ingår fisk i priset?
Skåne!
nää, varför skulle de göra det?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vet inte.. jag tänkte fel, sorry :)
Skåne!
bara blowhoes lilla speciella fisk :P
Fyfan gillar inte snåla människor, men rolig tråd.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
emodemo va?
sånna som blowhoe borde aldrig få äga resturang eller café, inte ens hak!
erorone P19 what? lägg av nu för fan! såna som du ska inte ens få gå ut och äta knappt beställa mat per telefon..j-a nöt
HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!
Skåne!
Jag har en polare, hans pappa är chef åt ett mat företag. Dom är fett rika. Har alltid massor av käk hemma, tex så hade dom fått 200 panpizza och 100 chockladbollar som blivigt över. Så jag fråga min polare om jag fick ta en chokladboll till kaffet. Han tveka som fan först, så ringde han till sin mamma som var på jobbet och undrade om han och jag fick DELA på en chokladboll. Men hon sa nej. haha men hon sa att vi fick ta varsitt glas vatten.
Det var samma polare som fick 250kr i månaden av sina föräldrar när vi gick i 9e klass.
Hey
warmoose P18 Det är ju inte för inte som sånna människor blir rika. Palla va så jävla gniden och vända på varenda mynt. En polare till mig frågade om han kunde få en snus av en annan polare. Han får en snus tar upp sin egen dosa och lägger i snusen, det måste var höjden av snålhet. Han har efter det fått smeknamnet snål-erik
Hmm..! ?
När man "glömmer" påse i affären och det är kö och måste betala:s
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
Att "glömma" en påse är väl ganska småborgeligt ?
Hmm..! ?
Jo men man tänker inte på att ta en påse då. Var lite fel att skriva "glömma" kanske, Men blir det så hoppas man ju på att få den:P
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
När man var yngre och fick skjuts hem från träningar av andras föräldrar! Vissa stannade typ 200meter från huset -Härifrån kan du gå! Det är bara en liten bit! Fattade aldrig det där! Lika liten bit för dom fast skillnaden är att dom har bil!
"I can make you love me" - Tupac - Let Them Thangs Go
En gång när vi var små ungar så fick en kompis näsblod och vi var precis utanför en annan kompis hus, så vi gick och knackade på och frågade om vi kunde få lite papper. Det fick vi inte.
My oral illustration be like clitoral stimulation
När jag plus Malin var på några polares landställe. Det börjar med att de delar upp kostnaden för det vi handlat på icat utifrån vad man käkar, dvs käkar man paprika får man betala för det och käkar man sås får man betala för den etc istället för att bara splitta kostnaden (som för övrigt rörde sig om nån tjuga eller två var). Sedan skulle vi supa på kvällen men en av brudarna hade inget att supa på eftersom hon inte ville lägga sina pengar på folköl i affären så vi bestämde oss för att bjuda henne på vin från våran bag in box. Sedan skulle vi hemåt och jag + Malin hade slut på cash och skramlade ihop till en och en halv bussbiljett. Det saknades alltså 5 kr. Vi frågade tjej nummer ett efter pengar till bussbiljetten (hon som vi tidigare bjudit på en liter vin) och svaret vi fick var "Menn ååhhh kan ni inte fråga någon annan, jag har bara tjugor". Varpå vi frågar tjej nummer två som väljer att låtsas som hon inte hör frågan alls. Vi förlitade allt vårat hopp till tjej nummer tre som sa att hon inte heller hade pengar (vilket senare visade sig vara lögn. Jag och Malin fick kämpa i cirkus en kvart med upprepade frågningar och till slut, efter cikrus en kvart skrapar tjej tre upp fem spänn ur väskan, fyfan vad jag var lack.
Vem fan bjöd henne?
Bruden som vi bjöd på vin var för övrigt jävligt tight ekonomiskt vid tillfället.
Vem fan bjöd henne?
När jag skulle hem en gång, det saknades 50 jävla öre till bussen. jag går in och säger att det saknas 50 öre, tantfan sa åt mej att gå back i bussen och tigga ihop det. Jag sa glöm det och klev av bussen, Som tur var muttrade hon om att jag fick gå på då..
^ Smart sagt.
parkeringsvaktslapplisa gubben idag !
jag var fem meter ifån bilen... gaaaaaaaah ilska
Johan Spinnell<br>www.eyesharp.se<br>
[email protected]
En kille på skolan går runt och frågar "ÖH DU! Haru en snus att bju på?" Och när han väl får så lägger han dom i sin egna dosa.. KÖP EGEN SNUS FÖR HELVETE
Mikael Söderlund was here!
Poker_face P1 Jag tror inte att dem kan få ut ngt kvitto om de inte får rätt summa, så hon kunde nog inte ge dig 50 öres rabatt, hon gjorde bara sitt jobb.
Men hon försökte ändå hjälpa dig. Hennes tanke var god, tror jag. Även om situationen blev lite konstig..
Skåne!
Det snålaste jag vart med om är ikväll när AngeliC lånade mej en enkrona och bad om att få tillbaks den nyss! ; )
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
*..emelie..* a men du lova att jag skulle få tillbaka den.
ja men inte ikväll! haha.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
jo men jag behöver den nu...
haha. till vadå? nu går vi kanske lite väl offtopic! haha.
Har ni internetbank? Isåfall kanske ni kan göra en transaktion, utan attt ni behöver mötas!
Skåne!
Min kompis bad om en krona av en tjej, till en frukt i skolan.. Dagen efter kom hon fram o frågade "har du med dig min krona idag?"
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!
*..emelie..* För att svara 200 inlägg senare. Nej klart att det är sjukt onödigt av busschaffisen att vara otrevlig och allt och klart att man ska bjuda folk omkring sig. Men en situation som denna tycker jag att man får se ur båda synvinklarna. Visst kan alla avvara 3.50 men jag har intrycket av att busschaffisar ganska ofta ombes avvara en krona eller en femtioöring och med deras löner förstår jag att de inte känner att de har råd att betala resenärernas biljetter. Och om det nu är så långt mellan trollbäcken och huddinge varför tar man då inte med sig stålars så man är säker på att man kan ta bussen hem? Men det gör inte att de har skäl till att vara otrevlig. Sen kan jag tycka att de som varit snålast i denna situationen är de andra resenärerna på bussen som måste ha hört att din kille saknade ett par kronor, själv skulle jag bara ha langat upp en femma för att få åka lite snabbare och göra någon lite gladare. Aah jag vet inte. Jag träffade ju inte busschaffisen... han kanske var jättedryg och världens otrevligaste och då tycker jag att han är en idiot men öh godnatt.
Gerdaman
när min bmx blev stulen och jag va tvungen att sätta ihop en ny vilket kom att kosta 10000+. En polare hade en beggad broms liggandes som han aldrig skulle använda, denna skulle han ha 100kr för, vilket i princip är fullpris i affären. Ja, just situationen liksom...
så är det med det som det är med det som är.....
mina broshor brukar snåla som fan, när dom har en chipspåse så frågar man om man kan få så ger dom en ett chips... hatar fan det
"Cannabis är olämplig om man ska ägna sig åt brott. Man vill helst bara sätta sig i ett hörn och lyssna på musik" - Leif GW Persson
jag va ganska snål i barcelona med min gamla klass. hade släpat runt på en vattendunke på 4 l hela dagen ,gubbjobbit i värmen men ingen annan tog med sig vatten. så när vi är som varmast frågar alla mig efter vatten men ingen fick. då kände jag mig ganska snål men jag hade rätt ivf. ingen ville hjälpa mig bära innan. vattnet höll sig kallt jävligt länge dessutom!
kommer ihåg en sak till, jag gick typ i fyran och sov hemma hos en polare. och eftersom han alltid bjöd på frukost så köpte jag godis, dricka och bjöd på pizza. och när vi var hemma hos honom tog jag med mig mitt playstation och en jävla massa spel så nästa dag går vi och spelar på ett internet cafe, så bjuder han och det kostar typ 20 kronor och jag hade köpt godis och käk för typ 150kr. och han sa att jag skulle betala tillbaka och när jag sa att det var snålt så gick han hem och behöll mitt playstation och mina spel. jag var tvungen att lura han att jag hade pengar så han tog med det till skolan, och jag kunde sno det av honom jag hatar snåla personer
"Cannabis är olämplig om man ska ägna sig åt brott. Man vill helst bara sätta sig i ett hörn och lyssna på musik" - Leif GW Persson
bara så ni vet så behöll han det i typ ett år
playstation + spel = 20 kr ?! snubben e ill!
vill ni ha gratis soja till sushin så är det bara att glida in på vilken sushiställe som helst på söder..
There are no stupid questions, just stupid people - Mr. Garrison
erorone jag har lärt mig nu att han är sjuk i huvet
hade varit riktigt roligt om folk som blivit anklagade för snålhet fick försvara sig i den här tråden
http://felidae-music.com
typ som sojanazisten
jag var hemma hos en kompis som har egen lägenhet för typ en månad sen, han va så fucking snål att han spädde ut vattnet som han bjöd på och sen såg han nästan besviken ut när jag tog imot det.. whattafuck?! ''jag har höga elräkningar''
En gång när jag hade lagat mat frös jag in en halv rödlök. Hade det rätt kass då..
Redaktionen
2007-01-19 17:37
Hur spär man ut vatten? :S
namaste
tengil va de kolsyrat?
AllMaktÅtTengil P60 "han va så fucking snål att han spädde ut vattnet som han bjöd på " Detta måste vara trådens absolut snålaste.., kanske det snålaste genom tiderna. Jag förstår inte ens hur det är möjligt...
Skåne!
hade en priceless "kompis" förr i tiden jag och en kompis satt på hans parkerade moped, på nåt sätt gick nån liten skitsak sönder. hans lösning var att ena skulle betala kostnaden av reperationen, den andra skulle betala lika mycket för att den hade gått sönder (utöver reperationskostnaderna). samma kille hade två fribiljetter till en fotbollsmatch, jag skulle få en av dom. när vi var framme arenan så ville han att jag skulle köpa ena av hans fribiljett till halva av ordinarie pris. han gick ensam på den matchen. två av många exempel
AllMaktÅtTengil När började man betala för vatten då man bor i hyreshus? Vidare förstår jag inte sambandet med kranvattnet och elräkningen om han nu inte har en elektrisk mackapär som drar vatten från en brunn då han inte nöjer sig med det kranvatten som kommer från kranen i den lägenhet han bor i..
Whoa - där folk möts och våldtar det svenska språket.
opsydaisy: antagligen så menade han att han hade höga elräkningar och hade därför inte råd att bjuda på vatten. inga pengar över efter räkningen. hajjar du? men sen... jag undrar också hur man spär ut vatten?
you know i spell girl with a B
helldust Christ.. när började vi betala extra för vatten när man bor i hyreshus?? Vatten och värme brukar ingå i hyran så spelar ingen roll om han kör ett mindre kärnkraftverk inomhus, elräkningen kommer inte förta det faktum att han kan dricka hur mycket vatten som helst, ja till och med bada i det, för det gör vi väl ändå? Förstår du resonemanget nu?
Whoa - där folk möts och våldtar det svenska språket.
opsydaisy P21 du sa det själv;
Vatten och värme brukar ingå i hyran så spelar ingen rolli min förra lägenhet så behövde jag betala varm-/kallvatten o värme separat.