I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Människans undergång i agusti?

Övrigt - Blandat

2008-09-09 19:59
Hopp. jag ska se på en massa bra anime ifall att, då dör jag nöjd.

2008-09-09 20:24
om vi dör får både mabande och solid en tusenlapp var av mig, där satte vi punkt för den diskussionen

2008-09-09 20:34
Lär bruka jazztobak och skolka, fan så surt att dö i skolan. Fast jag tror ju inte på det här...Och om det är sant blir jag sur, mycket softare att dö med sin flickvän ju. Heja världen!

2008-09-09 20:41
tid? när ska dom pröva
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-09 20:42
Läs tråden...

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-09-09 20:57
Okej, alla har passiv koll på countdown-sidan. När det börjar dra ihop sig (ska vi säga 10 minuter kvar?) så gäller det att göra följande:

1. Öppna en burk iskall Coca-Cola

2. Tänd en spliff

3. Sätt igång D6aa - Dampbarn (alltid velat se jorden gå under till den)

4. Slappna av till musiken med en burk Coca-Cola i ena handen och en spliff i den andra, smutta på dessa två.

5. Invänta undergången, om du blev klar med stegen ovan för fort, repetera bara (det vill säga, öppna en burk till, tänd en spliff till, sätt igång låten igen).

6. Dö lycklig.

För övrigt, ingen har tillgång till D6aa - Dampbarn som instrumental? Vill bara ha beatet att dö till, det känns så evil. Jag vet inte varför.
Poet

2008-09-09 20:59
Skulle D6AA - Dampbarn vara den sista låten jag hörde på denna jord skulle jag föredra en undergång förr snarare än senare.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-09-09 21:03
countdown? när startar de hela
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2008-09-09 21:13
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-09-09 21:18
Ja fattar ingenting

2008-09-09 21:25
Vem pyntar elräkningen? Det är fan en undergång i sig när den dimper ner...
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2008-09-09 22:01
Men vänta, vem sa det var imorron det är ju lögn, står ju "WILL KILL US DEAD IN 01 DAYS, 13 HOURS, 58 MINUTES AND 33 SECONDS", det blir ju då i övermorron..?

2008-09-09 22:12
Expressen

Även där är "det är farligt"-sidan orepresenterad.

2008-09-09 22:13
Men är det verkligen nån som tror på det där?
 DIF!

2008-09-09 22:21
Den som vill ha en snabb och kortfattad förklaring av vad LHC kommer göra kan kolla denna :)

bob - Tillräckligt många för att det inte bara ska vara komiskt, utan det har gått över till att vara riktigt tragiskt...

10-4, over...

2008-09-09 22:26
Ja på något sett så verkar domedagsvurmare och konspirationsteoretiker frodas på whoa
 DIF!

2008-09-09 23:40
snart smäller det va?
cry me a river!
--> thcrew

2008-09-10 00:05
seriöst, hur stor chans finns det till att vi dör?

2008-09-10 00:15
som jag sa, är nedräkningen skev eller testar dem i själva vekrat på torsdag?

2008-09-10 00:31
wie snart dör vi o då kan vi inte längre sitta vid whoa förstår ni hur ledsamt det blir?
himlen och helvettet lär ju bli överfyllt av alla människor också så gud skapar en ny planet där han bara lägger oss på hög och låter oss bli kannibaler ...

så tror jag det kommer bli.
låter rättså troligt enligt mina beräkningar.
Sleep is the cousin of death

2008-09-10 07:13
Vad betryggande att jag fick reda på att jag klarade tentan i politisk teori på B-nivå, jag känner att det kommer ge mig enorma fördelar i efterlivet ;)
 DIF!

2008-09-10 07:20
krossad_anka - Ungefär lika stor som att du köper hälften av landets trisslotter och inte vinner någonting.

(okej, en överdrift, men bara ett sätt att säga: oroa dig inte)

10-4, over...

2008-09-10 10:12
Haha, världen går under! Jag hejar på Mabande, men alla i min omgivning tror att det skiter sig ^^
Hangaround

2008-09-10 10:23
Såg det på nyhetsmorgon typ. SÅ på 09:30 nyheterna sa ankaret "Om bara några minuter så drar det igång blabla". Men, vi lever.

2008-09-10 10:34
SpT

Countdownen (svengelska) är ju inte klar ännu. Enligt den är det imorgon som det är dags. Hörde att det startas idag, men själva grejen kanske inte är i full funktion förrän om ett dygn?
Hangaround

2008-09-10 11:02
Jaha. Lär vara en massa saker att göra för att få igång maskinen. Så de kan ha börjat att "starta" upp den nu och som du säger att imorgon är den igång och testet skall göras.
Skivsamlare

2008-09-10 11:14
sitter och kollade aftonbladets livestream från detta nu. Fattar inte att det inte är större?

Månlandningen satt väl varenda kotte framför TVn och såg, men månlandningen bevisade ju inget. Detta är återskapandet av big bang, den ultimata debunken mot all världens religon, och man har nästan inte hört nått om det.
fair enough..
Hangaround

2008-09-10 11:42
Roligt i morse på nyhetsmorgon då de skulle intervjua en svensk i Schweiz som är med på projektet. De kunde inte få någon bild utav någon anledning och ankaret i soffan: Ja, här skall man återskapa big bang och vi kan inte ens få bild från en intervju på tv.

Kloak: Ja, heller hur. Det var inte ens på Rapport imorse. Menar, taglines som: "vissa erfara kan vara jordens undergång" "svarta hål" "återskapandet av big bang" och "ljusets hastighet. Det vill säga nästan en miljard kilometer i timmen." känns som något som borde vara på allas intresse att följa upp med en entusiasm som heter duga.

2008-09-10 11:49
Jag fick för mig att kolla upp några utländska tidningar för att jämföra hypen, New York Times och Review Journal (Las Vegas) hade inte skrivit ett ord om saken.
Hangaround

2008-09-10 11:53
Fan, står det någonstans vad projektet kostar? Vill knappt tänka på det.

2008-09-10 11:55
Där står det bland annat kostnaden, hittade en artikel till slut. Dock inte ens hälften så uppblåst som i Sverige (inga domedagsrubriker på NY Times inte).
Skivsamlare

2008-09-10 12:01
hehe 3,8 miljarder dollar. många bugg...

när ska dom genomföra kollisionen, hörde nått om oktober. stämmer det?
Men med tanke på allt vi kommer lära oss om spatiala dimensioner, svart materia, svarta hål m.m så är det sanslöst dålig medierapportering.

Undrar jusst om kreationisterna kommer ge upp nu? skulle inte tro det va
fair enough..

2008-09-10 12:03
Jag vaknade nu och undrar om vi är spöken?
Hangaround

2008-09-10 12:03
Now that the beam has been successfully tested in clockwise direction, CERN plans to send it counterclockwise. Eventually the two beams will be fired in opposite directions with the aim of smashing together protons to see how they are made.

Låter så sjukt mäktigt ändå.
Och 3,9 Miljarder USDs. Inte dåligt alls.
Hangaround

2008-09-10 12:08
Alla får tro på vad de vill, om det så är att världen skapades på sju dagar eller den vetenskapliga versionen är irrelevant. Det gör mig det samma. Men om det nu blir så att man kan bevisa allt det vetenskapliga och lägga fram konkret fakta på bordet hur kommer kreationister att tolka det då? Kan bli roliga spekulationer och diskunioner inom en snar framtid.

2008-09-10 12:37
Countdownen (svengelska igen) har flippat nu, tydligen 40 dagar, 21 timmar, 22 minuter och 0 sekunder till undergången.

2008-09-10 12:55
Jag för min del har en smygande aning om att de ansiktslösa 'forskarna' inte alls är fysiker utan i själva verkar är samma grupp människor som 'forskar' kring intelligent design :).

Det är just det faktum att kritikerna endast karaktäriseras som är det centrala, ingen seriös och respekterad forskare kan ha slutit sig till detta upprop mot experimentet, skulle någon sådan figur ha gjort det kan man vara helt säker på att några regeringar här och där skulle ha motsatt sig det hela.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2008-09-10 13:02
SpT & Kloak - Det är ju inte som att en LHC-simulering av någonting bevisar att det itne finns nån gud, så kreationisterna kommer bara se det som ytterligare ett bevis för hur fantastiskt skicklig gud är som kan orsaka en sån smäll med bara ett par ord.

10-4, over...

2008-09-10 13:04
Big surprise att vi inte strök med!

...eller inte.
Poet

2008-09-10 13:07
jag tycker dom kunde gett dessa 3.9 miljarder USdollar till oss och dela upp dom bland användarna på whoa ;)
Sötnosarna Represent!
"Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar"
- Fronda
Skivsamlare

2008-09-10 13:22
Mabande P31

sant, darwins teori är ju sedan länge bevisad och inte hjälpte det. Bredare bevis kommer dock leda till större skeptism, får vi hoppas.
fair enough..

2008-09-10 15:21
Nu hajar jag ingenting. Har dem skjutit upp grejen i rymden eller inte? OCh ska den skjutas uopp idag eller imorgon eller om 30 dagar? Vad fasen. Jag blir förvirrad här.

2008-09-10 15:30
Var har du fått för dig att de ska skicka upp en 2,7 mil lång partikelaccelerator i rymden?

10-4, over...

2008-09-10 15:40
det hade iofs varit rätt tufft.. :D
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2008-09-10 15:54
Läste ihopp lite och fick det till att protonerna åker 29,700 Mil per sekund inne i LHC, det är enorma hastigheter det :)
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2008-09-10 16:01
mabande: hahahah, jag har missförstått hela grejen.. fatcaesar förklara nyss för mig vad som pågick.. :)

2008-09-10 16:05
Fatcaesar: det stämmer nog, runt 0,9c har jag hört.. Lär gå åt en del energi till det där, har dom ett eget kärnkraftverk eller hvad?
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2008-09-10 17:16

2008-09-10 17:25
PlayerJoe P22

Mm, men energin vet jag faktist inte.. Det handlar ju dock om att flytta protoner så.. Har ingen aning vad det kan gå åt men xxxxxx antal kilowatt eller något :P
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2008-09-10 17:56
jag vill se mer gen forskning! =/