core
Jo, det är det. Alkohol är likamycket drog som kokain.
Skåne!
Toastare
2008-03-02 14:50
core, alkohol är lagligt och visst det kan ha en fördjvälig effekt om man missbrukar det. De flesta drogerna ger skador bara av att bruka dem. sen undrade du vad gobbe är.. ghb. suvutex trenden är helt sjuk. Korkade jävla ungdomar som inte fattar att det inprincip är samma sak som att ta heroin. Är samma kids som sen kör rökheroin. Har vänner som är generationen över mig som körde rökheroin i Lund..
Jag skyller allt på Emma!
MRsalesman P62 näe folk trycker ju i sig subutex som om det vore lördagsgodis. många verkar bara se det som typ heroin light...väldigt många som börjar med sub i tidig ålder utan att ha missbrukat opiater tidigare. riktigt tragiskt.
Toastare
2008-03-02 14:55
core, jo för det ger inga direkta skador om man brukar det. Många droger ger skador av ett bruk. Läs vad jag skriver.
core & det ger ingen annan drog?
Skåne!
Ge mig ett rammel anyday!
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
core: hm, anledningen till att man mår dåligt av sub är helt enkelt för att man tar en för stor dos, har ingenting med att göra att det är första gångerna.. är rätt knepigt att dosera sub, då man behöver så väldigt lite om man inte är tolerant dvs.
http://www.tweenerpie.blogspot.com
Toastare
2008-03-02 15:04
men rammel (dagens nya ord) sker ju bara om man druckit för mycket..
core: hehe, så är det iaf:)
http://www.tweenerpie.blogspot.com
vafan inte för att jag borde bli förvånad men jag blir fan det...är folk verkligen så jävla dumma att dom sitter o trycker i sig subotex o tror att det ska vara chill helt sanslöst...å andra sidan tar folk heroin eller börjar röka tills dom inser att dosen inte tar längre sen är det dags för sprutan....JIPPIE fan dagens ungdom är bäng på allvar...festar på roppar kör sub o allt annat skit... Det hade vart kul om det kom en svampvåg i Sverige...det hade jag fan sponsrat lätt haha massa kickade ungdomar på klubbarna helt inne i sina egna grejer, danser o allt...helt underbatr hade det varit, inga våldsbrott ingenting...
tycker inte att man ska generalisera när det gäller folks inställningar till droger. jag är grymt nertittad på av några i min klass (trean på gymnasiet) för mitt "knarkande": att jag tar mig en liten rök ibland (jag är diskret och gör det inte ens i skolan, men sånt sprider sig vet ni) trots att jag är smartare och mer bildad än dem (enligt min, högst objektiva mening) och de dessutom röker och dricker alkohol.
däremot finns det andra i min bekantskapskrets som formligen slukar svamp och syra så fort de kan (vilket lyckligtvis, på grund av vår lilla stads storlek, inte är så ofta) och har partytjackat sig smala. så det beror på vilka grupper ni tittar på.
just kokain tror jag inte är så vanligt här, trots att jag bor i Skåne. har väl sett påverkade personer då och då, men annars tror jag att det är jazztobak och tjack som dominerar den olagliga marknaden. har inte så bra koll faktiskt, eftersom jag inte rör starkare grejer än alkohol.
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!
Jag bryr mig inte när den kommer har inte ens käkat svamp i Sverige inte så jävla irie här pallar inte trycket hehe hade säkert blivit paranoid att dom onda aka the others skulle komma o försöka ta mig...iofs har jag för mig att man inte kan torska på svamp, någon som kan verifiera detta? syns varken i blod eller piss har jag hört....sen att ögonen är en klass för sig en annan historia men det var ju inte detta tråden handlade om...
ladd e ju guds gåva till mannen.. jag vet inte vad ni snackar om.. haters !
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
Jo, rent sexuellt har det ju sina positiva effekter : )
- : Swing Down Sweet Chariot And Let Me Ride : -
jag är väl inte en direkt hater det mesta är ok i lagom mängder jag tycker bara det e lite sjukt att det blivit så mkt och utbrett....
Toastare
2008-03-02 17:23
speciellt när folk inte heller fattar varför de typ blir manodepressiva.. jaaa vad kan det bero på. jag har ännu inte träffat den lycklige pundaren.. kanske nån techofjant på E då.. med det är ju bara just då.
"Swedens new cup of coffee" :)
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
Tycker nästan att "laddvågen" börjar lägga sig lite. Det var nog som mest för något halvår sedan när media hade sin nya favoritfiende som plötsligt blev ett stort samhällsproblem. Jag vet inte om de slutade låtsas, eller om det inte längre är säljer, men nu när det inte skrivs lika mycket känns inte kokain lika "inne" längre. Utbudet verkar iof vara detsamma.
BountyBoo F28 "jag har ännu inte träffat den lycklige pundaren.. kanske nån techofjant på E då.. med det är ju bara just då." Nej pundare är väl sällan lykliga.. "Techofjantar" är väl sällan missbrukare dock. Jag tror många av dem är lika lykliga som dig även efter ruset (och AT:n).
BountyBoo: Kan du berätta vilka droger som vid normala doser och normalt (för den drogen) bruk, som ger skador. Jämför dessa sedan med skadan du får av att dricka fem bärs en gång i veckan. Antagligen samma sak.
Toastare
2008-03-02 23:46
iSmoke, men de är pundare... kalifone, ja för att bara ta ett exempel så droger som e och andra centralstimulerande droger som gör dig deprimerad. Det gör inte alkohol.
Örebro (där jag lever) sägs ju vara den mest narkotikadrabbade staden i hela Sverige (med förhållande till sin storlek antar jag)... Men endå tycker jag inte alls jag hör mycket om cola... Men röka går väl att fixa på 2 röda.
http://myspace.com/BoodaBlezzin
Toastare
2008-03-02 23:51
Chaplyn, Lund är sveriges drogtätaste stad per capita. Tack vare studenterna som drar upp den siffran.
Nej av tyngre droger jar jag inte märkt nån ökning att väldigt många fler röker har ajg märkt av men andra droger är samma personer som alltid har varit lowlifers som tar antingen tjack, E eller koks. För mig känns det som att de flesta sätter en tydlig linje mellan att röka cannabis och gå över till annat..
DIF!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det finns många anledningar till varför subutex blivit så populärt. Det är billigt, har en väldigt lång halveringstid vilket ger ett långt rus, det är ett väldigt skönt rus för de som inte har ngn opiatvana eller -tolerans. Och framför allt så har det inte fått dåligt rykte ännu, men det kommer med alla nya idioter som använder det. bountyboo, centralstimulanternas skador byggs oftast upp progressivt under en längre tid. E är lite förrädiskt, men det är ändå väldigt osannolikt att bli deprimerad av ett måttfullt bruk. Samma som med alkohol. Uppenbara fördelar och nackdelar. mrsalesman, i standardtester söker de efter: Amfetaminer Opiater (morfin, heroin) THC (hasch / gräs / cannabis) MDMA (ecstasy, MDA, MDEA) Bensodiazepiner (Rohypnol / flödder, diazepam, nitrazepam osv) Kokain (var lat och saxade från FB). Om du tänker ta svamp för första gången är det rekommenderat att du är inomhus i en trygg miljö med en barnvakt (vän du litar på). Ska du ut, ta på den sociala kravallskölden - solglasögon.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
Cocaine: Probably the most overrated drug in the world.
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...
verkar ovärt med cocaine
SKU - SKU - SKULASON!
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
dyrt som poker, kort rus ?
SKU - SKU - SKULASON!
Personligen rör jag inte kokain, men å andra sidan, varför inte? Jag tänker troligen inte göra det heller, men varför hindra någon annan? Cannabis säger jag bara. Koks är lite snobbigt. Fast som sagt, varför hindra någon annan?
I tego arcana dei!
maran Priset håller jag med om, men att ruset varar 20-25 minuter är bara en fördel. Jämför med t.ex tjack som håller i sig flera timmar och du mår skit efteråt. Eller E, känns som att hjärnan har åkt berg och dalbana. Enda centralstimulanta (som jag vet) som är värt besväret är koks. Naturligtvis i lagom utsträckning, precis som med allt annat i livet.
shunare: Sen är det ju sjukt individuellt hur man mår efter ett tjackrus. Personligen anser jag att koks är stört ovärt här i Sverige. Kan köpa 5 g tjack för samma pris som jag får 1 g koks för. Kokset är nog bra mycket värdare än tjack i länder där kokset är billigare och bättre. Och intefan bryr jag mig om så hela Sverige knarkar. Låt alla göra vadfan de vill sålänge de inte skadar någon annan. Bra mycket allvarligare att misshandla/våldta än att pudra näsan i min mening.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Jag har testat svamp några ggr tycker att det var fetaste hitills faktist...dock inget jag skulle göra ofta.
Moderator
2008-03-03 18:14
MRsalesman Det är ju en stor anledning till att psykedelier är trevligare än andra droger. Skapar som inget sug efter att göra det ofta. Någon gång då och då räcker gott och väl.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Bara i min förort vet jag 3 st att vända sig för Ladd, från olika ursprungskällor...
Mest roppar och fulhasch där jag bor. Även lite ghb.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift
kokainet känns lika vanligt som sprit i sthlm för tillfället.
New job. New Life. Good life
den största nackdelen med koks är att näsan blir helt fakkad.,. kom ihåg när jag träffade en gammal bekant på spårvagnen.. han bah" aa jag har precis tatt koks, man känner sig inte full då" sen när jag kollade på hans näsa så hade typ hela näsbenet frätit sönder.. riktigt obehagligt.. mådde illa hela vägen tills att jag steg av,, har typ fobi för kokain vet inte varför,,,ibland händer det att jag har mardrömmar och att det svider i näsan när jag vaknar...
Vila I Frid Tony Snow
där ser man...låter ju skittrevligt...å andra sidan måste han ju kört ett o annat race i sinda dagar för det där kän rimligen inte hända av en liten apperitif eller två...
Toastare
2008-03-03 23:26
krävs en rätt fet plånbok för att få till en
uni-nostril .
Toastare
2008-03-03 23:29
eller varför inte Tara's härligt insjukna
koksnäsa
öööööööh fy fan det där var ju riktigt vidrigt...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
BountyBoo F28 Att alkohol inte skulle göra dig deprimerad är den största lögnen jag hört. Hört talas om bakisångest? Lägg på ett missbruk på det.. Krävs självklart ett mkt intensivare intag än ecstasy för de flesta. Men "Technonördar" brukar väl som sagt inte vara några missbrukare och jag tror inte fler "technonördar" lider av depressioner än "vanligt folk". Av alla de jag lärt känna på svartklubbar, skogsfester osv har inte en enda fastnat i missbruk. Ingen lider av depression. Jag tycker din definition av pundare verkar rätt skev. Jag tror du måste titta lite utanför ditt gamla ungdomsgäng för att se verkligheten.
haha bakisångest måste ju vara den största fjortismyten. har aldrig i hela mitt liv känt det
one alkohol är ett gift och när det går ur kroppen så mår man inte så jävla bra. varken fysiskt eller psykiskt.
Moderator
2008-03-04 00:46
jag har definitivt kännt igen bakisångest. förövrigt är bakisångest ganska missvisande för att beskriva det. För det är mer övergående och försvinner i takt med bakfyllan. den riktiga ångesten sitter kvar bra mycket längre. kan ju bero på annat än alkoholen men på något sätt känner jag att jag kan härleda det ändå till ett rejält alkoholbruk snarare än händelser på fyllan. bara en ren allmän jälva ångest över ingenting. förövrigt är väl koks ganska vanligt här. händer att man märker av det men det känns som det är lite mer down to earth så tjacket räcker liksom.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
nej jag är väldigt främmande till bakfylleångest. 1 gång per år får jag en fetfylla där jag gör bort mig ordentligt och mår dåligt över det, men i övrigt är det mer bakfylla med fysiskt illamående vilket inte kan liknas med ångest det minsta. Jag e mer som Bruce Willis i die hard 3, ligger hemma och kollar på Captain Kangaroo lite sådär cool. Har aldrig sett koks i Sverige överhuvudtaget.
Här sketna norrlandet verkar Amfetamin o flödder (jupp flödder) av alla slag vara stora hiten ,samt röka men det verkar vara så standardiserat att alla röker överallt . Men här är det piller piller o lite pulver n some smoke , coke har inte slagit alltför hårt norrut pga det blir värsta fitteri priserna när man kommer över uppsala :P Not that i ask or any , bara kompisar som har kollat ;)
24/7 always keepin it.
Självklart kommer ni 18-19åringar märka av en markant ökning, för jag har svårt att tro att era polare cashade in tillräckligt för att gå på näsan varje helg när ni var runt 15 bast. Det är säkert rätt svårt att ens reflektera över en eventuell ökning sålänge man inte haft med det att göra sen mitten av 90-talet. Det omdömet hade jag litat på.