I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad är det snålaste ni vart med om?

Övrigt - Blandat

2007-01-19 19:37
Han spädde ut vattnet med luft fattar ni väl!!
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-01-19 19:45
visspa han det, så det blev tjockt och fluffigt`?
Skåne!

2007-01-19 20:00
erorone P1

du kallar mig snål? vem är snålast, den som inte bjuckar på extra soya på en sushibar eller den som inte bjuder på vatten när folk torkar ut av vätskebrist för att ingen hjälpte dig bära?

snåljåp får du faktiskt lov att vara själv
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-20 16:01
haha beef
Hey

2007-01-21 18:26
Haha offtopic.. Fortsätt droppa nu!
...och det är det som är så fint med whoa!

2007-01-21 21:05
erorone
Så jävla rätt! Fan vad bra att du stod på dig, jag känner igen sammanhanget så väl och såna där siuationer får mig fan att tappa humöret rejält. hur fan har folk ens mage att fråga liksom?

2007-01-21 21:14
Jag fick en hårborste av mitt ex mamma i studentpresent. Från Netto för 19 kronor. Tack!
Du och dina farsor?

2007-01-21 21:31
En gubbe på mitt jobb scannade in testbilderna han fick från hans barns skolfotograf (så att man kan bestämma hur många å vilka bilder man ska ha) sen skrev han ut dom på jobbet å skickade tillbaks bilderna! :)

Så jävla snåååål!

/mange

Mange

2007-01-21 21:54

Kommer inte på någon riktigt snålbögspryl - dock brukar jag själv anklagas för att vara snål då jag äter på restaurang för att jag dricksar så lite. Har aldrig förstått mig på det där - dricks lämnar man väl om det varit EXTRA bra, inte om kvällen enbart levt upp precis till ens förväntningar?

Men det snålaste jag kan klura ut när jag tänker på det blir nog en polare vars kusin (18 år gammal vid tillfället) ringde upp honom ett på morgonen och påminde honom om att han minsan var skyldig honom femtio öre.

Etzmaot Le Yehodim
http://kattenmjauv.blogspot.com/

2007-01-21 22:20
Jag dricksar alltid, även på mcdonalds som inte ens har vegkäk till mig

och så är jag en jävel på att bjuda grejer jämt, oavsett min ekonomiska situation, så jag är nog minst snål i världen

2007-01-21 22:42
En kompis till mig fick 100kr kontantkort till mobilen av fin farsa när han fyllde 20. d var d enda han fick. HAHAHAH sa jag då.

2007-01-22 03:22
alltså hur orkar ni ta upp halva tråden med att tjabba om soya? whoa i ett jävla nötskal ärligt talat!

en polare som gav mig en öl tjabbade om den i flera veckor haha! ofta man inte hookar en brew då?

BAHA!

2007-01-22 07:41
Var ute och smögade i hammarbysjöstad, vi var kanske 6-7pers, då en jävel hittar en påse med typ 300kr i och lite annat som tydligen var en present.

Så, kvällen går och vi drar förbi mcdonalds i skanstull och den jävla fittan vägrar dela med sig av pengarna och bjuda någon av oss andra fattiga på ens en cheeseburger så sitter han och mumsar för sig själv i hörnet och ser djuriskt på alla andra som om han skyddade sina pommes frites.
Follow the dao, right about....NOW!

2007-01-22 08:08
Kom på en till riktigt snål grej, som tjejen jag pratat om i ett tidigare inlägg här, också gjort!

Hon köpte en plast osthyvel för 15:- till en av sina bästa vänner i 20 års present.! Fatta.. En jävla osthyvel i 20 års present.. Priset ska ju inte ha någon betydelse.
Men va fan, hon kunde gjort va som hellst! Satt ihop ett personligt kort med foton? Målat en tavla.. Ja va tusan som hellst. Men en jävla osthyvel, att hon inte skämms öronen av sej.

Jävlar va man kan störa sej på snålhet!
Jag står på samma sida som jag alltid stått på..<br> -Min egna.!

2007-01-22 08:10
har inte läst alla inlägg. En sak som jag reflektera över är ciggen, jag har rökt i ett par år och jag såg fan alltid till att ja cigg gick i princip alltid runt med 2 paket för att var apå den säkra sidan om man säger så. Jag tycker fan det är ens egna ansvar att hålla sig med cigg om man röker! Jag har bjudit bort fruktansvärt mycket cigg i mina dager och visst är det någon som verkligen behöver så är det lugnt, men sen finns det ciggluder som alltid tattar cigg från en och aldrig har själv och det är så jävla luffigt.
bögen som bajsar
Groupie

2007-01-22 08:35
Jag måste nästan ta tillbaka det där jag sa om att detta varit den bästa tråd jag läst. Allt det här satans tjafset om lite soja har ju sabbat halva tråden man blir ju bara sur över att läsa att det tjafsas över en sån liten skitdetalj.

2007-01-22 11:19
Blowhoe ´

det gör ju inte dig mindre snål!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-22 12:10
killen p19

word!
Anima Sola

2007-01-22 12:33
hmm... jag jobbar inom detaljhandeln, och vi har prisgaranti, dvs hittar du samma vara billigare nånannanstans så får du mellanskillnaden tillbaka...
och det har hänt flera ggr att kunder kommit tillbaka för att utnyttja prisgarantin när dom hittat varan 5:- billigare nånstans! det e fan snålt! och så är dom griniga, "ska inte ni va billigast på allt?"

jag skulle inte ens åka tillbaka för en femtilapp! en hundring kanske... men vafan...
Wisdom is wonder

2007-01-22 12:45
det  snålaste jag varit med om är att min polare smögat på mitt röka i snart 2 år utan att köpa speciellt ofta.. :)
Carry on tradition.

2007-01-22 15:16
en pizzeria som tog betalt för att dela pizzzan typ 5 kr, sen typ 10 spänn för att få käka pizzan på platts. yey

2007-01-22 15:27

att jag blev bjuden åp bio med en biocheck som personen i frågan hade fått gratis.
och att personen i frågan, säger typ 1 månad senare
"du är skyldig mig en biobiljett"

Tizzle Tazz

2007-01-22 15:43
När min dåvarande sambo hade 5 limpor cigg i kylen efter en kryssning (som dessutom hans pappa hade betalat) och jag inte ens fick röka sista blosset när jag va stressad o skulle iväg på morronen.
"skyll dej själv om du inte hunnit köpa egna" sa han.

Dessutom betalade jag våran hyra, mat, och alla andra räkningar i ett år innan jag kom på att han va dum i huvudet o slängde ut honom.
Inte ens sista blosset när han sitter på 50 paket cigg. vaffan...

Use some paint to keep them alive...

2007-01-22 15:48
Tilläggas bör att jag hade stått för hans cigg i över ett år då jag tyckte att "några cigg är inte hela världen och han vill lägga pengarna på annat".
Han hade fan mer pengar än mej. men jag va dum o godtrogen..

vafan, jag ger alltid bort cigg. Alla kommer till mej o frågar.
Till en kille sa jag "ja det är lugnt, rök du, det är bara cigaretter"
Men när han dragit hade han rökt upp 17st. Snacka om att ta mej på orden.
måste nog börja säga nej snart :/
och sluta röka..
Use some paint to keep them alive...

2007-01-22 16:30
  SJURÖVARE P19
det där var ändå den sämsta. vill hon inte så vill hon inte. kanske bara tog att hon hade mens som en ursäkt att slippa ha sex med dig?
syumoan akoinwe!
Poet

2007-01-22 16:32

när jag var yngre och levde på ett litet ciggpacke
som skulle räcka hela dagen hade jag en vän som
gick runt med flera hundralappar och snodde
cigg från mig tills jag sa ifrån. buuu.

What I said, yo!

2007-01-22 21:29
erorone P19

vad du än säger är du en snåljåp och ja är inte det

2007-01-22 21:33
fin tanke din sojanazi...

2007-01-22 21:52
erorone P19

sojanazi? hur blev ja det

2007-01-22 21:59
de står lite längre upp i tråden

2007-01-22 22:04
erorone P19

ja fattar bara inte varför ja blir snål för att chefen vill ta betalt för extra.. då blir jag snål..vafan ja tar knappt betalt för det..

2007-01-22 23:39
Blowhoe
Mcd tar 5 kronor, inte 3 eller 3:50. Då är det bättre att höja till 5 kr ist. för 3. Konstigt nog kan 5 kronor verka mindre snålt än 3. 

2007-01-22 23:51
Blowhoe F21
Du har hela tråden försvarat din chef och tyckt att han haft rätt och i ditt första inlägg kallade du dina kunder för snåla.
Du är snålare än erorone. Punkt.

2007-01-23 00:07
När jag jobbade på Rusta så fick min kollega en kund som skulle lämna tillbaka en vara. fine fine.. (man måste skriva på värsta papperena och hej och hå..inget man gör snabbt alltså) och när allt är klart så säger kundfan: "a just det. jag vill ju lämna tillbaka påsen också. den har jag ju ingen nytta av nu"

den kostade 1,50........

2007-01-23 08:03
hahah jag ska också lämna tillbaka påsarna när man reaklamerar saker, det är ju klockrent!
bögen som bajsar

2007-01-23 08:36
blowhoe

eccan svarade så gott på din fråga
för att svara på mögelsfars fråga;
det snålaste jag vart med om är blowhoe!

2007-01-23 09:31
Sän F22
Hahahaha..

2007-01-23 09:55
när jag gick in på bussen på julafton så ville en kärring åka med med 9kr och busshafinsen sa nej det får du inte du får gå men jag gav hon 1 kr men jag förstår busshfisen att han inte ville je ut men på julafton kan man ju vara snäll han kunde släppa in hon gratis om han inte ville slösa sina pengar!!

2007-01-23 12:21
min kollega tvingade k att följa proceduren med 3a4, signaturer etc bara för att jävlas tillbaka ;)  fatta stå i 5-10 min och kämpa med papper etc  för 1,50

egentligen får man ju inte ens lämna tillbaka påsar eftersom det är en förbrukningsvara men han orkade inte tjafsa utan smygjävlades istället. ;)

2007-01-23 12:42
kanske inte går under kategorin snålast men det ruttnaste på ett sjukt sätt var när någon snodde ett paket cigg från mitt presentbord på studenten haha, då är man fan snål om man inte pallar att köpa ett cigg paket utan hellre sänker sig till den nivån att man snor presenter på en studentmottagning haha
bögen som bajsar

2007-01-23 12:43
lite som när en bekant gav sin kompis en folköl som studentpresent å sen snodde den av honom :)

2007-01-23 12:45
^skulle på bio och hade en röding plus 17.50 , godispåsen(eller vad det va) kostade 18, och jag var tvungen att spräcka rödingen , de va fan störande. ja mena 50 öre, vad fan?
jag levde för kicken , precis som du

2007-01-23 12:50
Jag och tjejen skulle ta bussen en gång förra vintern. Hon skulle till skolan och jag hem. Lagom irriterad redan, bussen försenad, -15 ute och nyvaken. Ni tror inte busschauffören vägrar släppa med oss för att vi inte har nåt mindre än en femhunka att betala med?
Jävla idiot. Som att det är mitt fel att dom inte har växel?
Råkar det bli sådär borde man ju givetvis få åka med gratis, men det tyckte inte han. "Gå hem och hämta en mindre sedel" börjar han med, men när jag fyller i att "Tror du hon skulle ta med sig en femhunka för att betala 2x9kr om hon hade nåt mindre som en femtilapp hemma?" så sa han att det var faktiskt inte hans problem.
Det är det väl kanske inte iofs, men va fan?

2007-01-23 12:57
Ja just det ja. Har en polare som ringde en gång och frågade om jag inte skulle komma förbi och softa lite. Visst tycker jag och pallrar mig dit, bara för att få titta på då han röker bongkopp efter bongkopp utan att bjuda mig på en, med motiveringen att "jag har så lite kvar" trots att han satt på iaf 2,5 - 3g.
Har jag en etta och det kikar förbi en polare meckar jag allitd hela och delar den broderligt, femti femti. För det är väl så man gör?
Så har killen mage att ringa och fråga om en nattknatch direkt han får slut röka också. Varenda gång. blääää

2007-01-23 15:16
jaja, ja får väl vara snål då fastän ja inte är det

2007-01-24 20:31
Upp! vill läsa mer! Sjukt kul ju!
...och det är det som är så fint med whoa!

2007-01-24 20:48
När jag var 9 bjöd min kompis familj mig på bio . och på kvääel efter jag kommit hem ringer kompisens mamma till min morsa o vill ha pröjs ? varför bjuda opm man ska ha pengar .

sen en tjej som kom fram till mig när jag rökte o sa . kan jag få en cigg . Ne de min sista säger jag då . "aha men du är skyldig mig tre bloss, kommer du ihåg att du fick de av mig imorse" ?
men guuuuuuud

eller en gamal kompis till mig som alltid kläder av mig som jag inte vill ha . o när jag en gång ba åh vilka fin tröja när vi va hos henne så sa hon "ja tycker den e skitful fick den av morsan, vill du köpa den för 200" ? WHAAAAAAAAAAAAAAAT

2007-01-24 20:49
annars så var väl jag rätt snål som liten . hade en låda med trasiga leksaker o barbiedocker som mina kompisar fick leka med när dom va hemma hos mig . jag vägrade dela med mig . konstigt att jag fortfarande har kompisar kvar sen dess.
Redaktionen

2008-11-26 15:53
upp gaddamnit
namaste

2008-11-26 16:33
haha, emodemo