Det är som folk har sagt, belopp under hundra spänn ska gå bort. Jag kan köpa käk, cigg, snus, eller nått till mina polare, och sen inte bitcha mer om dem pengar. Jag förväntar mig att de sa göra samma sak. Inte en enda gång har jag hört "Jag har inte så många kvar" från en polare. Gick en snubbe i min högstadieskola som var en riktig snål jävel. Jag tror han är det fortfarande. Iaf, han gick och bad folk om cigg, även när han hade cigg. Han ville "inte öppna paketet" :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
En tjej som jag "umgicks" med förr, och inte längre. -tack gode gud!-detta är allvarligt! Hon köpte aldrig kryddor. Utan tog salt och peppar från Mc Donalds. Hon krävde sin pojkvän sedan 3 år tillbaka, på 20 spänn för han hade lånat de av henne nån timme tidigare. Hon SPARADE de opoppade kärnorna från micropopcorn i en burk och poppade dom i kastrull när hon fått ihop tillräckligt! Hon stod hellre ute i kylan och väntade (i typ 1½ timme) på att jag kunde köra henne hem istället för att ta bussen. För den kostade ju faktiskt 18 spänn. Ahh! Snålare människa får man fan leta efter..
Jag står på samma sida som jag alltid stått på..<br> -Min egna.!
Jag tycker att tjejer generellt sett är skapligt mycket snålare än killar.
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"
Några som inte är snåla är taxichaufförer iallafall :)
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi
Ghettogerda Vilken tur att du förstår honom! Då hoppas jag att du hamnar i samma situation själv någon gång. Det är ju inte direkt gångavstånd från Huddinge till Trollbäcken... Jag tycker bara det är hemskt att världen är så jävla skev. Hade han förklarat det med en vänlig ton, så hade jag kanske inte reagerat så mycket, men att säga "Det är jag får betala dom 3,50:- och jag känner inte för det !"! VAD är det för jävla sätt att säga det på? Ska man inte hjälpa istället? Vi människor håller hela tiden på att arbeta emot varandra på alla jävla sätt och det fuckar ju för fan upp världen! Lite mer kärlek och värme är vad jorden behöver, inte griniga busschaffisar som inte kan förklara sig på ett normalt sätt!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
det är väl inget fel i att sushibaren blowhoe jobbar på tar tre kronor extra för extra soja. man får det man får, vill man ha mer får man betala för det. det är skillnad på restaurang och take-away. folk klagar mycket på folk som vägrar bjuda på cigg, och jag tycker också det är jobbig stil, men i så fall vill man ha något tillbaka nångång också. jag har alltid cigg och därför har jag kompisar som fått flera paket totalt av mig utan att jag fått nåt tillbaka, tyck att jag är snål om ni vill, för mig handlar det om att ge och ta. jag har inget emot att bjuda men ibland förvänar man sig att få något tillbaka också.
Rehab is for quiters.
Klart nån ska reppa spliffen ju! Fan, de e ju klart de e surt. Folk som snyltar cigg o inte lämnar tillbaka. Ja, mina händer är fett rena från det där.
whoopzidoo
Felici-JAH Det kanske är lika jobbigt för honom om han inte får några bloss på spliffen som det är för dej att aldrig få några cigg. Right?
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Dag 1 på Sawadee: Jag: "Kan jag få köpa med mig en behållare med bara ris tack, jag betalar gärna."Sawadeenisse: "Nej nej kompis, klart du ska få ris gratis."Dag 2 på Sawadee: Jag: "Hej en Meny 6 tack."Sawadeenisse: "Ok det blir 65 kronor.. Eller vänta, jag gav ju dig ris igår ja! Det blir 73 då." På blodigt allvar också..
MIXTAPES: www.djcrilloh.com
minns när en tjej inte ville slösa på gasen på tändaren..
Finns inget som heter snålhet, det finns något som heter tattare däremot.. :)
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
*..emelie..* nej
whoopzidoo
emelie. javisst. släppt på gratis hajjar jag. han kanske tyckte d-beck inte lät så trovärdig ahha :)
Femme fatale
clone. ähj snacka inte skit. det kostar på tacobar fem spänn extra för gräddfil. du sägr att man får de man betalar för? lit roligt att de började lägga skitlite gräddfil på tallriken efter att de införde extra gräddfil. det betdyer at man nästan tvingas att betala mer för att få den gamla standarstallriken. utsugare vet hur de ska tjäna
Femme fatale
okej fem spänn hit och dit, ville mer beskriva principen. det är inte alla sant att man får det man betalar för. nuförtiden finns ingen känsla i resturangvärlden, allt är en jävla prislista där varje jävla tillbehör hur futtigt de är ska betalas för. tacka vet jag dyra resturanger där man betalar ordentligt men sen blir bemött som om man är kund och inte något katten släpat in. påfyllning hela kvällen och bra service.
Femme fatale
På nyårsafton hade en kompis till mig roffat åt sig ett baginbox vin som i princip var helt fullt. När jag sen frågade om jag fick ta lite så drog han iväg mig och sa: "Kom, vi låtsas pissa så att dom inte ser, annars ska alla andra ha". Han var alltså redan rätt go men vägrade att bjuda på sina tre liter vin som han för övrigt övergav en timme senare.
Walking the street of dreams
Jag måste säga att jag föraktar snåla människor. Kommer ihåg en gång på högstadiet då jag hade lånat några kronor av en vän till lite smågodis. Dagarna efter så tjatade han på mig och sa att han vill ha sina 3:50:- Då folk börja kalla honom för snåljåp reducerade han skulden till 2:50:- istället. 1 krona. Tack kompis. Ibland när man är ute en kväll och bjuder en polare på några öl eftersom han är pank samtidigt som man själv är på grön kvist och han inte kan återgälda detta någon annan gång blir jag riktigt förbannad. Det är fan höjden av otacksamhet och snålhet. Uusch
Dagisbarn hittat! Återfås mot beskrivning. MVH Personalen på Kristallen
"tacka vet jag dyra resturanger där man betalar ordentligt men sen blir bemött som om man är kund och inte något katten släpat in. påfyllning hela kvällen och bra service." Haha, dummaste jag hört...
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
blowhoe skrev "när kunder på jobbet kan köpa sushi för 160 spänn men inte lägga till 3 kr för en extra soya" Det är ni som är snåla och tar tre spänn för soja när kunden har handlat för 160 kronor...
när man bjuder folk på svinmycket och inte får nått tillbaka... kan va alltifrån tjänster till mat osv. det är snålt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
badet P23 man får soya till sin sushi som man har köpt, sen om man vill ha mer alltså EXTRA soya kostar det 3kr!
"tacka vet jag dyra resturanger där man betalar ordentligt men sen blir bemött som om man är kund och inte något katten släpat in. påfyllning hela kvällen och bra service." "Haha, dummaste jag hört..." Det är inte dumt... Ibland i affärer och på restauranger får man nästan uppfattningen om att personalen vill att man ska gå därifrån.. att man är som en börda för dem. Då är det nästan mer värt att betala lite extra, och få en bättre service så att man känner sig välkommen..
Skåne!
JXP ha! ja vet en snubbe som gör samma sak.. at inte låna ut sin tändare för att man inte vill slösa på gas är sjuukt fan samma snubbe tiggde cigg på en fest fast han hade ett helt jävla oöppnat paket..
https://soundcloud.com/invalida
Blowhoe F21 Det beror på hur er restaurang ser ut. Om det är som mcdonalds fast med sushi tycker jag inte att det är så farligt att ni tar extra betalt, men om det är som en vanlig restaurang är det fel..
Men om det är som mcdonalds fast med sushi låter det för dyrt med 160 spänn...
Skåne!
-AJO- P24 det är en lokal med tre fastfood restauranger varav en är våran sushibar, det är Take away i stil med mc donalds, men man kan inte jämföra sushi med mc donaldsmat..fiskarna är dyra att köpa in och alla råvaror är dyra. sushi är ju inte bara en strömming du hittat på ica och slafsar den på en risklump
När man kommer upp i vissa prisklasser börjar saker INGÅ. På alla ställen utom de allra största varuhusen. Det är sunt krögarförnuft att det är skitsnålt att ta extra för en sådan sak, det skrämmer bara bort gästerna. och priset. TRE kronor. Personen som bestämt det måste ha tyckt att FEM kronor är för mycket. Det säger verkligen allt. En bunt servetter kan kanske få priset 1.50 och en påse kan kanske kosta 2 kronor.
badet P23 nej det gör det inte alls det, mc donalds tar 5 el. 6 spänn för extra dipsås
Blowhoe F21 Det beror ju på vad man beställer !
If the world didn´t suck, we would all fall off ...
en extra kula glass kostar också, sen en del tar betalt för strössel
men en glass kostar inte 160 spänn. Om man köper en rätt för 160 spänn förväntar man sig att mer ingår, än vid ett klassköp för 12 kr, såväl; service som vara..
Skåne!
Om jag hade köpt en glass för 80 spänn, hade jag räknat med att det var en hel glassrätt, typ en lyxig bananasplit med alla tillbehör inkluderade i priset...
Skåne!
-AJO- P24 men vafan, exempel på att vill man ha extra utav något så kostar det på en del ställen. sushi är dyrt, man får saker t.o.m soya och vill man ha extra kostar det..sen om ni tycker det är snålhet så varsågoda
Blowhoe F21 Nej, det kanske inte är snålhet. Men, du tyckte att kunderna var snåla och det är dem absolut inte.
Om någon är snål i den här situationen så är det faktiskt restaurangen, inte kunden som har handlat en rätt på ett fastfoodställe för 160 spänn.
Skåne!
AJO. tack. du förstårbarnaerskoent dumt eller ej. jag betalr hellre dyrt och sen blir behandlad som folk, än att betala överpris för tre jävla tortillachips oh sen betala extra för minsta grej. priset blir ändå dyrare på det lyxiga stället, men jag får valuta för pengarna. jag får en upplevelse, jag känner mig väl bemött, jag känner att jag kan sitta kvar och få njuta.
Femme fatale
går man till ett sushiställe så är man väl medveten om att det inte är billigt. Jag förväntar mig inte tex att om jag vill ha extra av något, glasskula, soya, sås etc att ja ska få det gratis. sen om det bjuds är väl det trevligt, men ja förväntar mig inte och tycker att det är snålt av de som vill ta någon extra krona betalt för saker utöver det man har köpt/beställt
blowhoe nja men det beror också på priklass låt säga att du säljer sushi för 160 spänn, jag gisar bara, då är det utomordentligt fåningt att ta tre kronor extra. naturlgitvis är tre kronor på hela 160 spän INGENTING men det är principen att man redan har betalat kanske mer än vad maten egentligen är. den känslan- är er sushi svinbillig kanske man förstår att ni måste få in pengar nånstans ifrån. men när ett företag som redan har överpriser, (ja 72 spänn ÄR överpris för billig färs på chips.) blir man bara provoerad av alla dessa xtra avgifter. och dessutom är de få ställen som verkligen ger en extra. man får en skvätt av något som man ändå fått för lite på på inklusivemneyn
Femme fatale
blowhoe, problemet är att du resoenrar som slav under snabbmatsindustrin. ni har totalt förlorat begreppet på vad service åär. men det är inte ditt fel. folk som jobbar på snabbmatsresturanger är arbetssamma och hyggliga människor. e är de stora företagen som bossar över era huvuden och sakta hjärntvättar då ni också börjar få in att man självkalrt ska ta extra avgifter på allt. varför då? jag gillar kanske extra tomatsås, då ska köket göra på ett vis som passar kundens smak. men de är ju snabbmat ni pratar om och då ska de gå snabbt. det finns inte marginal för excentriska egensinannde bes'lningar och det förstår jag jag tycker extrapris för extramat är bra ur en synvinkel, det gör att folk håller sig till redan formade menyer och de finns inge plats för kundens egna behov, det är jättebra för företgen som slipper gnälliga kunder som vill ha allt på sitt sätt det funkar ju
Femme fatale
Felici-JAH Nähä, varför inte då? Kan du utveckla ditt svar lite?
man får soya och tillbehör till den sushirätt man har köpt och sen om man vill ha extra kostar det, varför ska det vara gratis? man kan ju inte förvänta sig att få en massa saker gratis utöver sin beställning
och du säger själv att sushiställen inte är billigt? men dåså. ha höga priser men låt då folk ha lite smakutrymme. det är mkt tevligare om er meny kostar 170 iställt för 160 men att kudnen sen kanfp skräddarsy lite själv utan een massa siffror kastade i ansiktet. jag tycker det är grymt otrevligt.
Femme fatale
Visst det hade vart en annan sak om man hade suttit på en fin sushi bar och frågade om man kunde få lite extra soja och man då blev nekad om man inte betalade 3kr men när det är take away? Jag håller med. När fröken
Blowhoe F21 skrev sitt första inlägg i den här tråden, trodde jag att det var en riktig restaurang hon pratade om. Det är inte så konstig att ta extra när det är takeaway.
Men, det hade varit en fin gest av stället att slänga med ett par-tre extra soya med varje portion, men det är ju som sagt upp till personen som driver stället!
Skåne!
Blowhoe. för att soya ingår i denmaträtten. kan man bara inte få en skvätt till utan betalning? jag blir ganska provocead när du pratar som om folk får saker gratis när de bertalar hundralappar för mat
Femme fatale
och det är klart jag förstår om det är ett snabbmatsställe. det ska gå snabbt, ochde är det lämpligt att alla rätter har en speciell standard som inte avviker, iform av kvalié och innehåll men 160 spänn är ändå inte snabbmatspriser, även om stället är takeaway. jaja gör som bossen säger.
Femme fatale
Amar F19 slav under snabbmatsindustrin? nää tack du..jag förväntar mig inte att få saker gratis överallt bara för att ja inte sitter på arslet hemma och käkar..spelar ingen roll om ja köper en rätt för 30 spänn eller för 200 spänn, bjuds det, visst, men annars betalar ja de extra kronor det kostar eftersom jag vill ha något EXTRA av något som inte ingick i den menyn
Jag bjöd en kompis på mat en hel vecka (Jag är en mjukis), men sedan när jag bad om att få låna 5 kr så jag kunde köpa min mat så säger han "Nej, jag skall hyra film, köpa öl, köpa godis och snus ikväll.". Yeah yeah, fuck you.. Jag bjuder alltid alla. Även om personen är snål eller okänd. Jag bjuder. Förutom pengar :P bara cigg och sådant. Säger aldrig "Du är skyldig mig" utan jag frågar bara, och sedan om personen säger "Nej, jag har bara 2 st kvar :/. Annars hade jag bjudit dig" så säger jag bara "ingen fara =)". Det är en bra strategi, som lönar sig i längden =)
*snaark*
Blowhoe . men kan du sluta prata som om folk kommer in till ditt ställe och kräver hela maträtter gratis? vet du vad som är gratis? att lyckas sälja en sushirätt för 300 spänn när de kostar typ 3 spänn att tillverka en hel flaska soja som ni säkert får på inköpspris mkt billigt. men där ser man. att betala 160 spänn istället för 163 är att äta gratis-. säg inte till mig att jag chockas över ditt omdöme sen har jag sagt att det är skillnad på snabbmatsresturanger och vanliga så jag förstår policyn. döäremot förstår jag inte DIG när du jämför det med att äta gratis? tjena gumman 160 spänn och gratis soja gör inte att ni går back.
Femme fatale
Blowhoe F21 Vill bara tillägga, att jag hade aldrig börjat klaga på dig..
Hatar när folk börjar klaga på personal som kassörer mfl. som inte har något med företages prissättning alls att göra..
Skåne!
Amar F19 för det första "gumma" mig inte!! ja har sagt att förvänta sig saker-med det menas EXTRA tillbehör som INTE ingår i menyn, att förvänta sig det gratis är snålt enligt mig!!!! sen skiter jag blanka fan i vad inköpspris-skiten är på saker och ting för att folk ska fanimig inte anta att saker ska ingå bara för att man pyntat 150 spänn för en grej!!!!
AJO . men det var det jag skrev. att det inte är hennes fel. skrev också att kassörskor osv oftast är mkt trevliga och arbetsamma människor som jobbar udner stora företag. det är inte blowhoes fel, däremot blir man sur när hon säger att man är snyltare för att man tycker de är lit i överkant att ta betalt för en skvätt soja extra
Femme fatale