I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag älskar att vara hatad av Sveriges förenade bondläppar!

Övrigt - Blandat

2007-03-28 23:59
Stockholmare är ett skälsord här nere. Lev med det och stanna i Lappland...
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause

2007-03-29 00:04
Stockholm är nice.. Gbg, Malmö, Helsingborg, Karlstad, Umeå, Uppsala och några till städer runt 100 000 funkar också prima.

Dock så är Borås, Skövde, Örebro, Västerås, alla köpingstäder etc rätt profillösa och intetsägande trots relativ stadsstorlek. Tror det har att göra med att en del av dem ligger där de ligger, inklämda mellan andra större städer, avsaknad av evenemang, större sportlag och kultur eller att de helt enkelt ligger för nära en mer intressant stad, Västerås någon?

Men i det stora är Sverige mer eller mindre samma sak, Sthlm är bara lite större. Jämför man med städer i resten av världen som verkligen är metropoler med kanske en fet skyline, blomstrande kulturliv och mkt potential samt bredd på aktiviteter så känns mer eller mindre hela Sverige rätt bonnigt..

//Pz

2007-03-29 00:05
 painted

Jag har bott på landet i 2år, vi hade får, en get och till och med några höns. En stor diseltank på gården också och så fick man jaga fåren när dem smet igenom elstängslet. Ujuj, riktiga tider det. Numera har jag flyttat tillbaka till min födelsestad som är ett riktigt metropolis på säkert... ja det måste minst bo över 20.000 här i komunen! Och som du säkert fattat har jag också en Whoa, bäst du tar bort dig nu.

PS: en tid hade vi ett litet lamm i badrummet för det var sjukt, den bodde i dushen och låg där på några filtar, gulligt va?

2007-03-29 00:07
Hur många bor det i Göteborg? Någon som vet?
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-03-29 00:11
Runt 490 000 bor det i Göteborg.

2007-03-29 00:12
Okok, och i sthlm och malmö då? Har du siffror?:)

2007-03-29 00:13
781 000 invånare bor det i Stockholm, det är kommunsiffrorna vi pratar om nu, inte omnejd etc..
Toastare

Det spelar ingen roll hur stor staden är, det spelar en roll hur BILDAD staden är.. jag kommer från Lund, det säger allt. Nu bor jag i Göteborg och är en kramgo skåning. Jag hatar inte någon, men jag fnissar bakom ryggen på ignoranta och korkade människor.. och då menar jag inte hjärnsläpp utan ren dumhet.

;)
Jag skyller allt på Emma!

276 244 invånare för Malmö.

2007-03-29 00:16
Västerås är väll föresten visste en rätt stor/intressant stad?

Toastare

2007-03-29 00:16
Malmö, Sveriges största byhåla..

"har du sitt Lunn kan du glömma Malme!"
Toastare

2007-03-29 00:17
Illsnidig.. V-Ås 131000 invånare, sveriges sjätte största stad

2007-03-29 00:19
Stockholm is the shit till att börja med, sen är hela skåne ett jävla överlöpar område ändå så.

Självklart är dom avundsjuka, vi har mest folk, bäst (om än dålig) kollektivtrafik och vi är Sveriges juvel när det gäller ekonomisk drivkraft.

Vad har malmö att komma med? Cykelvänlig stad? dör massor med folk i cykel vs bil olyckor, och ekonomiskt är det enda ni har en stor portion falafell ställen som säljer billigt. Det är däremot ganska nice på ett nice sätt som när man köper en rolex i Egypten för 150kr
Follow the dao, right about....NOW!

2007-03-29 00:21
Fuzz: Jag trivs ganska bra i Göteborg, jag:) Har bott i Sthlm och är inte ett dugg avundsjuk på dig..

2007-03-29 00:23
Varför måste man välja? Svart eller vitt? Natt eller dag? Älska ketchup men hata senap? Lokalpatriotism är bara fånigt..

Finns många städer i Sverige som kan erbjuda mkt trevligt i form av folk, arrangemang, kulturliv osv.

2007-03-29 00:24
 BountyBoo F27

jo jag vet, var det jag menade. Var ju nån som sa att Västerås var en bonnstad har jag för mig. :)

2007-03-29 00:24
GAIA: Nej, för helvete! Här ska vi välja sidor! Antingen är du för eller emot Sthlm, finns inget mellanting! ;)
Toastare

2007-03-29 00:26
GAIA

precis, Lund kommer alltid vara i mitt hjärta. Skåne är det vackraste landskapet i mina ögon. Men jag älskar göteborg som jag bor i och även Sotckholm som jag spenderar stor tid i. Smålands täta granskogar med mossbeklädda stenar en sommarmorgon går inte av för hackor. Skidåkning uppe vid Björkliden med utsikt över hela Torneträsk. Att sitta i en eka i en sjö någonstans i Värmland och fiska aborre, medan solen värmer i nacken.

Mycket charm överallt.. det är ju det som är bra med Sverige, variationen.

2007-03-29 00:27
BountyBoo: Glöm inte Dalarna! Vi har ju dalahästar, för helvete!
Toastare

2007-03-29 00:28
Dalahästar är inte vackert.. men ett traditionellt midsommarfirande i dalarna är också kanon!

2007-03-29 00:28
Okej, jag är för Stockholm självklart, jag växte upp där, har mkt släkt och bekanta där, däremot är jag inte då automatiskt mot resten av Sverige. Göteborg på sommaren med havet, Uppsala med alla studenter som festar som om jorden går under imorrn, Karlstad med det exceptionella utelivet (beror på att staden fungerar som portal för alla andra städer i närheten av Karlstad då inget annat finns där, typ 30 000 potentiella platser) mm.. :)

2007-03-29 00:30
Vad säger "Sverige" mer än en dalahäst?:)

2007-03-29 00:30
Skåne är också mysigt, feta lövskogar, folk som pratar mysigt och närheten till resten av Europa, ja det finns absolut bra saker med de flesta städer (hittade inget i Borås men jag kanske inte letade tillräckligt noga, :)

2007-03-29 00:32
GAIA: Haha, jag skojade. Självklart är jag också för Sthlm, är som sagt född där och har många släktingar och vänner där. Tycker som du sa att det är löjligt att se allt så svartvitt. Jag älskar de flesta delar av Sverige som jag besökt eller har bott i. Hallsberg däremot, borde vi flytta till lappland.

2007-03-29 00:35
Hehe, ja men Hallsberg är just en sån stad (well, by då kanske då det bara bor ett par tusen där) som tyvärr fungerar som mellanstation när man reser, en inklämd stad som folk mest bara åker förbi.
Toastare

2007-03-29 00:35
Askin, okej dalahästar är jättefina. Men det är som om jag skulle vilja att en spettekaka representerade skåne!

GAIA, någon annan kanske kan upplysa oss om Borås.. för det är jag också väldigt nyfiken på.

2007-03-29 00:39
BountyBoo: Haha, äääh, ska jag vara ärlig har jag aldrig gillat dalahästar. Tycker dom är skitfula.

GAIA: Mmm, precis. Har blivit kvar där i någon timme varje gång jag rest mellan mitt barndomshem i Dalarna och Göteborg. Jag kan säga att jag inte gillar det... men sen kanske jag bara hade otur med min vistelse, Hallsberg kanske har mycket fint att erbjuda som jag inte riktigt hade chansen att ta del av:)

2007-03-29 00:40
BB

Blev uppriktigt chockad när jag var i Borås i höstas, det var liksom bizarrt. Här i Karlstad som ändå är en mindre stad är jag van vid många nattklubbar som tar in flera tusen personer per klubb. I Borås hade de en enda nattklubb som var lika stor som typ toaletten på Nöjesfabriken i Karlstad och diverse mindre pubar etc. De jag pratade med där, de infödda dvs, sa alla samma sak. De var vana vid noll uteliv och att de flesta festade hemma eller åkte typ till Göteborg. Sen har de väl Elfsborg men inget annat. Riktigt, riktigt bizarr känsla att gå omkring i en relativt stor citymiljö men där inget verkade hända, tiden stod still, :)
Toastare

2007-03-29 00:43
GAIA, jag tror iof det är Borås Zoo som får dem att stanna...

...de är inburade hela bunten! (ptrrrm tischhhh!)

2007-03-29 00:43
Haha

2007-03-29 00:50
Haha ja det är rätt sjukt med borås. jag bor just nu mittemellan GBG och Borås och tar jag ett kvällståg härifrån till GBG så är tåget fullproppat av boråsare som ska in till GBG. Jag tror inte en enda av boråsarna själva ens tycker om sin stad.

2007-03-29 00:51
Är född i Stockholm, och lär flytta tillbaka dit i höst, men oavsett det så är patriotism (likaså den här tråden) löjlig.
 DIF!

2007-03-29 00:53
Nej, det var väldigt många boråsare som klagade när jag pratade med dem senast jag var där, tror inte jag hörde ngn säga ngt positivt om staden, haha..

Och det bor ändå 100 000 personer i kommunen, :O

2007-03-29 00:55
GAIA: Man kan ju fråga sig vad de gör där. Varför inte bara flytta till en stad där det händer lite saker, eller försöka förbättre situationen i Borås? Att klaga leder ju ingenvart liksom...

2007-03-29 01:06
Askin

Ja tyvärr ligger ju staden lite knepigt till. Den ligger mitt emellan Jönköping och Göteborg, lite längre ned poppar Halmstad, Helsingborg mfl städer upp. Staden ligger inte vid vatten och har inte mycket i kultur eller evenmangsväg att erbjuda. Om vi tittar på t.ex. Umeå (112000 invånare) så ligger den ensam med bara mindre städer i linje upp och ned. Det finns liksom inget skäl att styra saker eller bosätta sig i Borås, investera i ngt etc om det i närheten finns bättre möjligheter.

2007-03-29 01:10
Sant, men ändå väljer folk att bosätta sig där?

Ligger inte Luleå ganska nära Umeå, har jag för mig? Geografi är väl kanske inte mig starka sida:)

2007-03-29 01:11
Luleå och Umeå ligger ungefär lika nära varandra som Göteborg och Malmö, :)

2007-03-29 01:12
Men är inte Luleå en ganska stor stad?

2007-03-29 01:17
Stor och stor, 73 000 personer hittade jag om Luleå, det är iaf en stad kan man väl säga, :)

När jag personligen använder ordet "stor" tillsammans med "stad" så är det egentligen bara Stockholm som platsar där men det är ett gränsfall. Fast jag tänker mkt i relation med städer utanför Sveriges gränser iofs.

2007-03-29 01:56

Äh, så länge det finns Internet är man ju glad.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-29 03:21

när man flyttar till stockholm förstår man ganska fort att det är precis lika tråkigt som vilken annan stad som helst. samma saker bara fler ställen att göra det på, det betyder inte på något sätt att det blir bättre.

Rehab is for quiters.
Hangaround

2007-03-29 04:12
vsaknad av evenemang, större sportlag

vad fan snackar du om?, VSK bandy ar sveriges basta lag genom tiderna..vasteras ager(inte)

2007-03-29 08:02
Japp, för vi har ju verkligen storstäder i detta land. Stockholm kan ju verkligen mäta sig med de riktiga storstäder i världen! Som jag ser det är Sverige uppbyggt enbart av just SMÅstäder...inklusive Stockholm.

Du är alltså precis lika mycket bonnläpp som resten av Sveriges småstadsbor...

And I'll second that ^^
Look with your own eyes - See with your own mind

2007-03-29 09:22
Undrar egentligen vad det är som skapat er Hitlerliknande syn på stockholmare egentligen. Har någon med "jävlas inte med stockholmare"-tröja trängt sig före er i kön på mcdonalds i mjölby eller nåt? Eller blir ni sura om en stockholmare frågar vart 7eleven ligger eftersom ni inte har någon i er stad? Är stockholmare bortskämda för att dom har större tillgång till affärer och resturanger?
jag kan inte se den där uteliggaren utan ben som speciellt brat-ig, bortskämd pch dryg iaf.

Summan av kardemumman är att den som har en bestämd bild av hur en stockholmare är och beter sig kan verkligen inte ha träffat många stockholmare eller bott i stockholm en längre tid
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2007-03-29 09:38
Stockholm finns alltid kvar!

Jag är född i Stockholm, har många goda minnen från mina dagar i Stockholm, jag älskar att vara här.

Jag har bott under flera år på andra ställen, i andra länder, och det har alltid kännts skönt att återvända till Stockholm.

Jag kan även tröttna på Stockholm, och då känner jag att det är sunt att prova på något annat.

En del verkar ha Stockholm som någon slags snuttetrasa, så jävla löjligt. Ni snackar som om att Stockholm skulle bry sig om er, hahah... Stockholm bryr sig inte om någon, vem är Stockholm liksom? Ni framstår bara som ett gäng patetiska osäkra jävlar som försöker identifiera er med en stad.

Är ni "Stockholm" vart ni än reser eller?

Stockholm är bara en stad ffs! En vacker stad, förmodligen bland de vackraste jag sett.

Själv tar jag inte till mig av den kritiken som riktats mot Stockholm, jag må visserligen komma från Stockholm men det är sundare att bemöta människor som individer, än någon stadspatriot.

Kommer jag inte iväg till Sydamerika i höst funderar jag på att flytta till Skåne ett tag, bara för att testa på, verkar skönt där.

I slutändan finns Stockholm alltid kvar att återvända till...

Peace.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-29 09:47
FuelDOg P22
Så om vi delar upp stockholm i 5 olika städer blir alla snällare? Hela Skåne är större än stockholm, då har alltså skåne fler idioter än stockholm isåfall alltså?
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2007-03-29 10:34
Roni 

ja det skulle man kunna säga...ska vi spika det?

2007-03-29 11:00
Stockholm.
Älskar att vara från Stockholm, Stockholm i mitt hjärta!

Men,
Fisk är gott - bevara Göteborg!
wot.

2007-03-29 11:16
Stockholmspatriot? Haha you can keep it.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten.
-Arne Anka

2007-03-29 11:38
rätt skoj att se att det finns några vettiga människor kvar på whoa ändå..

självklart tycker man att stockholmare är asjobbiga om de kommer hit o låter o märks som fan.. på precis samma sätt som människor som bor här gör samma sak..

har varit i stockholm ett par gånger, men har aldrig träffat polare eller nåt sånt där, så man ser ju bara innerstaden...

säkert asfint, om nån är sugen så skulle jag kunna tänka mig en guidad tur för att få se den fina delen av stockholm.. ;)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.