Blowhoe. att ta överpriser är inte snålhet från företagen? en skvätt soja som inte kostar ett piss egentligen anser du inte är snålhet att ta betalt på? jag gummar dig så länge du ska vara fånig och inte fatta vad man menar. tre kronor är ingenting. har man batalt 160 spänn så har man deifnitvt råd emd tre kronor. det handlar om att man har en känsla av att redan ha betalat mkt,. och att man tycker aty man bore få generös mat för genrösa pengar. sluta vara så jävla grinig
Femme fatale
och du skite ri inköpspriset skriver du. det är därför du inte heller fattar varför jag säger att ditt företag är snålt och inte kunden. jaja hoppas du är snällare mot dina kunder än vad du är i denna tråden. grymt otrevlig
Femme fatale
Amar F19 jag är inte grinig bara smått förbannad över att det kan vara så svårt att förstå att man betalar för extra...att man inte ska förvänta sig att få gratis heller..sen är det skitsamma om stället går back eller inte om det är 2kr ända upp till 200kr för extra. grejen är att man inte ska förvänta sig att få men det här verkar helt hopplöst att få folk att förstå verkar det som
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Amar F19 ja är inte otrevlig alls
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Blowhoe. jag tror folk fattar, går jag till ett snabbmatställe så vet jag att detta är systemet. hafe jag velat behandlas så bra som möjligt hade jag int ätit på mcdonalds så är det bara. det du inte fattar, och som gör MIG smått förbannat är att du int redan fattar att ni tar extra betalt redan inann någon bett om extra. ert standardpris ÄR redan extra. :D det är det jag menar.
Femme fatale
du tror jag är superpersonlig mot dig. jag tycker detsamma om min egen kusin som jobbar på donken. hon har en massa värderingar direkt utprintat från företagets hemsida. inte hennes fel, hon följer företagets policy som en god arbetare gör. du BÖR göra som din chef vill. men nu pratar vi inte från disk till disk utan vi pratar här utanför jobbet, och du har värderingar som liknar ditt företags. dem ifrågasätter jag här, när du inte får betalt.
Femme fatale
Min vän skriker när han skiter. Han är rädd för att förlora något. ;|
Blowhoe Jag köpte pizza häromdagen och jag fick extra sås helt gratis. Samt lök gratis också. Det lär ju inte kosta företaget du jobbar på så många kronor att erbjuda era kunder (som redan betalar 160kr för sin mat) lite extra soya utan att ta betalt?
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
fiskarna kostar dvs därför kostar rätten som den gör, punkt slut. behandlats så bra som möjligt? så om du skulle bli tvungen att betala för något extra så skulle du tycka att du blev illa behandlad..jävligt drygt i så fall
ja bjuder gärna på soya hot och dit, men det jag säger är att man inte ska förvänta sig extra saker gratis för att det tycker jag är snålt
Blowhoe. du fattar fortfarande inte att det handlar om en princip. och när sa jag illa behandlad? jag sa bättre behandlad på andra ställen, allt är inte svart eller vitt
Femme fatale
det spelar väl ingen roll om man betalar 160 eller 30? antagligen kostar sushin 160 spänn för att det är dyrare ingredienser (fisk, risk mm.) än vad det är i en burgare?! maten man beställer kostar 160 och då ingår soya. det är det man beställer och det är det man betalar för.
you know i spell girl with a B
jamen du snackar om inköpspriser, jag snckar om överlag snålhet för mig är att om man FÖRVÄNTAR sig grejer gratis..sen spelar det väl ingen roll om du äter på mc donalds, taco bar, operakällaren, berns etc..
blowhoe. jag förväntar mig att om jag betalat mer än vad jag borde för en fisk,. så borde sojan ingå. jag säger det en sista gång. överpriset är stämplat i menyn, när den är det, dvs om maten i sig redan är orimligt dyr , så är det först då man blir irriterad för extra betalningar. jag sa tiidigare att det är inte alltid man får för det man betalar. t.ex. så är 72 spänn fö en nachotallrik mer än vad jag "får". är maten inte prisvärd, så är det överpris vi pratar om. och eftersom det redan skett överpris känns extra avgift som en klatch på fingrarna även om summan är ingenting. det är principien. jag är inte snål. jag har aldrig klagat på 300kronorsmenyer efterosm jag vet att jag fått valuta för pengarna. det är kalrt att 70 spänn för tio chips känns värre än 300 spänn för ordentligt god mat och allt vad det innnebär med lokal osv
Femme fatale
blowhoe. jag förväntar mig inte att jag får gratis :D det är ju det jag int gör. jag diksuerar bara att det är dåligt att vissa saker är som dem är. det tåls att diskuteras. men jag betalar snällt för mitt pch hålelr tand för tunga. trivs jag inte med er meny kan jag ju dra, right?
Femme fatale
jag pratar om inköpspriser så du själv ska få dig en bild av vad snålhet är, och vad girighet är
Femme fatale
helldust Jag har då ätit Sushi för 70:- och fått hur mycket soya jag vill utan att behöva betala en krona mer för det. När jag betalar 160kr för min maträtt så förväntar jag mej att jag ska få lite extra soya om jag ber snällt om det utan att behöva betala extra! Det är som att behöva betala för kranvatten hos en kompis för fan.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Amar F19 sushi innehåller dyra fiskar, de är dyra att köpa och imoptera och allt sådant..sushi är inte tio chips med en slev färs på, inte heller som ja skrev tidigare en strömming köpt på Ica som man slänger på en risklump
sushi innehåller dyra fiskar, de är dyra att köpa och imoptera och allt sådant..sushi är inte tio chips med en slev färs på, inte heller som ja skrev tidigare en strömming köpt på Ica som man slänger på en risklump Även fast sushi säkert är dyrt att göra så är väl ändå 160kr + 3kr extra för soya fett jävla överpris? eller vad jobbar du på för fancy restaurang?
*..emelie..* jag har också ätit billigare sushi och fått gratis soya, men jag har också varit på ställen där det, precis som på blowhoes ställe, kostar extra. jag förstår inte varför det är fel. soya kostar inte mycket, nej. men tar de tre kronor extra så är det väl bara att betala. jag tycker inte alls att det är konstigt eller ovanligt. sen att det kostar 160 förstår jag inte alls att det kan spela nån roll?!
blowhoe. exakt. det beror på maten också. jag sa att bra kavlités mat förtjänar en extra slant. men jag sa ju till dig att om era varor är dyra säg rätt o slätt det kostar 170 istället för 160 men då får man soja som man vill. för trevlighetens skull. 700 spänn åt jag och min kille för i förrigår. det är också dyrt men i det priset fick man mycket värme, iform av att säljaren bryr sig om hur man vill ha sin mat utan att ta extra eftersom de vet att folk redan betalat fett mycket. de känner att för 700 kronor är det vissa saker en säljare inte gör. som att ta tre spänn extra. det är löjligt på en summa så hög. men jag orkar inte argumentera mer. ditt företga borde ta reda på 8vilket de redan har9 hur mkt fisken kostar. allt som allt så öper de in billigare än de säljer. oftast mycket billigare. att de itne tar betalt för extra soja gör inte att de inte går emd vinst. det är winwinsituation om man både tjänar och gör kudnen glad
Femme fatale
helldust. det spelar roll efterosm man redan betalt överpris det är som om jag skulle köpa en bil för 400 kronor., ochsen lyckas sälja bilen för låt säga 700 kronor. personen som köptblir intrsserad av en nyckelring som bara kostar 20 kronor till bilen. det är klart att säljaren kan ta 20 spänn extra för ringen. men när man har en köpare som erbjduer ett så bra pris för din bil, så mkt bättre än inköpspriset, är det etiskt fel att ta betalt 20 spänn extra även om man KAN göra det eftersom saker har ett pris.
Femme fatale
ja tänker inte heller argumentera mer
helldust Varför ska jag behöva betala mer pengar än vad jag redan gör? Jag skulle bli irriterad om jag köpte sushi för 160kr och sen inte kunde få soya så det räckte till min mat. Då väljer jag hellre andra ställen. Förstår du inte vad jag menar så läs det Amar skriver.
ja, detvar en bra liknelse! men om då en nyckelring ingår i bilköpet, vilket borde räcka till en nyckel men kunden ändå vill ha en till? då ser jag itne alls det konstiga i att ta 20 kronor för en extra.
antagligen räcker en soya till maten eftersom det är en som ingår. hade det varit för lite hade antagligen två eller en större förpackning ingått. det är alltså extra soya man vill ha. mer än vad man betalar för.
helldust .det spelar roll för psyket. det behölver inte betyda att man är snål. har sagt flera gånger att jag hellre äter dyrt men blir severad med mat som ger valuta för pengarna. än betalar lite för ännu mindre. det ä skönt att betala en viss summa och sen veta att man kan känna sig "som hemma" i resturangen och fylla på av vad man vill. det är den mentaliteten jag trivs med. om ett företag har en annan policy respekterar jag den då går jag inte dit. men man kan väl ändå påpeka såhär mellan oss? vi säger att ett kebabhak tar 80 spänn för en tallrik men man fyller på hur man vill ett annat kebabhak tar 65 kronor, men man får betala extra för minsta extralök, extrasås etc. då väljer jag 80kronorstallriken även om jag bara vill ha lite extra lök så det blir 70 spänn på andra resturangen. det betdyer att jag ekonomiskt tjänar på dem som tar extra betalt, men för psyket känns 80kronorsstället lite bättre
Femme fatale
helldust. NEJ man får för LITE. gräddfil på t,ex. taobar. man måste batalaextra för att få normalt. det har blivit så, sen de började ta extra. nu lägger e MED FLIT mindre på tallriken så man känner sig manad attköpa extra. det är problememt
Femme fatale
amar jag förstår. jag skulle förmodligen också hellre göra så som du beskriver. men det jag säger är att jag inte förstår problemet med att ta extra betalt. var och varannat matställe (sushi eller whatever) tar extra betalt om man vill ha något extra. get my point? känns som att det här har gått väldigt, väldigt offtopic och diskussionen kanske borde upphöra?
antagligen räcker en soya till maten eftersom det är en som ingår. hade det varit för lite hade antagligen två eller en större förpackning ingått. det är alltså extra soya man vill ha. mer än vad man betalar för. alltså som svar på detta. att det är just et som har förändrats. så fort vissa ställen tar extrabetalt minskar matens mängd i det normala menyerna.
Femme fatale
där jag har köpt sushi så har en soyaförpackning alltid räckt till den portionen jag köpt.
nuja offtpic vet jag inte. jag tycker det är vitkigt att inse att snålhet kan uppenbaras på olika sätt. en kund kan vara snål, men ett företag kan också vara snål genom at det är girigt och försöker roffa åt sig åt allt. och snålhet var ju ämnet.
Femme fatale
helldust. ja em då är det ju jättebra om du får vad du betalat för. jag har upplevt det motsatta på så många ställen att man därför börjar bli lite känslig för dessa extraavgifter även om priset på extragrejer inte är mkt. likosm vad är tre kronor? jag hoppas du förstår avd jag angriper fred
Femme fatale
Alla gillar olika mängd soya, jag gillar mycket och vill därför ha mycket om jag nu ska betala 160kr för en sushi!
Men missuppfattar inte alla varandra här gång på gång? Sushi rätten kostar 160 kr - INKLUSIVE SOJA men om man däremot vill ha MER soja än den som INGÅR i priset (160kr) så kostar det 3KR EXTRA ? Am I right? Vad är det att argumentera om? haha det har iaf vart riktigt roligt att läsa om detta otroliga problem som vi har angående denna soja! Haha Jag tror inte att det är någon missuppfattning. bara olika uppfattningar om vem/vilka som är snål(a). företaget eller kunden.
MarreB Det är inget större problem, men jag menar mer att om jag nu betalar 160kr (som redan är överpris) för en sushi, så vill jag ha soja som räcker till min mat utan att behöva betala 3kr extra, förstår du?
MarreB F19 Jag tror inte att folk missuppfattar. Folk menar bara, att om man köper snabbmat för 160 spänn, så borde man få soja så det räcker och blir över... Inte minst för företagets egen skull, kanske är några procent av kunderna som inte kommer tillbaka pga detta.
Billigare att ge en extra soja, jämfört med att annonsera i tidningen.
Marknaden bestämmer priset, det är förmodligen chefen medveten om.. och det är väl uträknat att dem tjänar mest pengar om dem gör så här.. men jag är rädd att dem har räknat fel.....
Skåne!
*..emelie..* du får ju det, men vill du ha MER så får du betala extra
shit va snål o girig Blowhoe F21 är....
några jag bodde hos när jag va liten som lackade o skällde ut mig som fan för att jag köpte en cola i en korv kiosk när jag kunde väntat o gått till konsum, o idioterna var tok rika... en jävla snubbe som jag bjudit på massa öl 2 dar i rad o sen tredje dan när jag bara har 3 kvar, o han frågar men jag säger att jag bara har dom 3, då börjar han bråka o viffta med kniv o grejjer, tråki snubbe
emodemo inte alls
Skit i soya jäveln och go ontopic?
^ Smart sagt.
emodemo haha, ja ja tyck vad du vill, men det stämmer inte alls
Blowhoe F21 men varför måste du vara så snål?
marreb och det är ganska exakt det vi menar :)
emodemo lägg av nu för fan, ja är inte snål, ja förväntar mig bara inte saker gratis that´s it..sen om du går och grinar för att du inte fick 3 tablettaskar för 1 rör inte mig i ryggen
asså hur fan orkar ni, ge er.
Blowhoe F21 varför snålar du med sojjan för då? snåljerker
Danmark är snålt, ketchup på mcdonalds kostar pengar