Redaktionschef
2009-04-29 09:06
[Audio] STOR - "Nya skolans ledare". UTE NU!
Från Whoa-bloggen:
2007 års mixtape Dikter ifrån bikten blev en jättesuccé med populära låtar som Där ni ser mig, Ge mig problem och En slant eller sedelbunt. Nu, två år senare, är Ulises Infante aka STOR äntligen tillbaka med den efterlängtade uppföljaren. Streetalbumet heter Nya skolans ledare och laddas helt lagligt och gratis via direktlänken nedanför låtlistan i denna post. Trots att STOR fortfarande bara är 22 år gammal har han varit med på den svenska hiphopscenen i nästan halva sitt liv. Efter att länge varit en del av gruppen Vendetta hamnade rapparen under The Salazar Brothers (Salla, Chepe och Masse) beskyddande vingar, där han finns kvar ännu idag. Tillsammans med Mohammed Ali, Carlito och Mack Beats ingår han numera också i det Södertörnsbaserade kollektivet Ayla, som redan har hunnit med att beskrivas som “framtiden inom svensk hiphop” av många kända musikprofiler. Efter de fortsatta framgångarna med singeln Stockholmsnatt under 2008 släpps nu alltså streetalbumet Nya skolans ledare. Ett släpp som rubriceras som “en försmak på vad STOR är kapabel till och för att bevisa att STOR tillhör den absoluta svenska hiphopeliten”. Albumet är producerat av The Salazar Brothers, Mack Beats, Masayada och Ears, gästas av Petter, Promoe, DanJah, Mohammed Ali, Adam Tensta, Fille, Jacco och Sepideh Vaziri och finns - utöver på Whoa - för nedladdning hos Playahead, TopStreetWear samt MyBestFriendIsMyGrind. FÖR LÅTLISTA OCH NEDLADDNING, GÅ IN PÅ WHOA-BLOGGEN HÄR
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Skall tankas - Återkommer med tycke
mok vurban
shiit va grymt! STOR är lika grym som alltid
BÄSTA!!!!!!!!!!!!!!!! FAN Va bra! HIP HOP KLASSIKER!
Redaktionschef
2009-04-29 09:30
Spår nummer två, "Allt vi gjort", kommer att pumpas som fan i sommar för mig. "Aina" också. Klockrent spår.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Länge Leve Drömmen Bror!!! Stor Släpper Ännu En Klassiker!!! Ayla Tar Över!!!
va händer bre!!!! big up stor o hela ayla för att dom levererar det vi vill ha!! pz
ÄNTLIGEN, ska pumpas fett!
http://www.myspace.com/mannegbeatz
riktigt riktigt tungt man tack så mycket fortfarande en av dom bästa i sverige, sen dikter från bikten peaceeee!!!!
Riktigt tunga grejer, Stor levererar bättre än bättreastiko!!
aboouu den va riktigt tung estay lyssnade nyss på väg till skolan.
ayla geeee
AYLA.NU
ya hörd mä!
OUUUUFH !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vilket jävla mixtape !! BAM!!!!!!!!!!!!!!! Nice att Promoe vad med men hade ingen chans mot STOR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Helvete va bra. !
Mohammed Ali släppte sin klassiker,nu e e de stors tur och jag måste säga att brorsan leverar varje gång han går in i båset....Big up till ayla familjen och stor för en riktigt feeet streetalbum svensk hiphop lever verkligen
sjukt bra skiva
www.twitter.com/mzamora036
Terminal 5 gick rakt in i hjärtat
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>
"precis som gnaget är jag van vid att jämt hata blåvitt" många quotables hehe .. fet skiva
Pumpas just nu hemma på hög volym.. låter bananas! Galet fett!!
antagligen bästa svenska hiphopsläppet nånsin... BOM!
redline droppar alltid fetast musik i sverige till alla youths walk a straight line in life
tar över de här
riktigt fett!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Riktigt gjutet. "Aina" klart favoritspår. Otroligt ballt beat på "Den här" och bra gästspel av Petter. Allra bäst är att Stor har satsat mer på riktig sång, både själv men framför allt av klockrena gäster, istället för att göra autotunes av allt. Nu blir det en bra balans. Psykos kan vara den första låten jag någonsin hört där autotunes kommer till sin rätt.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
The best that ever did it..................................... Stor + Redline = Klassiker . Hafflaaaaaaa idaaaag.
www.patopooh.com
fet skit nästan rakt igenom! jävligt bra är tex psykos(fett beat)och lilla shorty. Big Up! STOR upp!!!
allt vi gjort baby problem terminal 5 sätt dig ner bigup!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ja och aina e även jävligt bra :)
stockholmsnatt e väl typ den enda jag inte diggar
Om jag får välja att lyssna på rappare som gör så kallad förortsrap. Då tycker jag artister som nu STOR då, är mycket fetare än tex Kartellen. Fler kan relatera till detta också.
Killen har utan tvekan skillz, förtjänar all framgång han kan få...props till storstilarn;)
tungt!
soundcloud.com/jerrones
Tyckte Stors förra skiva redan va topp tio i Sverige på svenska, riktigt jävla fett alltså... Och helt sjukt att sånt här är gratis, ribban är satt på svenska liksom... Inte lyssnat igenom hela skivan men redan första spåren lovar mkt...
Låter precis som jag tänkte mig, inte bättre eller sämre.. stor är som jag vill höra han helt enkelt .. bra jobbat! min favorit är babyproblem ..känslan e feeeet..sen terminal 5.. riktigt fett .. har inte lagt ner tid än på lyssna på alla låtar, men dom två fångade min uppmärksamhet direkt.. ! bra jobbat stor!
Allt vi gjort & terminal 5 Gillade dom bäst! tycker även öppningslåten är jävligt bra. Detta läggs väl över i mp3n och lyssnat igenom vid tid
Sen props till produktionerna alltså... Vilken jvla skiva vettefan om det finns nån fetare på svenska nu än stor alltså...
överraskande bra måste jag säga! =)
Da king is back !! Stor blir bara större, fyfan vad fett ! Nästan varenda spår är ett guldkorn !! Feta gästframträdanden också.. Som folk redan sagt, en ny klassiker !! Fetaste låtarna: Allt Vi Gjort, Aina, Terminal 5, Den Här, Lilla Shorty, Baby Problem, Stockholmsnatt, Min Freestyle... Ayla tar över gemet BIG TIME !!
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
HIT EFTER HIIT EFTER HIIIT EFTER HITTTTTTTT BryySHANNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Felåt mej Kommisarie ayanziz polis...Men jag e Muslim O du stinker gris..
Gillade inte en enda låt på skivan..min freestyle e okey. överproducerade beats.. Kul att det droppas nått i Sverige iaf. Pz
http://www.myspace.com/twoismagic zuzpeqt.narkotikaroteln.org
hiccoy ja plattan e jävligt välproducerad med bra beats och rappen går inte att klaga på. Min freestyle har jag lyssnat söner helt innan, den e så soft.
STOR "Nya Skolans Ledare" 2007 års mixtape Dikter ifrån bikten blev en jättesuccé med populära låtar som "Där ni ser mig", "Ge mig problem" och "En slant eller sedelbunt". Nu, två år senare, är Ulises Infante aka STOR äntligen tillbaka med den efterlängtade uppföljaren,Streetalbumet "Nya Skolans Ledare". Trots att STOR fortfarande bara är 22 år gammal har han varit med på den svenska hiphopscenen i nästan halva sitt liv. Efter att länge varit en del av gruppen Vendetta hamnade rapparen under The Salazar Brothers (Salla, Chepe och Masse) beskyddande vingar, där han finns kvar ännu idag. Tillsammans med Mohammed Ali, Carlito och Mack Beats ingår han numera också i det Södertörnsbaserade kollektivet Ayla, som redan har hunnit med att beskrivas som “framtiden inom svensk hiphop” av många kända musikprofiler. Efter de fortsatta framgångarna med singeln "Stockholmsnatt" under 2008 släpps nu alltså streetalbumet "Nya Skolans Ledare". Ett släpp som rubriceras som “en försmak på vad STOR är kapabel till och för att bevisa att STOR tillhör den absoluta svenska hiphopeliten”. Albumet är producerat av The Salazar Brothers, Mack Beats, Masayada och Ears, gästas av Petter, Promoe, DanJah, Mohammed Ali, Adam Tensta, Fille, Jacco, Sepideh Vaziri och finns för GRATIS nedladdning hos : Whoa.nu playahead.se topstreetwear.com mybestfriendismygrind.com Låtlista: 1. Minut för minut (Prod. Masse) 2. Allt vi gjort (ft. DanJah) (Prod. Masse) 3. Aina (ft. Mohammed Ali) (Prod. Salla & Chepe) 4. Terminal 5 (ft. Fille) (Prod. Masse) 5. Gata upp gata ner (ft. Sepideh Vaziri) (Prod. Masse) 6. Den här (ft. Petter) (Prod. Salla) 7. Psykos (Prod. Ears) 8. Lilla shorty (Prod. Masse) 9. Baby problem (ft. Jacco) (Prod. Masayada) 10. Sätt dig ner (ft. Promoe) (Prod. Mack Beats) 11. Stockholmsnatt (ft. Adam Tensta & DanJah) (Prod. Masse) 12. Min freestyle (Prod. Masse) Citat: “Vi skulle gärna signa rapparen STOR” /Gustav Norén (Mando Diao) i tidningen Situation STHLM ”Jag gick till kungsträdgården på ung 08 och stod bland en massa 14 åringar i regnet bara för att se STOR uppträda” /Calle Fleur (DN Påstan,Kingsize magazine) i ”stämman” SR Metropol ” STOR e tung och jag tror att hans mixtape kan bli en Svensk klassiker” /Petter(Artist) i bloggen Goddamnit.se 6 Februari ”STOR är den absolut bästa och mest talang fulla rappare vi har jobbat med” /Masse(Producent) ,The Salazar Brothers "Jag har inte varit så nöjd och stolt över ett projekt sen jag gjorde "i skuggan av betongen", jag tror att vi har en hip hop klassiker" /Salla(Producent),The Salazar Brothers Från:
Länk till http://www.thesalazarbrothers.blogspot.com/
så jävla fett! Svensk hiphop lever mer än nånsin!
Äntligen nått fett! ALLA händer upp för stor. SB önskar dig all lycka och framgång. Sov inte på det här. Här har ni rap för vad det är.
GATA UPP GATA NER E BOMBEN I TAPET !!! VILKEN FUCKING GEEEE TRACK,, <G-FUNK> MODE!!!
Ibancito <-- | where. Rythm Is Life, And Life Is Rythm ! checka dom senaste låtarna --> www.myspace.com/ibancito
CRAZYY!! varenda spår va galet tungt, helt ärligt de e de bästa ja hört komma från sverige.. beatsen, rappen, mixningen, allting, galet.
Stor, sveriges bästa, no fucking doubt! ÅRETS FETASTE MIXTAPE!!!
http://www.myspace.com/mannegbeatz
Kan detta vara det bästa hiphop släppet 09? Ända sedan jag hörde min freestyle har jag bara väntat på meeeeeeera från S T O R! Aina sprängde min trumhinnor! BRÄPP!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
lyssnar inte på sån här musik så mycket men fan va bra!!!!!
http://www.goteborg.se
fet! promoes vers är sinnes
tapet dödaaar bästa rakt av