prone - är nog bara sverige som är så emot förändring. tvärtom, jag skulle nog räkna Sverige som ett av de mest toleranta länderna i världen. Barnaerskoent - du skulle lika gärna kunna tala grekiska, för jag fattar inget.
We call them winerbrods.
Felici-JAH F18 - uppenbarligen är killar minst lika fåfänga som oss kjoltyg.
We call them winerbrods.
Nu har du ju totalt gjort bort dig när du sitter och säger sådär, lönlöst att diskutera. Utan "våra" träd och "våra" tillgångar hade itne Sverige kunnat bli ett fint I-land där majoriteten inte ser det som OK att flyga på och lyncha kilalr med smink. Och Saudi-Arabien är inte ett U-land heller förresten.
Intressepenisen hårdnar!
prone För du är en primitiv människa som går till personangrepp så fort inte någon tycker som du? Alla får ha sin åsikt, bara den stämmer med din? ;)
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
är man svensk är man bög.
Intressepenisen hårdnar!
Felici-JAH Varför ska män inte ha smink? Är det bara vi tjejer som har rätt till att sminka oss?
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Det är ju mer attraktivt med en man tar hand om sig själv och bryr sig om sitt utseende än en man som inte gör det.
"Not fuck myself in the head with stupid men"
Prone: du är inte mycket bättre. Du tror att toppen av samhällelig utveckling är att kilalr sminkar sig och hävdar att norrlänningar befinnar sig längst bort ifrån detta. Du dömer en stor grupp människor bara utifrån var de bor. Men ser man itne ut som Elefantmannen behöver man inte smink, vare sig killar eller tjejer.
Intressepenisen hårdnar!
prone - om man sminkar sig är man bög osvosv Ja, många är av den åsikten, men långt ifrån alla. Killar KAN sminka sig och inreda lägenheter och kolla i modetidningar och slinga håret, och de KAN göra det öppet. Du behöver inte åka långt för att se en kille få stryk för att han använder Lypsyl.
We call them winerbrods.
skunkafied Du tycker alltså att killar ska ha smin bara för att vi är liak fåfänga som er? Fattar inte hur du tänker? Jag tycker att du ska ha helskägg för att du har armar och ben som män.
prone Är du dum, eller? Jag har inte en enda gång sagt att det är bögigt att sminka sig, bara att det är sjukt onödigt, vare sig du är tjej eller kille. Vägrar acceptera nymodigheter? Jag tolererar smink, men därför behöver jag ju inte gilla det för att acceptera det? ... dumjävel!
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
"barnaeskoent, du skrev tidigare "För du är en primitiv människa som går till personangrepp så fort inte någon tycker som du? Alla får ha sin åsikt, bara den stämmer med din? ;)" right back atcha." Du förstod inte ens vad jag menade, eller hur? :P
Haha, nej, absolut inte. Tycker bara att det var sjukt bortkastad tid att argumentera med någon som inte ens förstår vad man säger.
mantis - jag tycker inte att killar ska ha smink, men vill dom ha det så är det okej. jag tycker inte att tjejer ska ha hår under armarna, men vill dom ha det, så är det okej. anledningen till att killar sminkar sig - verkar det som - är att de är lika fåfänga som oss. prone - makedonien, exempelvis. och Lypsylen var kanske ett dåligt exempel. blanda inte in religion, för det har ju dock inget med saken att göra.
We call them winerbrods.
Det handlar väl bara om att bättra på utseendet, inte ändra en hel personlighet med lite smink?! Liksom, det är bara SMINK, inte en buttplug i pridefärger ffs! (som förövrigt heteros också kan gilla såklart för jämnlikhetens skull)
Use some paint to keep them alive...
Men, mina fördomar blomstrar också får jag erkänna. Jag hade en sambo som tog sjukt lång tid på sej inne i badrummet. Varje dag. Han skulle se perfekt ut (men misslyckades alltid) jämt. Han körde en full makeup och hårfix i timmar innan vi skulle veckohandla på Ica Maxi. Där gick min gräns. Hellre träffar jag trashsunkiga grabbar än perfekta babylena män.. Så jag ska nog sluta klaga på andras fördomar :)
Use some paint to keep them alive...
skunkafied F25 Men det blir ju inte bättre? Det ser bara onaturligt ut.*..emelie..* Jag har inte sagt något om att "ha rätt till" jag undrar bara varför. Det blir inte en förbättring, bara en försämring.
whoopzidoo
prone Jag vill att du klipper&klistrar så jag själv får se vart jag sagt emot mig själv. Lycka till!
"Enligt mig är det väldee manligt, ett bevis hur säker man är på sin sexualitet om man kan stå upp för det och skita i att man blir kallad syndabock av de osäkra.. " så man ska gå runt med kjol och stringtrosor också då eller? Sminket skapades för kvinnor end of story...
Är det på G så hänger det.
nej
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det är väl ganska feminint om en kille rakar benen? Och väldigt manligt om en kvinna har skägg och rakar ansiktet?
"rakning skapades för män. därför är alla tjejer som rakar sig gay." För ditt eget bästa så hoppas jag att du skämtar.
prone Slå upp orden vettigt, argument, åsikt, tolerans, acceptera och intelligens innan du ska försöka argumentera..
Tror inte det var så han mena. Han syftade nog på din intelligens.
Barnaerskoent Du hann före :P
prone Det var inget hot, det var bara så att du skulle tänka dig för i framtiden innan du uttrycker dig, så du inte förnedrar dig själv ännu mer.
Nasstastja Haha! :D
nasstastja byxor skapades för män, så alla tjejer i byxor är lesbiska. right?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
prone Jag har inte hotat dig? :P
föresten, vadå smink skapades för kvninor? män sminkade sig förrr också ju. vitpudrade med rosiga kinder så där sött på 1700talet va? :)
Malmutta Det är OK om man "sminkar" över acne och liknande. Men, det är inte det vi disskuterar om, eller?
sewsis Om vi snackar modern tid så finns det tjejbyxor. Skulle det komma "killsmink" skulle väl det användas också skulle jag tänka mig. Och till alla andra så tänk efter lite så förstår ni nog vad jag menar, orkar inte med alla som vill "knäcka" en istället för att bara hajja vad man menar med sitt argument istället för att ta det bokstavligt.
prone Aktiv medlem i MENSA? Det finns tendenser i dina inlägg som får mig att tro annat..
prone Nej, det är inte det vi disskuterar. Kolla vad trådskaparen skrev.Titeln säger allt, går ni emot de vanliga riktlinjerna och sminkar er på något sätt? Själv använder jag ibland foundation, eye-liner och mascara . Do yoù? Okej, så folk använder alltså eye-liner och mascara för att dölja sin acne, kom igen?
När ni snackar om smink vad exakt menar ni då? killar med maskara och läppstift eller killar som använder lite täckkräm eller nått sånt för att dölja påsar under ögonen eller så?
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Titeln säger allt, går ni emot de vanliga riktlinjerna och sminkar er på något sätt? Själv använder jag ibland foundation, eye-liner och mascara . Do yoù?
Ni som inte sminkar er, hur orkar ni bry er så mycket om vad andra gör?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
nej, slut på lektionen. Hade bra! Ciao
nasstastja nej vadå snackar om modern tid. vi snackar om när det skapades?? du påstår (felaktigt) att smink skapades för tjejer och jag säger att byxor skapades för killar. tjejbyxor finns i modern tid för att tjejer började ha på sig byxor trots att män protesterade men tillslut blev det vanligt och tjejbyxor började säljas. ser du parallellen eller? männ som använder smink fastän att folk protesterar, och snart är det kanske lika vanligt med smink för män som byxor för kvinnor?
"(..)och snart är det kanske lika vanligt med smink för män som byxor för kvinnor?" Du jämförde bara byxor och smink som en EXTREM paralell, va? :)
jag valde det för att det skulle vara tydligt och lätt för alla i tråden att förstå. bra val tycker jag.
Ja, för att jämföra män som börjar sminka sig och kvinnor som började använda byxor är inget bra argument :) Men, funkar som en extrem-paralell.
prone det ser inte bättre ut, de blir bara översminkade gropar. Köp Proactive eller ntt annat.
whoopzidoo
barnaerskoent motståndet som män som sminkar sig kan liknas vid motståndet som kvinnorna mötte då. vidare hade motståndarna liknande argument, dvs att det inte var kvinnligt, jämfört med nu, att det inte är manligt. det är en fråga om att motsätta sig bilden av kvinnlighet/manlighet som finns under den tiden som fenomenen i fråga uppstår. sen att kvinnans kamp var större än så behöver vi inte gå in på här och nu, likheterna räcker för att funka som argument i den här diskussionen tycker jag.
nagellack ibland. det är fint.
Jo, själva principen kan man iof. använda som ett argument. Men, att jämföra "byx-frågan" och "smink-frågan" är för mig helt obegripligt, men visst, kör på :)
Barnaerskoent: Hur kan det vara obegripligt? Parallellen är ju glasklar, det är frågan om fenomen som först varit könsbundna men efter hand blivit mer och mer könsneutrala.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Touché!