I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Curtis vs Graduation?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-09-19 00:46
Hur det än går har båda två vunnit. Synd bara att bådas skivor suger. Hejdå bra hiphop.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2007-09-19 10:24
Kanye har trogna fans det har inte 50...... på Kanyes musik kan man lyssna på hela livet 50 funkar i åldrarna 13-16 år...
David VS Goliath

2007-09-19 13:00
visdom
 ----------------------------------------------------------------------------

2007-09-19 14:22
"graduation" har vuxit, enda spåret jag inte rådiggar är "drunk and hot girls". fattar inte varför folk inte gillar "Barry Bonds" - riktigt coolt beats av nottz där, och så får jag alltid ett gott skratt när lil' wayne börjar rappa.. inte för att hata eller nått, men är det här verkligen seriöst från honom. är det sån rap han sysslar med för det kan vara den sämsta versen jag någonsin hört. ett hån mot hela min skivsamling att den versen finns med. seriöst!
Keep CD alive

2007-09-19 15:44
Graduation sålde 960k, varav 160 online.
"People are always like; 'Why you never smile in pictures?
Cause there aint that much to smile about, I'm dead serious about this."
- Papoose

2007-09-19 16:17
claaa7

folk gillar han för den osseriösheten han har i sen seriösa rapp, visa kallar han för världens bästa rappare (fuck dat)

men han har faktiskt skit roliga texter, vissa gånger är de grymma texter vissa bara löjliga vissa bara kaxiga

skönaste rader är nog, han typ rappar om något och sen helt offtopic "som lite varm in favoirt film (något), jag venne varför jag sa de, men jag bara kände för de" haha så kaxigt
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.

2007-09-19 16:19
har dock för mig att låten med akon heter "i''ll still kill" och inte "will still kill"

2007-09-19 17:25
aaa

I'll Still Kill Featuring Akon
Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!

2007-09-19 18:49
Första veckan:

Kanye: 957.000
Fifty: 691.000 (nästan 2 mill worldwide)

http://www.sohh.com/articles/article.php/12584

http://www.vivendi.com/corp/en/home/week.php

2007-09-19 21:00

Kanye den jäveln, efter släppt stronger och bonus spår i japan och alla spelningar där, tro fan han kommer sälja otroligt där, jag vill fan se nummer, han lär sälja mer än 1-2 mille där

2007-09-19 21:04
jag läste precis att det egentligen var tänkt att Hova skulle lägga en vers på "barry bonds" men att det var för ont om tid. fan, det hade varit grymt. jigga lös med sin frånvaro när jag läste igenom tracklisten första gången. remixen på "cant tell me nothin" är ju skön också men läste nånstans att det finns en remix featuring busta rhymes b.la - nån som vet var man kan få tag i den?
Keep CD alive

2007-09-19 21:19
claaa7

Remixen med Busta finns på hiphopdx.
your heart pump project kool-aid

2007-09-19 21:27
jag tvivlar starkt på de där med att jay-z skulel vara med på barry bonds, verkar inte som hans typ av låt och hans ursäkt "time was late" är inget jag tror på

de var lite tjaffs emellan dom två, jag tror jay-z lät kanye va ifred under detta albummet för o se hur han skulle göra de själv, nu är de nog ok mellan dom igen

2007-09-20 00:45
Här e siffrorna

Länk
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-20 07:58
seser inga siffror

" ForbiddenYour client does not have permission to get URL /s1600 from this server. "

2007-09-20 10:12
Då var det officiellt.
Kanye inte bara sålde mer än Curtis, han massakrerade honom.
957,000 flyttade enheter mot 691,000.

Soul Lounge
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-20 15:17
Gött då ska ju Mr Cent sluta med Rap!

2007-09-20 15:23
och ändå bazzade fifty kanye ganska hårt worldwide om jag fattade de rätt. :S

2007-09-20 15:23
tyvärr slutar han inte som han sa i en intervju, för att egentligen skulle han släppt "before i self destruct" som han spelat in 12 låtar på redan, men sen ändra han och släppte curtis med helt nya låtar (varav en låt från before i selfdestruct och det var AYO TECHNOLOGY med justin timberlake)

han har själv sagt att before i selfdestruct ska komma runt februari

och sen efter ska han släppa en "best of fifty" han har ju kontrakt på 2 album till i interscope inget man kan göra åt saken

2007-09-20 15:32
Zutt; Jasså var har du läst det.. Kanye var ju åtminstone överlägsen i United Kingdom också av vad jag har läst.
Keep CD alive

2007-09-20 15:44
kan garantera att fifty inte tog kanye world wide

kanye är älskad av europa och Japan ser honom som en gud han lär sälja mer i japan än vad han gör i alla andra länder samtidigt

50 sålde typ 2 mille world wide sägs de
kanye ligger nog på tre dubbla de där skulle jag tro med tanke på japan hypen grabben har

Fifty är etta i austrualien, Tjeckien, Tyskland, irland, New Zealand, Schweiz, tvåa i USA och UK resten ser de inte bra ut för hans del

2007-09-20 16:25
Fifty är etta i austrualien, Tjeckien, Tyskland, irland, New Zealand, Schweiz, tvåa i USA och UK resten ser de inte bra ut för hans del

Jag tycker det ser bra ut. 1:a i tyskland är stabilt, ett land med 80 miljoner invånare.

Inte konstigt att Kanye sålde mer med sin "pop platta". Hans album är mer trallvänligare, så är han hipp just nu. 50 är väl många trötta på och så var albumet ingen höjdare.

Hoppas 50 tar sig i kragen i februari.

Crime Pays, ask the Rothschilds!

2007-09-20 16:51

Det är inte så mycket pop i "Good morning, Homecoming, champion, everything i am, big brother, "

men ajja smak sak ;)

NÅGON SOM VET HUR MAN KAN LYSSNA PÅ DESSA LÅTAR?

7. Even More Broke Phi Broke (Skit)
13. Graduation (Skit)
15. CRS (Featuring Lupe Fiasco and Pharrell)

2007-09-20 17:24
Skitsen går nog inte att lyssna på någonstans. CRS - US Placers finns på hiphopdx samt can't tell me nothing-mixtapet.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-09-20 17:51
skitsen existerar inte?