Kokain tsunamin
Jag måste bara stlla en fråga till er från alla möjliga delar av Sverige...är kokain lika utbrett överallt, för jag tycker att vart man än sätter sina fötter så har folk kokain, eller är sugna eller har en langare dom kan ringa...jag förstår självklart att det har med umgängeskretsar att göra OCKSÅ men jag måste poängtera att det absolut inte var såhär tills för typ 1-3 år sen det verkar tom vara relativt socialt accepterat men jag vet inte....i Sthlm har jag väl en rätt bra uppfattning om hur det ligger till men jag tänker runt om i landet, mindre städer osv...tar ni koks varje helg? typ som haschet när min generation översköljdes måste vart när vi var 16 ungefär nu är det socialt accepterat nästan, iaf ingen som höjer ögonbrynen på folk som röker (frånsett alla gatulangningsgrupper osv...) Hoppas det försvinner snart iaf...
samma här nere, verkar har blevit jäkligt populärt. Tycker bara det är räligt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kan bara yttra mig om umeå men här uppe har jag då inte märkt av någon skillnad i folks kokainvanor...min uppfattning är att kokainbruket inte är särskilt utbrett öht i min kära stad. umeå är snarare subutex city numera...
I skåne är det väl rätt vanligt nuförtiden, eller det är ju vad jag har hört, sett och uppfattat.
http://www.earforcefm.blogspot.com
I Gbg har det exploderat på senare år.. helt sjukt, folk man aldrig trodde skulle röra droger av något slag sitter på en fin fest med rödvin å finsnok i näbbben, varje handfat på samtliga barer/restauranger har lite puder vid sidan av osv.
Mabuhay!
Jo det e det jag menar man kan se både den ena o den andra dammsuga upp linor som det var den sista dom skulle få rätt lustigt men ändå rätt fucked att det blivit så... ska kanske nämna att jag kommer från skåne men jag kan ju tänka mig att e samma i gbg o sthlm... fett med Sub. city....låter ju trevligt med en massa jonkare istället
MRsalesman P62 nej inte direkt...folk har dött av överdoser till höger och vänster senaste halvåret. om jag fick välja mellan vilket gift folk skulle proppa i sig skulle jag nog hellre se att folk använder kokain än opiater
ehhh ja....såklart heroin fuckar upp allt för folk så vad som helst är fan bättre! ok...kanske inte att kicka pcp varje dag men det är ju en bisarr sak att ens tänka sig
Det är rätt intressant faktiskt, har inte riktigt satt fingret på vilka faktorer som har vart mest avgörande för utvecklingen. Undrar om det inte (förrutom marknadstekniska detaljer) kan handla mycket om en kombination av pundarstämpeln amfetamin har samt behovet av centralstimulerande för att kunna festa längre och hårdare trots arbetsdag i bakfickan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Här jag bor är det Benzo, hasch och E som är jävligt vanligt bland ungdomar. Det finns endast ett antal få personer som tar kokain.
*snaark*
benzo är ju också jävligt idiotiskt att hålla på med...F Ö
Toastare
2008-03-01 16:33
Många jag känner både nere i malmö, i göteborg och uppe i sthlm ser kokain som en helt accepterad drog och ingen höjer på ögonbrynen om någon använder det. Folk inser inte faran, inte heller vad de stödjer om man följer kokainets väg tillbaka till sydamerika. Jag tycker det är sorligt hur hookade folk kan bli på det... allt från slitna rockers, till brats, till hiphopare, till electronördar osv. smutsigt är det.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2008-03-01 16:35
affe, tror som dig.. ingen vill vara en tjackis..men eftersom de började festa med det så går det över till "finliret"
Toastare
2008-03-01 16:35
..och de jag känner är i den branschen så de måste orka med att festa och de måste festa för att orka med.
nja , verkar inte vara alltför vanligt i eskilstuna, de flesta tar tjack röker på eller käkar flödder , smutsiga jäflar :D
Sövermanland
ääh bättre käka lite bens mycket roligare.
Japp, ganska vanligt nere i Malmö.
aldrig förstått vad som skulle vara roligt med benzo, du käkar det, dricker, sen kommer du inte ihåg kvällen, gör idiotiska saker o vaknar mosig i huvudet o bryr dig inte om vad du gjort....fett? detta är iakttagelser inte självupplevt men benzo tycker jag verkligen är bland det värsta skiten folk stoppar i sig. Det gäller alla pix f ö
Benzos är säkert jättehäftigt om man mår dåligt.. typ om man hatar sig själv. Att festa på benzos kan jag inte fatta alls. Kokain är rätt vanligt nu ja, många koksar och frontar det. Ecstacy är det nya folköl. Alla - nästan iallafall - röker eller har rökt gräs. Jag kan nog tro att 50-60% av Sveriges 20 åringar testat droger. Så ja, droger är i allmänhet accepterat nu - egentligen är det bara kanyler som fortfarande anses som riktigt fult i de absolut flestas ögon.
hehe tacka fan för att folk inte skjuter kola paranoia deluxe kvällarna i ända
Varför bryr sig folk hela tiden om vad andra gör? Jag förstår 100% att man inte vill ha giftet i sitt egen kropp, men man kan ju alltid tjäna en slant på andras idioti? Nä, tacka vet jag Skunk .
OBS! URSÄKTA!!! i sin egen kropp menade jag att skriva, innan alla språkpoliser attackerar mig här inne..
skunk är helt min melodi också.
Varför bryr sig folk hela tiden om vad andra gör? Jag förstår 100% att man inte vill ha giftet i sitt egen kropp, men man kan ju alltid tjäna en slant på andras idioti? Att tjäna pengar på andras misär känns smutsigt å ganska äckligt.. men det kanske du inte bryr dig om
Mabuhay!
De står om de hela tiden i Metro mm och dom har alltid så bra priser på de, 400:- grammet vart då undrar jag? Sen äre ju så sjuukt vanligt nu som du säger, precis alla i alla olika kretsar laddar, har aldrig hört nån tacka nej. De anses väl lite koolt och fly o dra lite vet inte, sjukt ere iaf.
"Italian stallion" 10 years of Connection!
Jag tror det blivit lite av en inne drog längre ner i åldrarna. För några år sedan var alla söndergobbade och ingen i tjugoårsåldern visste vad kokain var för en drog. Alla levde lyckliga och petade syra o snurra runt på gobbe och roppar! Jag tror att kokset känns mer fräsch än andra droger. Ni vet stureplansprofiler som drar en lina, då måste det ju vara okej och ganska ballt. Jag tycker kokain är sjukt överskattat. Lite piggare, lite mer social, lite gladare? Dra en lina tjack istället. Sen har ju faktiskt priserna gått ner sjukt mycket på 2000-talet. Jag har så svårt för innedroger. Det enda som består är väl rökat. Allt annat går i vågor. Dock ska vi väl vara glada att det är en hyffsat trevlig drog som inte slår slint i huvudet på folk lika ofta om man sköter det.
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
Med tanke på att väsetrås för några år sen kallades pullverstaden, så skulle jag nog säga att det är betydligt lugnare nu..
checkcheck: T-ink.se & art4food.org
Göteborg är och kommer alltid vara home of gobbe och flödder haha, jag har verkligen inte märkt nån större skillnad angående kokainbrukandet här iaf.
va?
pool P0 Ja gobbe o flödder har alltid varit starkt i gbg men typ på 90-talet så blev ju nån mördad varje dag av nån nerflöddradgobbetorsk som inte visste vad han gjorde. Så jag tror det minskat.
Vissa droger borde ha mer genomslagskraft. Typ syra och svamp. Är det för det kan vara läskit o snea på? För mycket snack om psykoser?
ToyboY P22 >>
Antagligen lite dåligt missbruksunderlag och lite väl asocialt för att slå... syra och svamp är ju inget partyknark och det är party de flesta vill ha. Eller iallafall vara väck. Emotionella tankeloopar, tända ljus och Shpongle kommer liksom aldrig bli mainstream. En fördel för alla partydroger är ju om de är kompatibla med Alkohol samt inte lyser igenom allt för mycket..
Ladd florerar hejvilt i Stockholm nuförtiden
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>
Som Kalifone säger så är det ju fler som vill kunna dra ut och festa på drogen ifråga och inte bara sitta hemma eller traska omkring i en skog och vara helt instängda i sig själva, dock tycker jag användningen av psykaldeliska droger har ökat rejält på det senaste.
va?
MRsalesman P62 ja fast nu syftade jag ju inte på just heroin även om det också hör till opiaterna som jag tycker att folk ska ge fan i
syftade inte bara på heroin kanske man ska säga förresten
äh det är bara en fluga
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
Det har blivit billigare och finns där med nu inte bara i högklassiga umgänge, utan i alla klasser.
Producent
2008-03-01 22:20
pool, gbg är mer herrostad än gobbstad nu, bara bönderna utanför gbg som fortfarande kör mycket pa sadant. är verkligen jättemanga som börjat med herro, kommit en ny vag nu typ
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Kul, vi hade en disskution om just det här ikväll. Ska man hålla på med koks bör man hålla sig långt bort ifrån Sverige, vi är liksom sist i näringskedjan här runt nordpolen och innan laddet når hit har det redan haft 57 mellanhänder. Det betyder att du får betala uppemot 800kr grammet för någonting som ger dig ett leende på läpparna i 20 minuter. Köp ett Xbox istället...
- : Swing Down Sweet Chariot And Let Me Ride : -
droger är mycket mycket vanligare nu än när man gick i t.ex 9an (ska börja 3an) , vaart man än går är det droger. Själv avskydde jag droger i 9an , nu tar det jag själv allt från hash,grönt,svamp till tjack och kokain. dock är kokain ovanligare att man tar då det är dyrt men vart man än går osv är det folk som antingen vill ha eller har dragit en lina. fan det är helt sjukt folk som varit så anti har blivit sååå flummiga.. tjejer som killar... Det är ett faktum att droger har blivit mycket mer vanligare. Det märker jag själv då jag har blivit som en magnet för dem dock missbrukar jag inte. men det är lite sjukt hur det har vänts uppp och ned påhela sverige på ett par år.
Mannen tror att han väljer kvinnan, men det är nästan alltid tvärtom. Det är kvinnan som väljer den man som skall välja henne.
TEM är nog fan vanligast här.
Kokain är så lätt! Det är en drog som gör att du mår tvär bra men inte har några märkbara efekter. Om man vill gå ut och röjja för en kväll så är det den ultimata drogen, därför är den så farlig. I gbg så har den exploderat det senaste 2 åren eller så.. Du kan inte gå ut en en kväll på krogen utan att få frågan att har du ngt eller vil du ha....sjukt kansigt!
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12
MRsalesman P62 vad har du för polare igentligen? .... Man glider ju runt och käkat benz som när man glider och röker en gås för fan.. det där med bli agrisiv av bens är ju rena fjollriet.... jag har nog aldrig blivit agresiv av benz....
översmutsig hype som jag hoppas försvinner snart.. flödar i de flesta största europeiska städer f.ö
borde jag ockso hävda mig lite nu?
fyra För det första, det var smått ironiskt även om det dock alltid har varit så. För det andra, "herro"? haha. För det tredje, nehe? det är ju det alla har snackat om i tråden hittils..
va?
lide påstå att kokain är chill, visst tar du två linor eller ngt...vad händer när något lägger upp berget? din hjärna blir ju lagom mosig efter ett race, ingen sömn, ångest osv.... a prisoner behind xanax bars...enda utvägen...
men seriöst, kickar folk subotex utan att ens vart beroende av heroin? trodde det brukade vara omvända vändan....först heroin sen en låtsas avvänjning med ett livslångt beroende av subotex.
Sedan ska vi akta oss för att generalisera också. Tvivlar starkt på att 60% av Sveriges 20 åringar provat knark. Tvivlar även att "alla" tagit benzo eller subutex. Försök nu att se til hela befolkningsmängden och inte bara dina närmsta polare liksom.
Det är ju så jävla sunkigt med droger överhuvudtaget. Tycker det känns jävligt deppigt att man måste ta till kokain eller vad man nu vill för att ha en kul helg/kväll typ. & att folk sen tycker det är rätt häftigt gör ju det hela ännu mer tragiskt. Sen kan man ju inte låta bli att bry sig när människor intar både det ena och det andra då det faktiskt händer en del skit... Har en kompis som nyligen fick en haschpsykos och blev akut inlagd på psyket. Inte så jävla härligt att se! Har dessutom en hel del missbruk i släkten så jag köper inte "det är inte så farligt som alla säger"-biten.
Skåne!