Haha respekt till Björn Skifs!
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Klassiker !! Om inte det här e en klassiker så vet jag inte vad som är det.... BIG UP!
Klassiker utan tvekan! Nya skolans ledare STOR är här!!!
akofely P21^^ Abow minut för minut samplingen Masse e geni assåå!! Masse 4 statsminister!!
Producent
2009-05-01 20:35
fbws: Tyvärr kan inte alla gilla alla.. =)
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz
Minut för minut är GRYM. Det är sånt jag vill ha mer av. mer hypade låtar.. saknas i sverige. som Där ni Ser mig, Stockholmsnatt osv...!
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Sjukt bra album!
Looking good howie!
Helt underbart, svensk klassiker hands down. Finns så mkt bra låtar att det inte ens är värt att namedroppa någon, jag älskar fan hela tapet. Stor detta är helt galet! Big up redline helt galet bra produktioner.
STOR o labyrint är dom som tar tillbaka hip hopen i sverige.
min freestyle fetaste på länge
Som sötast när jag ser dina brister.
Årets släpp, galet tungt! Frågan är bara varför det kallas för Mixtape
Twang System fi de werl
Fan va fett detta var! Har inte orkat läsa igenom vad alla skrivit, men vet någon vad Masse har använt för sampling till "minut för minut"?
Draken: Den finns länkad lite längre upp.
Rikitigt jävla bra! Blir bättre o bättre för varje gång man lyssnar! Big up! :)
stackars "Håkan"... "precis som gnaget e jag van vid att jämt hata blåvitt" 3 låtar in n STOR got bars =P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Riktigt bra kvalité rakt igenom.
Special Blend Betong Stylish
Forra mixtapet var riktigt bra, men det har ar fan en klassiker! Fett helt enkelt, manga riktigt bra spar. Stor fortjanar fan all uppmarksamhet han kan fa!
STOR DROPPAR SVERIGES TYNGASTE JÄVLA HIPHOP! Så länge som vi har väntat på denna album... Oj, oj, oj! Fetaste skivan på länge! SHUZ!
Sätet bredvid dej är avsett att ställa kassar eller väskor på och sätet på din motsatta sida är avsett för dina fötter. OBS! Ta inte av dig skorna!
haha sen när kan någonting bli en klassiker efter typ en vecka? missbrukat uttryck. det KAN bli en klassiker så småningom däremot :)
http://www.goteborg.se
Gata upp gata ner Galen track. Grym produktion av Masse. Riktigt tungt mixtape.
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
sry om jag är beat-lyssnare. vet att jag borde lyssna mer på texterna och rappen, men så länge det inte är massa häftiga effekter så är jag oftast nöjd. och inga sexistiska eller rasistiska påhopp då också förstås.terminal 5 hade soul, påminner om lite latin kings. gillar den. (kanske inte så konstigt när samplingen är dundersoft, big up)den här , var också fet. samma sak där. soul o bra grejer.lilla shorty följer samma mönster. soul och grejer, like like!sätt dig ner kör vidare och hämtar lite jigga-vibes, like it.min freestyle gillas men svårt samtidigt då samplingen känns uttjatad, kanske bara för min del... hursomhelst tung sampling no doubt. gladys gör det bra, tyvärr gillade jag personligen absolut inte något av de andra spåren, även om jag förstår varför många gör det. sammanfattat. för att vara en trångsynt jävel som ligger kvar i 90-talets ljuva korridorer så tittar jag upp och ser att jag har gillat 30% av plattan från start. det måste ändå säga mycket om artisten om man känner mig och vet hur konservativ jag är med sådana här grejer ;) big up.
Catapults Ent.
så jävla grym ! diggar beatsen i alla låtar och rappen är fel fri
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Gata upp, gata ner!! Årets streetalbum såhär långt tillsammans med Processen.
ya hörd mä!
Some real shit from a real rap-artist. Stor, Mohammed Ali, Ayla och HighWon håller hiphop i Sverige vid liv, you suuuckkkas!
Bästa släppet i sverige sedan dikter från bikten. Mohammed Ali's processen ligger inte långt efter dock. Respekt från GBG.
Plan your work - Work your plan
Längtat som fan efter detta! *Tummen upp*
Alcoholic.
Årets Sommarlåt!
Stor feat Danjah- Allt Vi Gjort
AYLA FAMILJEN!
Gata upp gata ner ar javligt skon men ar det bara jag som skrattar till lite nar tjejen sjunger om at t haff gussar o mecka gas :)? Tanker mig typ en blond liten tjej sjunga om sadant, kul. Javligt, fett iaf, komemr pumpas i sommar!
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
Redaktionschef
2009-05-05 02:01
Redan uppe i 2200 downloads. Och då snackar vi bara på Whoa. Kan bara drömma om vilka stats den borde ha tillsammans med de andra sidorna. Fortsätt och sprid ordet!
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Oracle Den här eju iklass med om inte bättre än de svenska rapskivor som sålt mest i Sverige så tycker inte 2000 va så himla mkt men mörkertalet kanske är mkt större? det är ju bara att sprida vidare hur som helst, kommer jag göra iaf
moffacurry P17
Sepideh är det väl som sjunger, inte så jätteblond... Men är väl alltid kul att höra en tjej sjunga om att "haffa guzz", vore ännu roligare att höra en kille sjunga "haffa kuk i ditt kvarter"... Låten är riktigt fet iaf
Alltså detta är ruggigt bra!
ja det e bra! och BIG e väl inte så gammal heller?22?
Riktigt TUNGT album! Lätt det bästa jag hört inom svensk hiphop. Big up!!
aina beatet fick mig att garva likaså när bruden sjunger mecka upp en fet haha. riktigt fett, respekt till stor
det är lätt det bästa 2009 kommer att komma med. Har diggat stor sen vendetta tiden, Fetaste skiten... Väntat sen i sommras på mixtapet, SJUKT FETT TAPE!!! Hoppas ingen blundar för detta!!
Rush Got Talent
dom flesta låtarna va fetingar rakt igenom
HELT KLART DET BÄSTA MIXTAPET 2009!
Sajjk - Been There - Done That !
stor sveriges #1.. 111111111111111111111111111111111111
psykos - superfet låt! props till stor som gör grymma grejer på riktigt
www.mofetajerre.se
hmm har vi lyssnat på samma skiva ..
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
Skivan får top betyg i media!! 4 av 5 i Tidningen Rocky 4 av 5 i Tidningen Situation Stockholm 4 av 5 i Tidningen Sydsvenskan! Här är recensionen från Svenskan onsdag 6 maj 2009 Nya skolans ledare Av Jonas Grönlund Publicerad 5 maj 2009 17.13 | Uppdaterad 5 maj 2009 17.30 Artist: Stor Genre: Hiphop Skivbolag: Redline Först kom Mohammed Ali. Nu nedstiger även polaren Stor, också han från kollektivet Ayla, för att ge Jonas Grönlund hoppet åter. Förra året gavs en svensk dvd-dokumentär ut som gick de allra flesta förbi. "Bevismaterial vol. 1 – är svensk hiphop död?" hade som ambition att uppmärksamma en hiphopscen bortom medias grumliga förstoringsglas. Men effekten blev snarare den motsatta. Istället för potential såg jag bara en massa stenade myntinkast som pratade om stordåd istället för att utföra dem. Just då kändes den svenskspråkiga hiphopens storhetstid hopplöst långt borta. Få imponerade och de få som fortfarande gjorde det hade redan ett antal svåröverträffade skivor i sitt bagage. Stockholmskollektivet Ayla med duon Mohammed Ali och rapparen Stor i spetsen har gett mig hoppet tillbaka. Den idag 22-åriga Stor presenterade sig på allvar för drygt tjugo månader sedan i samband med sitt mixtape "Dikter ifrån bikten". Tungt uppbackad av bröderna Salazar – Chepe och Salla från Latin Kings samt yngsta brodern Masse – bygger han vidare på en stolt tradition av svensk hiphop med chilenska rötter. På "Nya skolans ledare" placerar de ribban osannolikt högt. Samtliga tolv låtar som har funnits tillgängliga gratis på nätet sedan en vecka tillbaka är starka. Musikaliskt och ämnesmässigt är det varierat utan att spreta. "Allt vi gjort", med storstadsradions senaste favoritsångare DanJah, är mer beroendeframkallade än amerikanska The-Dreams artificiellt sockrade R&B-produktioner. Likaså "Aina", där Salla och Chepe återanvänder den lokala ordningsmaktens föga smickrande dialog från upploppen Rosengård samtidigt som Stor rappar om att han "precis som gnaget är van vid att jämt hata blåvitt. " "Nya skolans ledare" gästas av flera av det senaste decenniets tyngsta svenska hiphopnamn, ingen lyckas överskugga Stor. Med sitt hungrigt självsäkra ordflöde är det snarare han som inspirerar veteranerna till att skina på nytt. Det säger en del om hans potential som artist. Bästa spår: Allt vi gjort www.ayla.nu
Riktigt, riktigt illa att recensenten inte nämner Mack Beats...
Bror, du svävar på väl förtjänad höjd just nu Riktigt tunga låtar .. som vanligt Det gör mig glad att se d Att se hiphop leva Mkt kärlek Sam
http://www.allyawan.com http://greenstreetwan.blogspot.com
allt vi gjort borde han lätt göra video till, eller min freestyle