verbose jag förstår inte vad du menar?.. vadå utan argument. jag påstod fakta som jag med lite tid kan leta upp källor för. meningen var aldrig att ifrågasätta någons inlägg utan att rätta ett tidigare inläggs felaktiga faktum.
Jag håller inte med om vad du säger, men jag är beredd att gå i döden för din rätt att säga det
-verbose- P23 Vi ger dom frihet under ansvar så att säga. Ett av samhällets upggifter är att skydda dess invånare. Vi har gett personen en chans, låter han/hon komma hit få en utbildning och utnyttja våran välfärd. Vi ställer i princip inga krav utan ger personen en chans att förbättra sin situation och uppnå sina drömmar. Istället väljer personen att begå ett brott och i princip spotta samhället i ansiktet. Då är den personen inte förtjänt av våran hjälp längre.Där är några av argumenten jag har skrivit. Orkar inte kopiera alla.
Angående det du sa till palindrom:
Helt sjukt att du ens vågar yttra dig med såna påståenden utan några argument! När hände tex de där våldtäkterna och varför tror DU att svenska staten valde att agera som den gjorde?Sen när behöver man komma med argument när man rabblar upp fakta? Ska jag komma med ett argument när jag säger att jorden är rund?
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
-verbose- P23 Vänta nu, är det -jag- som ska tänka på vad konsekvenserna blir av att straffa någon som begått ett brott? Nu har du inte tänkt till ordentligt. Jag vill gärna tro att om man är häftig nog att begå ett brott så är man häftig nog att ta konsekvenserna för det också. Speciellt om man råkar vara nyinflyttad från ett land där de har de straffen du talar om.
Kommer man hit som exempelvis politisk flykting och flyr undan orättvis behandling kanske inte det första man gör bör vara att exempelvis misshandla någon annan. Förstår du tankebanan?
Varför är folk så dumma?
hahahaha, häller juice på någon. coolt
paj som en blåbärspaj
-verbose-Säger vem? Du? Väntar fortfarande på argument och inte ogenomtänkta idéer. Nej, Utlänningslagen säger det. http://www.sweden.gov.se/sb/d/2327
Varför är folk så dumma?
bra skrivet riennevaplus
Jag håller inte med om vad du säger, men jag är beredd att gå i döden för din rätt att säga det
jävla töntnar ni som sitter här o skriver att folk är fega som inte griper in... ni hade ju langat flykick i huvvet va?? om eran morsa satt där brevid o läste metro skulle hon ställt sig upp o brottat ner dom eller?? internetthuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuugs woooooooooow blir illamående
Palindrom.. jag misstänker ganska kraftigt att du bara sitter och driver men iaf. jag förstår inte vad du menar?.. vadå utan argument. jag påstod fakta som jag med lite tid kan leta upp källor för. meningen var aldrig att ifrågasätta någons inlägg utan att rätta ett tidigare inläggs felaktiga faktum. Det där var inga fakta, det var påhittade påståenden. rkellyone.. det där var dina påståenden ja, jag väntar fortfarande på argumenten. Kan du skillnaden? Och angående vad jag sa till palindrom så sa han inga fakta utan påhittade påståenden. Fan vad skönt att vi kom till den här punkten till slut! Nu har du äntligen bevisat att du inte har nåt att säga längre. Du har inga argument, inga fakta, ingenting står på din sida i det här. Det absolut ENDA du har, är dina åsikter om vad du TYCKER.
-verbose- P23 Det palindrom sa är fakta inte ett påhittat påstående. Sen verkar du inte veta vad ett argument är överhuvudtaget om du inte kallar det jag kopiera för argument. Det enda du verkar veta hur man använder när man argumenterar är personangrepp.
riennevaplus.. (börjar kunna skriva ditt nick utan att kopiera det nu hehe :) Vänta nu, är det -jag- som ska tänka på vad konsekvenserna blir av att straffa någon som begått ett brott? Ja, om du tycker att det är skäligt att utvisa en person till ett land där denne löper stor risk för tortyr eller liknande behandling. Nu har du inte tänkt till ordentligt. Likewise.Jag vill gärna tro att om man är häftig nog att begå ett brott så är man häftig nog att ta konsekvenserna för det också. Speciellt om man råkar vara nyinflyttad från ett land där de har de straffen du talar om. Så brottslingar lever alltså thug life och tror att de är häftiga? Du tror inte på omständigheter, utan ett brott är ett brott är ett brott? Och det är ju mindre kul att du tycker att en person förtjänar tortyr bara för att den personen kommer från ett land där just tortyr utövas. Det sammanfattar väl det du sa ganska bra?Kommer man hit som exempelvis politisk flykting och flyr undan orättvis behandling kanske inte det första man gör bör vara att exempelvis misshandla någon annan. Förstår du tankebanan? Okej, nu börjar argumenten hamna i samma nivå som Ny Demokrati. "Det första de gör när de kommer av båten är att råna en bank!" som Wachtmeister och Bert Karlsson med Bovin och dem sa. Varför tar du för givet att folk kommer till sverige för att misshandla någon? Och utvisning enligt gällande regler är något jag samtycker med, det är tanken att utvisa varenda person som inte är "etnisk svensk" som jag vägrar att acceptera.
Okej, nu börjar argumenten hamna i samma nivå som Ny Demokrati. "Det första de gör när de kommer av båten är att råna en bank!" som Wachtmeister och Bert Karlsson med Bovin och dem sa. Varför tar du för givet att folk kommer till sverige för att misshandla någon? Och utvisning enligt gällande regler är något jag samtycker med, det är tanken att utvisa varenda person som inte är "etnisk svensk" som jag vägrar att acceptera. Han har inte tagit förgivet att dom kommer till sverige för att begå brott, men om faktum är att dom har begått ett brott så får personen ta konsekvenserna av det. Dont do the crime of you cant do the time.
Den här tråden börjar bli rätt trist nu, samma grejer har ältats för länge o vi kommer ingenstans.. alla borde istället kolla in "erat favorit citat" i politik forumet!
rkellyone.. ok nu börjar det kännas som att jag tar crazy pills. Säg om du driver med mig så jag slipper dunka huvudet i väggen.
Men för att ta en 101, så är alltså det du kallar för argument så kallade "känsloargument". du har med andra ord inga belägg för nånting utan du säger saker som du tycker och anser detta vara en absolut sanning.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentation för att göra det lätt för dig.
Ett argument är när man använder _fakta_
Ett exempel på argument i den här tråden, är när riennevaplus skrev "det här är vad som står i lagen" och hänvisade till en källa där lagen står utskriven.
Det palindrom sa är fakta inte ett påhittat påstående. Sen verkar du inte veta vad ett argument är överhuvudtaget om du inte kallar det jag kopiera för argument. Det enda du verkar veta hur man använder när man argumenterar är personangrepp. Ok, jag har förstått nu att du har extremt begränsad intelligens.
palindrom.. ja du är ju rätt person att säga nåt efter allt du "tillfört" den här tråden. rkellyone.. Han har inte tagit förgivet att dom kommer till sverige för att begå brott, men om faktum är att dom har begått ett brott så får personen ta konsekvenserna av det. Dont do the crime of you cant do the time. Såklart ska en person som bryter mot lagen ta konsekvenserna för det! Men du vill ju utvisa varenda person som inte är född i sverige för att de begår ett brott!
-verbose- P23 Jag tror, att du tror, att jag tror, att alla invandrare är svartmuskiga, kriminella bananbåtslallare. Så är inte fallet. Men om/ifall/det händer att/det visar sig att/i händelse av att man inte är innehavare av ett uppehållstillstånd så säger jag, med Svea Rikes lagtexter i ryggen, att man ska skicka personer som begått grova våldsbrott.
Den enda som talar om etniskt svenska här är du.
Jag talar om hur jag anser att sällsynta extremfall ska behandlas, du verkar tro att jag talar om stängande av gränserna och leka Finland ;)
Varför är folk så dumma?
Again with the personangrepp. Jag lämnar tråden nu och låter dig tro att ett argument kräver fakta.
Verbose din äckliga fitta va fan är det med dig?.. varför skulle jag ha mindre o säga för att jag har skrivit mindre i tråden?.. någon har allvarliga psykiska störningar..
rkellyone X2 Det kan ju vara bra att kunna backa upp faktapåståenden med fakta...
Varför är folk så dumma?
riennevaplus X0 Det kan jag också göra. Ingen har bett mig att göra det dock.
riennevaplus.. absolut, med bakgrund till det som står i lagtexten som den ser ut idag. Jag vill _inte_ se en förändring till det scenario som palindrom, rkellyone m fl målar upp; det scenario där alla invandrare misstänkliggörs och blir deporterade vid de tillfällen de begått brott. Jag är den enda som använder termen etnisk svensk, just för att det är den gruppen som ska få stanna i sverige vid de fall att de är brottslingar om man ser till vad rkellyone och palindrom förespråkar. Sen betvivlar jag som sagt palindroms och rkellyones intelligens att inse vad själva termen etnisk svensk betyder. Det är ingen förutfattad mening utan de har bevisat det alldeles på egen hand i den här trden.
rkellyone.. Again with the personangrepp. Jag lämnar tråden nu och låter dig tro att ett argument kräver fakta. haha ja gör du det. Kom gärna tillbaka när du kollat upp länken jag la upp, där min poäng framgår ganska tydligt. du hajar uppenbarligen inte heller vad personangrepp. Det gör däremot Palindrom som kallar mig för en äcklig fitta och anser att jag har psykiska störningar. Det bevisar ju snarare skillnaden i intelligens om nåt. och en grej till, jag har bett dig otaliga gånger att backa upp dina påståenden med fakta, men det har du konsekvent vägrat. så snacka inte skit nu, skärp dig och hoppa inte av skolan. Det finns hopp för dig också ska du se!
-verbose- P23 Då var det som jag trodde, du missförstod mig bara :) Inte heller jag vill se en förändring till det du beskriver.
Varför är folk så dumma?
phew! du verkar dessutom vettig rent allmänt. ok, nice då har vi minimerat antalet kraftigt intelligensbefriade i den här tråden till rkellyone och palindrom! det finns hopp i alla fall! :D
Handen på hjärtat jag hade ingripit spontan, halå nu snackar vi om 4 tjejer i 16års åldern som sitter o bråkar på en tunnelbana. Jag skulle skämmas som medmännsiska att stirra på min metro tidning och låtsas som ingeting hänt. TILL OCH MED MIN EGEN MOR SKULLE INGRIPA. Det här låter kanske fördomsfullt, men problemet med svenskar är att dem är rädda och tänker på konsekvenserna "tjejerna kanske drar kniv om jag försöker sära på dem" Konflikt handlar inte om rädsla... Man ska kunna bemöta en konflikt med respekt eller utan att vara rädd, För det krävs MYCKET MER innan nån drar kniv och den känslan har man långt innan genom att se konflikten i ögat eller i kroppspråket. Jag vet inte hur många ggr jag ingripit o flera olika situationer, på jobbet, tunnelbana, utomlands. Kom ihåg. Gärningsmannen är efter offret inte dig som medmänniska.
Glöm inte igår. Lev för idag. Be för imorgon.
deras föräldrar måste vara skapligt stolta... jag hade fan brutit näsbenen på alla fyra, jävla horungar
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
tragiska småbrudar.
SKU - SKU - SKULASON!
Det är tamigfan läskigare att gå ut i sthlm än att gå med hakkors i pannan i bronxs. sjukt.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
Jag fattar inte hur allt invandrarsnack kommer in i bilden när det gäller det här? Kan nån förklara tack.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
-Nisse- F24 Eftersom att förövarna snarare ser ut att vara kulturberikare än infödingar. Duger den förklaringen?
Varför är folk så dumma?
Bevis på riiktigt vidriga, förortstrasor. Hoppas deras pappor kollade på programmet igår... Hoppas dom får såå mycket stryk hemma. Äckliga ungar!
Som man bäddar får man ligga ;) Glöm aldrig det!
Hade det varit fyra 16-åriga brudar hade jag gjort nåt. Är det däremot random pundare eller hårda snubbar så gör jag inget. Jag förutsätter att nån ringer snuten i allafall.
Redline!
Är det någon som känner igen brudarna ?
Ibland vill man bara hoppa av mänskligheten. Speciellet eftersom man vet precis hur de som satt där tänkte (och antagligen hade tänkt likadant själv!) "Jag borde verkligen säga ifrån!" (ja, det borde du) "Men jag såg ju inte hur det hela började..." (jo, det gjorde du visst) "Det kanske är något sen innan?" (jaha?) "Det kanske till och med är de andra tjejerna som började!" (ja, det är ju helt okej med gängmisshandel om de finns en bra anledning!) "Och ingen annan har ju sagt något.." (desto större skäl för dig att göra det) "De kanske vet något jag inte vet?" (som att du är en patetisk ynkrygg?) "Tjejerna kanske har bröder som är med i maffian och hämnas om jag lägger mig i! Eller så kanske de har vapen!" (eller också kanske du bara är en patetisk ynkrygg) "Plus att det är så pinsamt att vara den första som ställer sig upp." (ja, att bli misshandlad är ju inget mot din scenskräck!) "Men om någon annan sa något först skulle jag definitivt backa upp dem!" (nej, du skulle känna att du inte behövde göra det för att någon annan redan sagt ifrån) "Och jag ska ju av nästa hållplats ändå!" (ja gud förbjude att du missar tiden hos frissan för att rädda ett par småtjejer från att bli sönderslagna) "Det löser sig säkert!" Sen går man av, och i rulltrappan upp läser man en artikel i metro om hur någon 15åring blivigt mobbad i flera år. Och så tänker man "Varför GJORDE ingen något?" Mitt nyårslöfte blir att skaffa civilkurage.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
detta hände för två år sen eller?
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
riennevaplus: Eftersom att förövarna snarare ser ut att vara kulturberikare än infödingar. Duger den förklaringen? Nej, det gör den faktiskt inte. För du hade aldrig börjat disktuera kultur om de sett ut som infödda svenskar. Då hade det varit ett individproblem, nu anser du det vara ett grupproblem.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Eftersom att förövarna snarare ser ut att vara kulturberikare än infödingar. Duger den förklaringen? Uttryck som kulturberikare trodde jag faktiskt man skulle slippa se på whoa.
Ska vi sluta en pakt då? om de sitter folk på tåget o liknande händer, o så ser man att.. -aa där sitter någon som kanske ser ut att ha whoa- så måste dessa(vi) backa dom som får spö. så, i och med att dessa whoaiter då på tåget har sett tråden o slutit sig till denna pakt så kommer dom att backa dom som blir kickade! den ena whoaiten tänker på den här tråden o pakten o tittar på den andra eventuella whoaiten. blickarna möts o den andra whoaiten förstår vad blicken betyder. båda nickar mot varandra! det är dags att stå upp för medmänskligheten och hjälpa varandra! båda whoaiterna reser sig upp. för att krydda så kan man ju skrika "WHOOAAA" och sitt nick efter det!? Så, säg att jag sitter på tåget och ser ett gäng på fem pers gå på två st som inte kan försvara sig. Och så ser jag någon som jag misstänker är Mabande, men jag är inte säker.. (får hoppas han är med i whoa vem han nu är).. så glor vi på varann. nickar åt varann. sen reser vi oss upp o skriker en i taget: först jag: WHOOOAAA - CAARLOS_LOPEEEZ! sen mabbe: WHOOOOOAAA - MABAAAAAAANDE!! sen går vi till attack. låter det som en bra ide? det tycker jag. eller nåt liknande iaf. men nån form av pakt... skriv upp er på listan då: Whoa's Skyddsling Pakt: 1. Carlos_Lopez
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Idag, 25:e januari nådens år 2008, användes uttrycket kulturberikare för första gången på whoa. On-topic: att förbipasserande ytterst sällan ingriper i sådana här situationer är egentligen inte konstigt alls. Unga personer som begår den här typen av hänsynslöst våld får sällan kännbara straff. Vidare är den svenska nödvärnsrätten oerhört beskuren, så en person som ingriper riskerar att själv dömas för det. Sist men inte minst har vi sett en dramatisk ökning av både knivar, knogjärn och skjutvapen bland unga människor de senaste åren. Den laglydige medborgaren har m.a.o alla skäl i världen att förhålla sig helt passiv till brott eller våld som pågår alldeles intill. Senaste tillfället jag blev rånad av kulturberikare ( ca 3 veckor sedan) stod det en klunga människor kanske 30 meter därifrån och gjorde inte ett dyft. De var dock vänliga att komma fram i efterhand och fråga om jag blivit rånad. En vän till mig rånades strax före jul på ett tåg, ingen ingrep då heller.
(orkade inte läsa tråden och nej har inga fientliga åsikter angående..) MEN är det bara slump att dom 4 ungdomarna är av invandringsbakgrund? Bara undrar..
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
Ja, men till mitt försvar ska de 11 månaderna användas till att ingripa mot idioter som medvetet misstolkar det jag skriver.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
riennevaplus: ser nu att det skrivits endel och förtydligats endel så vbehöver ju inte skriva nåt till dig direkt.. men tyckte ditt exempel på ett barn i ens läganhet var så jävla löjligt och inte kunde toolkas som annat än de som inte tillhör mig och minaska jag inte ha empati för.. antar att det inte är så du menar.. som nån annan sa så är det så jävla löjligt att det här invandrare, svenskar, svenskfödda eller inte snacket ska dyka upp alls.. det är ju helt irrelevant.. det är samhället som måste ändras, inte bara på politisk nivå men på stor och liten skala, omtanke, öppenhet och ansvarskänsla utanför det som bara gäller en själv.. hade alla tagit ansvar för ungarna som springer och bråkar i ens kvarter oavsett om de kommit ur en eller inte istället för att tänka "det där är inte mitt problem", hade alla visat civilkurage och hade alla behandlat sina medmänniskor med respekt oavsett vart de bor, kommer ifrån eller vad de jobbar med så hade det gnugats av på ungdommar och barn och ungdomsvåld och våld i allmänhet hade minskat.. vi borde lära ut sunt förnuft, ansvarskänsla, civilkurage och framförallat empati i skolor och på arbetsplatser istället för att höja straff, därmed inte sagt att vi ska dalta heller, och slänga ut folk som inte sköter sig i kylan.. problemet ligger i att alla tänker på sig själva och sitt och sina prylar och sedan har mage att sitta och klaga på lagar och politiker när samhället blir hårt och kallt.. slänger man ut folk eller låser in dem och kastar bort nyckeln utan att göra nåt åt samhällsklimatet och tro att det ska lösa nåt så kommer bara någon annan ta den kriminelles plats och så får vi överfulla fängelser och det blir bara skit av alltihop ändå.. det är ju vi som är sverge inte lagarna, eller gränserna och det är vi som bestämmer hur klimatet ska vara inte lagarna eller gränserna..
Nice Dekay! Så du ställer upp? Lite hjälp på traven. Bara jag som tycker följande låter som en frän/bra idé? alias feat. 1. Carlos_Lopez 2. Dekay fyll på listan allteftersom. Alla för en, en för alla! Carlos
"
-Nisse- F24 Eftersom att förövarna snarare ser ut att vara kulturberikare än infödingar. Duger den förklaringen?"
Va fan har hänt med whoa...
DIF!
Idéer om civilgarde är väl ännu lite läskigare än de undantagsfall då folk blir påhoppade. Civilkurage är skitbra, absolut, men civilgarde är att ta lagen i sina egna händer, något som vi betalar skatt för att låta polisen ta hand om. Någon nämnde att det känns läskigare att åka tunnelbana än att ha hakkors i pannan i bronx. Nu kan ju inte jag tala för den personen men personligen så känner jag mig sällan otrygg när jag är utomhus, spelar ingen roll om det är i tunnelbanan, på vinglig hemgång från krogen, eller var när hur, när jag är hemma i Stockholm. Jag litar på att jag inte kommer bli mördad eller misshandlad eller rånad, och jag är glad att jag inte behöver göra det. Det är inte många platser i världen där folk ändå har en grundläggande respekt för varandra, oavsett om det är jante eller sunt förnuft som skapat det.
I'd hit it, oh boy I'd hit is sooo hard.
vadå skicka ut dom? dom borde brännas på bål istället. i deras hemländer så hyllas dom för sånt där beteende
Heretic ,Thou Art Cast Down!
1651 Du tror att man förhindrar att brott begås genom att bränna dom som redan begått brott på bål?
riennevaplus X0 Nej det duger inte. Punkt.
Ungarna de är ju inte gamla? De måste ju vara svenska medborgare, eller åtminstonde kommit hit med sina föräldrar? Så vart kommer allt "vi ska stänga gränserna"-snack ifrån? Jag fattar inte. Ska Sverige inte släppa in nån ifall deras ungar i framtiden skulle göra nåt brottsligt? Ni snackar så korkat att jag blir helt förvirrad.