du fattar ju inte argumentet att det FÅR INTE GÅ FEL. detta är inge båt så om de går fel, visst , 300 dör, det är ju "ok". Vetenskapsmän har många gåner förr lagt fram teorier som inte funkat lixom. skilnade från detta fall är som sagt, för tionde gången.... konsikvensen är EXTREM!. visst, på ritningen flyter båten, vi provar...aha, den flöt inte, ok, ingen fara..... men här, om "båten" inte flyter... så dör 9 miljarder (i värsta fall) som du säger är det tråkigt faktiskt, trotts att jag letar å letar så hittar jag inte motargumenten men det är inte ovanligt att sånt tystas ner eller inte publiceras då det klassas som ogiltigt typ. men att vetenskaps män sitter å säger att svart hål och mörk materia skulle va ofarligt på planeten av den mängd som maskinen skapar, samtidigt som man igentligen inte vet då man aldrig undersökt detta förutom i teorin, så tycker jag inte man ska prova om "båten" verkligen flyter....
S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag) WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP
nångång måste vi ju pröva, annars kommer vi aldrig få fram något om det där.
www.RekFoto.se
Solid - För de 300 på båten så är det nog inte så "ok". Varenda gång en kärnkraftsreaktor startas upp så finns en risk att den kommer råka ut för en härdsmälta. Den risken finns varje millisekund reaktorn är i drift. Varför smäller inte reaktorer varje dag? För att de har säkerhetsspärrar och de som har gjort beräkningarna vet vad de pysslar med. Varför har det trots allt hänt incidenter och en härdsmälta? För att några kärnkraftverk drivits långt över sin kapacitet av personal med oillräcklig utbildning. Varför är du så rädd för mörk materia förresten? * "det är inte ovanligt att sånt tystas ner eller inte publiceras då det klassas som ogiltigt typ. " - Blev det här just en konspirationsteoritråd? 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Alltså, vissa säger att jorden går under 2012, vissa säger att jorden går under i augusti... ... själv skrattar jag och skulle sätta emot en ofantligt stor summa pengar mot någon som tror på skitsnacket ;) Allt jag hade att komma med gällande detta, f.ö. var artikeln ganska intressant att läsa.
Solid å hur fan ska man lita på vetenskapsmännen ... det kan bli fel, å det är BEVISAT att svart hål KAN uppstå av maskinen. ... hur vet dem vilka resultat dem inte kommer få? när dem inte har en aning om vad för resultat dem KAN få? Hur ska du ha det? Om du inte litar på vetenskapsmännen i de första fallet borde du ju inte lita på deras bevis heller. Deras (o)kunskap är väl densamma i båda situationerna?
cry me a river! --> thcrew
dom som säger att jorden går under 2012 har bara missuppfattat maya folket...
www.RekFoto.se
Moderator
2008-07-02 19:25
En fråga; Varför i helvete bygger man ett vapen som kan spränga hela jorden? Då behöver man fan söka vård?:S
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
...och vad hade vapen med den här tråden att göra? 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
du fattar ju inte argumentet att det FÅR INTE GÅ FEL. Klart det "får" gå fel. För att spinna vidare på mabandes båtexempel. Båten får både läcka, krocka med isberg och sjunka, kantra och allt annat du kan tänka dig. Däremot får inte båten ramla genom ett hål till jordens mittpunkt, men det känns inte så troligt att det ska hända eller hur? Det är massvis av saker som får gå fel, men att något kan gå fel betyder inte att vad som helst kan hända när det går fel. Går du över gatan kan du bli överkörd av en bil, men det är föga troligt att jorden slutar rotera varvid du snubblar och slår huvet i marken och dör.
Solid P24 det är rätt roligt att du ser "tänk om det går fel" endast som att de skapar ett svart hål med tillräckligt stor massa för att sluka jorden.. det kan ju lika gärna hända ingenting, de hittar ingenting .. eller maskinen går sönder eller något.. och jag förstår inte hur man kan lite mer på AFTONBLADETS okända kritiker än vetenskapsmän som är tillräckligt smarta för att bygga något som detta...
Get Random!
my bad, såg att det var metro ... men det är ju inte så långt ifrån :P
Get Random!
King-Phil det är nog metros vetenskapsmän som skriver aftonbladets rubriker, så inga problem :)
Jag är för ung för att dö :( Hoppas ta mig fan att det inte går snett..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
krossad_anka wanna make babies just in case? ;e
jag ska söka upp krossad anka några sekunder innan vi ska sugas in i "hålet".
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
hon är som missy elliot. no one minute man amigo!
Solid/Lexicon: Haha, jag fösökte bevisa en poäng men det flög över folks huvuden.
Redline!
det slog mig.. efter ett tag.
www.RekFoto.se
oavsätt hur det går i augusti så kommer vi gå under nån gång, o självklart är det vi själva som kommer att stå för det på det ena eller andra sättet.
vi är vårat och allas största hot
Det känns som att jorden går under varje år enligt någon. Eftersom att jag går efter att de flesta av oss är idioter så tar det nog ett tag innan någon har rätt.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Måste säga att det är med stor humor jag läst denna tråden. Fick upp bilder av två personligheter i huvudet. Solid - Mannen man ser på gatan med "sandwich-skylt" som säger "Slutet är nära!". Han skriker ut sina teser, blir frustrerad över att ingen annan ser det han ser - det är ju så självklart att jorden sugs in i ett svart hål om 1 månad! Varför förstår ingen?! När någon försöker tala honom till rätta blir han motsägelsefull, vägrar bemöta påståenden. Han har heller ingen direkt grund till sitt påstående om undergången ...mer än en magkänsla samt att någon brorsas polare sa det. Mabande - Stackaren som förgäves försöker lugna ner sandwich-mannen. Lägger fram sakliga argument och visuella liknelser om att det nog inte kommer gå åt helvete i augusti, trots allt. Trots uppbrusande från Solid behåller han sitt lugn, även om han nog helst skulle vilja himla med ögonen, klappa Solid på huvudet och säga "Det blir nog bra ska du se..." ...och lugnt gå därifrån. Jag utnämner denna tråden till veckans konspirationstråd! :) (p.g.a. de påstådda nedtystningarna) :D Personligen är jag väldigt lugn inför experimentet och hejar på CERN-folket. Utan CERN - inget Internet. Tänk på det, Solid.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
alla som förutsett jordens undergång igenom historen har haft fel. skulle va komiskt om JAG hade rätt. men sant att människan kommer utrota sig själv. det jag menar att jag har aldrig kännt att detta kan va just den gången människan lyckas, vi va nära med kärnvapen. och som sagt, aldrig nånsin har människan haft en maskin, där små små fel kan bli slutet för männskligheten. å det är långt ifrån ovanligt att människan gör fel i sina konstuktioner jag har spritt mitt "sandiwsh" karton grej. tyckte ni skulle ta del av detta bara... nu får vi hålla tummarna att jag har fel
* "aldrig nånsin har människan haft en maskin, där små små fel kan bli slutet för männskligheten " - ...och det har vi inte nu heller :) 10-4, over...
only time can tell
Mabande P31 du har väl inte en aning om vad som skulle hände om det blev ett litet fel i den maskinen? eller har du?? nej just det.
www.RekFoto.se
Lexicon * "du har väl inte en aning om vad som skulle hände om det blev ett litet fel i den maskinen " - Nej, men sannolikt är att: Om det blev ett litet fel i maskinen skulle det orsaka ett litet problem. Om det blev ett stort fel i maskinen skulle det orsaka ett stort problem. Enkelt som så ;) 10-4, over...
Visst, men det handlar ju också om vad det är för maskin så ett litet fel räcker ibland. Små fel i ett flygplans dator som styrs utav datorn kan leda till stor förödelse eller hur?!
www.RekFoto.se
Ett fel definieras inte bara av sin fysiska yta (eller för den skull det antal bytes det upptar), utan av dess effekt. En skruv som lossnar från backspegeln i bilen är ett litet problem, medan en skruv som lossnar från bromsarna kan vara ett hyfsat stort problem. 10-4, over...
kan fotfarande vara ett litet fel för det.
www.RekFoto.se
Ooh! Snappycomebacks.nu in FX :D 10-4, over...
Mabande dryg som vanligt, undra vem som kom med snayppycombacks.... hur vet du VART det kan bli fel å hur vet du vad konsikvenserna är när inte änns dem som byggt maskinen vet? utan säger bara, "äh, det är ingen fara" när människor med EXAKT samma kunskap säger "jo, det är stor fara".
Solid - Ja, jag vet att sarkasm inte fungerar på nätet, men jag hoppades i alla fall att det på något sätt skulle gå fram :) Än en gång: vilka är dessa "människor med EXAKT samma kunskap" som säger att allt kommer gå fel? 10-4, over..
daviden: Haha jag instämmer helt. mabande: Jag gillar dig mer för varje tråd du figurerar i.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
hahah fan vilken tråd. damn tack whoa
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Mabande hur vet du att de inte blir fel? å hur vet du om de blir fel att de är ett "litet" fel? när inte änns dem som byggt maskinen vet utan tror?? VET du då?
Haha, den här tråden måste jag säga är grymt underhållande.
hoppas det blir som half life med massa varelser som suger sej fast i ansiktet på folk (pax på att vara freeman eller vad han heter om det skulle hända)
måste varje gång nån diskuterar med Mabande komma in dickriders och rumpslickare som tar han sida utan att ha en aning om själva ämnet som ett gäng gruppies???? MABANDE. du har inte sagt nått jag redan inte vet, utan bara upprepar det som dem som skapat maskinen har sagt....men få höra nu... hur vet du att de inte blir? å hur vet du om de blir fel att det är ett litet fel när inte änns dem som byggt maskinen vet utan TRO? VET du då?
Solidhur vet du VART det kan bli fel å hur vet du vad konsikvenserna är när inte änns dem som byggt maskinen vet? utan säger bara, "äh, det är ingen fara" när människor med EXAKT samma kunskap säger "jo, det är stor fara". när människor med EXAKT samma kunskap <--- Förklara. Vilka är dessa människor med EXAKT samma kunskap? Du kan ju inte bara sitta och hitta på argument som passar in i din tes. Mabande har frågat dig samma sak nu runt 3-4 gånger i tråden, du har fortfarande inte gett något svar.
jag ahr svarat på de kära daviden att jag letat men ej hittat dessa. å det är inget ovanligt i sånna här fall. tror inte Metro hittar på att de finns kritiker... men är det mitt fel dem tystas i media??? eller menar du att Metro ljuger helt enkelt?Jag vill mabande svarar på mitt sista inlägg de i fetstil
Solid metro ljuger inte för det finns säkert kritiker men de säger inte vilka dessa kritiker är och därför är det lättare att köpa ett flertal vetenskapsmäns kalkulationer om att det inte kan gå fel för man då har fått en portion fakta men Metro skulle lika gärna kunna ljuga för som sagt "tro inte allt du läser"
Solid Hur kan du påstå att det tystas i media när du inte ens kan hitta fakta om dessa kritiker? Du påstår att det är människor med EXAKT samma kunskap - vetenskapsmän.VAR har du hittat dessa fakta? VAR står det att det är vetenskapsmän, som du påstår? Det MÅSTE du ju läst någonstans då du skrivit det i tråden.
Jag säger bara att ofta andra länder inte skulle bry sig ett skit ifall ett gäng forskare i ett annat land riskerar att implodera jorden för nöjes skull. Kan ju inte sätta andras liv på spel bara sådär.
A historian is a prophet in reverse
Men självklart är det vetenskapsmän som lagt fram ekvationer om dem ska kallas som kritker..... dem som byggt maskinen vet ju inte själva utan TROR.å detta är inget tillfälle man ska tro och hoppas å prova sig fram om jag tror allt jag läser så hade jag trott på dem som byggt maskinen att den är "ofarlig" eller hur? dem som byggt masken säger ju att de GÅR å förinta världen me den om man försöker, men det kommer inte ske,,, men FEL kan alltid uppstå å dör inte lite människor direkt (i värsta fall)
Känns ju skönt att forskarna dör med säkerhet isåfall. Så kanske man hoppar över den teknologin. Eller så blir dom amerikanska superheroes.
A historian is a prophet in reverse
Solid P24: Ja, det är klart att man blir lite av en dickrider när det framträder en vettig person som gång på gång orkar ta sig an dina grundlösa påståenden.
(...) tar han sida utan att ha en aning om själva ämnet som ett gäng gruppies???? Mja, jag kan väl förvisso inte påstå att jag är en expert inom området även om jag läst lite kärnfysik. Men du verkar o andra sidan inte själv ha jättekoll på de saker du påstår kan komma att hända, så jag tror vi är cool där. :)
Visst, jag förstår din poäng. Man vet inte exakt vad som kommer att hända. Men uppenbarligen behövs det oerhörda mängder energi för att nåt riktigt skoj ens ska kunna hända (som att som att skapa ett stabilt svart hål eller liknande). Mängder som inte finns att tillgå.
Jag håller för övrigt med folk som sa att det vore ett rätt fräckt sätt att gå under på. :)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Men självklart är det vetenskapsmän som lagt fram ekvationer om dem ska kallas som kritker..... Alltså, Solid. Nu får du ju skärpa dig.
Du sitter och
antar vilka dessa kritiker kan vara, det kommer du ingenstans på - ingen tar dig seriöst om du sitter och gissar på eget bevåg.
Visa ren och enkel fakta istället på vilka dessa kritiker är, då kan vi avsluta den frågan och fortsätta diskutera huruvida CERN har en konspiration mot mänskligheten eller ej.
om jag tror allt jag läser så hade jag trott på dem som byggt maskinen att den är "ofarlig" eller hur? Det där är verkligen intressant. Selektiv mottaglighet.
Du har klarlagt för oss att du inte tror på allt du läser, vilket är en sund inställning. Dock köper du hellre att kritiker (HELT utan källa och fakta i ryggen som backar upp) påstår att det är slutet för mänskligheten än att en samling med människor på CERN påstår annorlunda - efter deras beräkningar och erfarenheter (detta är inte jordens första partikel-accelerator).
För att klargöra - du får inte jobb på CERN efter en naturvetenskaplig utbildning på gymnasiet, så att säga. Vi talar om världens forskar-elit.
Min slutsats är att du är en väldigt mottaglig för "worst case scenario"-historier och behöver inte särskilt mycket bränsle för att tända till på dessa. Exemplet har vi redan ovan, ett par tidningar har skrivit samma artikel (har googlat och hittat samma artikel några gånger) - den enda information vi får om "nej"-sidan är "kritiker", absolut ingen information om vilka dessa kritiker är eller vilka belägg de har. På "ja"-sidan har vi officiella uttalande från CERN.
CERN har funnits i över ett halv sekel och består av nobelpristagare, världens främsta vetenskapsmän, spjutspetsteknologi and you name it.
Ändå satsar du dina pengar på "kritiker", vad skulle du säga om det kom fram information om dessa "kritiker". Att det egentligen är någon som kallar sig unicorn, bär batik-tee, näverstövlar och hampakläder? Att den enda erfarenhet denna har av forskning är en demostration mot något kärnkraftverk i England.
Jag skulle ju personligen inte bli förvånad om det, till exempel, visar sig att någon forskare berättat vad som skulle kunna hända i absolut värsta fall och sedan felciterats/feltolkats i många led.
PlayerJoe Så kan också vara fallet - låter mycket möjligt. Någon reporter har läst PDF:n från CERN, sett en möjlig story. Ringt upp någon avdankad högskoleprofessor som gett ett halvtaskigt svar att "visst, det går ...om vi hade lika mycket energi som ett solsystem i vägguttaget" - Se Mabandes jämförelse med att starta en bil med iPod. :) Självklart är det ett tråkigt svar, och artikeln kryddas.