I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sminkar ni män er?

Övrigt - Blandat

2007-01-15 13:18
sofia1
Jag vet att vi inte snackar om tjejer som sminkar sig, men jag frågade en sak som hade med saken att göra! '
Du menar att det bara är tjejer och homosexuella som kan sminka sig själva?
Nej nej, verkligen inte svårt att kleta på lite mascara!
Grejen jag inte fattar är hur fan en kille som använder lite täckgrejs (vet inte vad det heter) blir bög helt plötsligt?

Fördommarna flyger omkring i den här tråden!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2007-01-15 13:19
jag har aldrig använt smink och kommer förmodligen aldrig göra det heller. however så förstår jag inte alls resonemanget om att man är homosexuell om man använder smink. det är väl som nån nämnde innan likvärt med att fixa frillan? man gör det för att man vill och tycker att det blir snyggt. säg att jag skulle testa o använda eyeliner eller mascara eller whatever och tycka det såg bra ut. då skulle jag säkert fortsätta. att tro att alla killar som använder smink är bögar är så jävla trångsynt. usch.
you know i spell girl with a B

2007-01-15 13:25
prone
Sant där!
Jag förstår inte varför killar som sminkar sig automatiskt blir bögar enligt många. Varför är det så?
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2007-01-15 13:26
ja den här homo koplingen förstår jag inte alls. men visa har väl blivit tapade i golvet för många gånger som liten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-15 13:27
jag reagerade på argumentet "att sminka sig innebär att man är säker i sin sexualitet". det är minst lika dumt som "alla som sminkar sig är bögar".

2007-01-15 13:29
jag reagerade på båda två. men som sakt alla kan inte fåt tillräkligt med syre vid födseln.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-15 13:30
whatone
Självklart är det lika illa det! Man är väl inget annat än sig själv?

Vafan, låt folk sminka sig, dom som inte vill kan ju bara låta bli!

2007-01-15 13:34

*..emelie..*

ja må ha fördommar, men jag står iaf för dom som vissa andra! (syftar inte på dig!)

prone

va har ditt namn med saken att göra?
jag tycker de jag tycker och du kan inte få min å ändra mina tankar....

whatone

tack!

Trodde du ja!

2007-01-15 13:41
"jag tycker de jag tycker och du kan inte få min å ändra mina tankar...."

Härligt att vara så trångsynt och tråkig som du redan vid 18 års ålder. Släpp lite på dina föreställningar om hur allt är så kommer du nog se att det blir mycket mer givande att prata med folk.

För övrigt; välsminkade tjejer ftw!

"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2007-01-15 13:43
sofia1
Jag tycker inte att det är någonting du ska vara stolt över! Okej, alla har fördommar ibland, men jag försöker att helst inte ha det eftersom jag tycker det är fruktansvärt att dömma ut en människa (eller i detta fallet en "grupp" människor) för att den/de är "annorlunda"! Att sen säga att dom är homosexuelle är ju helt sjukt.
Vad grundar du dina fördommar på?

2007-01-15 13:46
Jag tycker om när killar sminkar sig, men precis som med tjejer ska det inte vara överdrivet.

Förstår inte varför sexualitet och "gay" måste komma in i snacket, det är bara lite smink som "förbättrar" utseendet. Med "förbättrar" menar jag att personen som sminkar sig oftast tycker att han/hon blir snyggare av smink!

Säger bara: jag sminkar mig, är jag gay för det? För att jag sminkar mig är precis samma som att en kille sminkar sig.
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2007-01-15 13:47
Det är 2007 och folk tror fortfarande att sexualiteten sitter i kosmetika?

Kommer nog aldrig använda det själv dock, av den simpla anledning att jag inte orkar.
Tycker det är jobbigt nog att dushca och fixa till mitt hår de få gånger jag gör det.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-01-15 13:56

Fan vad matt man blir av att leva idag. Tur att jag är så bekväm och jäkla nöjd med att vara en konservativ gubbe och kan hävda att det är gay att som man sminka sig, för det tycker jag verkligen. Den här metrosexualiteten eller vad det nu kallas är ju bara för löjlig, man blir ju orolig över vart människorna tar vägen egentligen.

Kan jag inte bara få höra EN till gammal hederlig, konservativ, tjurig ung-gubbe som förkastar detta fenomen?

Intressepenisen hårdnar!

2007-01-15 14:00
i'm with you wasteapa, all the way!

Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2007-01-15 14:01
Härligt!
Intressepenisen hårdnar!

2007-01-15 14:01
ok sålänge man har svarta streck på kinden som nfl-spelare. ää men fan ser man bättre ut och boostar sin självsäkerhet med det, så kör ba!

2007-01-15 14:11
wasteapa:

Kan du inte bara skita i att sminka dig ändå, utan att tycka att det är "gay"? Eller känner du att du måste nedvärdera det för att få slippa?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-01-15 14:12
Jag brukar sminka mig så här .. jag tycker inte att det är så omanligt!
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2007-01-15 14:14
xpertize

det där är bara manligt om man slaktar människor samtidigt. Annars är det bara fjolligt.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.

2007-01-15 14:17
Kan du inte bara skita i att sminka dig ändå, utan att tycka att det är "gay"? Eller känner du att du måste nedvärdera det för att få slippa?

Nää, jag tycker det är gay hursomhelst. Sen går det ju inte att vara hur manlig som helst och göra extremt manliga saker utan att det istället lutar åt att vara lite gay-varning.
Intressepenisen hårdnar!

2007-01-15 14:23
respekt till alla killar som sminkar sig, det är modigt att gå emot normen. men personligen tycker jag att det är fjolligt. lite concealer kan jag gå med på, but that's it.
We call them winerbrods.

2007-01-15 14:24
no batty man.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2007-01-15 14:28
Det är väldeegt arg stämning i denna tråd, lite insnöat även..
 "Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."

2007-01-15 14:30
Motivering?

VI HAR INGET INTRESSE AV ATT SMINKA OSS BARA, VI ÄR MÄN! OCH INGA BATTY BOYS!

2007-01-15 14:31
jag håller med mantis. no batty man.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2007-01-15 14:32
Haha, jävla fasoner!
Varför ens sminka sig?
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2007-01-15 14:32
och att man är säker på sin sexualitet om man sminkar sig som kille är nog den sämsta ursäkten jag har hört på länge!
gick du klädd i morsans kläningar när du va liten också å skyllde på att du själv inte hade några rena kläder eller?

Sämsta argumentet jag hört på länge, saken är den att jag tycker det är soft med killar som kan sminka sig, gå emot konservatister, normer etcetera. Och tydligen delar vi inte åsikter, och i vissa fall vill ni inte respektera andras åsikter, vad gör det vissa här att en snubbe drar på lite foundation för att bli lite fräschare. Att kalla det "gay" är lite konservativt, lite homofobiskt och icke-liberalt. (enligt mig, rita inte upp en generell bild och manipulera dessa åsikter)
 "Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."

2007-01-15 14:33
Jag håller också med mantis. Även duscha är jävligt gay.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-01-15 14:33
mantis 

Sjukt manligt hörru..

2007-01-15 14:36
"Att kalla det "gay" är lite konservativt, lite homofobiskt och icke-liberalt."

Jag tror du missuppfattat vad homofobisk innebär...
F.ö. är du i en sån personlighetskris att du måste sminka dig
och därigenom sticka ut i mängden så folk ser dig?
Jag fattar inte grejen med smink..
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2007-01-15 14:37
Eller är de bara för att du helt enkelt vill sminka dig?

2007-01-15 14:48
Ähh, vare sig du är man eller kvinna så är de sjukt onödigt att
sminka sig JÄMT! Ni har dåligt självfötroende så ni måste sminka er? Jag kommer aldrig fatta varför man ska lägga över ett
lager med skit i ansiktet. Och ja, kom gärna och säg "Ah, då kan vi ge fan i deadorant/parfym. Vi kan lika gärna skita i att duscha"
För det är inte samma sak..

2007-01-15 14:56
ni som tycker att killar som sminkar sig är gay lär ju tycka att duscha, raka sig, tvätta sig etc. är gay med? om man är macho så är man ju smutsig som arnold i terminator.

Raka är det enda, som jag ser det, som oftast görs av rent estetiska orsaker. Men framförallt är det ju väldigt praktiskt. Sen att duscha är så jävla självklart att man måste göra för att hålla god hygien, man blir SJUK annars! Dumt argument.
Intressepenisen hårdnar!

2007-01-15 14:56
Sminka sig är inte samma sak som att duscha, raka sig och tvätta sig. Varför vill jag inte gå in på, för fattar du inte det är du
bara jävligt korkad.

2007-01-15 14:58
ShittySocks 

1. Bara för att folk inte tycker att killar ska sminka sig betyder det inte att vederbörande är insnöade. Det betyder bara att de inte tycker som dig.

2. Vad har homofobi med saken att göra? Jag kan väl tycka att en sak är "gay" eller "fjolligt" utan att vara homofob? Om jag säger att Jantelagen är typiskat svenskt, är jag då rasist?
We call them winerbrods.

2007-01-15 14:59
hör ni inte hur jävla puckade ni låter? jag sminkar mig ibland, jag är fåfäng som fan. är modeintresserad. jag har flickvän. jag hatar kukar och killar i allmänhet. jag är alltså inte bög.
ni som kör på all homoskitsnack... är ni födda i skogen eller? väx upp! det är inte 40-talet längre.

Tsss, bra försök. Personer som du finns inte.

Intressepenisen hårdnar!

2007-01-15 14:59
releze

Lugna sig, är det någon som påstått att det är bögigt att klippa
tånaglarna? Det gör man ju för att slippa nageltrång och liknande..

2007-01-15 15:00
Men varför inte bara låta folk som vill sminka sig vara? Låt dom sminka sig eller inte, spelar stor roll?

2007-01-15 15:01
Håller med Skunkafied där fullt ut.

Att sminka sig som kille är ungefär som att plocka bort saltgurkan från hamburgaren, lite fjolligt, detta utan att för den delen vara bög på riktigt.
Intressepenisen hårdnar!

2007-01-15 15:02
Men varför inte bara låta folk som vill sminka sig vara? Låt dom sminka sig eller inte, spelar stor roll?

Klart man låter de vara, men det här är ju en diskussion på något så jäkla obetydligt som internet. Kommer inte flyga på någon på gatan precis.
Intressepenisen hårdnar!

2007-01-15 15:02
ShittySocks

Du är ju för fan cp! Du har massa äckliga fantasier om att män ska vara som fjolligaste brudarna. Det är din äckliga feminism önskan, den där sjuka idén om att ändra på männen. Inte för at tuppnå jämställhet utan bara för din äckliga fetishs och fantasis skull. Vi vill inte bli som er! Tur som fan att ni är utrotningshotade.

2007-01-15 15:05

Det är nog snarare så att många istället önskar att samhället överhuvudtaget hade kunnat slappna av lite med allt kladd i ansiktet och dyra märkeskläder och all sån där dryg skit som tvingar en att stå framför spegeln mer än när man borstar tänderna varje dag.

Intressepenisen hårdnar!

prone

Ja, och? Bara att vi tycker det är sjukt onödigt med smink...

wasteapa01

Men, saltgurkan smakar ju skit. :/

prone

Ja vi vattenkammer håret och rakar vårat skägg!

2007-01-15 15:08
wasteapa

Vi är nog ett utdöende släkte vi som inte kastar en andra blick i spegeln även om vi ser att det är något allvarligt fel just den dagen när man borstar tänderna.

Nej, jag har inte dåligt självförtroende. Jag anser bara att man ser ut som man gör, som man ska göra. Ser ingen anledning till att kladda massa skit i ansiktet bara för att få bort en liten fläck eller bli  finare i hyn, fuck that. Jag har dock accepterat att tjejer sminkar sig, ogillar det dock. Men att killar ska göra det, patetiskt. Bögfasoner.

2007-01-15 15:08
mantis - det där var personligt påhopp, that aint cool. diskussionen handlar herrsminkandets vara eller icke vara, inte om ShittySocks anledningar till att sminka sig.

wasteapa01 - att ta bort saltgurkan är utan tvekan fullt ut g-a-y.
We call them winerbrods.

2007-01-15 15:10
Prone: är nog bara sverige som är så emot förändringåk - åk ner till Saudi-Arabien så ska du få se.

Sen det där med att du förkastar en hel generation norrländska män är ju inte så mycket bättre än att klaga på folk som sminkar sig isåfall. Vad är det soms äger att dessa män skulle vara såna konservativa skitstövlar som du verkar tro. Ett exempel, min gammelmorfar är precis en av dem du snackade om, men han skrattar mest gott åt de moderna tokigheterna som sminkade män.
Intressepenisen hårdnar!

2007-01-15 15:11
skunkafied

MEN DEN FÖRSTÖR JU HELA HAMBURGAREN!

2007-01-15 15:11
Okej förlåååt!!

2007-01-15 15:12
prone

"är nog bara sverige som är så emot förändring. fast ja, de flesta som är emot smink, mode etc. är med stor sannolikhet uppväxta och uppfostrade i norrlands skogar där de även utbildade sig till skogshuggare i tonåren."

Haha, gråt!