I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fråga en bisexuell! (svarar på allt)

Övrigt - Blandat

2010-05-30 12:08
precis!

Sen finns det även en tendens att folk retar upp sig på hur de som är uttalat homosexuella klär sig, beter sig osv. Utan att de på något sätt talar om sin sexuella läggning eller sex. Vi har en föreställning om något och letar sedan efter detta för att vi ska kunna bekräfta den och leva vidare med bilden av oss själva och den omvärld vi tycker oss se. Klassisk generalisering, i dess sämsta form.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2010-05-30 12:19
Fast jag vet inte om jag riktigt håller med! Ta t.ex. det svenska mediaklimatet, hur många homosexuella är det egentligen som vrålar ut sin läggning, och syns och hörs de verkligen så mycket.

Lyssna en dag på p3 så kommer du ändra åsikt..

Personligen bryr jag mig inte om bögar o lebbar, eftersom jag bara träffat några o dem gillade jag inte.
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-05-30 12:42
Lyssna en dag på p3 så kommer du ändra åsikt.

Du menar Henrik Torehammar eller? Då är vi uppe i två! Men jag måste faktiskt säga att jag gillar Torehammar..

Off topic:
Om det är någon som är störig på p3 är det fan Kodjo och de på morgonpassat, där kan vi snacka attentionwhores. (därför lyssnar jag inte på dem).

2010-05-30 12:59
Nä, jag menar var och varannan är väl homo,bi lebb o vegan o allt sånt där.
prinsen i hundkostym.

2010-05-30 13:11
Du är rätt ospecifik nu! Och vad har veganer med homosexuella att göra?

2010-05-30 13:37
Doktordöd, det är ju faktiskt sant. Hade jag haft någon annan att jämföra med så hade jag gjort det.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2010-05-30 13:37
Jag tycker faktiskt att det är tråkigt att dom "vanliga" hbt-arna inte syns så mycket å att det är pride-querarna som får representera folk med den "läggningen".
Å det är ju för att "vanliga" homo/bi/transexuella klär sig "vanligt" å uppför sig "vanligt". Det är lite skrämmande tycker jag.

En stämpel i passet, eller en liten regnbåge på skjortan skulle göra det lättare att se vilka som var hetero å vilka som va h, b eller t. Då skulle vi slippa fördomarna om att alla bögar klär sig raffigt.
Ridå

2010-05-30 13:40
Sen tycker jag det är lite tråkigt att karln skrev i rubriken att han svarade på ALLT, men när det kom till kritan kunde han tänka sig att avslöja sin favoritfärg.

Då rekommenderar jag istället att ni som hade frågor kontaktar socials, han svarar inte bara på allt, han ställer dessutom upp på allt.
Ridå

2010-05-30 14:10
psyko_slusk
Såg att du hade kallat till konferens nyligen!

2010-05-30 14:16
Demento, sluta håna våra möten. Gå och tryck upp hela armen i röven istället:D

2010-05-30 15:25
Och vad har veganer med homosexuella att göra?

De studerar tillsammans på valfri estetisk linje på gymnasiet? Är inte heller helt säker på vad han menar. Men den gemensamma nämnaren kan man ej argumentera emot!
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-05-30 16:46
Eller det kan man nog! Är esteter mer homosexuella än andra?

2010-05-30 16:53
marvingaye
så du menar att kreativitet och homozexualitet går hand i hand?
jävla nisse.

2010-05-30 16:57
... fast man behöver ju inte vara kreativ bara för att man går estetisk linje!

2010-05-30 17:03
ASUL P22
sant. men man behöver inte ha en udda sexualitet för det heller.
i min umgängeskrets har ~80% gått estetisk linje och 100% är heterosexuella.

2010-05-30 17:29
psyko_slusk

Nä, jag menar var och varannan är väl homo,bi lebb o vegan o allt sånt där.

åh ja don't get me started on de där jäkla veganerna, av alla sexuella läggningar ogillar jag absolut dem mest...
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2010-05-30 17:45
Watakushi

Exakt!

Misery_chick

Mm dom dära veganerna alltså...

2010-05-30 17:57
Kan inte göra annat än att skriva upp på evolutions inlägg.

Underhållande tråd för övrigt, fylld med fördomar mot homo/bisexuella :P
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2010-05-30 18:04
Watakushi
så du menar att kreativitet och homozexualitet går hand i hand?
jävla nisse.

Härligt antagande du drar till med, du läser verkligen vad du vill läsa. Nu förväntade jag mig inte att någon skulle ta mitt inlägg seriöst.. men ok, vi kör.

Nu tänker jag använda mig kraftigt av anekdotisk bevisföring, men ja, bögarna och flatorna på samtliga svenska gymnasieskolor jag varit på/vetat någonting om har i största majoritet flockats till de estetiska linjerna. Det här tror jag inte alls beror på att homosexuella är mer kreativa(något du valde att fritt anta utan grund) Nej, oftast finns det en mer öppen miljö i estetklasser och de har hela den här "man får se ut och vara vem man vill!"-mentaliteten, så ja, makes sense att många homos vågar vara sig själva i dessa program. Finns säkert closet gays i alla program, men i estetprogrammen är de öppna med det för att det är ofta mer accepterat. Tror inte direkt man får high-fives om man kommer ut ur garderoben inför sina klasskamrater i Byggprogrammet. Hoppas dock jag har fel och saker har förändrats mer från när jag gick på gymnasiet. Men det tror jag knappast, för hade folks syn på HBT förbättrats hade vi nog inte suttit och skrivit i en "omg jag är bi och du tycker säkert jag är jättekonstig! ask me anything!"-tråd.

Du gör jämförelsen "i min umgängeskrets har ~80% gått estetisk linje och 100% är heterosexuella." - helt irrelevant om inte de resterande 20% du snackar om är homo och ej gick estetprogrammet. Jämförelsen du borde göra är hur många homosexuella det finns på estetprogrammet jämfört med andra program. I min erfarenhet så finns det en tydlig trend, men jag är väldigt säker på att du nu kommer säga att alla som gick El, Samhäll, Teknik och Natur på din skola var öppet Levengood-homo medans esteterna var alla straight. Vilket iofs är exakt vad jag gjorde men tvärtom, även fast jag påpekar tydligt att jag använder mig av anekdotisk bevisföring. Det blir en smått meningslös och förutsägbar diskussion i slutändan.

2010-05-30 18:20
Om jag nu faktiskt hade påstått att homos är kreativa, skulle det verkligen varit så hemskt? Är PK pinnen så långt uppkörd i röven på vissa att även generaliseringar om positiva egenskaper, såsom kreativitet, är att gå över en gräns? Underbart.

Här är några till, hoppas någon blir sur:
Kurder är generösa. Handikappade har bra tålamod. Långa människor är bra på basket. Kvinnor och bögar är bäst på att suga kuk.

2010-05-30 18:27
Om jag nu faktiskt hade påstått att homos är kreativa, skulle det verkligen varit så hemskt? Är PK pinnen så långt uppkörd i röven på vissa att även generaliseringar om positiva egenskaper, såsom kreativitet, är att gå över en gräns? Underbart

"alla negrer är rytmiska" osv.

2010-05-30 18:28
marvingaye:
jaha, så bara för att dom är bögar är dom bäst på att suga kuk?
jag trodde elton john va bäst på att spela piano, menmen.
å kvinner ska stå vid spisen då förstås? eller visst ja, suga kuk var det ju.
Svin!
Ridå

2010-05-30 18:48
Töntnörden

Grupperna "bögar" och "kvinnor" är väl de enda som till viss mån suger kuk. Så rent logiskt borde ju dessa två grupper vara bäst på det. Inte sant? Vi borde kanske lägga till "personer som sitter på diverse fängelser" med. Fast många där blir väl tvingade till att suga kuk så jag kan inte tänka mig att deras insats kan vara så värst bra. De är nog knappast bättre på det än de två grupperna som kan tänka sig göra det frivilligt.

2010-05-30 18:53
ASUL P22

Det där skulle jag dock aldrig få för mig att säga. Min kära vän Alfred är svartare än natten och har ungefär lika bra taktkänsla som en... ja, kan inte komma på ett exempel som inte någon skulle bli sur över här så jag låter nog bli.

2010-05-30 18:57
Det stämmer alltså inte, och har inget med PK att göra! (även om det är positivt att vara rytmisk)

2010-05-30 19:01
ASUL P22

Exakt, det stämmer i min erfarenhet absolut inte. Har ingenting med PK-riding att göra.
Men alla andra positiva generaliseringar jag drog i det inlägget tycker jag stämmer rätt bra.

2010-05-30 19:05
marvingaye: förlåt, jag måste ha missuppfattat
Ridå

2010-05-30 19:30
marvingaye
det skulle inte göra mig någonting om homosexuella var mer kreativa än andra,
vad som stör mig är när folk buntar ihop olika människor som folk i genomsnitt har många fördommar om.
på dom flessta gymnasier o liknande institutioner så har folk utanför estet väldigt många fördommar mot esteter, och i samhället generellt har folk många fördommar om homos, transor och bin(låter som en barnsaga.. homos transor och bin...).
vet inte om de jag ville säga kom fram riktigt, men de jag menar är:

folkgrupper som everyday normalguy har fördommar om och inte kan relatera till buntar h*n gärna ihop och ser på lite som fienderna i supermario. skumma småroliga och jävligt irriterande ibland.

sen har du nog helt rätt om att det är öppnare på estet, och möjligt att det är fler som går estet som vågar berätta om sina sexualiteter för folk än på andra.

och förövrigt så är det så jävla töntigt att dra till politiskt korrekt direkt någon säger något som inte är way out there. politiskt korrekt och rasist korten är bara patetiska att dra upp hela tiden.

kanske ska börja kalla alla som inte skriver som jag för psykiskt sjuka för att dom i min mening inte är "korrekta" eller något? höj nivån lite tack.

2010-05-30 19:32
många fel skrivningar och ord som jag glömde skriva, dra inte upp det. jag sitter o kolalr på super mario bros. the movie, orkar inte skriva om. bra film för övrigt, se den!
typ cyberpunk 80tal me svampar överallt och end ond koopa som de-evolverar folk.

2010-05-30 19:41
sen har du nog helt rätt om att det är öppnare på estet, och möjligt att det är fler som går estet som vågar berätta om sina sexualiteter för folk än på andra.

..och det var, som jag skrev i mitt förra inlägg, exakt vad jag menade. Så det finns väl inget mer att diskutera direkt. Du antog att jag menade något annat men nu förstår du min poäng och håller med.

2010-05-30 23:30
Jag undrar ifall du har provat att 'docka' en snubbe? Det är man ju jävligt nyfiken på, eller mest hur bisarrt det ser ut med två snubbar som liksom sitter ihop med kuken. Lär vara jävligt lattjo men jag har tyvärr inte ett såpass avslappnat förhållande med några killkompisar att jag skulle kunna föreslå det.

Sen en fråga till, har du provat böglyftet? Funkar det att lyfta någon i en erigerad penis om det är på skämt? och gör det ont isåfall?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-30 23:40
ModernDrunkard P24
hahaha! böglyftet e så jävla bra. har alltid hållt mig undan flashback, tills för nån vecka sen.. då böglyftet blev mitt typ första möte med humor forumet på flashback :)

docka låter jäkligt skumt... man måste ha rätt lång förhud elelr har jag missförstått vad det är för nått nu? hörde de först nu, av dig din galning ;)

2010-05-30 23:44
Vi kommer ju helt plötsligt ha en helt annan insyn i analysen av lyftet och exakt vad det innebär. Jag menar, nu har vi ju en livs levande bisexuell rappare som kan berätta för oss exakt hur upphetsad man måste vara för att genomföra det. Tror knappast det räcker med en tjackballe eller ett "skämt"stånd!

Dockingen är sjuk. jag tackar den där slang-sidan för den och alla andra sjuka saker man kan göra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2010-05-31 00:02
jag är bisexuell och har aldrig känt större motgångar, fördomar eller något hat. kan dock tänka mig att det nog är lite svårare som bisexuell man, vad tror/känner du? en annan grej, jag upplever det som att jag har lite olika perioder, ibland vill jag bara vara med killar, men just nu har jag t ex en tjejperiod. tänker nästan uteslutande på kvinnor. hur är det för dig?
http://matildaberggrens.blogg.se

2010-05-31 00:05
Vad tycker du om Sex And The City?
Vilken är din favoritpasta?
Hur många TV-kanaler har du?
Har du husdjur? (Vad för nåt i så fall?)
Favorit-rappare?
Vem är snyggast i Alcazar? (Original-line-upen)
Vad smakar bäst: fitta eller balle?
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2010-05-31 00:17
är jag snygg? *flört*
work some magic

2010-05-31 13:00
har du bajs på snoppen?
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2010-05-31 13:50
hur många gator finns det i stockholms innerstad?

2010-05-31 14:38
Varför är svenska svartvita filmer överlag så usla att huden krullar sig?
 9-1

2010-05-31 17:06
ASUL

Menar du att andelen homos är lika stor bland andra samhällsgrupper än dem där vegan och radikalfeministerna?
Fast det är iofs många fake-lebbar bland dem där, jag vet om, jag tror det är minst 3st vegan-lebbar som nu gillar killar istället helt plötsligt..
Men det är lite trendigt att vara homo i dem där kretsarna, så det är klart att många söker sig dit då.

Misery chick o Demento.

Hehe lustiga :)

Fråga till TS.
På mitt senaste antigay-möte i Gana så sa en föreläsare, och han visade även bilder, på bögar som suger varandras stjärtar samtidigt som den andra mannen bajsade, han berättade även om bögar som smetar in sina ansikten i bajs osv.
Är detta vanligt?
prinsen i hundkostym.

2010-05-31 23:15
Det är väl inget fel på generaliseringar, men jag tror helt enkelt inte det där stämmer. Om vi nu ska fortsätta med värdelös anekdotiskt bevisföring, så kan jag berätta att av de 3-4 bögar jag känner så är ingen estet eller vegan/vegetarian.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2010-06-01 00:33
psyko_slusk

Nope, jag tror inte att det är vanligare! Dock tror jag att det är ett gynsammare klimat att vara homosexuell i.

2010-06-01 00:33
Det är väl inget fel på generaliseringar, men jag tror helt enkelt inte det där stämmer. Om vi nu ska fortsätta med värdelös anekdotiskt bevisföring, så kan jag berätta att av de 3-4 bögar jag känner så är ingen estet eller vegan/vegetarian

I'll second that. Inte många av de jag känner är heller esteter eller veganer.

2010-06-01 02:04
Är det förnedrande?

2010-06-01 17:53
ASUL

Jag tror du snackar skit.
Som sagt så känner jag till några bögar, men flest lebbar iofs.
Och ALLA är antingen: Radikalfeminist, Veg, eller estet/teater människor.
Bögarna jag känner till har uteslutande betett sig "bögigt".

Orka säga att detta inte stämmer?, det är som han som sa att "varför skulle bögar o tjejer vara bättre på suga kuk än andra?"
Jag säger inte att något utav ovanstående är fel på något sätt(även om jag inte sympatiserar med Radikalfeminister och estet o teatertöntar ;P) Jag säger bara att det iaf i min stad absolut är vanligare där..

Seriöst, jag var lite inne på Autonoma vänstern för många år sedan, och där samlas mycket utav ovanstående grupper också.
Nästan så man skämdes för att man var man och hetero i dem där sällskapen.
Var typ grupptryck på brudarna att vara lebb också.

Var ju mer eller mindre pga den där feminismhetsen som jag la av med dem där personerna, jag ville pyssla med klasskamp och inte skälla på tjejer som rakar sig under armarna..
prinsen i hundkostym.

2010-06-01 18:58
Men som sagt, det är väl ett gynnsamt klimat att leva ut sin sexualitet i.

Men bara för att det finns mycket folk som är öppet homosexuella i t.ex. Berlin och Paris innebär ju inte de att de inte finns några homosexuella människor i resten av Tyskland och Frankrike. (även om en hel del säkert är inflyttade). Jag hoppas du förstår min parallell här.

Jag säger bara att de flesta jag känner inte har något att göra med den autonoma vänstern.

Jag kan hålla med dig om att det är rätt tramsigt att göra sin läggning till en imagegrej, men samtidigt kanske det behövs då samhället i stort fortfarande verkar bli otroligt provocerade. Överlag tycker jag det är otroligt tramsigt när människor sätter sig själva och andra i fack efter egenskaper, men det är väl naturligt egentligen.

Groupie

2010-06-01 21:32
En fråga då...

Anser du dig själv vara mera feminin än vanliga hetero killar? eller hur ser du på saken?
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2010-06-01 22:50
Men bara för att det finns mycket folk som är öppet homosexuella i t.ex. Berlin och Paris innebär ju inte de att de inte finns några homosexuella människor i resten av Tyskland och Frankrike. (även om en hel del säkert är inflyttade). Jag hoppas du förstår min parallell här.

Jamen, det är klart, det finns ju homos överallt och dem förtjänar lika mycket respekt som alla andra, jag menar jag tycker ju det var drygt när homosarna tittade snett på mig eftersom jag var heteroman, så många homos känner säkert det där ofta ute i samhället, vilket iofs inte är så nice, det nog därför dem håller ihop, precis som vi heteros håller ihop kanske..
Mm världen är bra lustig..
prinsen i hundkostym.

2010-06-01 23:21
jag menar jag tycker ju det var drygt när homosarna tittade snett på mig eftersom jag var heteroman

Du är rolig du psyko slusk, det ska du iaf veta.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2010-06-02 00:14
Alltså en seriös fråga i ämnet - om man stylar sig som bilden nedan, vad utstrålar man då?