90-tals-nostalgi-tråden
Kommer ni ihåg 90-talet? Den sista gången det faktiskt var kul att dansa till topplistemusik. Basen var på topp och så var också stämningen. Artisterna kunde sjunga om hur Führern reste sig ur graven och upprättade världsherravälde, och ingen brydde sig. Folk sket i texterna. Det var bara de schysta elektroniska slingorna och rytmen som spelade roll. // http://www1.shellkonto.se/lg2s/ här kan ni skriva upp saker ni minns med det ljuva 90-talet och sitta och minnas tillbaka de gångna tiderna <3
Disneyklubben Teenage Mutant Ninja Turtles Euro-disco-bass-eran (basic element, pandora, culture beat) Kinderägg Johan och Pip Björnes magasin lilla sportspegeln bullen "anslagstavlan" Vattenpistoler såpbubblor Bollarna man skruvade upp med vatten i sig och kastade till varandra. fillofaxer gammla svt märket Piratbyxor ishockeykort pog/pogs puttekulor the Offspring luktsuddigum Voxpop/voxtop/jupiter Hjärnkontoret med fredrik(?) jazzbyxor jackor i våtdräktsmaterial aqua lemon tröjor championtröjor page/pott frisyr mittbena tattuhalsband pårymmen med hjalle o heavvy alla svenska såpor Skärgårdsdoktorn Sikta mot stjärnorna Mosquito Tamagotchi Mobiltelefonskal sicksackbena drömhus cartoons drängarna absolute-samlingsskivorna aaron carter pojk/flick-band-hysteri pollypocket monchichi/bôlle dunken, pant-gömme, jage. Buffaloskor/platåskor namnhalsband hela fucking åmål freestyle/walkman blandband söndagsöppet o bingolotto. så fyll på listan and make me happy!
and THAT you can quote...
"Artisterna kunde sjunga om hur Führern reste sig ur graven och upprättade världsherravälde, och ingen brydde sig." ?
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Jenka-tuggummin á 50öre
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
Hur länge klurade du på det där? KLOCKRENT :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ronny & Ragge, Tippen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jazzbyxor :) Sånna svarta blanka tajts alla (tjejer) hade. och Spice Girls
"Det är varje människas förbannade plikt att bli ett original"
Lili & Sussi- what´s the color of love Mauro Scocco - sarah kom ut ikväll svettpannband (nike, adidas osv)
Marco Van Basten Outhere Brothers Wayne Gretzky Saved By The Bell (Pang i Plugget) Sen är det ju diverse artister, men de flesta lyssnar jag fortfarande på idag och gjort sen dess så inte så mycket nostalgi att dem hamnar på listan.
Undrar fortfarande över:"Artisterna kunde sjunga om hur Führern reste sig ur graven och upprättade världsherravälde, och ingen brydde sig." ??
BASIC ELEMENT!! Would you join the ride would you cross the line to be right by my side? i will be the one that will make you fly so come and join the joyride!
Wordlife no doubt baby
man får ju inte glömma cykelbyxor med en stor t-shirt till. magväska Pandora Orup
Skönaste hitlåten:Max don't have sex with your ex it will make your life komplexed oh Max baby take it easy och uppföljaren:Oh Fred, come to bed, cause my Max had sex with with his sexy ex Skönaste dansen: När man bara stod mitt emot varann och tog steg åt sidorna ni fattar? Sen var jag äkta lateninties blatteunge med buffalos, McDonalds-frilla, Nike-pannband, Adidasbrallor, Filatröja, ciggen mellan tumme och pekfinger, CypressHill, WuTang-Clan, 2pac och Mobb Deep i lurarna och hangarounds med små ryggsäckar, solbrillor som diadem och som luktade Tommy Girl. I remember way back when... back in the days, back in the days...
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
har du ingen bild så att vi alla kan få ta del av de ljuva 90-talet och minnas
Eccan P19 Führern = Hitler, get it? oh bikermice from mars! bah bring it on!
macarena macgyver prodigy www.altavista.com bailando linus på linjen fruit of the loom ace of base skolnazism rakat huvud förrutom en lugg seinfeld piggelin för 4kr arkiv x fargo tv4animationen med en snurrande fyra i massa ringar diadoramode (antagligen bara lokalt) större tuggummin filatröjor och skor byxor med knappar längs hela sidorna
Fantomen-läsk! :O & såna kakor som var formade som Tom & Jerry...
Mickaaaaaan.
stretch armstrong 50öres tuggumi(sumo,viollakrits,kola osv)
Lyricist
2006-10-10 20:16
Haha cd-freestyle har jag fortfarande ibland när batterierna till min mp3 tagit slut..hehe.. Annars: Ebba o Didrik. Jeansjacka. Personsökare. Våfflat hår. Färgade manchesterbyxor. Trasiga jeans/chinos med en rutig skjorta och brorsans gamla basketpjuck. Hopprep. Fila, som från att ha varit värsta "guccimärket" blev samhällets mest urtjatade förortskickerssymbol. Ryska posten, leker småbarn det numera?
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!
sanning och kånka! och på tal om hopprep så "twist" som där gummibanden man hoppade både över, under and what not.
Thunderdome cd-skivorna! Fett 90-tal!
savannbyxor piratbyxor skitdålig musik björnes magasin rederiet turtles power rangers henke larsson & ravelli såndär konstig lugg tillsammans med diadem. (jag fattar inte grejen!) allt tjat om EU & ingvar karlsson såndär pytteliten o ful smycke-grej folk har på nån tand. TLC tom & jerrys godispåse piggelin för 4 kr eh det finns så mkt
aaah kommer ni ihåg såna där små nappar i genomskinlig plast man hade som halsband?
Mickaaaaaan.
små äckliga lack ryggsäckar också...
Mickaaaaaan.
Säger bara TUTTIFRUTTI !
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
oneoo, WORD. en fin anledning att sova över hos polaren med kabeltv.
fy fan vad man vill tebax te 90talet. som liten grabb behövde man fan inga pengar eller nåt. man kunde hänga me nån polare och göra ljud, springa runt och samtidigt tycka det var kul. fan. nu äre bara skola och en jävla massa måsten! supernintendo mighty ducks filmerna björnes
Lämne piga hemme!
Lyricist
2006-10-10 22:23
fingerboards VHS Det måste ju ändå vara lite 90-tal
supernintendo....playstation...och gameboy!
björnes magasin innan björne fick ny röst högstadiedisco med SNAP, Culture Beat och "cyklande" halsband med plastnappar (som nån skrev tidigare) papperstior 70-talsmodet som var inne ett tag osv osv
We call them winerbrods.
åh. och min första CD-skiva; absolute music 16 (?)
We call them winerbrods.
"fan. nu äre bara skola och en jävla massa måsten!" Ett nödvändigt ont eh;)
måsten det heter ju så.. touché.
Det blir sån vemodig känsla i magen för i stort sett allt som folk har skrivit förknippar man med något undangömt minne. Jag säger filatröjor som har blivit nämnt sen tidigare..sen minns jag även mitt kopierade kassetband med "välkommen till förorten" med TLK som min kusin gav mig när jag fyllde 6-7 nåt sånt..jag minns hur galen mamma blev när jag på någon släktträff högt och ljudligt sjöng "åååh, jag har mer än halva inne/ jag vill ha din glass och du ville ha min slickepinne" hehe..det var tider det minsann
Sega 16bitar Trekronor VM-Bronset 94!!
Släpp sargen och kom in i matchen nu för fan bollen är rund!
mighty ducks - eller det kanske nån sagt
På det goda gamla 90-talet gjorde Green Day ännu bra skivor. Things aint like they used to be.
Still in the bridge
Streethockey, bandy på gatan och klassfotboll, oh dear god I miss those days!! :( :(
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
VM 94 är fortfarande det bästa. Ever. =)
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Sunes jul
Dagisbarn hittat! Återfås mot beskrivning. MVH Personalen på Kristallen
mm mighty ducks filmerna va ju feta!.. å "välkommen till förorten" med TLK som brorsan hade=).. den pumpades hårt när man va typ 7-8 basst!.. även kasstebandsfreestyle va the shiiet!.. vettefan om ja va omodern men ja hade min kassetfreestyle ganska länge=)
http://soundcloud.com/rod_g
haha soice girls, fan vad min lil syrra terrade mig med dom.. gött att dom inte finns kvar nu i framtiden..
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
ärtrör ärtsnärtor Folköl
Släpp sargen och kom in i matchen nu för fan bollen är rund!
10-öres mynt 50-lappen (kommer ihåg att jag bytte ut 3 20-or för att få en 50-lapp i en affär.. loosa ju 10 kr :( ) power rangers magtröja (med spicegirls tryck)
kärleken till pengarna är roten till problemen.
juste!! dem där plastnapparna som man prompt samlade på sig och hängde kring halsen för att sen byta/köpa/sälja
Vafan... har ni inte nämnt grunge än? Var höll ni hus i början av 90-talet? Varenda högstadie var ett inferno av flanellskjortor, långt svettigt hår och för stora basketdojjor. Man ska inte glömma skatepunken heller... den var viktig.
Ja för faan:Blandband , då menar jag egna inspelade kasettband till ens freestyle. Hehe, Tuttifrutti, shit va fel va olaglig man kände sig när man smög in i syrrans rum, stängde dörren o kollade på det. Plus att vid den tiden skulle man sova. Annars tänker jag lite på savannbyxor, buffaloskor, alphajacka, armybyxor, byxor ihopstoppade i intersport strumpor. Men allt det var väl senare 98-02....?
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!