I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Producent

2009-08-07 19:37

släpp Öris

Taget från: myspace.com/markemusik

Ni läste rätt, torsdagen den 6:e augusti 17.00 låste Sveriges bästa rappare in. 6 månader sluten anstalt för **************. Inte den längsta tiden att sitta inlåst, men det spelar ingen roll här. Jag tog på mig (eller hur man ska säga?) jag fick "uppgiften" att hålla musiken levande på utsidan, så det ska jag göra.

Öris har gjort och betytt extremt mycket för mig personligen under mina år som artist, och jag vet att det är många fler som känner samma sak. Han har hjälpt mig med musiken, jag ska hjälpa han, låt oss starta en movement! Anledningen att jag gör detta är för att se hur många som är på Öris sida och hur många som är på grisens sida?

Detta är inget politiskt, detta är ingen kampanj, detta är mer som en hyllning

Så detta halvåret när Slugaren av Slugare sitter inlåst kommer jag att släppa en låt varannan fredag för att hålla hypen uppe!

Om ni känner för att engagera er på något sätt, kontaka mig på [email protected].

Taget från: Gatuplan - Organismen/

Släpp Öris!

Igår eftermiddags så påbörjade min gode vän Öris sin 6 månaders ofrivilliga "semester". Om gud vill och vädret tillåter så är han tillbaka hos oss nån gång i december, och det håller vi verkligen tummarna för!

För min egen del kommer det kännas ganska tyst, eftersom jag och Öris oftast pratas vid åtskilliga gånger om dagen. Han och jag har ganska länge använt oss av varandra som bollplank - både i musiken och utanför, så på många av dom släppen som jag har gett ut, finns det faktiskt en smula Öris, även om han inte gästar. Tror faktiskt inte folk vet om det.

Jag och Marke kommer göra vårt bästa för att hålla er uppdaterade och vi kommer även släppa låtar med Öris här på bloggen. Förhoppningsvis kommer ni inte ens märka av att han inte är med oss på ett tag.

Jag återkommer såfort som jag får adressen till där han sitter, så ni kan skriva till honom - jag vet att han skulle uppskatta det som fan!

Tills dess så vill jag friska upp erat minne lite med saker som Öris släppt det sista tiden.

Skåne - Alltid Öppet

Öris & Ågren - Bill & Bull

Vi ses Öris!

mvh Johan

Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz

2009-08-07 19:39
Ge mig en "Släpp Öris" t-shirt!
En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2009-08-07 19:47
Vadå släpp han fri? Vad menar du? Om han fuckat upp på ngt sätt så får han väl ta konsekvenserna som en man? Dessutom nämner du inte vad han gjort ens? Eller ska folk springa omkring och bryta lagen lite som de vill utan att straffas för det? Missförstå mig inte, jag gillar knappast snuten heller och litar inte på många av dem men de fyller en funktion som är nödvändig i ett samhälle.
Producent

2009-08-07 19:48
Jag gillar snuten också, det är lagarna som bör regleras. Jag gjorde bara tråden, då ingen annan hade gjort en. Syftet är egentligen bara att reflektera lite kring Öris öde, kanske få lite inside-info också.
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz

2009-08-07 19:53
Jasså du gillar snuten? Det gör inte jag. Men jag förstår deras betydelse och är i full acceptans med deras existens. Tråden är keff, knasar du så får du betala notan efteråt. Hur som helst, Öris är en av de bra rapparna musikaliskt i landet och hoppas det löser sig i slutändan efter att han kommit ut igen. Den låga straffsatsen tyder knappast på att han gjort ngt helt moraliskt förkastligt. Säkert nitat nån snubbe rejält som kaxat på krogen eller blivit tagen med några kakor brunt på fickan eller liknande.

//Peace
Producent

2009-08-07 20:03
narkotikarelaterat är det iaf, det har kommit fram.

2009-08-07 20:09
Okej, då hade han otur och torskade, shit happens, man kan dock hitta positivt i alla saker. Under tiden han sitter inne så kan han skriva mkt texter och när han kommer ut gör han en skiva med bra material. I vardagslivet och stressen så äter ofta allt annat upp tid och motivation.

//Paz

2009-08-07 22:06
fan jävligt trist och läsa =( först näääken och nu öris. Hoppas det slutar bra.
Blir en helkväll öris i stereon för o supporta!

2009-08-07 22:08
Med tanke på Öris låtar så har han väl rökt cannabis på fel ställe. Men 6 månader är väl ändå rätt okej. En penna och ett block, några bra böcker och några bra skivor så kan man nog fördriva tiden rättså bra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-07 22:53
Jo.. och 6 månader brukar i praktiken bli 4

2009-08-08 00:23
Länk till http://www.spreadshirt.net/se/SE/T-Shirt/User-Information-4172/

till den som har ett konto som pallar, starta en webbutik här, hur lätt som helst. Sälj huvtröjor och tischor med motivet "FREE ÖRIS" ta, 50 kr i provision, och skicka in pengarna till öris när organismen gett oss en adress. jag kommer definitivt köpa en.
Blunted in stockholm

2009-08-08 02:20
vadå släpp öris, han får väl stå sitt kast
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Konsertbesökare

2009-08-08 02:40
Jag vet att jag kommer få många emot mig nu, men vadå FREE ÖRIS? Varför ska han släppas för? Han ska sitta ifall han har blivit dömd, likadant som Pelle Jönsson från ingenstans ska sitta i sex månader för det han har torskat för.

Bara för att folk gillar det han gör (inkl. mig) ska han inte sitta mindre för det.

Sluta vara såna jävla fanboys.

2009-08-08 02:46
jag tror inte på fängelse överhuvudtaget, än mindre när någon man tycker om sitter inne
Blunted in stockholm
Konsertbesökare

2009-08-08 02:48
Men han har blivit dömd, right? Så vad är din poäng?

2009-08-08 02:53
....
Blunted in stockholm
Konsertbesökare

2009-08-08 02:58
Jaja, tre punkter på dig med.

Men han förtjänar inte att sitta mindre för att folk gillar honom.

2009-08-08 03:05
tryck upp tishorna, o jag köper en för att visa min support!
visst att man ska sitta av sitt straff kanske folk tycker, men visst kan man stödja kampanjen för att visa att man sänder honom en tanke!

FREE ÖRIS
 I´m Scrammel, no not like scrambled eggs
I´m the weird strange dude with fucked up legs
Poet

2009-08-08 04:01
Vad sitter Naaak inne for och nar akte han in?
At the gates of Eternity...

2009-08-08 04:56
vadå vadå fria öris? FRIA ÖRIS!

2009-08-08 10:18
Jag tycker vi ska trycka upp "Free Pelle Jönsson från ingenstans" på t-shirts!
Jag är bra - du är dålig.

2009-08-08 11:15
Jag tycker inte att man ska sitta inne överhuvudtaget för narkotikabrott. Marijuana och hasch är ändå relativt ofarligt. Anledningen till att jag väljer att stödja Öris är för att han är en duktig rappare.
Producent

2009-08-08 11:35
fjantig p12
Jag tycker vi ska trycka upp "Free Pelle Jönsson från ingenstans" på t-shirts!

Varför det? Vad har det att göra med Öris kåkfarande?

2009-08-08 11:39
Jävligt synd, men tyvärr kan ingen gör nåt åt de så han släpps.
Han klantade till sig o sånt händer, hoppas bara att han sitter o skriver tungt shit i cellen!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-08-08 11:52
det är iofs inte det detta handlar, jag menar, man kan ju ta chansen och göra något fett till honom.. varför tryckte dom om upp free ken ring trlöuarar förtrruttrt förr??1111+++++
Blunted in stockholm

2009-08-08 11:53
Man i princip får pengar gratis från spreadshirt, och dom kan man skänka till honom när han sitter inne....
Blunted in stockholm

2009-08-08 14:59
Jag köper tröja om nån fixar free öris. Get to work!
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2009-08-08 15:52
Han ska inte behöva sitta! Han är ju känd!
Låt kärleken slå rot..

2009-08-08 19:53
Vad har han torskat på? sålt weed lr? känns så iaf, har aldrig hört nån få en kaffevolta på kem.
 ----------------------------------------------------------------------------

2009-08-08 20:27
if you do the crime, you'll do the time..

han kommer tjäna på det hela, alla vet att sånt här säljer.
pr-trick : )

2009-08-08 20:32
Vem fan bryr sig, och varför skulle man pressa upp en tshirt med "Free öris" för, varför händer sånt här töntigt/anarkistisk skit bara inom hiphop.. han får väll sitta som alla andra jävla pundhuven som förtjänar att sitta där om man har gjort något som strider mot lagen, bryter man lagen borde man / är man också fullt medveten om att man åker dit om man blir påkommen, och följderna utöver det.

jag tror inte på fängelse överhuvudtaget, än mindre när någon man tycker om sitter inne

Typisk "småbarn" - anarkistisk kommentar, typ en kommentar från en person som säkerligen skriver "A.C.A.B" och liknande på varje parkbänk/busstopp mellan hemmet och konsum ungefär, pff.. man blir så less på den här sidan så det är sjukt. Folk som inte har någon verklighets uppfattning och hatar hit och dit & blabla :| (ursäkter till folk som faktiskt har någon hjärna överhuvudtaget)

En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-08-08 21:07
Vem fan bryr sig

Ja du verkar då inte bry dig, men vissa kanske gör det.
Sen när vart det töntigt att supporta nån man gillar?
Snarare töntigt att sitta och hata på internet.

2009-08-08 22:01
supporta

Va? genom att inte tycka att det han gjorde var fel ? På vilket sätt ger man då personen "support", herregud.. Man ska lära sig av sina misstag, och fansen borde snarare "supporta" han om han ville lägga av med hasch/weed eller liknande, inte att han ska få slippa fängelse av något som han gjorde och vilket är olagligt? Vet inte vad det är för support med det, köpa hans skivor, lyssna på hans musik är support.

Hatar på internet, hatar väll snarare blinda ungdomar som tycker det är rätt med droger i samhället och tycker man ska komma ostraffat iväg med det.

Aldrig sagt heller att det är "töntigt" att supporta någon man gillar, men vad allt handlar om är ju att man ska tycka synd om han för att han får sitta inne ungefär 4 månader för något han gjort, och de vill att man ska trycka " släpp öris " på en tshirt, då blir det ganska töntigt =)

Hade det varit på andra grunder, visst..

Och det har inget med att göra att jag inte gillar Öris musik eller dylikt, har väll lyssnat på han till och från under några år, men detta är ju bara barnsligt. Han är en vuxen man, han fattar nog säkert själv att det är hans eget fel att han sitter inne ;P
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-08-08 22:30
var sitter han?
www.facebook.com/papmusik
www.p-a-p.se
www.facebook.com/menasmusic

2009-08-08 22:45
Hatar på internet, hatar väll snarare blinda ungdomar som tycker det är rätt med droger i samhället och tycker man ska komma ostraffat iväg med det.

Aldrig sagt heller att det är "töntigt" att supporta någon man gillar, men vad allt handlar om är ju att man ska tycka synd om han för att han får sitta inne ungefär 4 månader för något han gjort, och de vill att man ska trycka " släpp öris " på en tshirt, då blir det ganska töntigt =)
Så frihetsberövning är okej men inte droger?Det Öris gjort(om han nu sålt dola) är inte värre än det killen i kassan på systemet gör..Enda skillnaden är att alkohol är lagligt och Weed inte är det..och hur kommer det sig? att man får pengar av staten för att sälja en typ av drog och blir kidnappad för att sälja en annan? vilka skriver lagarna??? Vilka tjänar pengar på alkoholen???? hmm hmm hmm tänk tänk tänk det rimmar på maten

2009-08-08 22:57
Men systembolaget är väl inte statligt längre?
"Visst är det vackert.."

2009-08-08 23:16
Stackars öris :(

2009-08-09 00:06
FREE!

sluta hata, vill man köpa en tisha för o visa sitt stöd, oavsett om man gör det för att man tkr att han är en bra rappare, eller för att man tkr att cannabis borde legaliseras så ska man få visa att man supportar!

FREE ÖRIS
 I´m Scrammel, no not like scrambled eggs
I´m the weird strange dude with fucked up legs

2009-08-09 00:38
corephase P18 Jo systemet är statligt. dom sålde däremot Vin&Sprit.
på tal om dole, såg att dom hade testat 240 pers i Uppsala. Dom e ta mig fan otroliga, frågan e om dom ens tror själva att dom har förändrat samhället till det bättre efter en sån insatts.
 ----------------------------------------------------------------------------

2009-08-09 00:59
DMAt

...men du som är 18 år och vuxen vet att cannabis skadar samhället och inlåsning under 6 månaders tid läker den skadan? Ja ja, det lärde du dig säkert i skolan. Knark är bajs, allt knark är dödligt, knark förstör samhället. Men en nubbe på midsommar och bärs i mängder varenda fredag, det är rätt.

Kul att du kör.

Jag ska ha en t-shirt förresten.
Producent

2009-08-09 01:29
Kul att du kör.

Haha där fick du mig att skratta.

För övrigt handlar inte hela den här "släpp Öris"-grejen om att vi ska stå utanför en anstalt och demonstrera för att få honom fri. Vi visar bara vårat stöd till en av sveriges fetaste emcees. Det är bara fjantigt att tro något annat, som prettot DMAt några inlägg ovan. Jag är verkligen inte anarkist, och jag skulle inte vilja se Öris fri om han hade mördat någon tant utanför statoil. Men med tanke på att han sitter inne för något "narkotikarelaterat" och att jag är drogliberal, så blir jag självklart grinig när T to the muthafuckin får sitta inne för något sådant.

2009-08-09 02:08
shieeet vad min respekt växte för tr, nu är han ju riktig thööög!

mad respect!

och lika mycke respekt till DMAt P18 för hans geniala inlägg...

baaaah.

2009-08-09 03:39
Problemet är väl att man inte kan applicera sin egen jävla politik på hela samhället, hade det fungerat så hade större delen av er spenderat sin tid i en kattbur och blivit petad på med vässade pinnar.

Oavsett vad det är man är hooked på så kommer man att argumentera för det och tycka att det är rätt, men oavsett stipulativa åsikter så finns det alltid ett lexikaliskt rätt, och i det här fallet är det att det faktiskt är straffbart att inhalera dödsknark.

Hela debatten är ganska jämförbart med nedladdningsdiskussionen, dom som sysslar med det är för och vice versa.

Dom som sysslar med saker dom vet är straffbara får ta konsekvenserna av att eventuellt åka fast, oavsett om det nu gäller tidelag, rattfylleri, narkotika, nedladdning, blottning eller seriemördande.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2009-08-09 05:01
Så frihetsberövning är okej men inte droger?Det Öris gjort(om han nu sålt dola) är inte värre än det killen i kassan på systemet gör..Enda skillnaden är att alkohol är lagligt och Weed inte är det..

Oavsett vilket så är det ju rätt puckat att när man känner till de eventuella konsekvenserna av sin handling ändå envisas med att fortsätta- sen kan man slunga nallen mot staten i vredesmod när man väl torskat om man känner för det, men man har ändå ingen annan än sig själv att skylla...
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2009-08-09 05:15
vet inte ens vem öris? ingen jävla frizonrappare va?

2009-08-09 10:16
vilken anstalt sitter han på?
www.facebook.com/papmusik
www.p-a-p.se
www.facebook.com/menasmusic

2009-08-09 11:17
KillaWith3Chins: Han har hållt på sen 93, så nej, han är ingen frizonrappare. Han hetter T.R innan och varit med i både Ungdumshälsan och Bröder Sinsemellan. Dissat Fronda bl.a. (vilket man kan förstå).

2009-08-09 11:28
Vad sitter Naaak inne for och nar akte han in?

det undrar jag med.. visste inte ens att han satt inne

och vad har öris gjort vill man också veta.

2009-08-09 11:35
Vet inte varför Näääk sitter inne, men han åker ut den 21 oktober. Sen när han är ute släpps hans debut album.

2009-08-09 11:48
Sjukt tråkigt öris ligger på min top 3 och har bara blivit bättre med åren . vart kommer låtarna att släppas ifrån ? här på whoa eller på din myspace ?
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "

2009-08-09 12:07
Oavsett vad det är man är hooked på så kommer man att argumentera för det och tycka att det är rätt, men oavsett stipulativa åsikter så finns det alltid ett lexikaliskt rätt, och i det här fallet är det att det faktiskt är straffbart att inhalera dödsknark.

Tror Öris bara höll på med weed, och det är långt ifrån dödsknark. Har nog räddat fler liv än det tagit (då snackar vi direkt, och inte konsekvenserna av ruset, vilket kan jämföras med alkoholförtäring) och bör därför legaliseras.

Så jag vill fria Öris, inte för att det är rätt att bryta lagen, men för att det borde vara en egen mans rätt att röka marijuana och hasch. Hade det varit något annat, som stöld eller misshandel ska det vara ett sällsynt fall för att jag ska sympatisera med det.

Fria Öris och alla andra som sitter inne för bruk av cannabis!
Hej