I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sminkar ni män er?

Övrigt - Blandat

2007-01-15 06:25

Sminkar ni män er?

Titeln säger allt, går ni emot de vanliga riktlinjerna och sminkar er på något sätt? Själv använder jag ibland foundation, eye-liner och mascara. Do yoù?

"Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."

2007-01-15 06:26
Absolut inte.. Även jag gör det..
 "Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."

2007-01-15 06:28
haha, jaja, fler män som feminiserar sig?

2007-01-15 06:34
Nej! Män sminkar sig inte.

2007-01-15 06:34
Motivering?

2007-01-15 06:35
det är gay och omanligt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-15 06:36
/ man är gothare,punkare eller annat drägg
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-15 06:37
Enligt mig är det väldee manligt, ett bevis hur säker man är på sin sexualitet om man kan stå upp för det och skita i att man blir kallad syndabock av de osäkra..
Manager

2007-01-15 06:46
Enligt mig är man osäker på sitt utseende om man måste försköna det.
Redline!

2007-01-15 06:56
dagens sanning ^

2007-01-15 07:08
frågan är väl varför man skulle sminka sig för göra någon jävla poäng om sin säkra sexualitet. känns som då har man värkligen gåt på en jävla nit och framstår som mycket mer osäker på både sin sexulaitet men kanske ändå mer sin person i stort. för mig får både män och kvinnor skita i att sminka sig. fan ska man med det där geget i nyllet för. alla kvinnor jag varit intreserad av har alltid sätt min lika vackra ut utan smink så förstår inte vara massa hjärn döda män skulle ta efter kanske ett av kvinnas största gissel. kan vi inte ta efter något av deras bättre köns bundna egenskaper.

2007-01-15 08:01
Well, alla som sett borat vet ju att kvinnor har hjärna som matchar en ekorres. Så varför skulle vi män med normalstora hjärnor behöva göra nåt så puckat som att sminka oss?

Min bild är... för mycket naket kanske?

2007-01-15 08:13
Haha! Det är ju sant faktiskt, jag är nöjd med mitt hur jag ser ut utan att behöva sminka mig.
R.I.P. Zika R.I.P. Teraq R.I.P. Jens R.I.P .Calle R.I.P. Stoffe

2007-01-15 08:17

f.ö

hur många män finns det på whoa....

Rock out with your cock out!

2007-01-15 08:19

Det står väl på startsidan tror jag.

2007-01-15 08:22
jo men sen var frågan om "män" och inte hur många som har P framför sin ålder.

2007-01-15 08:24
Finns ju en anledning att det stå Pojke framför namnet istället för Man
Rock out with your cock out!

2007-01-15 08:25

Jag vill ha ett Y framför mitt namn.

2007-01-15 08:29

bara fula killar sminkar sig.

Alltså det är gay. Dock finns det ju vissa markeradkulturer som gör det. Det är en annan sak, men sånna som gör det för att bli "vackrare" det är ett stort no-no för mig.

b-b-bassan!

2007-01-15 08:35
Sen så tycker jag att det är ganska pantat att sminka sig "för killarnasskull". Och jag hoppas och tror att majoriteten av alla kvinnor inte sminkar sig för männen skull utan för sin egenskull. Om jag fixar håret så gör jag väl inte det för någon annanskull. utan jag gör det för min egen, annars kanske jag känner mig äcklig/obekväm. Jag inbillar mig att världen blir bättre om alla känner sig naturliga och bekväma varesig dom sminkade sig eller inte. Visst killar kan sminka sig om de känner sig bekväma med det och känner sig ofräsha annars. Men jag tycker inte det är något för män egentligen.

ursäkta för dubbelpost och ett skruvat inlägg och man kan vända och vrida på åsikterna och värderingarna 100ggr om.
b-b-bassan!

2007-01-15 09:09
Smink kan komma i många benämnigar.

Själv använder jag fondation och i vissa fall concealer, dock i mindre mängder. Och det är endast för att jag helt enkelt tycker att man ser fräschare ut.
k1337oris

2007-01-15 09:34
Phiefer P22

Kan jag hålla med dig om, det ger ett uppfräschande utseende och nej jag drar bara på mig i överkommliga mängder, alltså inte mcyket, bara för att se fräschare ut.. och nej jag är sjukt jävla snygg..

2007-01-15 09:36
bassan P19

och även du ahr en point, jag känner mig relativt bekväm i det eftersom min hy inte är den bästa, så vafan liksom..

2007-01-15 09:40
tror man fuckar sin hy bara mer när man klägar på med massa skit på den. själv är jag len som en jävla barn rumpa överalt och har inga problem med torhud och jag sliter rätt hårt på min kropp när jag tränar så mycket som jag gör. menar den värkar klara sig fint ändå. men hade jag som det flästa brudar börjat tvångs sminka mig på grund av sammhällets förväntingar på mig vid 12år ålder eller i bland tidigare så hade jag nog också haft taskig hud vid det här laget.

2007-01-15 09:42
Denna person är för ung för att svara, var vänlig att skriva åsikter här
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2007-01-15 10:14
"det är gay" ahaha mellanstadiefasoner
Breakare

2007-01-15 10:16
fan frågan e lika som om jag skulle fråga kan man bli kär om man har pacemaker, det går inte det SKA inte va så....USH!!!!
HERB, bust a cap in yo ass

2007-01-15 10:38
överlåt sminket åt oss tjejer som kan de....

om inte kanske du ska fundera på ett könsbyte?!

och att man är säker på sin sexualitet om man sminkar sig som kille är nog den sämsta ursäkten jag har hört på länge!
gick du klädd i morsans kläningar när du va liten också å skyllde på att du själv inte hade några rena kläder eller?
Trodde du ja!

2007-01-15 10:42
PINSAMT!
Trodde du ja!

2007-01-15 10:45
jag brukar använda brunkräm ibland hahaha..

2007-01-15 10:48
men herregud.

jag använder då och då concealer/täckstift och foundation, för att jag ser fräschare ut. precis samma anledning som att jag stryker skjortan eller använder hudlotion.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2007-01-15 10:50
jag gav de en chans en gång för nått årsen men de va inte schysst alls. jag är inte så jätte dunders på de där med att pilla med saker,spec inte med mina ögon:S
smink suger rätt mkt över lag

2007-01-15 10:58
Nej, aldrig i livet! även om man kanske borde ibland
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2007-01-15 11:01
så nu måste man sminka sig för att vara säker på sin sexualitet? vad kommer sen? måste man har rosa pikétröjor och vita linne byxor för att vara manlig?

jag ogillar smink på tjejer så varför skulle jag vilja ha det på mig själv?

2007-01-15 11:08
whatone vet va han snackar om!
han är en vis gammal man!

:)
Trodde du ja!

2007-01-15 11:10
sofia finns väl jätta många killar som kan sminka?
Forumssignatur...<br>

2007-01-15 11:12
ah som kan sminka ANDRA kanske... men inte säg själva! iaf inte om man är hetro... !!
Trodde du ja!

2007-01-15 11:12
Titeln pa ditt inlagg sager emot sig sjalv. Män kan inte sminka sig, inte heller bara kjolar eller bli tagna i arslet. Da har man gatt till en hybrid.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-01-15 11:15
alkor - kan och kan... de handlar inte om vem som kan och inte kan! de handlar om att man inte ska!
Trodde du ja!

2007-01-15 11:20
candide

de e feminint att sminka sig men analsex e la inte så jätte ?

2007-01-15 11:27
alla som sminkar sig är bögar
alla som sitter ner o pissar är bögar
alla som inte runkar i skolan är bögar

så är det bara. NUFF SAID!
www.gbg031.se

2007-01-15 11:54
hehe ne fan.. sånt blir man skrynklig av ju =).. hehe

2007-01-15 12:03
Förr när jag var ute mycket brukade jag låna nån bruds ögonfransböjare.

Säg jag sitter på en förfest, massa heta brudar och hårda snubbar. Machofaktorn är hög, brudarna börjar bli litet irriterade på all den grabbiga attityden. Innan det är dags att dra vidare drar tjejerna till toan för att bättra på sin make, då lägger jag den "kan jag låna den där?" Hellst så alla hör inklusive grabbarna. BAM jag är officiellt den coolaste snubben på stället, jag har stake nog att vara fåfäng och låna tjejgrejjer framför mina grabbar utan att bry mig ett shit om vad dom säger. haha ska dom tänka jag är bög när jag kan välja och vraka bland tjejerna sen för jag hade stake? Fan skrattet är på dom, dom skulle bara våga också. Sen det lilla gjorde fan skillnad utseendemässigt också. Damn jag var bra på den tiden...

Sen körde jag med de bästa hudvårdsserierna och hade nån grym ögonkräm som tog bort de mörka ringarna men jag minns inte vad det var nu längre, jag har ändå inte råd så nu får man stöta på tjejerna som gillar trashiga snubbar istället 
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2007-01-15 12:07
Nej, nej, nej, nej.
Look with your own eyes - See with your own mind

2007-01-15 12:13
Fan vilken jävla hets, varför blir folk så aggressiva?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-01-15 12:16
Folk som blir aggressiva har fastnat med hänglset i garderoben misstänker jag
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2007-01-15 12:27

Snubbar som sminkar sig? Det låter ju till och med mysko.

Man fattar ju direkt att det är något som inte står rätt till där uppe, inte alla chips i påsen så att säga.

Ta mig inte seriöst
Jag är inte på riktigt

2007-01-15 12:28
hmd:

Tror du. Lustigt isf att det bara verkar vara motståndarna som hetsar upp sig.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-01-15 12:42
Sofia:fast det skrev du inte...
Så tjejer som inte sminkar sig är lesbiska? :)

(nej jag sminkar mig inte)
Forumssignatur...<br>

2007-01-15 12:49
ah som kan sminka ANDRA kanske... men inte säg själva! iaf inte om man är hetro... !!

Och vad har sexualiteten med saken att göra? Du menar att det bara är tjejer och homosexuella som kan sminka sig själva? vad fan är jag då? Jag kan inte sminka och använder typ aldrig smink.

Snubbar som sminkar sig? Det låter ju till och med mysko.

Man fattar ju direkt att det är något som inte står rätt till där uppe, inte alla chips i påsen så att säga.

Det behöver väl inte vara någonting fel med personen i fråga bara för att han använder smink? Alla har så fruktanvärt mycket fördommar här, "sminkar han sig så är han bög!! uuusch!!", fuck that! så är det inte!
Kolla TenFingers, han sminkar sig men är inte homosexuell!

Om nu killar vill sminka sig, så varför inte? Det är ju inte direkt så de går ut i rosa läppstift, blå ögonskugga och såndär!

If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2007-01-15 13:04
*..emilie..*

men de va inte de vi snacka om heller... tjejer som sminkar sig!
jag använder inte heller alltid smink å ser inga problem i andra tjejer som inte heller gör de! å lite mascara är ingen konst å smeta på... de tror jag inte du heller tycker!

men när KILLAR använder smink tycker jag är de är både omanligt och bögigt och de står jag för!

amen
Trodde du ja!