I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag älskar att vara hatad av Sveriges förenade bondläppar!

Övrigt - Blandat

2007-03-29 11:39
Älskar Stockholm.

Men,
Inavel är kul att skämta om - Bevara Kiruna.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-03-29 12:17
Norrland är the real deal.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-29 12:34
ja vi vet väl sen flera hundra år vart kulturen har sitt sätte och vart rikets regent och rigering sitter. det är bara äta orden "kunliga hufvudstaden" sen gå och lägga sig.

sen är sthlm lätt en av världen vackraste platser och en av världen mäst väl planerade huvudstäder.

sen kan till läggas att vi har en del lärosätten här också det är inte bara lund. sen kan jag även tala om att det är rätt patetiskat att en stad består ändast av finiga ingenjörs studenter som antagligen kommer från sthlm och har ett igentlig invånar antal på 46personer.

ingen 15kr falafel i världen kommer kunna brotta ner sthlm från topen av sveriges städer då det är här all utväkling och historia skett det senaste 300åren så liger rästen lite i kölvattnet.

men ni kan ju ringa när ni har slagit upp europas största residents slot. 600+ rum säger jag bara.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-29 12:40
har aldrig gillat Stockholm för jag har alltid bott utanför innerstan, på röda linjen. Helt annat värld. Men ju mer jag lär mig om hur människor på andra svenska orter och i andra svenska storstäder opererar desto nöjdare känner jag mig - om inte med Stockholm, så åtminstone med röda linjen.
It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...<br><br>www.pawshop.se

2007-03-29 12:43
har bott röda linjen hela mit liv typ. gamla stan, ropsten, hornstull, karlaplan

2007-03-29 12:44
En bonnläpp är man om man beter sig som en. Vem som helst kan vara bonnläpp, bara man beter sig som ett svin.
Sen beror det på hur man definerar ett svin..

Men vad jag har märkt är majoriteten av Stockholmarna dryga mot skåningar, och jag förstår verkligen inte varför. Ta inte ton till en bara för att man kommer från södra Sverige.

Fördommarna kommer ju från något, eller hur? Ingen rök utan eld.
whoopzidoo

2007-03-29 12:50
är väl bara kul att jävlas med skåningar och göteborgar för det är kul höra deras lama come backs när det ska snaka om fiske kyrkan eller malmös falaflar när man precis dropat kungliga dramatiska teatern och hagaparken.

annars ser jag mig som en rätt öppen person mot folk från alla hål i landet.

ända jag blivit hotad av i egenskap av sthlmare är göteborgare på augustibuller föra året. det skulle visa sina tuffa magar med götet tatuerat på men det höl käften rätt fort när det hajade att jag inte kom ensam utan hade med mig 50 sthlmare än deras 4 göteborgar magar. ända gången jag känt på sånt där extremt hat är just från göteborgare mot rästen av sverige. ska gämt snaka om det är goa gubbar men fan inte goa någon stans. griniga spårvagns chaförer och jävlig otrevliga lirare lite här och var som har svårt att snaka om annat än hur stolta det över att hela deras stad lider av tal fel.

2007-03-29 13:46
jag kommer från norrland och föredrar folk som har vett att hålla käften när dom inte har något att tillföra framför personer som tror att "vara lite framåt" och "babbla en massa om saker jag inte förstår mig på" är samma sak...inte för att jag tycker att stockholmare brukar ta så mycket plats, tycker dock överlag att folk som kommer längre söderifrån har en tendens att vara lite mer glappkäftade än folk här uppe...

sen är det ju en JÄVLA skillnad på stockholmare och stockholmare...lite för stort för att det ska finnas något som ens liknar en gemensam attityd...

Toastare

2007-03-29 13:47
storpajsarn

Hur ofta går du på dramaten?
Jag skyller allt på Emma!

2007-03-29 13:48
I Stockholm bor det bara inflyttade bönder iofs... så....

2007-03-29 13:48
är väl bara kul att jävlas med skåningar och göteborgar för det är kul höra deras lama come backs när det ska snaka om fiske kyrkan eller malmös falaflar när man precis dropat kungliga dramatiska teatern och hagaparken.

haha vem FAN väljer kungliga dramatiska teatern framför malmös billiga falaflar är ju min fråga...

2007-03-29 13:50
Demento: Hahaha, eller feskekörka för den delen!
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-03-29 14:12

Jönköping, där har ni en fin stad! Ni ska se när man kör från Mariebosbacken och ser Jönköping ligga i skötet av vättern, det är vakert!
Men sedan när man kommer in i staden, vill man ut därifrån illa kvickt iof.

Göteborg är en go stad, likaså Malmö, Sthlm har jag inte vart i så ofta så vet i fan, men Göteborg skulle nog vinna ganska lätt tror jag.

Ave, imperator, morituri te salutant.
Iacta alea est!

2007-03-29 14:25
ASUL och Bewman

Ja stockholm är större än berlin, paris, london, rom, warsawa, prag och budapest.

Eh... nej. Alla de dar staderna ar storre an Stockholm. Shit assa. Stockholm ar typ en av de minsta av alla huvudstader som finns i Europa. De enda som ar mindre ar Lisboa, vete fan hur man sager det pa svenska, och kopenhamn.

2007-03-29 14:51
Takz

läs vad du skriver innan du trycker på skicka...

2007-03-29 14:54
om man bara räknar med berlin, paris, rom och london så är inte stockholm större alls. men om du räknar med alla europas huvudstäder så ska du se att stockholm inte alls kommer 3:e sist.
Toastare

2007-03-29 15:14
Varför tar ni upp paris, london etc,. hela tiden, Europas största huvudstad är  Moskva.

2007-03-29 15:15
Takz P17
det finns 24 huvudstäder i Europa som är mindre än Stockholm.

Toastare

2007-03-29 15:17
Demento, kan du inte slänga upp den listan.. är intresserad av att se storlekarna på de olika huvudstäderna..

räknar du till ytan nu? för man brukar räkna befolkningsmängd.

2007-03-29 15:20

2007-03-29 15:24
BountyBoo F27

Det är lika stort som London om man räknar med förorterna vilket man bör.
 DIF!
Toastare

2007-03-29 15:26
Demento, tackar =)
Toastare

2007-03-29 15:26
bob

som sagt, när man räknar storlek på en stad så ser man till antalet innvånare. Då är Moskva störst.

2007-03-29 15:30
bob P18
och moskva har inga förorter eller?

2007-03-29 15:32
Demento & BountyBoo.

Jo det var befolkningen jag syftade på och om man tar med de båda städernas förorter så har de 14 miljoner invånare. Bra då var det avklarat.
 DIF!

2007-03-29 15:33
14 miljoner invånare vardera*
 DIF!

2007-03-29 15:33
När publicerades den listan?

Stockholms kommun är den folkrikaste kommunen i Sverige med 781 000 invånare. Tätorten Stockholm omfattar den sammanhängande bebyggelsen i och runt staden och har 1 212 196 invånare. Storstockholm har 1 912 787 invånare.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Stockholm

2007-03-29 15:36
men folk e ju rädda för skånigar, såfort jag har öppnat flabben när jag har varit i andra städer, så backar dom ju direkt o blir liide nojjiga, o det händer mina kompisar me...

o det e ni som e avundsjuka för vi har dialekten med mest karaktär
www.facebook.com/papmusik
www.p-a-p.se
www.facebook.com/menasmusic

2007-03-29 15:39
ricoyeo F18

Den listan räknade ju bara staden och inte förorterna och då så är ju inte skillnaden så stor

"The Capital Cities of Europe page was last modified on: Tuesday, 19-Dec-2006 22:24:48 CET "
 DIF!

2007-03-29 15:47
nej, det var ju bara 60000 pers som fattades.

2007-03-29 15:50
bob P18
ja det kan man ju tycka om man nu är av den åsikten att en 18-åring som inte hänvisar till några källor är trovärdig! inte för att jag säger att du har fel, men om du är ute efter att sätta punkt och bevisa något så kan det kanske vara bra om du hänvisade till något annat än dig själv...

2007-03-29 15:52
Hela Skåne är större än stockholm

Hmm.. jämfört med vilken del av Stockholm? Kommun?
Vad jag kan se har tätort, storstadsområde och län fler invånare.

Stockholm ar typ en av de minsta av alla huvudstader som finns i Europa. De enda som ar mindre ar Lisboa, vete fan hur man sager det pa svenska, och kopenhamn

Hmm... Köpenhamn är mindre.. Lissabon är mindre.. Oslo är mindre.. Helsingfors är mindre.. Tallinn är mindre.. Riga är mindre.. Vilnius är mindre.. Amsterdam är mindre (om man inte räknar med Randstaad Holland, som inte har nån riktig huvudort).. Sofia är mindre.. Budapest är mindre..
Jag kan fortsätta räkna upp europeiska huvudstäder som är mindre än Stockholm om du vill. Så vart fick du nu dina fakta ifrån?
Stockholm ligger ungefär på Prags och Bukarests nivå.
http://www.finest.se/drzamani

Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!

2007-03-29 15:57

Godtar du wikipedia?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Moskva

http://sv.wikipedia.org/wiki/London

Sen förstår jag inte vad min ålder har med saken att göra men det brukar ju vara något som folk i 20-årsåldern tar till när de känner att de inte har något annat av värde att säga.
 DIF!

2007-03-29 16:01
Förortspiraten P23

Lissabon är större än Stockholm enligt www.ne.se och www.wikipedia.org 
 DIF!

2007-03-29 16:03
stockholm är en bra stad. ibland, sluta gnäll, gnällfttor

2007-03-29 16:04
bob - ja där ser man! Okej.. då stryker vi bort Lissabon.. men Reykyavik finns och även Dublin!

2007-03-29 16:06
Ja och en massa andra ;)
 DIF!

2007-03-29 16:22
Demento

Ja, jag laste bara snabbt igenom denna sida: http://www.citymayors.com/features/euro_cities1.html
sag dock nu att detta bara var de 100 storsta.

2007-03-29 16:27
BountyBoo F27

typ jämt då jag har fri tillgång till biljeter, går dock mäst på elverket och lilla scenen.

2007-03-29 16:28
Förortspiraten

Pa den sida som jag lankade i min post fore denna sa stod det att budapest var rankad 10a medans stockholm ar rankad 51. Sofia 26...

Kishinev ar ocksa mindre an stockholm.. Vilnius...Sarajevo...

Det jag egentligen ville svara pa var detta "stockholm är större än många stora städer i europa som ni säkerligen skulle klassa som "storstäder"..."

och med dessa trodde jag han menade

"Stockholm är större än berlin, paris, london, rom, warsawa, prag och budapest."

Berlin, paris, londom, rom, warsawa, och prag var jag sakra pa, men inte budapest.

2007-03-29 16:28
jag har hört att alla i stockholm förutom dogge är bögar.. stämmer det eller?
....eller?

2007-03-29 16:32
Inget fel på varken stockhomare eller skåningar, bortsätt från skåningarnas dialekt. Btw Norrland is the shit.
- Man behöver inte vara fräsch om man har gräs!

2007-03-29 16:32
Takz - storstadsområden är mycket roligare att jämföra... men på listan du länkade till hamnar ju Stockholm på 51 plats iallafall..

2007-03-29 16:38
tycker sthlm är så jävla mycket vackrare med sin små innerstads grön områden och oregelbunda öar, berg och vatten så jag skiter i london och andra städer för det är alltid en jävla kanal och sen ett plat område med bebbygelse av varierat slag på. det är ju bara så jävla boring!

2007-03-29 16:40
Takz - som sagt.. jag har jämfört storstadsområden och det är bara att söka vidare i wikipedia.
Här ska du se:

Storstadsområden

Europas storstadsområden uppdaterad 2006, som visar att Stockholm ligger på 35:e plats.

2007-03-29 16:41
storpajsarn - jag håller med.. det är skönt med berg och dalar.

2007-03-29 16:45
Sthlm :) pfft.. Bounty vet vad hon snackar om :) I lund har vi lite av allt och skiter i allt annat :) enda bra med malmö.... att det ligger 10min från Lund :) 
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"

2007-03-29 16:46
jag menar klå det här som central statskärna

2007-03-29 16:47
Haha... ja det enda bra med Malmö är Lund va? Jag är fullt beredd att hålla med om det.. har ju aldrig gillat Köpenhamn!

2007-03-29 16:48
Kanske stockholms eget lilla manhattan? :p