I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-08-09 13:08
FREE ÖRIS

Hata Polisen!

....fuck you 2^^

SveaRike

2009-08-09 13:26
DMAt

Typisk "småbarn" - anarkistisk kommentar, typ en kommentar från en person som säkerligen skriver "A.C.A.B" och liknande på varje parkbänk/busstopp mellan hemmet och konsum ungefär, pff..

Du har aldrig hört talats om någonting som kallas liberalismen?
Blunted in stockholm

2009-08-09 14:42

Free Öris

2009-08-09 15:05
den föschta var fett niciice
Blunted in stockholm

2009-08-09 15:46
Kan man skicka nåt brev eller nåt sånt shiiet till Öris?
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-08-09 16:04
värt o lägga energi på o supporta han när han släpps om 4 månader, stöd max-b ist som sitter livstid..

2009-08-09 16:27
jaha är det T.R.? Ja hänger inte med i svängarna när de gäller svensk hiphop. Synd fan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-09 16:33
Vem är max-B?
BAHA!

2009-08-09 16:42
Vem fan är max-b?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-09 16:51
en amerikansk diskorappare, visserligen ganska bra, men vafan...
Blunted in stockholm

2009-08-09 17:01
lol nej, max b suger
Först när jag kom sa alla bara WOW o HEEEJ!! o sen ligger alla på marken som AAAAJ o NEEEEJ!!

2009-08-09 17:01
FREE ÖRIS! var kan man köpa en T ?
http://soundcloud.com/mikeybeat

2009-08-09 17:03
Anenekefali, huh? När har jag sagt att "knark är bajs" och diverse du öser ur dig? Jag har påpekat man får stå sitt kasst om man ska bryta lagen när man själv vet om att det är olagligt? Aldrig sagt att det är bättre med alkohol för den delen heller (om man ska jämföra med marijuana)

Detta verkar ju hursomhellst handla om rätten att få röka marijuana, att han sitter inne för ett "litet" brott som det, och den ståndpunkten kan ju disskuteras efter den politiska eller individuella moralen man själv bär. Nu är det ju så att det är olagligt, och vill då Öris kämpa för folket som inte kan leva utan sin marijuana på helgen och en jobbig dag, så får han faktiskt också skylla sig själv som sitter i den situation han nu är i. That's it

En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Producent

2009-08-09 19:33

Nu ska det bara finnas någonstans där man kan beställa skiten!
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz

2009-08-09 20:43
Att kännas saknad är väl en rätt basal känsla. Något som får vemsomhelst att må bra?

Behöver inte handla om narkotikapolitk, diggar man Öris så får man väl köpa en tee, han lär vara glad för varenda krona och allt stöd han kan få. Oavsett om han sitter 6 månader eller 6 år så är det sådant man gör.

2009-08-09 20:56
ModernDrunkard: En vettig snubbe är vad du är. Alla som vill stödja Öris får ju göra de om de vill.

2009-08-09 21:39
Länk till http://alltidoppet.spreadshirt.net

Vet inte riktigt vad jag ställt till med, men vill nån ha så prova o beställ.

Tror jag gjorde så man kan designa t-shirtsena själv.
deepundercover
Producent

2009-08-09 21:48
finns en facebook-grupp, som är tillägnad Öris: Släpp Öris!
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz

2009-08-09 21:50
Redan 18 medlemmar i gruppen :P

2009-08-09 22:14
så när jag skrev om detta för 2-3 månader sen så var det bara bullshit, men oj vad jag hade rätt tror whoa redaktionen hade fel och jag rätt =)

2009-08-09 22:17
Skillnaden då var att inte satt i fängelse, utan hade rättegång tror jag.

2009-08-09 22:58
fan hade jag varit hemma nu skulle jag trycka upp fett med tröjor och lagt i butiken sen donerat stålar till öris.fan att han måste sitta nu,kunde vänta en månad.

free öris!
take me to jail!
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2009-08-09 23:28
Skippa Spreadshirt sidan. Dyra, skit kvalité, samt att om man nu skulle donera resterade vinst till Öris lär de inte bli mycket. Kan ingen snacka med Impala Malmö då? Kanske värt ett försök. Testa på Möllan vid fisketorget.

2009-08-09 23:36
Spreadshirtsidan är asbra!
deepundercover

2009-08-09 23:37
alltså, cuz din första tee var clean som fa, hooka oss med den.
Blunted in stockholm

2009-08-09 23:47
DMAt

Läs om läs rätt, jag har inte sagt att du sagt det. Däremot antydde du att alla som tycker att droger (i det här fallet cannabis) i samhället inte utgör ett problem är "blinda ungdomar".

2009-08-10 02:39
Försöker ni påstå att droger inte utgör ett problem?
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2009-08-10 02:44
N_Jack Försöker du påstå att stänga in nån i en cell löser några problem?

2009-08-10 02:45
Självfallet utgör droger problem, dock ser jag inte vad som skulle vara så mycket hemskare med cb än alkohol...
Blunted in stockholm

2009-08-10 02:48
Exe-Poused
Nej, men det har jag inte indikerat att jag tycker i något av mina inlägg heller. Däremot säger jag att om man vet att man kommer hamna i en cell av att bli påkommen med att göra nåt så är det jävligt puckat att envisas med att göra det ändå.

Vad fängelse löser och inte löser är en helt annan fråga.

Gussti
Jag har inte påstått att jag är för alkohol heller, jag är emot alla typer av rusdroger.

2009-08-10 02:49

Nej, men det har jag inte indikerat att jag tycker i något av mina inlägg heller. Däremot säger jag att om man vet att man kommer hamna i en cell av att bli påkommen med att göra nåt så är det jävligt puckat att envisas med att göra det ändå.
Well kan man inte försörja sig på annat sätt vad ska man göra då?

2009-08-10 02:57
nej njack, det visste jag väl om. Men man kan då alltså säga att du menar på att man borda bura in alla som tar droger?

jag tycker inte om ishockey, alla som utför sporten borde tvångsmässigt bli inslängda i en cell i ett halvår.
Blunted in stockholm

2009-08-10 03:00
Exe-Poused
Även om de sällan är lika behagliga så finns alltid alternativ, hur ogärna man än vill inse det. Sen har jag ärligt talat svårt att tänka mig att Öris enda alternativ för att hålla sig vid liv är att sälja droger.

Och oavsett om det hade varit enda alternativet eller ej; don't do the crime if you can't do the time.

Gussti
Jag har väl inte påstått att jag personligen är för straffskalan som gäller för narkotikahandel?..
Konstig jämförelse annars.

2009-08-10 03:03
nää det har du inte, jag var medvetet dryg. Men du skrev att vi försökte påstå att droger inte var ett problem, och det var heller inte det som var diskussionen. Diskussionen var huruvida det var sjukt att man blev inslängd i en cell i ett halvår om man sysslade med röka.
Blunted in stockholm

2009-08-10 03:40
Själv trodde jag diskussionen handlade om Öris och att han sitter inne, inte huruvida cannabis borde vara kriminaliserat eller inte. Menmen, på whoa får man vänja sig vid att trådarna inte alltid slutar där de började!

2009-08-10 03:48
diskussionen om huruvida öris sitter inne:

- han sitter inte inne.

- JO!
Blunted in stockholm
Producent

2009-08-10 08:45
N_Jack
Det är relaterat till Öris-fallet. Tråden är till för spekulationer/reflektioner/asslicking.

2009-08-10 12:20
Haha.
Fan va kul att det finns folm som verkar tro att man får kåken för bruk av cannabis (eller nån annan hyfsat ofta förekommande drog). Okej, står du på plattan i sthlm med ett kilo i väskan så kanske du inte kommer så långt med å claima att det är för eget bruk, men skulle polisen storma din lägenhet å du sitter med ett gäng spliffar å en askopp med haschfimpar i får du böter å på sin höjd att konstaplarna orkar sig på nån trött debatt om droger å inkörsportar.
Alltså jag vill inte proklamera att folk ska röka på, men jag vill lika lite lobba för att folk ska dricka öl, slentriantitta på TV, visa slapphet inför motion etc.
Det är väl kul att folk tar hand om sig, men det är väl kul om dom har kul också?

Själv hoppas jag att han sitter inne för att ha skjutit en störig dörrvakt i benet.

Men nu återstår det ju bara en fråga, som gamle T.Öris själv ställt sig:

"Vem har snackat med polisen?"
Ridå

2009-08-10 13:07
Luckypunk - Nej, det var ingen i "Whoa-redaktionen" som sa att det var bullshit.
Du skrev en tråd om att du ville ha bekräftelse på att han skulle in och jag slängde den med en motivering som gick ut på "ingen ryktesspridning" i och med att många vill hålla sånt privat.

Nedanstående är kopierat konversationen efter mitt borttagningsmeddelande (inklusive stavfel och tangentmissar):
Luckypunk - "hur kan det va det när hans syster berättade det för mig? hur kan den då räknas söm lösa rykten?"
Mabande - "För att du inte angav henne som mer än som 'en rätt säker källa'. Borde f.ö. inte hon veta mer om saken ään random snubbe på Whoa?"
Luckypunk - "med tanke på att hon var med inne på rättegången så bordde hon ju veta mer än en random snubbe på whoa"
Mabande - "Exakt min poäng: varför frågar du inte henne istället för att fråga på Whoa."

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2009-08-10 14:33
Fett nice med tee's! Var kan man beställa?

2009-08-10 14:50
Storma kåken å våldta öris höll jag på å säga.

Fria öris! Å fira Öris frigivelse!
Ridå

2009-08-10 16:57
Anenkefali,

jaja kanske fel ordval- Men man kan ju inte påstå att DROGER i sig inte skapar ett problem i samhället hur/var man än kollar i landet/världen, då jag antydde på "blinda ungdomar" var pga att många yngre hade skrivit ovan (om jag inte minns fel- något som utlöste mitt ordval av "blinda ungdomar" iaf). Kan ha varit gussti, som jag också tvivlar starkt på att han ens har mer vana av cb än mig..

En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-08-10 17:26
hahahaha lås in han för gott, vem bryr sig
Kontrafakt IBM; !

2009-08-10 17:28
Är man så dum så att man åker dit för någonting så ska man fanimig ha det också, och vad är han för svensk hiphop egentligen? ingenting skulle jag vilja påstå, en bonde som lespar
Bless

2009-08-10 17:32
vem är öris? länka?
 i get more pussy then panty!

2009-08-10 17:45
har man gjort fel så får man sota för det sen, vafasen skulle han bli frisläppt för, patetiskt
Producent

2009-08-10 17:55
smegMA
"det är tanken som räknas"

2009-08-10 17:55
jag säger det alla tänker, t.r, tappa inte tvålen...

..fler gånger

hur kan folk undra varför polisen hittar dit ? allt jag hört de senaste åren som kommer från "skivbolaget" handlar om röka.

2009-08-11 10:40
Ingen som har lust att göra ett samlingsalbum med alla hans bästa röka låtar? Det är ju ändå därför han sitter inne.

2009-08-11 13:29
Haha tur att det inte var Ken som satt, fan vad skit han skulle få av dom flesta här. Skillnad på folk självjklart.

Kan ingen säga vad han sitter för, vad han gjort istället. Känns lönlöst att droppa den där weed vs alcohol debatten som ett gäng sjuttonåringar som röker spliff på lunchrasten när man inte vet vad som hänt.

Själv tror jag att detta e det bästa som hänt honom, nu har hyan äntligen ännu mer grejer att rappa om. Längtar tills han kommer ut och droppar grejer om det här.