I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad är det snålaste ni vart med om?

Övrigt - Blandat

2007-01-17 21:07
emodemo 

ja snålar inte alls
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-17 21:09
*..emelie..* 
utvecklar man ett svar på whoa, så får man aldrig en lugn stund. Ta ditt nej, för jag säger helt enkelt : Nej.
whoopzidoo

2007-01-17 21:11
orka bry sig om de tycker att ja är snål, ja tycker att de är snåla..så vad mer finns att diskutera
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-17 21:38
men vad i hela jävla helvetet, det var ett jävla klagande på Blowhoe.
Personligen har jag svårt att tro all sushi kostar 160 kronor. Så egentligen handlar det kanske inte om den menyn, utan på billigare menyer där ett paket soja faktiskt gör skillnad. Om man dessutom får med soja antar jag att det är uträknat att den ska räcka till Sushin man får.

Jag tror att det är jävligt svårt för många i den här tråden att förstå hur pass det är att få en restaurang att gå runt.
Rehab is for quiters.

2007-01-17 21:39
Blowhoe
Du förstår ändå inte vad jag menar, så hejdå!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2007-01-17 21:43
fick ett underbart sällskap på stället jag jobbade på i somras under en fotbolls-vm-match. grymt trevliga resturangfolk från en annan stad. dom känner mina chefer och jag är polare med en av snubbarna. dom sitter i timmar och beställer allt från 3-rättersmiddag till groggar till champagneflaskor till kaffedrinkar. allt är hur bra som helst. när dom här 5-6 personerna sen ska gå står jag och snackar med min polare och ser i ögonvrån hur dom hanterar notan. alla dricksar rejält, överslagsräkning till stora sedlar på allihop. sista killen räknar igenom cashen, lägger en 50-lapp och lämnar nothäftet på bordet.

den här människan låter alltså inte bara sina polare betala för en hel jävla eftermiddag av konsumtion (utan att informera dom!!) utan han tar dessutom pengar som hans POLARE givit mig i dricks. tror aldrig dom snackat mer med honom om jag sagt nåt..

2007-01-17 21:44
Felici-JAH
Då tycker jag inte att du ska uttala dej i ett diskussionsforum heller!

Tack & hej!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2007-01-17 21:52
men alltså okej, klart ni kan tycka att det är snålt att 3:- för soya om ni vill men hur ni kan få det till att blowhoe som person är snål......?! hon har sina instruktioner från sin chef. det är knappast hon som sätter reglerna.
och ja, jag håller med, det känns lite snålt att börja tjafsa om 3 spänn hit eller dit som kund i detta fallet. om man har råd att köpa sushi ute ist för att käka hemma så kan man lägga 3 kronor på soya. om man tycker det är drygt går man inte dit igen. men man ställer sig inte och skäller på personalen.

2007-01-17 21:53
Men shit är det dags o släppa soyan eller?
^ Smart sagt.

2007-01-17 22:08
hade "lånat" en spänn av dne jag dela studenlägenhet med så kom han fram occh fråga om den där jävla kronan några dagar. Hade bjudit han på mat dagen innan när jag tyckte synd om när han skulle käka fiskpinnar med nudlar och  kecthup för 3de dagen irad.
han fick en olad tandborste
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2007-01-17 22:11
jag hade en kille i min klass på lågstadiet som inte bara ville ha tillbaka ett lån på 50 öre utan ville ha ränta på det också.
Rehab is for quiters.

2007-01-17 22:25
Fidelista F22

det är färdig diskuterat nu.

2007-01-17 22:29
deyaz F21
fan alltså, 50-lappskillen vinner nästan här

2007-01-17 22:35
För fan sluta jiddra om 3 kr för extra soja. Jag har varit med om det mest tragiska, Hör och häpna : En pizzeria jag handlade på skulle ha 10 kr extra för att skära pizzan i slicer!!

Hur jävla skevt är inte det?

2007-01-17 22:44
Ang sojja problemet.

Skulle det vara en lokal restuarang med stammisar osv skulle stället antagligen tjäna på att ge sojjan gratis för att kunderna skulle komma tillbaka av trevlighetens skull.. skulle denna sojjabutik ligga mitt på drottninggatan och det inte finns en sushibar i närheten så e det klart som fn de tar extra för sojjan..

Skillnad på personlig snålhet och ett företags ekonomiska drag.. finns ju tex en anledning till att vissa mcdonalds som tex i danmark (antagligen mitt i city) tar extra för ketchupen.. för de vet att folk köper såsen..

jättedåligt formulerat men förstå att företagen vill tjäna pengar o inte vara snälla.. annars kan man ju börja klaga på alla höga täckningsbidrag det är på tex chips och lösgodis.. "snåla ica" eller vad?

BOH
www.justdet.se - svensk hiphop

2007-01-17 22:46
Okej vad lustigt. Jag har bara varit med om det en gång och där sätter jag aldrig mer min fot

Annars har man ju kompisar som bjuder på öl på krogen, för att en vecka senare kräva tillbaka pengarna. Blir man sådär fyllegenerös får man fan skylla sigsjälv! Sen är det klart man bjuder tillbaka men man kan inte komma o kräva pengar fall man säger att man bjuder, det där är så flippat för en del fattar inte vad ordet bjuder har för innebörd.

2007-01-17 23:06
när jag var lite mindre så frågade jag en tjej om jag kunde få ett tuggummi då tog hon ut en jätte liten bit ur munnen och satt it min hand:S

2007-01-17 23:16
Steem F19

Om jag skulle ge bort soyan gratis skulle folk troligen ta den bara "för att", eller "för säkerhets skull"

Man behöver ju inte skrika ut att man ger extra soja utan merkostnad. Det fåtal som frågar om de kan få lite extra soja, svarar man bara; Självklart får du det! ( så lägger man i en extra i påsen)

Istället låter man honom åka med gratis, och då är det bara han som råkar illa ut om det kommer en kontrollant (Böter).

Jag tror nog att busschaufören får stå till svars, eftersom han inte har utfört sina arbetsuppgifter korrekt!
Skåne!

2007-01-17 23:20
men vafan, kan ni ge upp soya-grejen nu!!!

2007-01-17 23:49
men soyasnacket är nedlagt nu!!!!

2007-01-17 23:52
Steem F19

Vad snackar du om!? Jag har väl aldrig sagt att kunderna är snåla?
Skåne!

2007-01-17 23:58
en polare hittade en fet vinylskiva hos sin farfar...detta samtal uppstod:

polaren: "åh...shit, den här är skitbra!! har letat efter den hur länge som helst!!"

farfar: jaså...? jo, den ska vara värd en hel del

polaren: kan man nog påstå...eh..får jag köpa den av dig?

farfar: njaääee...jag försöker sälja den dyrt på Ebay, men får jag inte sålt den så kan du väl få köpa den..

farfar hörde aldrig av sig.
We call them winerbrods.

2007-01-18 00:02
 skunkafied F25

Iofs, tycker inte jag att man kan räkna med att få saker av folk bara för att man är släkt.
Skåne!

2007-01-18 00:12
Steem .en busschaffis blir visst återbetalsskyldig. jag har en vän och min egen pappa som jobbat för sl. det är så. stämmer inte kassan står slarbetaren som ansvarig.

Femme fatale

2007-01-18 00:12
-AJO-

det kan jag. men det är kanske iofs för att mina gamla släktingar har inställningen "ta vad du vill...jag är gammal, du är ung och har mer nytta av skiten". det kanske är kulturen...

men jag kan ändå tycka att det var snålt att säga typ "kan jag inte sälja den för mer pengar än du kan ge så kan du få köpa den". att liksom bara tänka på pengar och inte på att barnbarnen blir glada.
We call them winerbrods.

2007-01-18 00:24
skunkafied F25

Jag är tacksam om jag får saker jag vill ha, men det är inget jag räknar med. Men det kanske är kulturen....
Skåne!

2007-01-18 00:27
-AJO-

okej. men hade inte du blivit lite knäckt? tänk på att detta är nåt du har suktat efter i flera år, vilken var fallet med vinylen i fråga.
hade du inte iaf velat köpa den av din farfar? behöver inte ens vara "kompispris"?
We call them winerbrods.

2007-01-18 00:36
skunkafied F25

Jo, det är klart jag hade, men jag menar farfarn måste äta med.. Så jag tycker inte att det är självklart att han skulle få den till ett struntpris...

Skåne!

2007-01-18 00:45
-AJO-

haha jaja, klart han måste...men med tanke på att snubben har klarat sig (jävligt bra också) utan att hittills ha sålt skivan (den kom ut på 60-talet) så lär han få god mat på bordet dom närmaste 40 åren också...

snålkorv, säger jag bara.
We call them winerbrods.

2007-01-18 01:06
eyyroger 
men du... du kan ju inte på allvar mena att du hävda att anställda ska följa sin egen (ev.) moral och gå emot sina chefers tydliga direktiv?! visst kan det finnas tillfällen då man kan rucka lite på nån regel men en anställd får betalt för att sköta jobbet så som chefen bestämmer att det ska skötas. om du ger bort frukt så fine, det är din egen grej, men på dom flesta arbetsplatser funkar det inte så. bottom line: om du inte gör vad du blir tillsagd blir du sparkad. om du inte går med på hur saker och ting sköts på din arbetsplats får du säga upp dig.
dessutom får ju inte den här tjejen/killen dom där kronorna vi snackar om så att kalla den anställda snål är helt ologiskt.

2007-01-18 14:54

Slutsatsen med tråden är iallafall att det snålaste vi alla har varit med om är Blowhoe med sojjan!

2007-01-18 15:00

word emodemo! de va ruskitgt snålt!

2007-01-18 15:00
Min mammas polare e mångmiljonärer. Deras 3 döttrar, jag, min syrra, min pojkvän och min brorsa skulle gå å köpa kebab. Så ena dottern fråga om hon fick pengar till en kebab för alla andra hade pengar. så svara hennes morsa nej, du lånade pengar till mat igår! HAHA!
JMD, Jag Måste Dansa!

2007-01-18 15:44
Shorty F21

kanske är anledningen till att dom är miljonärer,, eller jag vet inte..
Holden makes a great deal to australia

2007-01-18 15:56
 Shorty F21

Man kan tycka att det är snålt, men det tror jag mer var en uppfostringsmetod av mamman. Det är viktigt att lära barn pengars värde och att tänka ekonomiskt!

Ungen fick förmodligen hur mycket mat som helst av det dem hade hemma..!
Skåne!

2007-01-18 16:00
När min pojkvän fyllde 15 år så fick han 20kr och en plastorm av sin mormor, plastormen var inslagen i en handduk som hon ville ha tillbaka!

HAHAHAHA! That's ghetto!
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2007-01-18 16:24
-AJO- P24
jo så tänkte jag också, men om hon va hungrig kan hon väl få en kebab! jiiis!
JMD, Jag Måste Dansa!

2007-01-18 16:28
 Shorty F21

Jo, sant, men hennes mamma kanske inte ville lära henne att tigga till sig saker.

Det verkar snålt när man hör det du berättar, men mamman kanske inte ville ha en jobbig unge som lär sig att man kan tjata till sig allt bara man gnäller lite...
Skåne!

2007-01-18 16:37

japp då lägger vi fortfarande ner de här med soyan och så blev jag snåljåpen av nån puckad anledning.. då kan ja lika gärna kräva 6 spänn när ja ändå är igång

2007-01-18 16:39
haha stackars Blowhoe, nu måste du bjuda hela whoa på soya för att motbevisa din snålhet=)

2007-01-18 16:40
brainstorm 

varför då? tydligen så är ja en snåljerker, och därför bjuckas inte ett skit! ska börja ta betalt för servetterna också

2007-01-18 16:43
Blowhoe F21

Bara om dem vill ha mer än en servett, en borde ingå i priset ;)
Skåne!

2007-01-18 16:43
haha okej.. jag kan iaf punga upp 3 spänn för extra soya så ja tycker inte det är snålt iaf, men det hade varit snålt med 3 kr för soya.

Feel me?

2007-01-18 16:48
jag tycker man e snål om man tjatar om cigg ! typ små fjortisar säger du e skyldig mej en för att du fick en av mej förra veckan !

2007-01-18 16:53

livet är orättvist.. ja är snål som sagt innan

2007-01-18 16:55
-AJO- P24

nää varför då, ja kan lika gärna ta betalt för allt som tidigare varit gratis..ja kan ta betalt för lådan sushin ligger i, wasabin och ingefäran, pinnar och soyakopp...köavgift samt inträdesavigt för att ens få beställa, om vi ska snåla till de lite

2007-01-18 16:59
Köavgiften borde det var startavgift+minut och meter taxa på ;)
Skåne!

2007-01-18 17:00
japp!

2007-01-18 17:36
Så Blowhoe du menar att  wasabin och ingefäran, pinnar och soyakopp inte ingår i priset? :(
www.justdet.se - svensk hiphop

2007-01-18 17:47
Soder P17

men det är väl för fan klart att det gör!!!! varför tror du att de inte skulel göra det?!