I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kokain tsunamin

Övrigt - Blandat

2008-03-05 00:59
fläskfanny X0

Nej, han försökte förklara ett cannabisrus för mig. Ungefär. Jag har humor. Fast jag gillar inte riktigt när folk sitter på bussar (eller andra allmäna platser) och pratar för högt om "illegala droger", sånt får man bara skit för i längden. Med andra ord kanske jag var lite kort i tonen.
I tego arcana dei!

2008-03-05 01:00
Samma sak här i Uppsala, verkar som att alla snortar och käkar e här, synd som fan :/, varför kan inte alla röka istället :)
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.

2008-03-05 01:01
no_one P20

Du har så rätt, men ännu finns det rökare i Uppsala.
I tego arcana dei!

2008-03-05 01:11
diZZySWE P17

Jag var inte ironisk.
Look with your own eyes - See with your own mind

2008-03-05 01:13
PenDragon P23

Då tackar jag för det. Eller var du ironisk när du sa att du inte var ironisk? (Kunde inte låta bli)

Nu ska jag sova på riktigt, vi ses i Nangijala!
I tego arcana dei!

2008-03-05 01:15
shit vilken rörig tråd. eller kan det vara för att jag e full och hög? eeeh

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-05 01:24
Fast jag gillar inte riktigt när folk sitter på bussar (eller andra allmäna platser) och pratar för högt om "illegala droger"

bättre att sitta vid datorn istället för på en buss och försöka verka tuff tycker jag.

sjuuuuuukt pinsam kille!
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2008-03-05 01:24
diZZySWE P17

Jag övervägde faktiskt att skriva ett nytt inlägg direkt efter med: "NU var jag dock ironisk." ^^ Men nä, jag var allvarlig.
Look with your own eyes - See with your own mind
Groupie

2008-03-05 01:33
Det finns inget som heter haschpsykos, sluta läsa aftonbladet. En psykos ligger i regel latent och kan framkallas av allt från ett dåligt tv-program till för hög musik. Vidare är det psykiskt beroendeframkallande precis som exempelvis socker eller att lyssna på musik innan man sover, inte fysiskt beroende. Läs på och undvik att ösa ur dig saker som endast baseras på känslor, istället för fakta.

PenDragon
du tog orden från min mun..

nu blir det sängen för mig. godnatt
remember my name<br>you'll be screaming it later!

2008-03-05 01:36
fan hockey pulver säljs mindre än vad kola gör.. kolan är billig 4 hundra grammet kan ganska bra skit hamna på. Sen finns det väl många som vill leka lite Hollywood o dra kola på klubbar o skit
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-05 10:44
shieeeeeeeeeeeeeet vart hittar man kola för 400 grammet? nu låter det kanske som att jag är värsta pundaren vilket inte är fallet, och inte någon dealer heller för den delen, men seriöst...kola kostar ju runt 5 lax för 10 g hur kan vissa priser hamna så långt nere, låter omöjligt?

2008-03-05 13:10
MRsalesman P62

utspett med bakpulver eller speed såklart. vill du ha rena grejjer betalar du helt enkelt

Toastare

2008-03-05 14:10
precis, de flesta vet ju inte att skiten de köper är utblandat med ren skit som speed.. frågan är hur mycken fin-kola det egentligen finns i sverige.

Jag skyller allt på Emma!
Moderator

2008-03-05 14:30
BountyBoo Som jag har förstått det är det ganska lätt att kolla kvalitén på kolan?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Toastare

2008-03-05 15:00
KaptenKrok, sån koll har jag inte så jag vet faktiskt inte.. är det så då? Jag menar de flesta är ju som sagt fulla när de tar det...

2008-03-05 15:02
Jag menar de flesta är ju som sagt fulla när de tar det...
Bullshit. Första gången man tar det, okej. Men att man fortsätter supa sig full för att sedan dra i sig ett vägstreck är ren och skär jävla bullshit!
Toastare

2008-03-05 15:47
fläskfanny, det går inte att undvika att det är en partydrog=man tar det när man festar och de flesta redan har druckit.
Jag menar inte att man dricker för att ta det.. utan att eftersom det skärper till sinnena så tar folk det när de har druckit och i samband med fest.
Moderator

2008-03-05 16:36
BountyBoo Jag har inte heller så fet koll. Men det är vad jag har hört. Är väl iofs kanske snarare människor som har ett större intresse för det, och inte bara köper på fest och tar på fest, som kollar sånt.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2008-03-05 17:21
Det finns inget som heter haschpsykos, sluta läsa aftonbladet. En psykos ligger i regel latent och kan framkallas av allt från ett dåligt tv-program till för hög musik. Vidare är det psykiskt beroendeframkallande precis som exempelvis socker eller att lyssna på musik innan man sover, inte fysiskt beroende. Läs på och undvik att ösa ur dig saker som endast baseras på känslor, istället för fakta.

PenDragon

Konstigt, då psykoser ofta verkar utlösas av cannabis. Borde det inte få kallas haschpsykos då? Problemet i ämnet är väl bristen på objektiv fakta. Min synvinkel är från egen och andras "känsla". Vissa tolererar röka mycket bra, andra mindre bra.
Groupie

2008-03-05 18:01
Omagish;
Självklart kan cb trycka på utlösningen av psykoser hos folk som har haft det tidigare eller är sjuka. Att en frisk människa sätter sig och röker ner sig ett xx antal gånger i månaden och får det ni kallar "haschpsykos" är praktiskt taget omöjligt. Det kör jag på tills någon som kan lägga fram annat med papper på bordet och inte vad någon jävla skvaller tidning skriver. Sen om man röker när man har dåligt psyke/mentala störningar så får man helt enkelt ta och skylla sig själv och inte skylla det på cannabis i sig när en psykos kan framkallas av nästan vad som helst (som PenDragon skrev).
remember my name<br>you'll be screaming it later!

2008-03-05 18:35
Vet flertalet i Örebro som lirar kola. Men det mest utbredda i den stan är väl typ brunt & grönt asså.

2008-03-05 18:51
Kokain är verkligen inte vanligt. Känner massa knarkare men inte en enda som tar kokain regelbundet. Och om du tror att din generation översköljdes med hasch är du ju antingen dum i huvudet eller en gammal gubbe.
njut

2008-03-05 18:54
diZZySWE

Du är galet cooooool!

JAG ÄR IRONISK

2008-03-05 18:55
"precis, de flesta vet ju inte att skiten de köper är utblandat med ren skit som speed.. frågan är hur mycken fin-kola det egentligen finns i sverige."

Speed är ju bra mycket finare än koks egentligen. Nergångna tjackpundare klarar ändå av att gå ut och göra bryt och sno cyklar medan alla de där kokskändiskarna är helt jävla fuckade och bara verkar gråta och ångra sig.
njut
Toastare

2008-03-05 19:22
Explicit, det där är inte riktigt sant... välkomen till göteborg och upplev fultjackisarna och se hur de klarar sig. Å förresten, en apa kan göra bryt och sno cyklar.. en horsare också. Jävligt dåligt sätt att mäta det på.

2008-03-05 19:27
Eldon X2

Jag hade skrivit ett långt inlägg om hur cool jag egentligen är, men tyvärr känner jag mig för cool för att bjuda dig på det.

Kul situation idag:

(En kompis ska testa kokain, jag snackade med en annan kompis om saken)

Kompis utan kokain: Men hur ska han ta det då? Ska han skölja ner det med cola eller?

Han var ju fullt allvarlig, lite roligt med tanke på slangordet "kola". Eller?
I tego arcana dei!
Toastare

2008-03-05 19:30
han hade ju kunnat blanda det i colan..

2008-03-05 19:32
BountyBoo F28

Det går säkerligen att ha kola i cola :) Bara jag som har dålig humor.
I tego arcana dei!
Toastare

2008-03-05 19:33
man kan ha kola i kola i cola också om man vill.

2008-03-05 20:05
explict: jag är varken det ena eller det andra...jag har ju sett utvecklingen genom åren jag menar det är ju inget anytt att folk brukar brunt/grönt men att så många gör det och att det är så accepterat tror jag knappast att tidigare generationer varit med om. Det är iaf intrycket jag fått...sen att det alltid funnits är som sagt en helt annan femma.

2008-03-05 20:06
BountyBoo F28

Man kan ju späda ut kolan med cola för att sedan späda ut den utspädda kolan med mer cola, eller rentav lite riktig kola?
I tego arcana dei!

2008-03-05 20:08
MRsalesman P62

Vad för typ av femma, för vilket pris?
I tego arcana dei!

2008-03-05 20:17
fan snackar du om? detta är egentligen inte en tråd om priser som även du förstått jag ville bara ha reda på spridningen o mängden. verkar ju ändå som att kola är störst i storstäderna...thats the conclusion!

o i hålorna har ni både den ena o det andra...antar att folk tar det som skumrasket erbjuder!

tillgång--->efterfråga

2008-03-05 21:10
"men att så många gör det och att det är så accepterat tror jag knappast att tidigare generationer varit med om."

Hört talats om 60- och 70-talen?
njut

2008-03-05 21:38
Jag blir rädd när jag läser denna tråd,låter som halva sverige knarkar när man läser här.
...

2008-03-05 21:44
MCKrillah P23

Brukar droger, heter det :)
I tego arcana dei!

2008-03-05 22:08
MCKrillah P23
välkommen till verkligheten.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2008-03-05 23:28
explict: jippie.....jag syftar snarare på generationerna innan mig, inte årtionden tillbaka när våra föräldrar knappt var vuxna...men visst vi kan fortsätta munhuggas om ingenting  jag har ju sett utvecklingen under många år o vet iaf hur lunds situation ser ut.
Toastare

2008-03-05 23:31
Explicit, haschet var utbrett på 60-talet och 70-talet men verkligen inte accepterat i det svenska samhället. Forfarande när jag var tonåring så var folk som rökte på lite pundiga.. även om många gjorde det, men mest då de som var riktiga sneseglare. Det var inte så att alla tuffa i 9an rökte på.. de boffade gas. Nu har folk en annan syn på det... det är inte alls ovanligt och man höjer inte på ögonbrynen om nån röker på. Tror det är det MRSalesman talar om.

2008-03-05 23:33
BountyBoo F28

Det finns fortfarande folk som höjer på ögonbrynen är jag rädd. Inte helt accepterat att bruka cannabis ännu. "Knark som knark" är vad alldeles för många säger. För övrigt hatar jag ordet "knark".
I tego arcana dei!

2008-03-05 23:43
Man bör väl poängtera, då detta trots allt är whoa i all sin ära att jag inte tror att det är ACCEPTERAT men det är ingen stor sak längre och folk höjer faktist inte ögonbrynen särskilt mycket längre. Klart att de flesta ser det som en drog, det är ju en drog för fan...hasch beroende är ju inte direkt det fetaste och det har jag sett GOTT om.

2008-03-06 00:01
MRsalesman P62

Visst är det en drog, men KNARK känns lite väl taskigt.
I tego arcana dei!
Toastare

2008-03-06 00:31
ja, jag menar inte nu att _alla_ accepterar hasch. Utan att det är mer accepterat.

diZZySWE, det är tur att alla inte accepterar det. Du är 17 år.. lika lite som man ska dricka då, ska man inte heller använda annat (ja, jag vet att man gör det ändå.. men det handlar om att visa att det inte är accepterat)

2008-03-06 08:32
BountyBoo F28

Det står ingenstans (hoppas jag?) att jag har brukat cannabis, fast jag kan ju acceptera det ändå.
I tego arcana dei!
Toastare

2008-03-06 10:20
diZZySWE, sant
Moderator

2008-03-06 10:38
diZZySWE På samma sätt sa BountyBoo aldrig att du har brukat cannabis. Men oavsett om du gör det eller inte, så har hon rätt i vad hon säger. 17åringar bör inte hålla på med någon sorts drog.

2008-03-06 11:03
KaptenKrok P22

BountyBoo har rätt, precis som du säger. Drugs are bad.
I tego arcana dei!
Moderator

2008-03-06 11:21
Nej inte nödvändigtvis, enligt mig kan droger vara bra också. Men kroppen är inte fullt utvecklad vid 17 års ålder och därför är det lite dumt att experimentera med den mer än nödvändigt. Även om alla gör det.
Toastare

2008-03-06 11:36
Detta borde ni testa istället

http://www.sr.se/webbradio/?Type=db&Id=955992

2008-03-06 11:48
KaptenKrok P22

Jag är relativt drogliberal, men för den sakens skull är inte droger nyttiga. Dock finns det fördelar :)
I tego arcana dei!