Storpajsarn: Vad var det snåla med det?
Och vad i hela fridens namn spelar det för roll att du går på soc?
Son_of_Allecz P21 OMG!!!! Har en poalre som är sjukt snål. När vi gick i grunskolan så ville hon alltid låna pengar, och klart att man lånade, bara det att om man nån dag behövde en krona så tvekade hon i 30 minuter ibland. En gång var vi hos henne och skulle köpa falafel. Jag hade glömt ta emd pengar och hon bor ca 20 minuter från mig (fram och tillbaka). då sa jag att jag kunde låna 15 kr av henne så får hon dom på morgonen i skolan. Hon vägrade och det blev ingen falafel. Och när vi skulle shoppa (anmärkning: jag) så såg hon ett halsband hon gillade på H&M som gick på typ 50 kr. Hon stog och vrålade "FEMTIO KRONOR?!?!" när hon såg priset. Sen slängde hon ur sig "fy fan vad dyrt!!" Inte lite man skämdes då. Och hon erkänner att hon är snål. Hatar också när polare har typ 1000 kr kvar och man behöver låna 100 kr för att sedan kämna tillbaka pengarna efter en dag och dom då tvekar och säger nej med anledningen till att dom inte har så mycket pengar kvar. Och ännu värre så är det en f.d polare som levde i princip på min mammas cigg. Hon hade sällan egna.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
jag blev arg på en busschaffis häromveckan. jag har 4 mils bussresa till jobbet, och köper sk "enzonskort" och tar bilen en kilometer för att ta bussen, annars måste jag köpa flerzonskort för 500 spänn dyrare. Iaf knallar jag in på den lokala busskortskrängaren och pyntar 450 spänn för ett kort. Åker till jobbet, frid och fröjd tills jag ska åka hem. Då tjuter det i kortläsaren. Tanten som kör tittar på kortet, säger "Men du, det här är ett enzons kort åt andra hållet. Det funkar inte här." ok? säger jag, jag kunde ju åka in på det.. "ja men då var du i rätt kommundel. nu är du i fel" Så hade jag åkt åt andra hållet med samma linje, hade det funkat att åka tillbaka. Ganska stressad, eftersom jag ska hämta min dotter på dagis om 35 minuter, förklarar jag situationen och undrar om hon inte kan skriva på kortet, så får jag gå in och byta det till ett korrekt dagen efter, jag har ju ändå betalat det. (Samma värde på kortet, 20 resor, skillnaden var zongrejen). Jag hade inga kontanter på mig heller, så jag får snällt kliva av bussen för att ta ut kontanter, ringa dagis och skämmas över att komma alldeles för sent och hämta min dotter. Snålt är kanske fel att säga, men när jag ändå har matat det svindyra bussbolaget som jag ska, borde det väl gått att stryka en resa manuellt eller liknande. Men hon gjorde väl bara sitt jobb, men det var surt :(
Ja, det är sant! Det är sant!
En gång skulle jag hem till en kompis så bad han mig köpa en limpa bröd för 20 spänn. När jag kom dit var jag hungrig och tänkte "jag lär få ta 2 mackor" men nej. Sen insåg jag snabbt att det var MINA bröd för att jag hade lagt ut för dem och sa till alla som va där att ta så min kompis fick typ 3 brödskivor för sig själv efter alla hade festat där.
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.
Permobil surt läge :/ Kom på en sak... en gång var min man i den lokala livsmedelsaffären. Då såg han en som sopade golvet. När mannen sopade så hittade han nån bulle (bröd) på golvet. då plockade han upp den och la den med resten av bullarna som är till salu! En annan gång så såg min polare en som sopade där inne med och bland all smuts och damm från golvet så fanns det lite godis där. då plockar mannen upp godibitarna, blåser på dom och lägger dom i godisbehållarna!!! Tur att vår familj inte handlar där...
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
emelie inte för att vara sån, men du kan ju gissa hur många människor som dagligen ber om att få gå på bussen med de få slantar de har? och busschaffören blir åerbetalsskyldig till sl om ekvationen inte går ihop. han kanske hade prjösat för många. i längden blir det mkt pengar
Femme fatale
asså shit vilka människor de finns, ni som e snåla, hur tänker ni? fast ingen skulle vågar erkänna de här!
BAHA!
vi gör såhär skriver namn o så, så får ni se själva på snålhet xD Kaj ville ut o köra moppe med Janne, men janne har dåligt med bensin, men hänger med för att vara schysst, sen får nästan janne bensinstopp när dem varit ute o kört en stund, o stannar vid en mack, janne frågar kaj om han får låna 10kr oh köpa 1 liter bensin så han kommer hem.. Kaj sa, vet inte.. Janne: men kom igen, du får 10an när vi kommer hem till mej, Kaj; njaa vet inte har inte mkt pengar.. Janne: men du FÅR DEN NÄR VI KMR HEM!!!!! om 15 minuter typ.. kaj sa; okej, men bara jag får den sen.. Så JÄVLA snålt ! och Kaj hade cirka 2-300 kr på sej, vad säger ni ? :S
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
att kaj är en fitta o skulle bjuda på den 10an
BAHA!
en polare till mig fick skjuts av en annan person på moped i typ 2 mil, sen när de kom fram så frågade den andra personen om han kunde få en ciggarett, men han som hade fått skjuts gratis så långt han kunde inte ge honom det "för han var mer beroende".
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
sen måste man faktiskt tänka på att alla människor har inte så mycket pengar och då är nån krona hit och dit en stor skillnad om man ska ha råd att köpa mjölk den dagen.
min polare osten varje dag
jadu!
Mina kopmisar som ändå har extra jobb och typ 3000 kr mer än mig i månaden bjuder aldrig! för do mvet att ajg ändå bjuder tillslut o sen när nåt händer så kan ajg int efölja med för jag har inga pengar kvar, jag lider av att tro det bästa om alla. jag älskar dock två av mina kpmisars inställning till att bjuda: "oj nu betalar jag din pizza ge mig ett t uggummi så är vi kvitt"
Kassörer och busschaufförer är inte snåla, dem gör bara sitt jobb, fast det bara rör sig om några kronor. Om dem gör likadant privat är dem däremot snåla!
Skåne!
Men det misstaget att ta förmycket/ överskrida sin budget höndar bara EN gång, Gjorde det för ett tag sen! Och det värsta var att det satt en super babe i kassan då =S
If the world didn´t suck, we would all fall off ...
Amar Självklart är jag medveten om det, men han kunde väl låtit honom gå på utan att ta betalt?! Jag har åkt gratis buss i typ 2 - 3 dagar utan att behöva betala en spänn, så 3,50:- känns ju lite sådär.... MEN å andra sidan förstår jag att dom blir irriterade för det är många som försöker åka gratis varje dag!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
men vafan rätten kostar så för att fiskarna kostar pengar, sen kostar det att köpa in soya, det är ju fan inte gratis..då kan fan H&M bjucka på mascara nästa gång ja handlar eftersom bh:n kostade 200 spänn. sen vill ja ha en dvd-spelare från onoff när ja köper en tv.. vafan, går ni och förväntar er att restauranger ska bjuda på förrätt och efterrätt om ni pröjsar 160 spänn för en varmrätt?
korv i brödrost och makaroner i durkslag under varmvattenkranen.. är det snålt nog eller
Walk an live, talk and bum a claat ded´
jag praktiserar inom byggbranschen och i våran firma har vi en gammal räv som sparar på allt han kommer över och är "ekonomisk". när han skulle bygga sitt egna hus och skulle köpa en duschkabin, när han går till bygghandeln så får han veta att det bara är företagare (inom byggbranschen) som får rabatt på deras varor. och av den anledningen startar han egen firma endast för att få köpa den för några hundralappar billigare. sen har jag en kompis jag vill citera: "har jag mindre än 17 prillor kvar så kan jag inte bjuda" varpå han lägger ut alla på bordet och räknar.
Anima Sola
prone, jo det är sant. men alltså han hade allt klart förutom den där duschkabinen. han fortsatte att ha kvar sitt företag efter det också. ganska skojjig anledning till att starta firma:)
Anima Sola
en polare som vägrade låna ut sin tändare till mig för det var nästan slut på gas =/
DING DONG
Blowhoe F21 Dåliga exempel!
Ett bättre: Korv med bröd... Korven kostar att köpa in, det kostar att köpa brödet.. MEN även ketchupen kostar. Inte har man väl ett separat pris för det!?
Korv med bröd 10 kr! Om du vill ha ketchup på, så kostar det 2 kr till..
Skåne!
prone Nej, man slipper inte moms! Orkar inte förklara... men man gör inte det, om han inte säljer något med moms själv..
Du drar den utgående momsen från den ingående och betalar mellanskillnaden.
Skåne!
Det snålaste jag har varit med om är nog då jag gav typ 30 kr i småpengar till en gatumusiker när denne säger -Har du inte sedlar ist ? Och då brinner det ju för mig och jag säger! -Sug min kuk otacksamma fitta! Och så sparkade jag omkull hatten som han samlade pengarna i, han måste ju stå och plocka fortfaande =)
Kom i håg att d skillnad på att vara snål och inte ha. alla mina polare som inte har hookar jag med öl o mat när vi är ute, sen när inte jag har gör dom det för mycket utan att vi ens snackar om det. Tror faktiskt vi utlännigar är bättre på sånt. Mina nära vänner är INTE snåla för jag kan inte umgås med snåla människor även om du är sjysta i övrigt. Har en polare som jag hängde med jätte offta förr men nu bara när vi hammna på fest hos gemensamma polare. Ok grejen va så att jag jobbade natt på en fabrik o han va arbetslös så jag hade själv klart mer pengar än han. Vi va i stort sätt ute varje helg i 6 månader o jag brukade ha förfest då han fick ta fritt från kylen, när vi sen va ut så köpte jag en öl till han varje gång jag köpte en till mig själv. Lika dan mad mat. så har min mamma uppfostrat mig, Tex. om du har en bra vän som inte har råd med ett kex choklad o du köper ett så delar du den eller köper 2 eller väntar med att köpa den tills du är själv. Men så sen en dag så började han jobba o skaffa sig en lägenhet, och han skulle ha en inflyttnigs fest. När jag kom dit hade jag öl med mig så d va inget mer med det. Men när vi senare stack på efterfest så hade jag slut på öl o frågar om jag kan ta en av hans då han säger: " Nej jag har bara 4 kvar " Fyyyy Faaaaaan, Om han hade haft 1 eller 0 ok cool, men 4 st Kom igen
GO!!!!!!!!!!!!
Men slutade umgås med han för DET ? EN gång?
Då kan ni ju inte ha varit så bra vänner
har tänkt på det några gånger, men vet om en tjej... om hon glömmer tändaren o man råkar tända några cigg med den, måste man köpa en ny till henne, vad kan en tändare kosta? max 15 om det inte är diamanter på den..! f.ö. är hon 19 år eller däromkring
Jonzon9 P17 Och d va inte så att vi en dag bara slutade umgås utan det hände stegvist. När jag märkte hur snål han va mot mig o andra så började jag ochså bli mindre givmild och då tyckte han nog inte det var lika kul o umgås längre :P Allså historien är mycket lääängre än så, men den gången va typ droppen.
GO!!!!!!!!!!!!
*..emelie..* Om busschaffisar låter folk gå på och åka gratis och det sedan blir kontroll råkar de ut för massa skit. Jag förstår busschaffisen.
Gerdaman
hmm...det var fan när Joakim Von Anka inte gav Kalle en femma för bröd..;)!!
när min kompis sa att hon hellre ville att jag skulle ta äpplen från trädgården än fruktskålen, och dessutom dom som redan hade rammlat ner från träden, hon ville spara på dom fina äpplena
lillasyster ser dig
bizzydave Okey, jag trodde att det var första och enda gången, att du bara sa! -Jaha, Hejdå!
no prone, det är sant!
lillasyster ser dig
-AJO- P24 amen vafan du fattar ju va ja menar. man får soya hos oss också men vill man ha EXTRA så kostar det
Blowhoe F21 Det är ju upp till din chef att avgöra, hans uppgift är ju att se till att restaurangen går så bra som möjligt. Kanske gör ni rätt, kanske inte...
Skåne!
-AJO- P24 det har hon gjort också, det går hur bra som helst för oss
Jag förstår, om folk hade tagit hur mycket som helst.. Men det är nog nästan ingen som tar mer än en extra, ändå. Jag tror att ni hade tjänat på att bjuda på en soya till, eller höj priset till 165 kr så ingår det extra soya, ger ett bättre intryck av restaurangen.
Skåne!
finns få saker som stör mig så mycket som snålhet. jag vet inte varför men jag blir uppriktigt förbannad när jag ser människor i min närhet som har minst lika mycket pengar som mig snåla med allt (utom alkohol, då är man alltid beredd att hosta upp typ...)
skriv kort, helst inte alls
-AJO- P24 men nu är det så och det funkar bra förutom för vissa, sen är det sushi Take away och inte en restaurang, så därför fattar ja inte varför folk gnäller
haha, det snålaste: - polare som vägrar låna ut 20:- "för att dom har så lite pengar" när dom vet med 100% säkerhet att dom får tillbaka pengarna dagen efter (eller tillochmed kanske ett par timmar senare bara) och ändå inte ska spendera 20:- på något förrän de ändå fått tillbaka lånet. - snubben som bodde i lägenheten jag flyttar in i snart innan mig. han har till och med tagit med sig toalettringen. haha. det var rätt bisarrt gjort tycker jag.
folk som överhuvudtaget räknar summor under 100 kr tycker jag är fett snålt oxå. jag bjuder hellre på lunch den här gången, och låter dig bjuda nån annan gång typ...
skriv kort, helst inte alls
ha det värsta var när jag och mina bröder och morsan (som är en extreeemt snål kvinna) på väg till fjällen sitter i entrén till en restaurang och käkar medhavd matsäck pga av att mamma är för snål för att ens köpa en korv till oss! ultimata förnedringen alltså, jag var typ 10 bast skämdes som faaan...
en polare som vägrade dra på ACn i bilen för att bilen drog mer bensin då, vi skulle från sthlm till norrköping i en liten WV POLO det var ca 25-30 grader. bensinpengar vi tre i bilen skulle dela på.
Är det något jag lärt mig sen jag började plugga är det att det finns gått om snåla människor. Tre stycken i klassen har under de tre åren ajg bott här varit något extremt snåla. Kan berätta säkert 20 historier om alla 3.. Efter det har jag lärt mig att är någon snål mot mig, är jag snål tillbaka. Orkar inte skriva flera nu, men här är ett exempel. Jag o en i klassen bodde grannar och bestämmde oss därför att laga middag tillsammans nån gång per vecka, man bjöd varannan gång. Jag bjöd på tacos, han bjöd på korv med bröd, jag bjöd på fläskfilé, han bjöd på varma mackor. Efter det lagade vi aldrig mer mat tillsammans.
Damn! Detta var nog en av de bästa trådarna jag läst! Jag älskar sånt här, läste igenom hela jävla tråden, underbart! Själv vet jag inte om jag har någon bra historia, vi brukar i mitt gäng alltid bjuda varandra har jag dåligt med pengar får jag käk av mina polare, har dom dåligt med pengar får dom käk av mig osv. Känns onödigt att bitcha över en öl, några cigg eller lite käk och rör det sig inte om jättestora summor så tycker jag inte pengarna spelar särskilt stor roll.
Hah lånade ut 50 kr i veckan till en kille, ville inte ha tillbaks dom sen. Senare lånade jag 5 kr av honom o han ville få dom tillbaks.
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
min polare kallar mig snål när han vill låna pengar av mig och jag säger nej, jag säger nej för han redan är skyldig mig 9 öl på krogen..sen 2 månader tillbaka och han lovade att betala tillbaka dom dagen efter.. när han har betalat tillbaka de första kan han få låna pengar utan problem... Är jag snål?
Holden makes a great deal to australia
på semester så märkte vi att en polare tog det som vi lämnade i dricks på restauranger, obs! han la själv inget i dricks. När vi konfronterade honom om det så var hans svar att han gjorde det för allas skull så att han kunde bjuda på andra saker sen, vilket han inte gjorde:)
Haven't found a way to say Fuck You politely!