I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag älskar att vara hatad av Sveriges förenade bondläppar!

Övrigt - Blandat

2007-03-29 16:51
jag menar gämför själva
london

paris

måste säga att sthlms helt galna uppbyggnad ger mig fan så mycket mer rent estetiskt än det där jävla bolevard gatorna och sturkturen sammt jävla kanaler. går inte ens gämför med sthlm öarnas stad.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-29 16:53
d e klart alla e avis på oss sthlm:are!

asså bönderna sitter ute i stugorna o intalar sej själva att dem har så fin natur o så många kossor o så har varje bonde by typ en stolthet vardera typ en "skidbacke" eller en "båtfabrik" osv. vilket dem skryter om från morron till kväll...

vi sthlm:brudar får verkligen passa oss för lantis flickorna för d e ju så lätt hänt att vi bara stamplar in o plockar upp dem nystämplade "norrlandshunkarna" på ryggen o drar iväg o gifter oss. kvar står suggorna övergivna o överviktiga dömda att leva med dem kvarlämnade bockarna som ingen vill ha...

killarna gnäller likadant fram tills den dan då en sthlmska trallar in o lägger en stöt på en av dem.
då e dem sååå sugna på en liten stohlm:are o sååå trötta på förken ridlektion som ska ärva ma pa röda stuga me vita husknutar...

bevis?

mhm, numera e man själv sambo me en ljusdalsbo (= fett me byland, typ järvsö där tydligen karlkadaver lever)
o även hans bror dårå som också sen 10 år tillbaka e gift me en sthlmska....

sorgligt...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-29 16:54
bob P18
det duger för mig!

troväridgheten ökar med åldern, 18-åringar är överlag mindre kunniga än 20-åringar osv :)

2007-03-29 16:56
Men iaf, Stockholm består bara av inflyttade "bönder".  Ur-Stockholmaren är utrotningshotad, det är bara Jerry Williams som håller fortet i dagens läge!

2007-03-29 17:01
Vetenskapligt bevisat att Skåningar är bättre än stockholmare på allt.
Mind Your Head...

Skåne är det enda rätta, en bro över till den riktiga hufudstaden vilket är köpenhamn så ja stockholm har inte mycket att komma med, btw så är det lika långt härifrån till berlin som det är till sthlm så ni imponerar inte direkt

restinpieces - blir nog ungefär mitt öde också nu när jag är bosatt i den stora staden.. haha! Gammal malmöit ju!
http://www.finest.se/drzamani

Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!

2007-03-29 17:05
Förorstpiraten

Jag trodde vi prata om stader och inte storstadsomraden :p

Jaja det e kul att ta reda pa vilka omraden som e storst iaf :)

2007-03-29 17:05
Vetenskapligt bevisat att Skåningar är bättre än stockholmare på allt

Den avhandlingen skulle jag gärna vilja se... och glöm inte att komma med en mailadress, så jag kan skriva och håna den så kallade vetenskapsmannen.

2007-03-29 17:07
någon blev mobbad i skåne, förrädare!

2007-03-29 17:09
någon blev mobbad i skåne, förrädare!

Och jada jada jada... jag har aldrig hävdat att jag är skåning, och kommer aldrig göra det heller. Mitt hjärta tillhör Stockholm.

2007-03-29 17:12
en bro över till den riktiga hufudstaden vilket är köpenhamn

Skääääe skoooe skuuuue.. ja det är ju i köpenhamn ni känner er så förbannat dejliga. Ni måste ha det så jäkla tråkigt hemma.

2007-03-29 17:15
huh? dejliga? tillhör ditt hjärta norge nu också eller?
när det tar 20 min tops från malmö till köpenhamn vad är det då som sthlm har att imponera med? inte ett shit, trivs lika bra i skåne men om man nu vill ut i staden väljer jag köpenhamn före stockholm anyday, men ja sthlm har säkert sin charm men måste ju kännas så jävla långt till allt, lite bonnigt faktiskt

2007-03-29 17:15
Takz - Det blir nog både och i det här fallet.

2007-03-29 17:18
bytt medborgar skap då din fåntrat inte som köpenhamn imponerar så mycket på oss sthlmare häler men antar ni är en lätt rätt publik att charma för danskarna då ni ändast har helt plana släter med raps så långt ögat kan nå. oj glömde österlen dit alla pansionerade reklam folk från sthlm pansionerar sig och börjar måla kavarel.

skåne blir adrig i säg bättre för det är kortare till ett annat stäle som är bra. det är köpehman som har något att komma med inte ni, eller berlin inte ni. lika så kan ni hävda att skåne är bra för det är närmare till ghanas storstäder men det stämer inte för det säger bara mer om hur jävla tråkigt det är i skåne att ni måste flytta till köpenhamn eller andra storstäder för ni inte har skit på hemma plan.

2007-03-29 17:19
inte långt alls till något igentligen vi har flygplateser och tåg här med. tar inte många timmar komma till london eller annan del av världen men varför skulle vi behöva ta oss någon stans då vi redan är på en så komplet plats.

2007-03-29 17:19
mannen jag kan inte ens läsa vad du skriver, stockholmare va?

nej men seriöst, malmö är ju en förort till köpenhamn visste du inte det? och ja, jag bryr mig inte vad skåne har att komma med för jag vet var jag befinner mig ändån

2007-03-29 17:22
precis inte ens skåningar står ut där det bor. nej det är ingen för ort till köpenhamn. ni är dock en del av någon skum flyktingvåg med skuma alkohol vanor som stör danskar i tid och otid. vill du vara dansk är det bara simma över sundet och stana där. en så länge är det vi här uppe som styr landet så lär dig leva med det. vi håler på att jobba på att gräva bort er men det tar en stund.

2007-03-29 17:25
haha lycka till med det projektet :) inte ens jag som "ogillar" sthlm har tänkt på att gräva bort det / spränga det, extremist huh? varför så sne?
jag gillar skåne, bäst klimat i sverige och finast natur m.m och det är rätt soft att glida omkring osört men OM man vill ut i storstaden så är det inga problem, men man slipper bo mitt i smeten

get it fool?

2007-03-29 17:26
men ja ni östermalmare (?) lär ju inte ha fötterna på jorden direkt

2007-03-29 17:28
när det tar 20 min tops från malmö till köpenhamn vad är det då som sthlm har att imponera med?

Okej.. 20 minuter, men det är en fråga om geografi. Min fråga är, vad har Köpenhamn att komma med utöver geografin?

huh? dejliga? tillhör ditt hjärta norge nu också eller?

Åh ja jag gillar Norge.. du anar inte. Men mr petig är säkert inte ett dugg överseende i mina halvt bristande kunskaper i danska.

men ja sthlm har säkert sin charm men måste ju kännas så jävla långt till allt

Långt? Köpenhamn har också sina avstånd mellan olika punkter.

2007-03-29 17:30
sthlm är tomt på folk efter 23:00 får vi har lite av det svenska folkhemmet kvar. då är det bara söder som lever annars här på östermalm rigeriar man gatorna.

vadå natur? du bor ju på 100x100 mil stor åker.

vi har hagaparken bekvämt nära och även gärdet som är som skåne fast lite mindre. skulle jag vilja gå dit så fins det valet också men jag föredrar asfalten och betongen. man behöver lite smog i lungerna, skulle få sjukdomar om jag vistades i erat klimat för länge. menar jag skulle inte vilja tälta på gärdet häler en längre tid ;)

get it fool?

2007-03-29 17:31
Köpenhamn är eller iallafall var mycket bättre än sthlm på alla plan, men det är ju påväg kraftigt neråt, men vad finns det i sthlm som inte malmö/köpenhamn kan erbjuda? förutom massa 08:or (läs huvudvärk).. ser ingen anledning för oss härnere att vara avundsjuk på något sett faktiskt, men när folk börjar tracka ner på oss så är det ju hårt mot hårt ;) aja

viva sverige..

2007-03-29 17:33
storpajsaren

yea :) i skrivande stund har jag en åker ca: 200 meter ifrån mig :) men vad ska man ha imot det? bygga en fräsh parkering istället? hell no låt det va ifred fan..

2007-03-29 17:34
men inse köpenhamn är inte i sverige! det är inte skåne och det är inget ni kan dra som kort här. det handlar om vart du bor! och du är inte dansk och du bor inte i köpenhamn get it?

sthlm har jag redan illustreat med rena bilder hur mycket mer det rockar än alla andra städer i världen.

sen vill jag veta vad som fins i köpenhamn för utom mojos som jag skulle vilja ha i sthlm om du nu är så inne på att bytta land.

2007-03-29 17:36
vi har inte stora parkeringar i sthlm vi parkerar i "parkeringshus" typ under jorden, fet high tec! sen så har vi natur här med mit i staden bara kolla på mit flygfoto så ser du att vi är en granska grön stad. vi sliper dock ha noll saker i blick fånget när vi glor ut genom fönstret.

2007-03-29 17:38
nej men skåne är ju tydligen inte heller sverige så vad spelar det för roll? det ligger närma iaf, och jag är inte så patriotisk så att jag bryr mig om vilket land saker tillhör, where i lay my head is home :)

förritiden var köpenhamn bättre, christiania, starköl / sprit i varje affär och åldern där ligger på 15 istället för 21.. men ja börjar väl bli gammal och bitter :P

2007-03-29 17:39
när man var i den åldern 14-17 och tog båten varje sommar dag och blev ninja full varje dag och gick in på chris å softa osv så hade du också varit glad att du bodde i skåne

2007-03-29 17:39
Jag är själv stockholmare i grunden, men jag hatar stockholm av hela mitt hjärta. Fler Paris Hilton liknande horor eller Ricki Lake stroppar får man leta efter. Äcklig attityd överhuvudtaget, speciellt utelivet. Sjukt pengafixerade slynor och mycket backslick.

Det bästa jag gjort i mitt liv är att flytta från skiten. Skåne rocks.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2007-03-29 17:40
word opp

2007-03-29 17:40
nej uppenbarligen inte då du suger på att ta skåne i försvar och helt bytt stäle att snaka om. frågan kvar står vad har den där damiga öken släten ni bor på för bra skit för utom bilig falafel. inte ens några tuffa djur har ni som i afrika.

2007-03-29 17:41
shunare P24

du måpste hängt på trevliga stälen. är du säker på att du är sthlmare? värkar inte hita så bra i alla fal.

2007-03-29 17:42
nej jag bryr mig inte och ser ingen skillnad på dk och skåne, men jag vet iallafall att jag aldrig skulle flytta till er äckliga piss-stad

kan medela att jag var stena och full varje dag jag med även fast jag kommer från sthlm. sånt där är aldrig några problem om man inte är helt lost.

Storpajsarn

Seriöst. I stockholm kan du inte stifta bekantskap med folk över en rimlig tid. Ett par suparpolare kan du säkert fixa men där stannar det. Stockholm och norrut suger, finns mer kärlek och värme i södra sverige.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

jag menar tillochmed göteborg är bra mycket bättre på allt än stockholm

2007-03-29 17:43
Köpenhamn är eller iallafall var mycket bättre än sthlm på alla plan, men det är ju påväg kraftigt neråt, men vad finns det i sthlm som inte malmö/köpenhamn kan erbjuda? förutom massa 08:or

Förutom massa 08:or... ja vi har ju knappast nån anledning att vara arga på er heller när man som Stockholmare inte ens kan få jobb hos er, för vi är ju så jobbiga. Jag fick sommarjobba i Stockholm när jag fortfarande bodde i Malmö. Jag blev hur väl bemött här uppe som helst, som skåning.

Alla plan eller? Ja den har man hört förut... nämn nånting som ni själva kan erbjuda, som inte vi kan.

2007-03-29 17:44
rätt åt dig förrådaren! haha

2007-03-29 17:44
blazeandamaze P21

nej vi är rätt tröta på all inflyting som höjer alla priser så det är okej att du inte vill hänga här.

dock så var det skåne vi snakade om och du diskuterar danmark och det är en jävla skilnad efter som det ena är just skåne och det andra danmark. det ena ett ny liberalt land med friare regler och mer galna höger folk i topen det andra en svensk öken med bilig falafel och rätt kassa reggae band.

2007-03-29 17:45
öken,billig falafel, och reggae band..det är väl allt man begär!?

2007-03-29 17:46
shunare P24

jag har egna vänner sen länge men har aldrig haft problem att fixa nya. kanske du som är tråkig.

2007-03-29 17:47
nej inte kassa reggae band och falafel har jag här hemma. sen kan du läga till allt annat jag vill konsumera i kulturväg.

2007-03-29 17:48
äh, jag vet att du hade viljat byta plats med mig!

skåne är bäst i sverige och alla vet det innerst inne! <3

2007-03-29 17:49
jag är född i stockholm och har bott i sthlm hela mitt liv, dock känner jag ingen "patriotism". jag har sett dom flesta större städer i sverige men skulle aldrig lämna sthlm pga av att jag älskar den här staden.
Om det vore så roligt att arbeta som många påstår, så skulle borgmästaren hugga sin ved själv.

2007-03-29 17:51
blazeandamaze P21

ja du gör ju inte specielt bra reklam för din lands ände genom inte komma på ett ända faktum varför man skulle komma till skåne när det ända som är bra med det är att åka där i från.

tror jag åker direkt till danmark i stälet och hoppar över eran åker plät.

2007-03-29 17:54
skåne har trevligast folk,finast brudar,finast landskap,bra gemenskap,all svensk bra musik kommer ifrån skåne,bästa fotbollslirarna är skånska osv osv! PLUS att vi har tillgång att åka härifrån om man vill det :) räcker det dudette

2007-03-29 17:54
och ja, dialekten!

2007-03-29 17:56
ni har dryga folk,stockholms ölen (faktiskt bra) askassa fotbollslag,anna book, äääh..u aint got shit!

2007-03-29 17:57
Billig falafel vill jag inte ha.. särskilt inte när nån dum jävel stått och bombat vitlökssåsen med jävla sperma. Då blir man bara äcklad.

Reggaeband råder det ingen brist på i den här staden.

Vad ska man med öken till? Kvadriljoner sandkorn att räkna? Nej tack jag trivs bra med skogen och berggrunden, samt brackvattnet från mälaren och bottenhavet.

2007-03-29 17:58
nej för ni har ingen natur alls det är plat. brudar skulle jag inte väga in på något vis och tror såna flyttar på sig också. trevliga nja men iriterande dialekt jepp. gemenskap jag det är väl det ända ni har vilket syns på skånska super lokal patriotismen och erat agg mot rästen av världen sammt att ni ska vifta med egen röd gul flag. bästa fotbollen skulle jag inte häler vilja påstå då jag nog kan tro att det tre sthlm lagen dragit hem absolut fläst sm guld om man räknar i hopp det. att ni kan åka där i från är inget specefikt för skåne kan man från det flästa stälen i världen.