I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hollow Earth: Underjordiska världar, inomjordingar (IT); VIDEO-bevis..

Övrigt - Blandat

2008-07-31 14:13
Jag vill också med.. Får ja komma med ifall ja tar chips med.. Ne, men man ska va lite open minded iaf.. annars e de la inte kul att leva.
prefix for death.

2008-07-31 14:15
beerdeluxe:

tja, om man tar med sig helikoptern och lyfter från ett fartyg kommer man nog en bit.

men som sagt, man blir nog stoppad eller liknande... nerskjuten är en stor sannolikhet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-31 14:16
..ELLER.. så är det ingen där, bara massa is :)

och då kan man ju lägga teorin på hyllan :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-31 14:16

mysteriet med bermuda triangeln skulle kunna ha något med detta att göra.
kanske finns en öppning där :)

2008-07-31 14:23
AEAP X25 isen smälter just nu och fort också från det arktiska området, för 30år sedan skulle det va en omöjlighet att ta sig fram med fartyg
har inte läst nånting om bermudatriangeln och the hollow earth, borde kollas upp

2008-07-31 14:29
finns väl ingen fastmark under nordpolen.. du kan ju passera under den med ubåt
Sa de inte att den är helt flytande iår..? borde inte ett så stort jävla hål så man ser det från rymden i botten på det där havet dränera en jävla massa vatten?.. i princip allt vatten?.. Min teori är nog att om det bodde några där nere så har de nog drunknat för länge sedan
mama said knock you out

2008-07-31 14:36
degenerad:

nah inte dränera, pga gravitationen.
jag tror , ifall det nu är sant , att haven liksom går ihopa med varandra.

tror inte hålet fungerar som ett avlopp där allt skulle rinna ner.
utan att gravitationen håller vattnet på plats hela vägen ner..

hmm lite lustigt förklarat men nån fattar nog vad jag menar :P

2008-07-31 14:48
ja precis gravitationen skulle hålla kvar vattnet på sin plats, annars hade allt jordens vatten runnit in och fyllt hela den inre delen, och då skulle det inte finnas mycket vatten till stackars oss här upp

2008-07-31 14:55
varför är alla forskningsprojekt på antarktiskt topp hemliga?

2008-07-31 14:58
asså det e ju lite lustigt på det sättet ändå, gravitationen är ju bevisad med att en viss mängd massa har den och den attraktionskraften.. vilket om nu måtten skulle stämma och jorden är ihålig, så måste ju alla andra planeter vara det med, annars stämmer ju inte en enda uträkning av vår astronomi med planetbanor osv
mama said knock you out

2008-07-31 15:06
degen:

japp, alla planeter är ihåliga. inte bara våran.

och gravitationcentret ligger alltså i Mitten av skorpan.

2008-07-31 15:13
Af-BeerDeluxe X23,

hehehe det var en ren spontan spekulation från min sida ;)
men det är intressant med solens skumma magnetfält, "polerna" på solen växlar med en jämn takt, minns inte exakt men de var väll typ vart 4e år lr nått liknande kanske.
vad som är intressant med det är att vid dessa magnetfälts omställningar så laddar solen ur en jävla stor mängd energi som skickas ut i rymden i riktningen som dom uppkommer.
i och med dessa urladdningar så skickas det iväg en massa olika sorters strålning, radioaktivt osv. och ingen vet säkert hur detta påverkar oss här på jorden när dessa fenomen uppstår och skickas iväg mot oss.
vad jag har för mig att jag läst så påstår vetenskapsmännen att det är i för låga kvantiteter för att påverka oss något nämnvärt. särskilt då jordens egna magnetiska fält skyddar oss.. men det är den vetenskapliga "åsikten" så vitt jag kan minnas iaf.
men personligen så finner jag maya indianernas teorier om det hela bra mer intressant, och tom mer trovärdigt..

anyway
till er som diggar den här hollow earth teorin så måste jag bara tipsa om en ny film jag såg nyligen. det är visserligen en ganska beige film egentligen men det känns som det är lite av charmen med filmen också.
peter fonda är med i en av huvudrollerna dessutom!

Journey to the Center of the Earth

Länk till http://www.imdb.com/title/tt1156454/

obs! det här är inte den nya filmen med brendan fraser, det här är en annan, som utspelar sig under slutet av 1800 talet. den är dock också från 2008.
ett måste för er som tycker det här med hollow earth är intressant! :) förvänta er ingen höjdar film dock ;) men det är helt klart en dugligt underhållande äventyrs film!
kan tänka mig att den tom upplevs bättre efter att man har läst å funderat lite över det här med "hollow earth" :) måste ta och se den en gång till bara för de :P
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-07-31 15:17
Var inte för snabba med att döma folk nu whoa!

Vad händer när underjordingarna invaderar och allt som har med civilisation att göra krossas av dessa underjordiska varelser, samtidigt som Af-BeerDeluxe X23 har ett leende på läpparna som säger: I told you so.

pax för att fly ut i rymden.

2008-07-31 15:17
Underbar tråd om en skön teori som har gått lite för långt. Men jag håller med AEAP till hundra procent. Världen är Exakt vad du gör den till och i längden så är det nog bara din egen syn på världen som räknas. Fabulera to the Max, bröder och systrar!
mera msz!

2008-07-31 15:20
Pusherman

obs! det här är inte den nya filmen med brendan fraser, det här är en annan, som utspelar sig under slutet av 1800 talet. den är dock också från 2008.
ett måste för er som tycker det här med hollow earth är intressant! :)

Där kom den!

potatissuger P21
Daterat:
Igår 21:55

Af-BeerDeluxe X23

det finns några fantastiska berättelser om Admiral Richard E. Byrd of the United States Navy som av misstag flög ner, och forskaren Olaf Jansen med sin far som påstår ha bott där under i två år, fantastiska skildringar kring Jordens paradisiska inre.

Ja, Jules Verne är ju också ett tillförlitligt ögonvittne.

Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-07-31 15:25
DegenereraD P27, hehehehe inte nog med att vi inte har rest in i våran planet å kollat än, när ska vi öht hinna med å kolla alla dom andra planeterna? :D

det börjar bli intressant nu med kvantfysiken och strängteorin osv, dom funderar ju över om inte gravitationen egentligen kommer ifrån något som dom kallar för Gravitoner. det ska väll tydligen vara dessa som binder samman allting och skapar själva gravitations kraften eller hur tusan de var.. tror hela graviton teorin hade nått å göra med att strängteorin osv, förutsatt att den stämmer ens, har rubbat på dom grundläggande lagarna och för att kompensera strängteorin kom dom i sin tur fram till gravitonerna. haha :D vetenskapen....
är inte ett dugg säker på vad jag skrev precis, antingen är det nått jag minns eller så är det helt enkelt nått jag tror att jag minns för att jag aldrig tog mig tid att faktiskt förstå hur fan det var det verkligen fungerade..

ha! jag valde förmodligen att inte förstå skiten ordentligt eftersom det endå bara var en massa teorier som antingen skulle bli motbevisade eller bevisade sen i framtiden endå! skulle dom bevisa att det stämde skulle det bli en del av den allmänna uppfattningen och då skulle jag få det klart för mig sen iaf.
haha, minnet är bra intressant... börjar man gräva efter en sak så hittar man inte alltid saken i fråga, men en massa annat som relaterar till saken och så kan man därigenom dra slutsatsen att man egentligen inte behöver minnas endå :)
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-07-31 15:31
potatissuger P21, hahaha! jag skrev det där bara för att ge fanatikerna lite mer ved till brasan :D jag tror personligen inte på hollow earth teorin men jag är alltid för nya idéer, hur tokiga dom än må uppfattas i början!
om vi sitter och tänker i samma spår hela tiden kommer vi aldrig komma nånstans med nånting. men jag antar att det är just precis det som den nojjiga konservativa majoriteten vill :)

förresten litar jag fullständigt på jules verne!

...vem han nu än var det minns jag inte, men det gör detsamma!

2008-07-31 15:34
AEAP X25
Jag har en teori om att månen är gjord av ost (grevé såklart), Venus är gjord av tuggummi och Jupiter består av utslitna Cheap Monday-jeans. Motbevisa detta eller ta det till dig i sann öppensinnig anda.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2008-07-31 15:35
Pusherman

;)

Visst ska man ifrågasätta och granska, det gäller dock att behålla förnuftet medan man gör det så att det inte spårar ur. Ett problem i de här trådarna är att man ofta får "varför vaknar du inte upp!/du vill ju inte förstå!"-argument emot sig så fort man ifrågasätter ifrågasättandet. Om människor vill komma undan med att ifrågasätta saker så måste de ju själva tåla när folk ifrågasätter dem.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-07-31 15:38
hehehe det var en ren spontan spekulation från min sida ;)
men det är intressant med solens skumma magnetfält, "polerna" på solen växlar med en jämn takt, minns inte exakt men de var väll typ vart 4e år lr nått liknande kanske.
vad som är intressant med det är att vid dessa magnetfälts omställningar så laddar solen ur en jävla stor mängd energi som skickas ut i rymden i riktningen som dom uppkommer.
i och med dessa urladdningar så skickas det iväg en massa olika sorters strålning, radioaktivt osv. och ingen vet säkert hur detta påverkar oss här på jorden när dessa fenomen uppstår och skickas iväg mot oss.
vad jag har för mig att jag läst så påstår vetenskapsmännen att det är i för låga kvantiteter för att påverka oss något nämnvärt. särskilt då jordens egna magnetiska fält skyddar oss.. men det är den vetenskapliga "åsikten" så vitt jag kan minnas iaf.
men personligen så finner jag maya indianernas teorier om det hela bra mer intressant, och tom mer trovärdigt..

anyway
till er som diggar den här hollow earth teorin så måste jag bara tipsa om en ny film jag såg nyligen. det är visserligen en ganska beige film egentligen men det känns som det är lite av charmen med filmen också.
peter fonda är med i en av huvudrollerna dessutom!

ett måste för er som tycker det här med hollow earth är intressant! :) förvänta er ingen höjdar film dock ;) men det är helt klart en dugligt underhållande äventyrs film!
kan tänka mig att den tom upplevs bättre efter att man har läst å funderat lite över det här med "hollow earth" :) måste ta och se den en gång till bara för de :P

jo jag förstod det, alla har rätt att spekulera kring det här, det är det som är det roliga :)
jag har dock inte tagit mig tid att tittat igenom den filmen, men det kommer väll.
ingen som känner sig manad att dra ut på ett livsäventyr?

2008-07-31 15:38
swagman:

ditt försök , vad det nu än var du ville försöka med - misslyckades totalt.

Däremot, om du nu tror det, varsågod! Jag kan inte motbevisa det. Däremot finns det inget som tyder på att det skulle vara så.
Så nej, jag tänker inte ta till mig det.

2008-07-31 15:39

beerdeluxe:

jag och soul-almighty är på!

2008-07-31 15:58
betalar ni och styr upp själva expeditionen så kan jag lätt hänga med som objektiv observatör av era äventyr..

croim: varför skulle Af-BeerDeluxe skonas bara för att han trodde att rymdvarelserna fanns innan de anföll? och om han inte skulle skonas varför skulle han le?
tror du potentiella rymdvarelser skulle krossa alla intelektuella och vetenskapsmän som tvivlat och ta med sig alla hippies och foliehattar ut på rymdäventyr, ännu en trolig teori..

AfBeerDeluxe: vart har du fått att alla forskningsprojekt på antarktis är hemligstämplade? renodlat skitsnack.. kolla på encounters at the end of the world Länk till http://www.imdb.com/title/tt1093824/ där Werner Herzog följer forskarna på antarktis största forskningsstation.. jävligt vacker rulle och inte fan letar ngon efter hål i i jorden där.. det forskas om allt från sälar till pingviner, till miljöfrågor, till odling av alla saker..

2008-07-31 16:15
Länk till http://youtube.com/v/L9VoLStjf0A

"Some year ago I worked for a research centre and I saw that all projects of Antarctica are top secret, in that period I didn´t understand why! But now I understand well because North/South pole don´t have nation, no government and all projects about the poles are top secret..."

2008-07-31 16:27
Länk till http://youtube.com/v/ZqpCcEYno9E
hollow earth på discovery channel

2008-07-31 17:10
Joel413. jag bjuder på äventyret, du får stå för resten

2008-07-31 17:47
Af-BeerDeluxe: men du kan ju inte bara länka ett citat helt random, det finns ju hur många forskningsprojekt som helst på antarktis som inte är hemligstämplade, är du på riktigt eller? se filmen jag länkade info om till att börja med, googla lite om antarktis o.s.v.. däremot är det jävligt svårt att ta sig dit tydligen så rätt få får chansen..

ok säg till när vi åker..

2008-07-31 17:47
ni kan få hissa ner mig i hålet med en lina runt magen om vi hittar det..

2008-07-31 17:50

2008-07-31 18:27
klart som tusan att det finns forskning om pingviner och annat liv där, det är klart, säger bara om militären har några anläggningar där, tror du att vi skulle få reda på det då? eller att herzog skulle få göra en dokumentär om militära hemligheter låter inte så troligt heller

2008-07-31 18:33
Af-BeerDeluxe: du sa att all forskning på antarktis var hemligstämplad.. det är mycket möjligt att det finns enstaka hemliga forskningsprojekt där men det betyder inte att all forskning på antarktis är hemlig.. finns hemlig forsknng mitt i sverige med och i vart enda land i världen, och det betyder inte att det finns hål ner i underjorden här eller där..

finns miljoner goda anledningar att förlägga hemlig forskning till antarktis, bara det att det är så avskillt räcker gott som anledning.. om det finns helmlig forskning där pekar det på inget sätt på att det finns hål där helt enkelt..

2008-07-31 19:07
Joel413 P24 jag uttryckte mig lite väl hastigt när jag sa att all forskning på antarktis är top secret. men givetvis.. du har rätt

men det utesluter att det inte finns där heller, som du vet ligger antarktisk ovanför sydpolen så vitt jag vet så existerar ingen magnetisk eller geografisk pol i sverige även om det pågår en hel del hemlig forskning här, men rätta mig om jag har fel

2008-07-31 19:44
Joel413 P24 Jag skrev väl inte att han skulle skonas? förövrigt så ler han för att han hade rätt och alla tvivlare hade fel, dvs han dör med den vetskapen att han hade rätt och flinar för att vara dryg.

Jag var inte seriös i mitt inlägg, trodde att det var rätt uppenbart.

2008-07-31 19:48
mysteriet med bermuda triangeln skulle kunna ha något med detta att göra.
kanske finns en öppning där :)

OM den här teorin skulle stämma så tror jag sten hårt på bermuda triangeln!
work some magic

2008-07-31 22:11
Ska vi glida ner nu? Jag har tjackat cigg, har mixtapesen redo, nystryken skjorta... Vi behöver bara en boombox :D

2008-07-31 22:18
Soul_Almighty: rep för att hala sig ner och nån slags sprey för att hålla pingvinasen borta med, det är ju rätt uppenbart att de kommer innifrån hålet, fåglar som inte kan flyga liksom, det kan bara vara gångbart i underjorden..

croim: nej klart det var uppenbart att du inte var seriös, lika kul att ifrågasätta oavsett..

2008-07-31 22:20
soul>

jag kirrar bärsen!

2008-07-31 23:20
Ett ord:
Idioti!
Jag säljes: Allt från nes till dreamcast. Skicka pm om du är intresserad!<br> http://www.tradera.com/category/auctionlist.aspx?f tgnr=229752

2008-08-01 06:34
ska man ha gummistövlar tro?
work some magic

2008-08-01 07:12
Gummistövlar och foliehatt.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2008-08-01 09:47
Af-BeerDeluxe X23

E du sinnes eller? all forskning på Antarktis e inte top secret.Fattar du hur mycket officiell forskning det finns där ifrån.De e ju standard att borra i isarna där för att få fram diverse forntida värden mm
 ----------------------------------------------------------------------------

2008-08-01 11:38
Af-BeerDeluxe X23

Alltså tror du inte det hade pågått mer forskning om någon äns trodde lite på den "myten" Så som det pågar forskning om rymden. VARFÖR tror du det är så??

har dom solförmörkelse i den inre världen idag med tro!!
 www.RekFoto.se

2008-08-01 11:39
och en sak till..

VARFÖR skriver du
vad säger alla skeptiker nu?

när du inte kommer med ett endaste bevis för nånting. bara massa skit snack...
 www.RekFoto.se

2008-08-01 12:04
Manniskor gor det sa javla svart for sig sjalva.

2008-08-01 12:07
haha, fan vad kul det är med såna "teorier". dom spelar på folks okunskap och nu vet vi vem som är riktigt dum.
skvätt skvätt

2008-08-01 12:17
humor på högsta nivå.. snart kommer Filip och Fredrik in i tråden och delar ut sitt stipendium.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2008-08-01 12:38
swagman
jone
rem
tororo
filbunke
majkman

lol.
vad fan vet ni??
jag säger inte att denna teorin är sann. långt ifrån. jag har ingen aning.
men inte ni heller.

det är såna som ni som får mig att må dåligt att vara människa.
samtidigt såna som ni som gör mig glad att jag är som jag är.
inte så sjukt inskränkta som ni.
skrattar inte åt folks tro, som ni.
tror att ni vet så mycket, när ni inte vet ett jota.

ja tacka gud för att jag inte är som ni.

2008-08-01 12:59
AEAP: "ja tacka gud för att jag inte är som ni." - så du tror på Gud också?

jag ska uppfinna en religion och om du inte tror på den så är du en sjukt inskränkt människa. tror att du vet så mycket, när du inte vet ett jota.

2008-08-01 13:01
ja
g säger inte att denna teorin är sann. långt ifrån. jag har ingen aning.
men inte ni heller.

det är såna som ni som får mig att må dåligt att vara människa.
samtidigt såna som ni som gör mig glad att jag är som jag är.
inte så sjukt inskränkta som ni.
skrattar inte åt folks tro, som ni.
tror att ni vet så mycket, när ni inte vet ett jota.

ja tacka gud för att jag inte är som ni.

du verkar ha förstått det här!

till alla som inte förstår, visa inte er okunskap med att se ner på mig, kom gärna med lite konkret fakta eller något som är relevant för tråden istället för att sprida massa negativ energi. ska det vara så svårt att föra en diskussion på ett moget sätt..

2008-08-01 13:07
Af-BeerDeluxe: Att föra diskussioner på moget sätt i all ära, men jag tror att du är en skämtanvändare. Så jag har svårt att tro att du ens är seriös.