I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Två stycken tjejer misshandlade och förnedrade i fullsatt tbana.

Övrigt - Blandat

2008-01-24 22:16
När det sitter personer i samma tågvagn och bara bevittnar skiten skadar de offren lika hårt som förövarna. Jag blir mörkrädd när jag ser hur alla inblandade formligen pissar de stackars tjejerna i ansiktet. Ingen ingriper, ingen hojtar till och ingen ringer polisen. Hur ska de två offren kunna känna sig säkra i samhället i framtiden? Sverige är på väg ner i fördärvet på alla tänkbara sätt.

ÅTALA ALLA, AMERICAN STYLE.

2008-01-24 22:34
grattis till elleeh som är den mest korkade personen på whoa! orka sitta och fälla rasistiska kommentarer..
ang att inte haja varför ingen ingriper i bråk så hajar jag inte varför ingen sagt nåt till elleeh förutom nån enstaka person? läskigt att folk kan sitta och uttrycka sig som han/hon år 2008.

Producent

2008-01-24 22:51
folk är allmänt pussys i sverige. så enkelt är det..

fan hade jag sett ett par sextonåriga brudar spöa några andra brudar hade det ju varit knucklebuffé..

problemet är att om en sån som jag t.ex steppar in och delar ut ett par jürgens på dom så torskar jag för att jag slagit dom..

:P
Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!

2008-01-24 22:53
-verbose- P23

tror inte elleeh menade att vara rasistisk. det är inte att dra alla över en kam att säga så. hade elleeh däremot bara sagt typ "UT MED DOM" och menat samtliga invandrare så hade det varit en annan sak. jag kan faktiskt hålla med till viss del. uppskattar man inte att man får vara här kan man fara o flyga. du borde skippa din "alla som nämner något om invandringenspolitiken är rasister"-filosofi. den är rätt ute.

till ämnet: jag vet att jag är en sådan person som troligen inte hade vågat ingripa vid första taget. däremot hade jag inte tvekat om låt oss säga en person hoppade dit och började bryta innan mig. beror dock fullt på situationen. nu var det 4 wigger brudar i 16-års åldern. de hade jag nog vågat säga till. dock inte t ex en psykiskt labil narkoman som står o bitchslapar sin sargade hoe. då hade jag nog tom kunnat avnjuta föreställningen.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2008-01-24 23:01
Cil: Varför ska invandrare straffas mer än "svenskar" ?
Jag förstår inte logiken.
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till

alltså folk däruppe i sthlm och trakterna verkar vara riktiga fittor som bara bryr sig om sig själv

cil. ute? va? varför ska man få "vara här" och behöva bete sig som nån jävla "house nigger"? Det om nåt är väl att vara ute? och uttalanden som elleeh nämnde (UT MED DOM är väl det mest lysande exemplet) kan ju inte rimligtvis komma från nån som ser folk som folk, och situationer som situationer, utan från nån som tycker rätt illa om invandrare i gemen. känns ju lite som att en sverigedemokrat sitter och försöker köra lite av deras retorik här på whoa.. 

då hade jag nog tom kunnat avnjuta föreställningen.

Låter som att du skulle tycka det var kul att se, men jag antar att du menar att du inte skulle våga kliva in?
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!

2008-01-24 23:04
RedRebel P22

Förstår du inte logiken med att utvisa icke svenska medborgare som kommer hit till Sverige och begår våldsbrott? Det gör iaf jag, vi har tillräckligt med brott i Sverige och behöver inte ta in ännu fler brotslingar i Sverige.

Vi ger dom frihet under ansvar så att säga. Tyvär är det inte möjligt att utvisa Svenska medborgare och således får "svenskar" stanna kvar.

2008-01-24 23:05
tvsple P0, haha. Låter gött! Det är fan mitt drömscenario i en sådan situation, jag ligger ner och blir slagen i ansiktet av typ 3-5 pers. Då kommer en "gigantisk neger", slänger undan dem med en hand, ställer mig upp och ger mig en cola medans de springer för glatta livet.

-verbose- P23, personer som uttrycker sig som honom brukar i allmänhet inte vara så fruktansvärt lätta att ändra. De ger aldrig upp helt enkelt, vägrar ha fel.
Folk har väl gett upp "dem", vad vet jag. Att visa att man tycker att han är korkad är ju en början iaf.

2008-01-24 23:11
rkellyone.. definera "brottsling". På dig verkar det vara en person som sitter lite i sitl med björnligan och skrattar ondskefullt när de gör nånting brottsligt? Just ditt "vi och dom"-tänkande är ju ganska skadat det med.
Och snälla, försök inte plocka billiga poäng med att faktiskt definera brottsling efter uppslagsverksbenämningen. Det var en retorisk fråga men med tanke på din begränsade intelligens säger nånting mig att du kommer svara även på retoriska frågor och statements.
Tror inte riktigt att folk "kommer hit till Sverige och begår våldsbrott" som att våldsbrottet i sig har ett egenvärde, men på nåt sätt har du fått för dig det. Helt otroligt...

2008-01-24 23:13
ten, jo det är sant.. men jag tänker inte banga diskussionen bara för att det finns ignoranta och instängda människor som öppet hycklar med sina åsikter. finns få saker jag hatar mer än högerpopulister..

2008-01-24 23:16
rkellyone X2 : Du är inte mycket för att se orsaker bakom saker och ting va?
Lättare att hitta syndabockar.
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till

2008-01-24 23:17
har de just lagt upp det där eller har det legat i över ett år utan att nåt hänt?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2008-01-24 23:21
Misery_chick: det var på efterlyst på tv idag så lä ju knappast vara ett år gammelt, hehe!

angående de som tycker man ska börja använda amerikanskt straff system, hur tänker ni då? menar ni för att det aldrig sker våldsbrott där och för att ingen tittar bort när någon blir misshandlad i USA? ni resonerar ju sjukt märkligt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-24 23:22
Anton. skönt att höra att du säger själv hur du hycklar. först säger du att jag inte har några argument annat än att jag sitter och lägger pikar och förolämpningar utan argument, sen sitter du och lägger pikar och förolämpningar utan argument. skön du är! 
Du missar såklart helt vad jag försöker säga och väljer att tolka det som att jag förespråkar att alla kriminella från hela världen ska komma till sverige och go wild på det svenska rättssystemet och samhället.

2008-01-24 23:27
så härligt när folk dömer en för att vara "höger-populist" bara för man tycker att de ska utvisas om de begår denna typen av alvarliga brott. vi snackar misshandel här. jag tycker man ska kunna utvisa svenskar som beter sig illa om och om igen med, men det är en omöjlighet då de inte har ett andra hemland att utvisa dem till.

rkellyone X2
nej jag skulle tycka det var kul. jag är en /b/tard. har redan tappat hoppet om mänskligheten så varför inte bara skratta åt allt elände och vara lycklig över att man själv har det bra?
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2008-01-24 23:32
Anton och elleeh visar med klar tydilghet vad bristande kunskap, skygglappar och total brist på empati och logiskt tänkande kan leda till. Maken till större pajaser får man leta länge efter. Kudos till verbose som orkar ta debatten.
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.

2008-01-24 23:32
joel413

aha, då har de kanske bara skrivit fel, står ju
 "När Isabell och Malin klev på tunnelbanan den 30 december 2006 möttes de av fem tjejer som ville låna Isabells mobiltelefon."
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2008-01-24 23:33
I sverige vågar man fan inte äns tycka längre...
work some magic

2008-01-24 23:35
cil.. well.. du pratar som en sverigedemokrat, är det så konstigt att kalla dig för högerpopulist då?
du pratar om att utvisa svenskar också, du vill alltså ha ett land dit alla kriminella ska flyttas? Har du hört om Australien? Du kanske bör tänka över det här lite till.
och visst, vi snackar misshandel, men varför tror du inte rättsapparaten kommer fungera?
varför tror du/tar för givet att dessa tjejer kommer göra sånt här igen och igen, även i de fall när rättsapparaten har tagits i funktion och delat ut straff till dessa tjejer?

2008-01-24 23:37
Misery_chick: ja måste vara så.. annars är det nåt jävligt skumt i görningen..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

jag tycker man ska kunna utvisa svenskar som beter sig illa om och om igen med, men det är en omöjlighet då de inte har ett andra hemland att utvisa dem till.

Så du tror att allt blir bättre av att utvisa människor hipp som happ för misshandel t ex? Kom igen vafan. Kommer du inte på något bättre sätt att lösa situationen på?
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

Anton och elleeh visar med klar tydilghet vad bristande kunskap, skygglappar och total brist på empati och logiskt tänkande kan leda till. Maken till större pajaser får man leta länge efter. Kudos till verbose som orkar ta debatten.
word

vi borde öppna gränserna som majoriteten av whoaanvändarna tycker.
Heretic ,Thou Art Cast Down!

2008-01-24 23:38
-verbose- P23

Har en person är den personen en våldsbrottsling, om personen har planerat det innan han/hon kom till sverige är irrelevant. Ett av samhällets upggifter är att skydda dess invånare. Begår en svenskmedborgare ett brott blir han dömd i en rättegång, likadant om man inte är en svensk medborgare.

Begår någon ett våldsbrott anser jag att den personen har förlorat rätten till att vara kvar i Sverige om personen inte är en Svensk medborgare och borde således bli utvisad. Varför är det så konstigt?

RedRebel P22

Om någon t.ex mördar min pappa så struntar jag ärligt talat i orsaken och tycker att personen ska få sitt straff. Tror nog att du skulle strunta i orsaken också.

2008-01-24 23:41
rkellyone X2: är de inte svenska medborgare är det väl redan standard att de blir utvisade? så vart vill du komma? känns mer som att du vill säga "är de svartskallar och begår våldsbrott ska de utvisas"?

2008-01-24 23:41
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2008-01-24 23:42
och du tycker även att en rättsstat ska utgå helt utifån enskillda medborgares känslor i sin lagstiftning istället öfr vad som är mest humant och funkar bäst ur ett större perspektiv, bra där..

2008-01-24 23:43
asså vi skulle aldrig gett bort norge. det kunde blivit som ett australien. fan vad perfekt. låta alla farliga galningar leva där i ett land helt utan lagar.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2008-01-24 23:44
Joel413 P24

Nej en "svartskalle" som du valde att kalla det är lika svensk som alla andra svenskamedborgare.

2008-01-24 23:45
CiL: mm det hade vart sjukt bra, och vi hade inte haft några brott i sverige då för brottslingar är ju en art som man kan utrota genom att skicka iväg dem.. att det finns brottslingar i ett land har inget med hur det landet är att göra utan enbart att de inte skickat iväg alla sina brottslingar nån annanstans..

2008-01-24 23:46
rkellyone X2: ok med andra ord vill du ha det som det är nu, att icke svenska medborgare oftast utvisas när de begår tunga brott? varför sitter du då och tjatar här?

2008-01-24 23:48
Joel413 P24

Vi har gett personen en chans, låter han/hon komma hit få en utbildning och utnyttja våran välfärd. Vi ställer i princip inga krav utan ger personen en chans att förbättra sin situation och uppnå sina drömmar. Istället väljer personen att begå ett brott och i princip spotta samhället i ansiktet. Då är den personen inte förtjänt av våran hjälp längre.

2008-01-24 23:49
Joel413 P24

Därför att folk frågasatte det tidagare i tråden och jag förklara varför jag tyckte det skulle vara så då. Därför jag "tjatar" om det.

2008-01-24 23:49
rkellyone: vilken person? är du hög eller? tror du verkligen att cet är så det går till som i ditt exempel i verkligheten? tror du behöver komma ut lite mer..

2008-01-24 23:50
rkellyone.. ok nu börjar du gå för långt även för en med högerpopulistiska tankar vad gäller invandringspolitiken. varför ska de här våldsbrottsliga invandrarna hoppa på redrebels pappa för?

"Ett av samhällts uppgifter är att skydda dess invånare. Begår en svenskmedborgare ett brott blir han dömd i en rättegång, likadant om man inte är en svensk medborgare."

ok så dessa statliga uppgifter är nu alltså att skydda svenskarna från invandrarna som "kommer hit och begår våldsbrott"? du tycker inte att det låter lite konstigt, rent allmänt? lite som att i förlängningen att såna här tankar kan gå lite för långt, och bilda allmänt hat mot alla de här invandrarna, att man bör tänka till en extra gång när en person har begått ett brott för att han eller hon är född i norge och inte sverige? Och att man ska göra lite "prover" på folk så att sverige bara får hit folk som ska gå runt och tacka alla svenskar för att de får bo här, helst på flytande svenska utan adekvat utbildning?

2008-01-24 23:50
Fan va folk retar sig på att det snackas om "utlänningar" det behöver inte vara en "svartskalle" som någon nämnde ovan.. Det kan lika gärna vara en finsk som ska skickas hem då haan inte skött sig i svergie när han fått möjligheten att bo i detta land.

Jag tar ingen ställning alls i frågan, för den intresserar mig inte, men det känns som dom som argumenterar mot dom som tycker att folk borde skickas hem, inte ser den stora bilden i det hela vad dom andra menar. Bara så insöat att det har med "mörkhyade" att göra..

Styr upp den här disskusionen lite nu..
work some magic

2008-01-24 23:51
Alla ni som säger att den sk brottslingen ska ut ur Sverige om han/hon har ett annat ursprung, och snacket om att brottet tyder på att han/hon inte uppskattar landet. Hur tänker ni, egentligen? tänker man så fortfarande? har vi inte kommit längre? Vad gör bakgrund för skillnad när brott begås? Uppskattar en svensk sitt land när han/hon begår ett brott? Och ja, elleeh skrev något i stil med: om en som kanske ska bli utvisad begår ett brott så uppskattar han/hon inte landet. Ge mig en koppling där, en jävligt bra en... gah, skäms fan för sådana uttalanden.
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2008-01-24 23:52
"aaaah fan är krig och missär här i mitt land det finns ett land som heter sverige där man kan leva i en förort som kriminell och utnytja deras system, jag tror fan jag drar dit istället och tnytjar deras välfärd, muahahaha!"

så du tror invandrare som begår brott resonerar eller?

2008-01-24 23:53
"Jag menar på att alla i samhället har ett ansvar att se till att de här tjejerna inte faller dit.."
Där tycker jag du har fel Loria, det är deras päron som har det största ansvaret över sina barn's uppförande.
¨
Sen det här med utvisning är bara pinsamt, ge mer pengar till ungdomsvården så kommer den att funka.. För jag kan inte påstå att den gör det nu.

2008-01-24 23:54
Brodin1: du ser ingen skilnad på att skcika en person till ett demokratiskt och förjhållandevis rikit grannland där han kommer ifrån och knappast är förföljd eller har större problem att klara sig än här och att skicka folk till krigshärjade, fattiga länder runt om i världen där många riskerar tortyr och skit och tvingas ändra sina vanor de skaffat sig här helt?

2008-01-24 23:55
pajson rockar! och joel och ni andra som också tycker att rkellyones, elleeh med fleras åsikter
 är lite skeva, tack som fan, ni ger mig lite hopp i såna här debatter. det finns oftast ingen logik bakom högerpopulismens uttalanden.
brodin1 sa nåt om att man inte vågar tycka nåt. klart du ska våga tycka nåt men det ska ju ändå vara logiskt försvarbart. har du en fuckad åsikt men kan stå för den med vettiga och som sagt logiska argument, kan jag se hur du tänker. vad gäller alla sverigedemokrater finns ingen logik eller ens vanligt vett.

2008-01-24 23:56
Nöjd: håller väl med om att det inte är allsas ansvar direkt men däremot hade världen varit jävligt mycket bättre om alla tog det ansvaret ändå, ungefär som att det blir trevligare i fikarummet om alla diskar även det de själva inte använt om det råkar liggabredvid det man själv använt, om du hajjar vad jag menar..

2008-01-24 23:59
Joel413 P24

Jag vill egentligen inte ge mig in i det här för det intresserar mig inte riktigt riktigt som sagt.

"än här och att skicka folk till krigshärjade, fattiga länder runt om i världen där många riskerar tortyr och skit och tvingas ändra sina vanor de skaffat sig här helt?"

Ja, inte tvingas man till att begå brott iaf, bara att sköta sig..
Varför sumpa chansen och beté sig illa när man flytt från så hemska förhållanden?
Då får man faktiskt skylla sig själv..

Och eftersom detta är whoa, måste jag vill skriva ett a4 nu om att jag inte är rassist, många närmre vänner är utlänningar osv osv, men varsegod kom på nå snygga kommentarer att kasta på mig.

Hejdå
work some magic

2008-01-25 00:03
Brodin1: jag ställde en fråga, att du inte klarar att svara på den eller ens verkar förstå skillnaden på att skicka nån till finland och att skicka dem till t ex irak gör att jag inte ser nån idé i att disskutera det minsta med dig.. tycker inte du ghar sagt något direkt rasistiskt men du har sagt jävligt korkade, ologiska, och oempatiska saker.. men visst fortsätt så du.. synd att vi inte har fler som du i världen..

2008-01-25 00:04
verbose, du rockar också som faktiskt var först ut med att ta snacket! satt och såg helt skev ut när jag läste tråden, tills jag kom till ditt inlägg.

och sen finns det en till sak som jag stör mig på i tråden, det är all snack om ansvar. man kan inte säga att det är föräldrarnas ansvar, för vi vet verkligen inte ett skit om hur dom har det? tex om föräldrarna måste jobba dubbelt för att kunna ge tak till sitt barn, så begår barnet ett brott? känns sjukt dumt att skylla på föräldrar i sådana fall, tex. Kan man inte lägga ansvar på dom som begår brottet och istället se vilka faktorer som kan ligga bakom handlingen? faktorer som miljö, uppfostran osv.
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2008-01-25 00:07
Jamenjustja, man kanske ska ta hänsyn på vart dom kommer ifrån? Kanske är bättre om man tänker på det själv innan man begår ett brott.

Nu slipper ni mig!  (ouf, lämna den öppen för en redig knockout kommentar ;) )
work some magic

2008-01-25 00:08
Anton: nej det är du som har insinuerat att alla icke etniska svenskar bör utvisas om de begår brott.. jag har aldrig sagt något som kan tolkas som att jag tror att alla invandrare kommer från samma ställe.. du är den enda här som har förespråkat en påföljd som ska gälla över en viss del av sveriges befolkning som inehåller mängder av olika människoöden..

hur ändras en person till det bättre av att utvisas? ska han fåkomma in igen då efter att han bättrat sig eller hur menar du? låter mer som att du vill förstöra folks liv för alltid om de gör felsteg?

2008-01-25 00:08

Jag gick förbi en kille på moped som försökte ta sig loss från en kille som stod och slet i honom och mopeden för drygt ett år sedan, första och enda gången jag bevittnat ett rån. Jag var på väg fram, vevandes och skrikandes diverse Chuck Norris-ramsor mot två chockade killar som visade sig vara bröder... Heh. Här ska man vara medborgar-Rambo och råkar skrämma slag på två småkillar som trodde att jag skulle sno moppen :)

De där tjejerna hade förtjänat en känga i ansiktet. Synd att det inte satt någon paranoid tjackpundare i samma vagn som kunde spöat skiten ur dem. Ja, eller någon som skrivit i den här tråden då...

Varför är folk så dumma?