I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Två stycken tjejer misshandlade och förnedrade i fullsatt tbana.

Övrigt - Blandat

2008-01-25 21:51
kown

Kanske inte förhindrar brottet i sig, även fast man kan debatera om att personen kanske anser att risken för att bli bränd på bål gör att han väljer att inte begå brottet ifråga.

Men en sak är säkert personen kommer åtminstonne inte begå något brott igen efter att den har blivit bränd levande.

Detta är dock inget jag förespråkar eller tycker är rätt metod.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!

2008-01-25 23:08
rkellyone

Äsch, det känns så orealistiskt att vi skulle börja bränna folk på bål igen som på 1500-talet, så jag orkar inte direkt argumentera emot det. Känns som folk kommer hålla med mig på den punken.

2008-01-25 23:13
(orkade inte läsa tråden och nej har inga fientliga åsikter angående..)

MEN

är det bara slump att dom 4 ungdomarna är av invandringsbakgrund?

Bara undrar..

många umgås ju mest med folk som bor nära en och sverige är ett så fett segregerat land så det skulle inte förvåna mig om alla dessa kom från samma område och därför är det inte så konstigt enligt mig att alla är av invandrarbakgrund...

har dom fått in några tips som har lett någonstans då?
 Haters gon' hate...

2008-01-25 23:44
kown

Jag håller också med dig på den punkten, det skulle vara katastrofalt enligt min mening. Tror förövrigt inte att han verkligen tycker att dom ska brännas på bål :)

2008-01-25 23:45
Kaal P18

Ja det sa dom iaf på efterlyst :)

2008-01-26 01:03
(orkade inte läsa tråden och nej har inga fientliga åsikter angående..)
MEN
är det bara slump att dom 4 ungdomarna är av invandringsbakgrund?
Bara undrar..

- Om man får tro Mona Sahlin, ja. Vissa forskare är av annan uppfattning.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-26 02:10
mästerkatten

Intressant läsning. Mitt intryck om hur dom utför rånen stämde med vad dom berätta också, blev lite förvånad över att dom sägr "vi krigar mot svenskarna". Tråkigt att dom har en sådan attityd.

För övrigt så verkar dom vara riktiga fittor, sadistiska små svin som njuter av att personerna dom rånar inte vågar gå ut längre.

2008-01-26 03:00

Det finns ingen civilkurage i något land, så där ser det ut i Spanien, Italien, England, Kanada osv. Jag skulle vilja påstå att det finns ganska mycket civilkurage i det här landet i jämförelse med andra Eu länder som exempel. Fast i lilla sverige så är vi ju alltid värst mycket tack vare Expressen och Aftonbladet! Fast i den riktiga världen så  har vi den lägsta inbrottsstatistiken i hela Eu enbart norge har en lägre statistik i hela europa, vi har lägst statistik när det gäller: Bedrägeri, Våldsbrott, Bilstölder,Rån Ja all kriminalitet! den enda brottsligheten som kan mätas med övriga europa är sexualbrottsligheten

2008-01-26 03:13
Att man rycker in när man tycker något är orätt ska man alltid göra, det gjorde jag, det är därför jag nu sitter med 3 års skyddstillsyn och samhällstjänst.
Dysläktikär

2008-01-26 03:18
CARBON X0

har du siffror på det där? vorre intressant att se då.

2008-01-26 03:44
Fan va vidrigt. Fy fan för hur dom ser ut också.

Hade det varit i Göteborg skulle man nog med allra största sannolikhet haffat dom hängades på burgårdens skolgård. Massa sånt drägg som hänger där fastän de inte ens går på skolan. Och nej, snackar inte om invandrare bara nu, svenskar också som fyller samma stereotyp vad gäller sånt utseende och beteende.
"I lay chicks like mother goose"

2008-01-26 13:55
vilka jävla skabb...

2008-01-26 15:09
ingen som disskuterat om det inte är ett socialt problem när snor ungar från socialt utsatta mråden rånar andra ungdomar i tuben?

ingen som haft en åsikt om vad flickorna har för hemförålanden och uppfostran från familj och skola sammt sammhället i stort. bode i jordbro och ända anledning till varför det lider en vis över representation av folk med annan kulturel bakgrund bland alla föorts gangsters är ju för vi har satt dem i dessa områden och skulle vilja på stå att jag stötet in i lika många "svenska" kaxiga förorts gäng som vill låna din mobil och mucka gräll. det är ett ekonomisk och socialt problem i alla storstads förorter jorden runt. den sociala missären är stor i alla socialt ut stöta delar av världen.

det här ungarna växten antagligen inte upp med föräldrar som tog med dem på livrustkamaren en söndag och spelade tp på kvällarna sammt försåg dem med sunda inputs och ett hem fullt av värme och till gång till kultur.

har man som ända ledsjärna här i världen en familj där allt är strängt efter 1820-taltes regler och seder sammt lever i en värld där allt är silicon tuttar och bmw bilar sammt jamba ringsignaler och flashiga mobiler så blir man nog rätt fuckt upp.

inte som det här brudarna sitter hemma och screan trycker t-shirts tillsammans och lyssnar på fela kuti.

kulturen gör folk mer männskliga men personer som är döda på kultur, rötter sammt lever i en värld styrt av materiel status och där man inte har någon tro på framtiden så är det inte konstigt vi göder våra förorter till att bli ghetton.

bara kolla vad nisse som är uppväxt i vasastan med en mamma som jobbar som skredare på dramaten och en pappa som är studio musiker har för tro på framtiden och ser på saker gömfört med en 16årig brud från fitja med en arbetlös mamma som går hemma och en farsa som jobbar som städare på en störe industri, tror om sin framtid och får för kulturel och intelektuel input.

det är alltså ett socialt problem då vi gör stora områden exklusiva för socialt ut stöta och drenerar området på levande kultur mer än ett ner gånget bibliotek, färe lärare, inga angagerade fritidsgårdar, inget alls för utom mtv 24h surande med sjuka ideal om 500 tums fälgar av diamanter och konstant juckande nakna brudar mit i ghettot.

någon stans måste ju unga människor få chansen till att utväkla sin personlighet och lära på egen kraft även om man inte har det förspänt som nisse från vasastan.

att det skulle vara deras gener är bullshit och ända jag kan se som nackdel är att många har religösa hem som är väldigt strikta och gör det svårare för unga att leva ett modernt liv många gånger men det har inte häler med gener att göra då det fins svenska religösa pucko familjer också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-26 15:55
rkellyone..

har du siffror på det där? vorre intressant att se då.

hahahaha kolla killen som vill ha fakta!

2008-01-26 16:44
-verbose- P23

Hade gladeligen letat fram fakta åt dig om du bett mig. Vilket jag även skrivit högre upp.

2008-01-26 16:56
men herregud.. snälla säg att du driver med mig! hur kan du vara så intelligensbefriad?

2008-01-26 17:04
Alla i vagnen har ju sett på TV att det är sådär ungdomarna leker nu för tiden. Det rör sig helt enkelt om rollspel för att piffa till vardagen, lite låtsasbråk och skrik (á la Lugna Gatan). Hur skall gemene man förstå att det faktiskt rör sig om ett brott?

2008-01-26 17:06
amfetaminpsykos X27
Alla i vagnen har ju sett på TV att det är sådär ungdomarna leker nu för tiden. Det rör sig helt enkelt om rollspel för att piffa till vardagen, lite låtsasbråk och skrik (á la Lugna Gatan). Hur skall gemene man förstå att det faktiskt rör sig om ett brott?

Förorts-lajv ahah
"I lay chicks like mother goose"

2008-01-26 17:12
Spännande diskussioner här. Verbose med sin "universitets kunskap" som gör att han sitter högst upp i trådens hierarki, sen de andra bönderna som egentligen inte kan ett skit men ändå kläcker ur sig saker.
Fy fan. Man borde banna yttrandefriheten i det här landet förutom för dom som är universitets studerande eftersom dom uppenbarligen har rätt i allt.

Jag tycker för övrigt jävligt synd om dom där förstörda småtjejerna som nödvändigtvis måste råna och förnedra folk för att dom har det så jävla dåligt hemma. Men det värsta är ju att dom helt säkert visste att "nu när vi spöar dom här två brudarna och snor deras mobil som kommer ingen göra ett skit". Det har hänt mig också och det är fan det värsta jag varit med om. Så hopplöst när det går förbi människor som bara låtsas som ingenting, dom hatar jag mer än snubben som rånade mig.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2008-01-26 17:22
sun_god.. wow, sköna citat där. "Man borde banna yttrandefriheten i det här landet..." mm. Det jag menade med att jag har eftergymnasiala studier var mer för att belysa det faktum att mina motdebattörer inte har något intelligent att säga. Med kunskap kommer intelligens, hade de däremot sagt nånting intelligent hade det varit annorlunda. Jag är öppen för argument och poängen med att debattera är ju att ens egen åsikt ska vara såpass mycket bättre att den inte går att prata ned. Just den här debatten gick väl inte riktigt fram hos de jag debatterade med eftersom ingen av dem verkar ha fattat nånting av vad jag försökte säga. Jag tvivlar på att de fattar särskilt mycket alls, rent allmänt. Det jag mest ville markera var att i en tråd som till stor del handlar om bristen på civilkurage så var det väldigt få som faktiskt markerade "Vänta lite, det är inte okej att behandla och prata om invandrare som en andra klassens medborgare." vilket det är att prata som grabbarna gjorde här i tråden.

Har aldrig sagt nåt om att jag skulle vara mer värd än nån, eller att mina åsikter är bättre än nån annans. Jag har mina åsikter och värderingar och uppenbarligen så kunde ovan nämnda motdebattörer varken rubba på dem eller övertyga någon annan om sina.

2008-01-26 17:47
Man bör dock poängtera (trots att det inte är gällande i det här fallet) att kunskap samt intelligens ingalunda förhindrar dumhet.

2008-01-26 18:00
"Vänta lite, det är inte okej att behandla och prata om invandrare som en andra klassens medborgare." vilket det är att prata som grabbarna gjorde här i tråden.

Jag skulle gärna vilja att du poängterar ut på var jag har sagt något som tyder på att jag klassar invandrare som som andra klassens medborgare. Det ENDA jag har argumenterat för är att det ska fortsätta på exakt samma sätt som det är, nämligen att icke svenska medborgare som begår grova brott ska utvisas från Sverige.

2008-01-26 19:02
Jag förstår inte varför folk (invandrare i det här fallet) ska förvisas ut ur landet? Vad är vårat land? Ett land är fan bara en hög jord med lite granar & hus på, liksom.
Om de är kapabla att begå brott kommer de antagligen att fortstätta göra det var man än skickar personerna i fråga.
& om ni som argumenterar för detta (utvisning) inte sitter på några rasistiska åsikter (vilket ni hävdar, & det är bra, ingen gillar en rasist) så borde ni väl anse att tanken på att, t ex, dessa tjejer förnedrar och rånar andra flickor i sitt hemland (om det nu är ett annat land är Sverige) är lika hemsk?

Varför inte instället jobba för att förhindra:
1. Först & främst att brottet överhuvudtaget begås
2. Att det inte händer igen

2008-01-26 19:03
& så word på amfetaminpsykos.

2008-01-26 20:37
Jag håller med Loria och storpajsarn.. Inga trygga barn/ungdomar beter sig på det sättet. Det handlar inte om att "dalta" med dem heller för den sakens skull. Sedan bör många som har yttrat sig i den här tråden inte kasta sten i glashus. Jag skäms verkligen för vilka hjärtlösa människor det finns....... dumskallar.

2008-01-27 01:49
kown

Det har inte att göra med om dom kommer fortsätta med att begå brott eller inte. Det har att göra med att dom inte ska utnyttja våran välfärd och ÄNDÅ begå brott.

2008-01-27 01:55
Jag blir är på "sammhället", vad ska dom där fyra tjejerna ha sett för att vilja slå två människor dom inte känner? föddes dom onda?
"Vafan är grejjen med att inte kunna stava?"

2008-01-27 01:56
Jag blir arg* ska det förstås vara.
"Vafan är grejjen med att inte kunna stava?"

2008-01-27 03:06
pallarinte X0

Förslagsvis ville dom ha deras mobil och pengar eftersom dom då skulle kunna ha mer pengar till att ha kul.

2008-01-27 09:03
..eller så rör det sig om att de vid tillfället känner att de har kontroll och styr situationen - de tar sig makten över en person - den makt de känner att de saknar över sitt eget liv när det alltid är andra som pratar ovanför deras huvuden som styr vart i livet de hamnar.

2008-01-27 10:48
rkellyone X2
Men vadå "utnyttja våran välfärd"?
Dels så är de 16 år, dvs bara barn. & dels så anser jag att att skicka iväg någon inte löser några problem. & som jag sa så ser jag bara "vårat land" som en hög med jord, helt seriöst.

Men om problemet är att folk "utnyttjar våran välfärd" så kan vi väl skicka iväg ALLA människor som begår brott? För mig spelar det ingen roll om de varit här i ett år eller i 16.
Borde inte svenska flickor skickas bort lika väl som utländska?
Anledningen till att en svensk flicka bor här är för att hon råkade födas här. Anledningen till att en invandrare kommer hit & vill bo här beror med stor sannorlikhet på att de på något sätt blivit tvingade till det. Detta innebär att ingen direkt har VALT att bo i Sverige.
Problemet är ju ändå att brottet begås, don't you think? För om inga personer med invandrarbakgrund hade begått brott hade vi inte haft den här situationen.

Det jag menar är att jag förstår inte varför du inte kan se personerna som människor istället för som invandrare. & jag förstår inte varför du inte kan se Sverige & dess befolking som vilket land/vilka personer som helst, utan måste höja upp det/dem till skyarna hela tiden?

& dessutom har du inte svarat på hur utvisning skulle minska kriminaliteten i världen rent allmänt.

2008-01-27 11:23
Är väl inte så jävla konstigt att folk inte ingriper ändå, alla säger alltid "ååh va sjukt att ingen gör något" men garanterar att när saker händer i er närhet gör ni inget heller, visst kanske ni vågar när det är några småflickor men hade det varit äldre killar hade de flesta här inte gjort ett skit, och inte jag heller, jag utsätter mig inte för något för att hjälpa något jag inte känner..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2008-01-27 12:00
jag är iofs kampsports intruktör men jag är också en grinig jävel. jag har särat på hur mycket folk som hälst både på krogen, på mcdonalds och slitit snorungar i 30års åldern upp ur sätten på tuben som inte flyttar sig för äldre sköra personer m.m.

det viktiga är inte att jag ingriper men det fins något skumt i att jag alltid framstår som den underliga. folk glor mer på den som ingriper än själva bråkmakarna.

2008-01-27 15:48
asså ja fattar inte det där att människor som ser det inte vågar göra nåt? oavsett om det hade vart små tjejer eller 40 gubabr hade jag fan ändå gjort nåt, vart fan tog civilcouragen vägen?? ifall man inte ingriper när sånt här händer i polen så blir man polis anmäld, på ett sätt kan jag fan hålla med om det, hur fan kunde inte nån göra nåt?vi e väl inte som toffel djur som antilopper som står o glor när en polare blir uppkäkad av ett lejo??,ååå blir arg

2008-01-27 15:51
Orkar inte läsa igenom tråden så någon som kan säga om de åkt fast eller inte? Såg inslaget på efterlyst, men missa sista delen så hörde inte om de fått in något.

2008-01-27 15:56
har föresten oxå hänt flera gånger att tjejer blivit våldtagna på fullsatta tåg o då har människor bara bytt vagn,hur kan man leva med o ha det på sitt samvete att man inte åtminstone försökt ingripa? fattar inte det, blir så jävla arg när jag tänker  på det

2008-01-27 15:58
Pitchad

Här i Sverige är det tvärt om - du blir anmäld när du ingriper. Det blir omedelbart klassat som både kvinnomisshandel och hatbrott, sedan får du hosta upp stålars.

2008-01-27 16:01
En grej som jag också tycker är konstigt är tjejer som blir våldtagna i tält på hultsfred. Händer varje år. Tycker folk borde höra tjejen skrika på hjälp, men ändå har jag inte hört en enda gång om någon som blivit gripen för det.

Om tjejen är däckad så förstår jag att hon inte kan skrika. Sen har jag alltid trott att en del av festivalsvåldtäkter uppstår för att tjejen vaknar upp dagen efter och kommer på att hon har pojkvän och kör den historien för att ha kvar sitt förhållande.

2008-01-27 16:02
amfetaminpsykos- varför skulle man bli anmäld ifall man ingrep?

2008-01-27 19:36
kown

Okej ska försöka svara så sakligt som jag kan. Det jag menar med att utnyttjar våran välfärd är att om vi nu förutsätter att dessa tjejer inte är Svenska medborgare så har dom kommit hit och fått hjälp av oss pga olika anledningar. Vi hjälper dom med våra skattepengar utan att ställa särskillt höga krav på dom, ett av dom kraven är att dom inte ska begå grova brott. Om dom då begår ett grovt brott är dom medvetna om vad det har för konsekvenser men väljer att göra det iaf. Sen kan jag tycka att man inte borde utvisa en 16 åring eftersom att jag anser att det är för låg ålder.

som jag sa så ser jag bara "vårat land" som en hög med jord, helt seriöst.

Du har helt rätt i att vårat land består av en "hög med jord" men det som gör att det är mer än en "hög av jord" är att vi har lagar och regler som gäller där. Samhället har även en uppgift att skydda invånarna som bor på denna jord från brott osv.

Men om problemet är att folk "utnyttjar våran välfärd" så kan vi väl skicka iväg ALLA människor som begår brott?

Alla brott ska inte leda till utvisning, t.ex snatteri är ett sånt brott som jag inte anser vara tillräckligt grovt för att leda till utvisning.

Borde inte svenska flickor skickas bort lika väl som utländska?

Svenska personer och personer som är födda i ett annat land men har ett svenskt medborgarskap kan vi inte utvisa från Sverige. Dessa brottslingar kan vi enbart straffa med fängelse osv.

Problemet är ju ändå att brottet begås, don't you think? För om inga personer med invandrarbakgrund hade begått brott hade vi inte haft den här situationen.

Absolut problemet grundar sig i att vissa personer begår brott, en väldigt liten del av befolkningen för övrigt. Spelar heller ingen roll vem som begår brottet det är ett lika stort problem iaf.

Det jag menar är att jag förstår inte varför du inte kan se personerna som människor istället för som invandrare.

Jag ser en invandrare som lika mycket människa som mig aser inte att en invandrare är mindre värd än någon.

& dessutom har du inte svarat på hur utvisning skulle minska kriminaliteten i världen rent allmänt.

Utvisningen i sig hjälper inte för att minska kriminaliteten i världen rent allmänt, det har jag heller aldrig påstått. När vi utvisar en person tillbaka till det landet han/hon har ett medborgarskap i är det deras uppgift att vårda den personen så att han/hon inte begår brott längre. Vilket också är en av samhällets upgifter.

amfetaminpsykos X27

Det skulle också kunna vara en anledning, tog bara anledningen som personerna i intervjun angav som ett skäl.

Pitchad F23

Därför att ibland när man ingriper vid sådanna situationer kan det krävas våld för att få personerna att sluta. Då är chansen rätt stor att man själv blir straffad för övervåld i Sverige tyvär.

2008-01-27 20:00
men shit asso. en hel vagn med avskum som inte äns vågar bryta up en jävla catfight.
www.enigmatic.se

2008-01-27 21:20
rkellyone
Jag anser att bor man i Sverige så bor man i Sverige, då räknas man som svensk.
Jag tycker inte att något annat typ av straff ska tilldelas den som begått ett brott bara för att de inte har bott i Sverige i hela sitt liv. Jag ser ingen direkt anledning till det, faktiskt.

2008-01-27 21:29
kown

Då tycker vi olika då, jag anser att man är svensk så fort man har ett svenskt medborgarskap oavsett om man bott här hela sitt liv eller inte.

2008-01-27 21:31
Pitchad F23

Men vad skulle du lyckas göra då? Om jag skulle slå någon har jag förmodligen en anledning, om då du hoppat in och lekt hjälte utan någon som helst vetskap om vad som ligger bakom det hade det varit självförsvar när jag sen slog dig också.. NU är dock detta en helt annan situation, men säg inte att du hoppat in och gjort något oavsätt om det är småflickor eller 40 gubbar, det ändå kunnat göra är väl att ringa snuten..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2008-01-28 00:58

pigglaen- nej jag hade inte lekt hjälte men nåt hade jag gjort, ifall en grupp hade på nåt sätt attackerat ett mindre antal människor, på nåt sätt elelr våldtäkt eller så hade jag inte kunnat tittat bort o inte gjort nåt, ok om det e 2 psykopater som står o bråkar då hade jag kanske inte gjort nåt men o bara ringt polisen räcker ju i8nte då.jag hade gjort nåt för o hjälpa i den situationen just då

2008-01-28 15:48
helt fantastiskt att alla på whoa skulle ha ingripit. Inga fegisar i det här forumet eller !
Big Up !

2008-01-29 04:06

OK, säg att ni inte pallar plugga ämnet. Gå då in på nationaldemokraternas hemsida tex, googla lite och upptäck att många av er delar samma åsiker som dem. Kom tillbaka till tråden sen och försök att förneka att det ligger likheter i era teorier. Med "era" syftar jag på alla er som tjaffsat fram och tillbax med Verbose.

2008-01-29 04:18
Pari F21

Nu är det knappast en särskilt radikal åsikt att tycka grova brottslingar utan svenskt medborgarskap inte är välkomna med Sverige. Det håller, nationaldemokraterna med om men det gör t.ex socialdemokraterna också. Bara för det så skulle jag knappast rösta på något av dessa partier.

2008-01-29 04:23
Förstår inte vad fan man har inanför pannbenet när man ger sig på mindre tjejer och ska råna dom. Sen att dom är 4 mot 2 gör mig ju ännu mer äcklad. Sådana människor ska sitta bakom lås o bom .! Sen förstår jag inte heller varför ingen ingriper när dom ser detta ske helt sjukt att låta det ske och bara låtsas som det inte hänt.
 Vila i frid "fulfrihet" du är saknad av många

2008-01-29 08:07
Ovanligt med invandrare på Efterlyst...
Beat the odds like an abusive freak show owner