I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kokain tsunamin

Övrigt - Blandat

2008-03-04 08:48
one
Och har du inte upplevt det, så finns det såklart inte. Vattentät logik.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death
Toastare

2008-03-04 11:48
iSmoke, du pratar återigen om missbruk. Bakisångest har man när man druckit för mycket.
Jag skämtade om det med technosnubbar på E...vi kan säga electrokids eller DnB folk också.. menade bara på effekten av E.

Jag känner många som började festa under rave-vågen 94-95 och sen fortsatte när technon blev större. Många av dem är helt förstörda. Det är inte mitt kompisar som jag umgås med, det är "kompisar från förr". Kan de inte dansa utan att ta droger, är det då ett bruk eller missbruk? Precis som en som inte kan gå ut utan att dricka, är relationen till alkohol då särskilt sund? Jag vet andra som också tar droger och inte började genom att poppa E eller ta syra på fester. Som med allt handlar det om att ha en sund relation till det. Frågan är hur sunt det är att punga ut 700 spänn på koks en kväll. Samtidigt som de står och super... och som någon skrev, ofta tar sig en näsa för att nyktra till.

one, varför skulle man inte få posta sånna bilder? Eller du anser att de är stötande? Jag kanske skulle skrivit en varning.

Jag skyller allt på Emma!

2008-03-04 11:50
Alltså nu vill jag inte vara sånn för jag tycker att det e lite överdrivet att köra 700 kr på koks men det finns ju folk som dricker för 1500-2000 per kväll osv...så det e väl mest ett val att göra. Men det är ju slöseri såklart...finns bättre saker att göra

2008-03-04 12:19
BountyBoo F28

Jag känner också en hel del av det "gamla gardet". Bland dem måste jag erkänna att jag hört talas om en del som spårat ur. De generationerna verkar dock ha varit minst lika intresserade av drogkulturen som tog fart och formades då. Kanske inte bara handlade om att rava. Jag kan tänka mig att många personer med trasslig bakgrund och lite lätt psykisk ohälsa drogs till det, eftersom det kunde erbjuda en verklighetsflykt. 90talet är dock 90talet.. Situationen är annorlunad idag. De du pratar om är missbrukare, ja. Men du måste ändå förstå att de tillhör en väldigt liten grupp.

Klart att det är osunt att att dra i sig gift. Att det är värre med ett gift, än två, förstår väl alla. Om man går ut flera gånger i månaden och bränner 700 spänn på laddet varje gång, får det nog klassas som ett mindre missbruk. Det problemet med colan som många har, tror jag dock grundar sig i (som du kanske antydde?) alkoholen. Själv ruset av colan i sig, är ju inte mycket att hurra för. Det är dock en bra återställare som kan få dig att dricka mer och festa längre. Jag tror inte att de som är ute flera gånger i månaden nu och drar i sig gubbe efter gubbe har gått från att köra hemmakvällar med sitt playstation.

Jag hoppas verkligen inte att laddet blir bolligare än så här.. Det skulle verkligen bli katastrof om jonkarna gick över till crack ist. Heroinister är väl inge vidare trevliga, men de är lugna iaf. Crackheads är helt crazy.

Mitt plan till sydamerika går om 7 timmar nu. Vem vill ha hemskickat? :)

2008-03-04 13:32
Swagman P23

hehe tror dock det är en myt baserat på självömkan. Tror inte mina vänner som kallar det ångest ens har en uns om vad ångest är.

klart som fan man blir lite härsken dagen efter fest.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-04 16:24
BountyBoo: Kul att du har en bra inställning till droger, trodde faktiskt inte det om dig. Men du kan ju inte skriva att alkohol inte kan göra en deprimerad. Jag känner aldrig något sug efter alkohol så jag ser mig själv inte som en missbrukare, men dom gånger jag dricker så finns det oftast inget stopp, så just då missbrukar jag väl alkoholen och effekten av det blir ett rus som kan få mig att känna som att jag står på toppen av världens högsta klippa, och dagen/dagarna efter känns det som att jag hoppat från klippan. Jag är grymt anti narkotika, men bara för det så förespråkar jag inte alkohol, även fast det är legalt.

2008-03-04 19:17
Det närmsta man kommer kokain här i närheten är när fjortisarna blandat bakpulver och alvedon och drar upp i näsan.
My heart lives in my vagina.
Toastare

2008-03-04 20:33
CapKillah, haha "trodde faktiskt inte det om dig".... så jävla grymt att jag verkar vara ett tjackluder ;) Sen håller jag med dig, jag har inget sug efter alkohol men har jävligt svårt för att säga "nej mina vänner, idag så skulle jag bara ta två öl" och gå hem. Jag tycker inte heller alkohol är sunt och hade det uppfunnits en drog som ger samma rus som alkohol med utan baksmälla hade jag nog varit hooked.

MRSalesman, nej menade just med det korta ruset som är.. 700 spänn är ju inte ovanligt, tyvärr, att det bränns en utekväll.

iSmoke, jag håller med.. och jag säger inte att dansmusik=droger. Även om min erfarenhet av t.ex DnB klubbar är att det är en hel del droger. Mer än på en hiphop klubb.. även om det börjar jämna ut sig på klubb som klubb numera.

2008-03-04 20:39
BountyBoo: Hur vet du att hennes näsa har förändrats p.g.a. kokainbruk?
Jag försöker inte försvara drogen, utan undrar mest vart du fick det ifrån, i och med att det inte liknade någon kokainskada jag sett tidigare. Det vanliga är väl att det fräter insidan av näsan, inte trycker in själva hela näsan.
Toastare

2008-03-04 20:43
Blasta, Hon har själv talat öppet om sina skador från sitt f.d kokainmissbruk. Vad händer om brosket i näsan fräter bort? Jo näsan sjunker in. Det är ju inte själva näsan som fräter bort.. det är näsväggen. Känn på din näsa..det mesta är brosk.

2008-03-04 20:50
BountyBoo: Ja, jag vet vad som händer, men jag hade bara aldrig sett en bild på en sådan allvarlig skada. Det verkar dock konstigt att huden där emellan bara försvunnit, den borde vara sladdrig, men den är intryckt. Kanske har hon opererat den, eller så är missbruket utbrett över typ 30 år och det tvivlar jag på.
Toastare

2008-03-04 20:56
Blasta, varför det.. vi har ju olika byggna näsor. Men säkerligen har hon en opererad näsa.. antingen får du en insjunken näsa eller så får du som sagt hela näsväggen bortfrätt. Behöver inte ta så lång tid, bara mycket pengar... sök på nätet finns fler bilder på missbrukare med kokainskador. Den härligaste är väl när det fräter mellan näsa och svalg och bildas ett hål där. Mumma

2008-03-04 21:02
BountyBoo: Jag skev att antingen hade hon opererat den, eller så är det mycket konstigt, för det skulle ta oerhört lång tid innan näsan färdas i den riktningen. Den hade mer troligtvis blivit hängande p.g.a. gravitationen, varför skulle då den färdas åt andra hållet då brosket inte plötsligt tagits bort utan under tid.
Toastare

2008-03-04 21:17
Blasta, gravitation? hur förklarar du då ett hål uppåt mot näsan för de som snusar mycket?

det fräter ju uppåt.. innåt mot det som finns. Försvinner stödet så säckar näsan in. att det ser ut som det gör är ju för att näsan sjunkit just nedåt.

Som sagt, kolla runt lite. Är inte alls en ovanlig skada och krävs inte 30 år av missbruk. Har sett några dokumentärer som just tagit upp detta också.

det är iof the sun, men du kan läsa mer om henne här och se hennes näsa i en annan vinkel
Toastare

2008-03-04 21:18
Det är ju inte hittepå direkt.. och inget som inte är okänt att kokainmissbruk och snortning bidrar till det där. Precis som snusare som snusar mycket får ett hål som fräter uppåt vid näsan.

2008-03-04 21:22
BountyBoo: Du missuppfattar mig, jag vet hur det ligger till. Det jag syftar på är den övriga nässtrukturen, orkar dock inte förklara vidare, har viktigare grejer att ta hand om.
Toastare

2008-03-04 21:25
Blasta, det är ju bara att inse fakta. Du har en bild på en bruds näsa som själv erkänt sitt kokainmissbruk och har sagt att skadorna på hennes näsa har uppkommit från missbruket.

2008-03-04 21:36
BountyBoo: Det är ju inte fakta bara för att hon har sagt det. Försök inte att övertala mig, jag håller med dig. Grejen är den att jag inte kan förstå varför näsan rört sig i den riktningen. Gravitationen säger annorlunda än att det enbart är skadorna som skulle ha orsakat näsans yttre form.
Toastare

2008-03-04 21:37
alltså en näsa väger inte så mycket att gravitation spelar in.

2008-03-04 21:43
BountyBoo: Varför skulle den inte ha det? Allting som har någon vikt påverkas av gravitationen, sålängde gravitationen inte är exakt 0, vilket den inte är på Jorden.
Varför skulle näsan röra sig i en riktning som inte har någon kraft med sig, till skillnad från gravitationen?
Är övertygad om att hon har opererat den. Ändrar mig när jag ser bevis.
Toastare

2008-03-04 21:47
Blasta för att näsan sitter ju fortfarande kvar i ansiktet och har ett näsben i sig? sen har hennes näsrygg sjunkit fram och säckat över främre delen av näsan.

nu orkar jag inte förklara mer.

2008-03-04 22:44
Drum n Base
det finns en chat! missa inte den...

2008-03-04 22:44
ooops.. där tänkte jag mej inte för.. bass*
det finns en chat! missa inte den...

2008-03-04 23:08
Har du hört trummor o bas nån gång herr core? annars föreslår jag att du använder ditt dc snarast möjligt...
Hangaround

2008-03-04 23:23
Ni får snoka (fniss) vidare om hur näsor påverkas av gravitationslagen, vill ha lite kort på borden nu.
Groupie

2008-03-04 23:44
Har läst att 44% av sveriges befolkning har provat marijuana och vad jag tycker så ökar det hela tiden och har disskuterat med mina polare om att när vi är kring 40-50 snåret så kommer vi ha en helt annan syn på cb, maja och allt som har med röka att göra iaf.

Och sen är alkohol farligare än cannabis om ni inte har sett tråden "20 farligaste drogerna" i "Film & Tv".

Här är det inte mycket koks som går runt vad jag hört iaf. Men däremot benzo, tjack, röka (lika mycket grönt som brunt) och trammisar är jävligt populära. Men som allting annat så är det i perioder. Här ett tag var det sjukt populärt med sub.
Nu har även den lagliga substansen börjat bli populär också "Mephedrone".

som sagt.

"Kan man kontrollera sitt brukande av droger borde man få göra det, har absolut inga problem med folk som tar droger. De gjorde sitt val i livet, och det respekterar jag bara om dem inte skadar andra.
Och sen om det är dåligt eller ej skiter jag fullständigt i. Du lever ett antal år så gör vad du vill innan du dör. Det är min filosofi."
remember my name<br>you'll be screaming it later!

2008-03-04 23:50
jag har testat H ett par gånger och att man blir torsk direkt är ju bara bull. låt folk snorta sin kola och sköt era egna jävla affärer..

2008-03-05 00:00
servo P19

"(...)cb, maja och allt som har med röka att göra iaf."

Cb och maja är ju "synonymer" (det hade räckt om du sagt cb)...
I tego arcana dei!
Groupie

2008-03-05 00:08
Tycker att denna tråd handlar om allt möjligt.
En del snackar hit och dit om alkohol och en del snackar hit och dit om heroin
Dittan är farligare än dattan osv osv.
Groupie

2008-03-05 00:14
diZZySWE P17: syftade mer på brunt/grönt.
Groupie

2008-03-05 00:24
skulle stått 'Hasch' istället för cb. my bad.

2008-03-05 00:29
servo P19

Ingen fara, har dock blivit drogernas lilla ordpolis nyligen ;)

Jag blir alltid irriterad på folk som inte kan sina droger, t ex följande msn-konversation:

Jag: Men vad har du testat då?

Annan person: Chack, brunt, grönt, cannabis, hasch och marijuana.

Jag: Ok (block)

Lägg märke till att snubben för det första skriver "chack" (vilket borde vara tjack), för att sedan skriva fem olika ord för cannabis.

Men ta inte illa upp, du visste ju ditt misstag ;)

I tego arcana dei!

2008-03-05 00:30
Till er som skriver att det ena är mindre "farligt" än det andra osv.

Att jämföra droger
För att jämföra droger över huvud taget så kan man egentligen inte ha variabler som t.ex. individens psyke, fysik. Vad innebär då detta? Jo, att vi alla är olika i psyket, samt fysiken och därför reagerar på droger olika.
Slutsats: Inviduellt reagerar vi olika på droger, därför finns det ingenting som säger att en viss drog ger en viss effekt, där emot kan man säga att en påverkar påverkar ens psyke/fysik, vilket kan leda till det ena och det andra.
Som sagt så är individen en otroligt stor faktor i vilken slags effekt drogen har på en.

Våra värderingar
Vi värderar inviduellt psykiska/möjliga psykiska skador (psykadeliska droger) och fysiska skador olika. Därför kan man inte objektivt säga att det ena är farligare än det andra, däremot kan vi säga inviduellt vad vi anser vara skadligt (dvs. våra värden av dessa skador).

Jag kan mala på här, men detta är ungefär vad jag kommit fram till.

2008-03-05 00:30
diZZySWE P17 Slog dig aldrig att personen på MSN verkar vara relativt oseriös?

2008-03-05 00:33
fläskfanny X0

Jag vet bara att han verkligen har testat cannabis, vilket gör det hela sorgligare.
I tego arcana dei!

2008-03-05 00:34
Har en kompis som nyligen fick en haschpsykos och blev akut inlagd på psyket. Inte så jävla härligt att se! Har dessutom en hel del missbruk i släkten så jag köper inte "det är inte så farligt som alla säger"-biten.

Det finns inget som heter haschpsykos, sluta läsa aftonbladet. En psykos ligger i regel latent och kan framkallas av allt från ett dåligt tv-program till för hög musik. Vidare är det psykiskt beroendeframkallande precis som exempelvis socker eller att lyssna på musik innan man sover, inte fysiskt beroende. Läs på och undvik att ösa ur dig saker som endast baseras på känslor, istället för fakta.
Look with your own eyes - See with your own mind

2008-03-05 00:34
Sen att du säger ordet droger och sen detta brunt, grönt, cannabis, hasch och marijuana. förklarar väl en del om dig

visst är det olagligt, men att knulla en hund i röven är lagligt. är det lagligt i mänskliga ögon då?

2008-03-05 00:36
fläskfanny X0

Läs om läs rätt kvinna. Det var han jag pratade med som sa det. Och cannabis är en drog, han nämnde även "chack" (tjack=amfetamin) som även det är en drog = droger.
I tego arcana dei!

2008-03-05 00:38
Kaffe är också en drog. Många människor klarar inte sina dagliga sysslor utan det. Förbjud skiten!

2008-03-05 00:38
diZZySWE: Cannabis i sig är ingen drog, dock är THC det som man utvinner i större mängder av Cannabis blommor (Marijuana) eller genom oljeextrakt (Hashish) vilket kan göras av hela plantan, men främst från blomman.
Hangaround

2008-03-05 00:39
"Jag blir alltid irriterad på folk som inte kan sina droger, t ex följande msn-konversation:

Jag: Men vad har du testat då?

Annan person: Chack, brunt, grönt, cannabis, hasch och marijuana.

Jag: Ok (block)"

Men gud...

2008-03-05 00:41
fläskfanny: Kaffe är inte en drog i sig, men i kaffebönorna finns det koffein, vilket är en drog.
Jag kan ses som oerhört petig när jag pängterar detta, men det är mycket viktigt att veta vad som är själva drogen. Därför själva drogen finns ju i flera former, inte bara kaffe. Bla. Coca Cola, samt andra läsker.

2008-03-05 00:42
SpT P21

Haha, underbart.

2008-03-05 00:42
fläskfanny X0

Jaha, du syftade på att jag kallade det sorgligt att han testat cannabis? Jo, det sorgliga är ju att han fortfarande inte kunde använda vettigare uttryck (eller förstå innebörden). Jag ställer mig för cannabis, men jag ställer mig mot cannabisbrukare som inte vet något alls om cannabis. Annat exempel (från bussen, faktiskt, en gammal klasskompis):

GK (Gammal Klasskompis): *Stoppar en vanlig cigg i munnen och låtsasblossar* Fan vad galen man blir! *Försöker se påverkad ut*

Jag: Mmmmm, visst.

GK: *Försöker se ännu mer påverkad ut* Har du testat svart afghan?

Jag: Nej.

GK: *Tar ett fejkbloss till och flackar med blicken lite* Man blir sjukt galen.

Alla får bruka vad de vill, men gärna med någon form av kunskap och respekt för det som brukas.
I tego arcana dei!

2008-03-05 00:44
Alla får bruka vad de vill, men gärna med någon form av kunskap och respekt för det som brukas.

Väl talat, speciellt kommande från en 17-åring.

2008-03-05 00:45
SpT P21

Ja? Om någon kommer fram till mig och säger: "Kan du fixa lite grönt och marijuana till helgen?" (ett exempel) så blir jag irriterad, om man ska hålla på med en drog så borde man kunna mer än så.

fläskfanny X0

Jag gillar kaffe.
I tego arcana dei!

2008-03-05 00:46
PenDragon P23

Jag hoppas att du inte var ironisk, min ringa ålder hindrar mig inte från kunskap.
I tego arcana dei!
Hangaround

2008-03-05 00:54
diZZySWE P17
Ja, nu bevisade du att du är vettig (är inte sarkastisk). Tyckte att det såg så löjligt ut från en början, men men. Allt är relevant.

2008-03-05 00:56
SpT P21

Tack! (GTA-störningen tvingar mig till att se mig omkring och leta efter en "respektmätare" markerad med SpT)

Eh, jag behöver nog sömn...
I tego arcana dei!

2008-03-05 00:57
Du försöker stila med din kunskap men att du verkar vara helt humorbefriad är en annan femma.

GK (Gammal Klasskompis): *Stoppar en vanlig cigg i munnen och låtsasblossar* Fan vad galen man blir! *Försöker se påverkad ut*

Jag: Mmmmm, visst.

GK: *Försöker se ännu mer påverkad ut* Har du testat svart afghan?

Jag: Nej.

GK: *Tar ett fejkbloss till och flackar med blicken lite* Man blir sjukt galen.

är du säker på att han inte försökte vara rolig?