graduation växer jävligt mycket med tiden... 50 cents skiva låter som hans låtar alltid gör ALDRIG något nytt ett rent sömnpiller....
David VS Goliath
Jag tycker tvärtom. 50s platta växer för mig medans Graduation börjar bli lite tråkig.. För få spår på Graduation tycker jag.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Tycker som R2B, den växer efter varje lyssning ! Ja ska springa o köpa cd den 11:e
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Å andra sidan så tänker nog kanye mer på kvalitet än kvantitet som i fiddys fall. Tycker inte ens att skivorna spelar i samma liga, Curtis var tyvärr ett enda stort skämt.
Nu är det dags att köpa skivor!
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
får väl också dickryda lite, CUUURTIS!!
Curtis var grymt överraskande. Den var mer street än jag hade trott den skulle va. Bra överraskning! Graduation däremot var för bouncig, för mycket bas och det lät inte bra till vissa slingor osv. Fanns dock några bra spår men jag tröttna alldeles för snabbt. Blir Curtis man köper.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har lyssnat på båda skivorna och Graduation vinner i längden.
http://www.iamthereasonwhy.com/
Öh trodde Skivorna släpptes den 11:e, men enligt cdon och rocks (vilket är den lokala skivaffären här) släpps dem den 12:e.
Roc Nation Invasion! 19/7 - 2008
Graduation är årets platta än så länge, no fucking doubt. Produktionerna är amazing. Curtis låter som man hade förväntat sig, typisk 50, försämrade beats, meningslösa texter och tråkig flow. Kanyes är mycket mycket mycket bättre
Shuu
tycker att båda skivorna håller ungefär samma kvalité ... finns en del bra låtar på båda skivorna ... men tror nog att Kanye vinner "duellen" ^^
Get Random!
Hoy! Behöver veta lite pronto om jag ska slänga mig på bussen idag eller imorgon. 11:e eller 12:e?
Idag! Båda fanns i butik i alla fall och så fick jag min "Graduation" hemskickad i brevlådan från CDON idag.
Keep CD alive
Men vafan, ringde skivaffärshelvetet och de hade inte fått in den. Åhlens får in den imorgon med, fan!
vilken ska du köpa?
Keep CD alive
Graduation
Någon som vet dom första siffrorna?
imorrn får man sig ett ex :) Längtar !
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Hade också velat veta hur pass bra båda sålt notis: båda skivorna var rätt dåliga men Kanyes skiva börjar växa lite hos mig!
JKIBMM
Bara jag som diggar 50s skiva mer? Kanske är för att jag inte diggar Kanye överhuvetaget... När kommer första siffrorna nån?
om en vecka
4 av 5 fick "Graduation" av
Sydsvenskan Visst, vi som är insatta i hip hop tar kanske inte Sydsvenskan och andra stora tidningar på allvar, men Sydsvenskan (som är en mainstream) lär ju ändå påverka en och annan läsare, med tanke på att Kanye är mainstream.
At the gates of Eternity...
Just det... även om jag inte är något 50 fan, så blev jag starkt besviken på "Curtis". Känns som om 50 hamnat helt ur spår gällandes både sin egen musik och sin egen image. Visst kommer den sälja, inte lika mycket som "Get Rich or Die Tryin'" eller "Massacre", men detta kommer nog bara leda till att 50 kommer satsa ännu hårdare på "Before I Self Destruct" och därmed göra den till hans fetaste (och enligt han själv) sista skiva. "Graduation" i mitt tycke var inte heller en höjdare sådär, kul att Kanye går utanför ramarna, men det blir lite för mycket, helt klart en stark skiva, men ingen skiva jag om 10 år kommer anse som en klassiker.
At the gates of Eternity...
kanye har vunnit.
beviset ser ni
här.
russianjoint vadårå? villig att förklara?
50 CENT AND KANYE ARE SELLING ALREADY
You know all those presales and those pre-orders? They have already started the countdown to these two glorious albums! That’s right, 50 Cent is outselling Kanye West buy about 20,000 units in the preorders. The count is 339,079 for 50 and 319,212 for Kanye. I can honestly say I don’t know when they went on sale over there or anything. I know next week 50 Cent is headed straight to Europe to promote his album. This is bigger than when Meth & Red did “Month of the Man.”
Shit 300 första dagen är jävligt grymt.
your heart pump project kool-aid
btw, det finns en till release på graduation ny med ett helt nytt(?) spår. Och en remix av Cant tell me nothing
Det där är väl dock skrivet av en snubbe på allhiphop. Hur mycket sanning det ligger i det, och vart han fått siffrorna ifrån kan man ju ifrågasätta.
Det där är väl dock skrivet av en snubbe på allhiphop. Hur mycket sanning det ligger i det, och vart han fått siffrorna ifrån kan man ju ifrågasätta. Fortsätt du ifrågasätta. Vi kommer inte få reda på slutresultatet förräns om en vecka ändå.
amazon bestsellers just nu kanye är på första plats 50 på sjätte..
amazon bestsellers just nu kanye är på första plats 50 på sjätte.. Okej, Amazon. Hur många tror du köper därifrån jämfört med Best Buy?
tror redan att 50 cent kommer sälja mer än Kanye. Kanye gör den bättre musiken och blir bättre och bättre på det han gör medan 50 cent bara släpper något känns det som. 50 cents album är jävligt ojämnt i den mening att det finns vissa låtar som är okej och vissa som suger häst balle som peep show med eminem.
David VS Goliath
tror dock även att bådas skivbolag kommer köpa upp en jävla massa skivor själva för at öka försäljningen..... Tror att båda kommer göra det men att 50 kanske lägger ner lite mer pengar på det där.....
David VS Goliath
Kanye West nya album är en STOR besvikelse gemfört mot College Dropout. tycker inte alls om hans nya, 3 låtar högst 4 är bra på det. Lyssnat igenom 50's nya nu och det slog mig omkull! sköna beats och man hör hans uttal mycket mycket bättre än alla andra hans låtar. 50 FO PRESIDENT
Av vad jag hörde har Graduation lekstuga med Curtis på Itunes också...
trodde aldrig att kanye skulle sälja mer än 50 cent. .troligen landar väl curtis på förstaplats efter första veckan...
men vafan helt sjukt va dom säljer om siffrorna stämmer. tror som du också garyowens, i slutändan kommer 50 sälja mer tror ja men första veckan kan kanye mycke väl ta hem segern
Mycket möjligt att Kanye tar första veckan, men förvänta er ett dropp på 70-80% andra veckan. Det är nämnligen då Def Jam slutar köpa upp.
broder_d P0 ja behöver inte tro nånting åsna
garyowens P21 keep dreamin', kanye har vunnit.. medans fifty fortfarande pratar om pistoler och hur mycket pengar han har.. det där börjar blit uttjatat..
"Mycket möjligt att Kanye tar första veckan, men förvänta er ett dropp på 70-80% andra veckan. Det är nämnligen då Def Jam slutar köpa upp."
Till skillnad från Interscope/Aftermath som fortsätter hela året.
russianjoint P18 grejen är ju dock att jag gillar kanyes skiva, och bara några av beatsen på curtis. det skulle vara grymt om kanye vann, men kanyes och 50 har ju legat i helt olika klasser förut, 50 har alltid sålt typ dubbelt så mycket..
Till skillnad från Interscope/Aftermath som fortsätter hela året. Aha, okej. Så Interscope/Aftermath väljer att göra 0 profit då?
Graduation är så jäääääääääääääääävla bra bästa albumet sen the black album... FYFYAN alla tracks är fire. speciellt cant tell me nothing och big brother... handlade mitt exemplar idag och guuuud var jag är nöjd med mitt köp! ! ! hedersplatsen brevid the bluprint!
And the money's really worthless, I'm pissing you off on purpose