor.. typ H3 H4 eller H5

2006-09-16 12:39
Yo!

eller vad man ska säga.

Stuck!

Personligen så gillade jag vissa saker bättre som dom var innan.
T.ex. nu när man ska skriva ett inlägg, en massa buttons här under.
Grejen jag har gillat med whoa var just det simpla, inte en massa extra finesser som gör att det ser mer flashigt ut eller så.
Men men, hoppas att det visar sig vara dugligt till det ni tänkt.

En annan grej jag vill påpeka är t.ex. att i ett forum så stod
"Moderatorer: buggaluggalo, hoggi83, mackitr" <-- det stod
Ovanför alla listor över trådar i ett forum, och inte Under alla trådar.
Inte för att det är sämst eller så, handlar väl mest om en vanesak.
Hmm.. mycket nytt känns det som.
Hoppas någon/Stuck tar sig tid att läsa. Kommer säkert med fler kommentarer senare. //Carlos
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-16 12:40

Texten på förstasidan... "Är du trött på fjortis-, ragg-, krog-, nattliv-, whatever-communities?"... Är det inte så att Whoa är ett forum med alla dom där kategorierna samlade på en plats?

Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A

http://www.otechdesign.com

2006-09-16 12:41
Stuck, texten ligger så väldigt nära kanten, både i inlägg och själva forumsdelen. Mycket närmare än vad det gjorde innan uppdateringen. Det är väl möjligt att det är min mozilla som blivit skum men det tror jag inte.
jag älskar dig!

2006-09-16 12:43
Undrar lite över det där med longitud latitiud man kan lägga in. La in kordinaterna till min adress men hittar inte vart man söker efter andra nånstans.
jag älskar dig!

2006-09-16 12:44
Ja jag undrar också ifall mozilla spökar.
Känns ibland som om sidan inte laddat helt klart.
Sen ser in det här fönstret/framen eller vad det nu kallas centrerat.
Då tänker jag mellan rullistorna.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2006-09-16 12:44
Och såklart saknar jag redan uppdateringsikonen:)
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
Webmaster

2006-09-16 12:45
SpicyF:
Kolla FAQ tråden i detta forum.

2006-09-16 12:46
stuck. ändrade du just text storleken i pressen? för nu är den iaf tillbaka i rätt storlek. big up!
www.Bassline-Express.com

2006-09-16 12:47
Tack Stuck hittade nu!

Rent logiskt så borde den knappen finnas i en större version under "sök användare" länken.
jag älskar dig!
Webmaster

2006-09-16 12:48
Japp! Jag ändrade precis storlek i presentation.

SpicyF:
Jag la till padding: 2px på forumen texten .. vet inte om det hjälpt?

2006-09-16 12:50
och vad hände med ramen som fanns runt "Kontakter" listan på ens presentationssida?         

Och fan, nu märkte jag en sak som jag tycker är rätt så.. dålig ja.

Det går inte att tabba sig från skrivfönstret till Skicka knappen.
Det vill man verkligen ha tror jag
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-16 12:51
Stuck P27

lite mer padding skulle inte skada... iallfall på höjden

jag upptäckte en liten kul sak precis nyss, om man ska klistra in någons namn som jag nyss gjorde med ditt ovan och sen ska börja skriva till personen så blir det direkt bold (pga av att namnen står i bold)

kanske något som går o fixa

2006-09-16 12:52
Stuck, det ser bättre ut i själva forumet nu, dvs alla topicsen. Så jag hoppas det var det du la till 2px på hehe. Men "skapad av" och sen i trådarna ser det lika tight ut fortfarande. I själva inläggen då. Sen även i detta fönstret jag skriver i nu, på sidorna är det mindre padding än vad det är på toppen. Alltså det funkar ju helt som det ska men i mina ögon är det inte estetiskt vackert, hoppas du förstår vad jag menar :)

jag älskar dig!
Webmaster

2006-09-16 12:53
DejaVu:
Det blir en länk till användarens presentation. Well .. det skadar väl inte kanske .. vad vet jag :)

Carlos_Lopez:
Ram runt kontakter?

Angående att tabba till skicka knappen så ska det fixas. Kolla fresten texten som står brevid denna ruta. Där tipsar jag om att man kan köra alt-s för att skicka.