I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Premier League 10/11

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

Admin

2010-09-26 08:40
Fram till West Broms andra mål tyckte jag att Almunia hade tagit allt snack om behovet av en stabil målvakt på helt rätt sätt; genom att höja sitt spel. Förvisso hade inte Arsenal ställts på allt för hårda prov än, men Almunia hade ändå sett stabil ut. Han tog t o m några höjdbollar in i straffområdet där han visade pondus. Det slutgiltiga kvittot på hans nyfödelse var straffräddningen. Att han orskadade straffen var det inte mycket att göra åt. Backarna hann inte med, möjligen var Almunia lite sent ute men det var bra gjort av West Bromspelaren. Almunias räddning var dock av högsta klass, straffen var inte så dåligt slagen som det först såg ut på tv. Han var snabbt nere och sträckte ut ordentligt.

Sen påmindes vi brutalt om varför Wenger letat en ny målvakt. Två gånger om. Kanske lika bra att testa Szczesny nu ändå?

I övrigt var det nog en bra lektion i att hantera lag som pressar högt. Arsenal måste bli bättre på det om man vill vinna måt Chelski och Man U. Och faktum är att det såg rätt bra ut stundtals, åtminstone när Wilshere och Rosicky kommit in. Eboue passade inte in i den här matchen och Diaby var alldeles för matchotränad såg det ut som. Hans sämsta insats kanske.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-09-26 11:07
Har aldrig sätt Liverpool såhär dåliga.. Hoppas vi åker ut ur ligan.
Don't!

2010-09-26 14:11
Dagens citat:

- I en intervju 2008 sa du att du hade som mål att spela VM 2010. Vad gick fel?

-Sverige kom inte dit.

Moderator

2010-09-26 16:03
Haha, flaxmål av Owen, riktig goalgetter there! 2-2 är väl okej, vi förlorade inte iallafall. Men är ändå lite oroad över att vi inte vunnit på bortaplan ännu, får bara hålla tummarna för att det släpper!
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-09-26 16:16
vilken jävla omgång. för faaaan. det är såna här omgångar man SKA vinna. Alla topplag (sorry shitty) tappar poäng.

Arsenal var fan det sämsta jag sett. Spelade fotboll sista kvarten. Det håller inte nånstanns. Och det lutar åt underkänt för Wenger eftersom vi inte har en enda jävla målvakt som bidrar med något. Visst Almunia tar en straff, som han själv orsakar och resten är bara bajs från hans sida. Grattis

2010-09-26 17:02
Eh orka att ni klagar..
Don't!

2010-09-26 18:14
Piss United fan också
http://duckdown82.tumblr.com/

2010-09-27 09:28
Sjuk jävla omgång.. Vinnarna denna helgen är City samt alla lag utanför toppen.

Arsenal var RIKTIGT dåliga.. Så mycket felpass och lite rörelse ser man ju inte ens i division 4..
be the change
Moderator

2010-09-27 15:09
Haha duckdown var ett tag sen!

2010-09-27 21:14
Välkommen Duckdown, where have you been? :)
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2010-09-28 12:10
Hehehehe, jag har varit överallt :)

2010-10-02 19:06
Vi saknar en spelfördelare när Scholes inte är med/blir bortplockad.....fair fucks till Sunderland som pressade på ibörjan.

2010-10-03 16:01
Hur i helvete kunde De Jong undgå ett rött kort, inte ens frispark fick Newcastle efter De Jongs bögtackling på stackars Ben Arfa, skandalöst fan

2010-10-03 16:17
de jong är så jävla smutsig. tyvärr är det väl så att nån måste sparka benet av följande spelare innan FA tar tag i det: Rooney, Lampard, Gerrard eller Terry.

2010-10-03 16:30
och där gjorde Blackpool 1-0 :)

2010-10-03 16:59
Hehe, att Liverpool ligger under med 0-2 mot Blackpool är ju en skam. Dem lär ju ryka ur ligan denna säsong, sen tappar dem Torres och alla andra stjärnor och vi ser aldrig mer Liverpool i PL på sisådär 5-6 år.

Kom ihåg var ni hörde det först.

United spelade riktigt jävla dåligt igår, kändes riktigt piss, Rooney måste komma tillbka starkare än någonsin.
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"

2010-10-03 17:35
Det är nästan så man tycker lite synd om Liverpool

2010-10-03 18:58
Nytt år.. Same old Arsenal ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-03 19:52
Liverpool, oh god! :D

2010-10-03 20:13
Hahah, det gör ingenting. Jag är inställd på allt dessa dagar! Jag kan bara skratta åt det hela, jag har redan accepterat ifall om att det inte kommer nya ägare innan/tills Januari är vi inte ett topplag på flera år och vi tappar alla "stjärnor". Roy har samma idéer som Rafa..
Don't!

2010-10-05 13:09
sådär. då har vi fyllt kvoten över förlorade poäng detta året. känns tråkigt att säga det men jag tyckte ändå att vi imponerade ganska mycket på stamford bridge men när Koscielny missar sin nick efter 1 eller 2 minuter så förstod man hur det skulle bli. drogbas mål var bara att kryssa av på checklistan och givetvis ska alex göra sitt mål för säsongen mot oss. vansinnigt snygg frispark även om man har lite övrigt att önska av muren.

ska bli en bra mycket roligare höst när van persie, walcott, cesc, bendtner, vermaelen och diaby är tillbaka och utvilade. skaffar vi en riktig målvakt i januari och inte är avhängda så kanske vi kan vinna en titel till slut.

2010-10-05 13:18
får hålla med dig mike.. fan va kul det är att se wilshere också.. dock hade jag velat ha in rosicky istället för shava i kanske 55-60 minuten.. konstigt nog...
be the change
Admin

2010-10-05 13:37
Jag kan nästan sätta en Spurstatuering på att vi inte kommer få se nämnda sextett på planen samtidigt en enda gång under hela säsongen.

Samtliga lär råka ut för minst två månaders frånvaro till, framför allt tidigt efter nyår. Vermaelen kommer förmodligen behöva operera något och bli borta nästan hela säsongen.

När folk väl kommer tillbaka - slutet av säsongen - blir spelet bra och vi börjar återigen prata om nästa säsong då alla ska vara hela etc.

Vet verkligen inte vad som krävs för att spelarna ska hålla sig friska. Kanske något råskinn som kan mangla ner motståndarna om de rör våra spelare? Nu är alla för snälla.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-10-05 14:43
borde inte malouda & essien fått kort för sina tacklingar på sagna och diaby?? klart domarn kan missa men den på diaby såg inte jättesnäll ut och det kunde man väl sett??

Mja. Eller sälja glaslirarna.. Tråkigt att säga det.. Men dom kostar bara mycket... kanske därför vi inte köper.. för vi lägger alla pengar på löner till skadade spelare som inte kan producera....
be the change
Admin

2010-10-05 15:30
Japp, är inte helt negativt inställd till att sälja van Persie. Han kanske skulle platsa i Italien eller Spanien där han skulle ha en större chans att få vara hel och så köper Arsenal någon annan. Torres kanske? ;) (Fast han är ju inte den mest bastanta liraren där ute, han heller).

Man kanske skulle ha huggit Zlatan när chansen fanns (om han hade velat förstås).

2010-10-05 15:53
Prestigen i att tappa van Persie (eller sälja) hade blivit jobbig tycker jag. Vi vet ju alla hur värdefull han är när han är hel. Givetvis är det en börda när han är skadad stup i kvarten men likt Rosicky hoppas jag att han kan skaka av sig åren av skador och skaffa sig lite fysik. Köpa fotskydd eller vad fan som helst. Han har jävligt mycket att bevisa i Arsenal och jag hade blivit så jävla sur om han gick till Inter eller nått sånt och var asbra.

Ni har ju en bra poäng dvs. att vi måste skaffa fler bra spelare till laget men jag tycker inte det är rätt väg att sälja van Persie för att ha råd med en ny striker. Sälj Diaby och Denilson, det vi tjänar på dem kan vi ha till nya spelare (om det nu är pengar som är problemet). Vi har grymt bra back-up på mittfältet och båda två kan ersättas, bla. JET är van att spela var som helst och hade lätt kunnat gå in i en mittfältsroll med den fysiken som han har. Frimpong är också påväg så defensivt börjar det finnas alternativ. Och både Cesc, Wilshere, Rosicky och Nasri samt Song kan bråka länge om mittfältsplatserna med bubblare som Lansbury på gång. Näe behåll van persie och släng ut medelmåttorna!

2010-10-05 19:05
Denilson är en sjukt bra truppspelare.. Säker som fan med passningar.,, diaby ? Are you sick? Han är grymm.., dock har han formsvackor rätt så ofta, men han växer .. Tro mig..
be the change

2010-10-05 20:54
Jack
diaby och denilson är knappast några världsstjärnor. resonemanget var att vi behöver behålla stjärnor som van persie istället för att behålla truppspelare som denilson och chansningar som diaby.

2010-10-05 23:41
Köp Lucas ;)
Don't!

2010-10-06 01:08
säljer man diaby så är ju dvärgmittfältet ett faktum. :p

Men man kanske ska börja tänka över bendtner, djourou, fabianski, almunia.. och kanske van persie.. men han har sånt jävla arsenalhjärta och kan vara så jekla bra...

Hoppas att han ruskar av sig skitskadorna eller ligger i över hela vintern och pumpar fysik..
be the change

2010-10-06 01:09
Fast egentligen vill jag inte göra mig av med någon... förutom almunia o fabianski kanske..... gotta' love tha arsenals..

mycket skit arshavin fått på senare tid, han må vara mycket loj, men poäng talar för sig själv..
be the change

2010-10-06 11:20
JackVegas
jag börjar bli trött på arshavin. poäng talar för sig själv och vi har tagit 1 poäng av 9 i de senaste ligamatcherna. Vad har Arshavin gjort där? Han har varit bland de sämsta i alla tre matcherna. Det säger lite om hans status i arsenal och kanske även lite om konkurrensen. Har man gjort tre dåliga matcher så bör man ifrågasättas, särskilt när man inte lägger ner arbetet och skitjobbet som krävs.

Hela diskussionen om vi ska sälja någon utgick ju ifrån att vi behövde få loss pengar för att köpa in nån annan. Jag tycker inte vi behöver köpa nån annan men om vi skulle göra det så har jag ett helt gäng med spelare som ligger före van Persie på transferlistan.

Dvärgmittfältet är underbart, Diaby är ju också skadad stup i kvarten. Om Song inte spelar har vi väl inte nån över 1.80 på mitten? Cesc, Wilshere och Nasri, inget dåligt mittfält på pappret dock.

2010-10-06 12:21
Nya ägare i Liverpool!
Don't!

2010-10-06 13:03
sunderland matchen, den är inte mycket att göra åt, förutom att clichy tabbar sig bigfuckingtime.

mot WBA var hela laget dåliga utan nasri, men vilka låg bakom wbas mål?

Och mot chelsea var vi bra som fan.. arshavin hade ett riktigt farligt skott medmera. Han har mest poäng, typ 6+5 i alla matcher. Medans nasri har typ 4+1...

Det säger en del.. Så länge han fortsätter att producera sådär, så är det lungt för mig.

Vem hade du haft där hellre? Inte Vela väl? Han kommer bara bli mosad. Bättre att slänga in han i slutet.

Rosicky & Nasri ska spela i mitten, och inte på kanten.

Mitchy

Nice!
be the change

2010-10-06 16:14
JackVegas-
Sjukt taggad, de nya ägarna har gjort en superbra jobb i Red Sox och jag hoppas att det inte blir samma veva igen utan att de faktiskt håller sina löften! Ser äntligen ljuset i tunneln så att säga hehe.
Don't!

2010-10-06 17:37
JackVegas
yes, vi kan gå igenom match för match.
sunderland
varför tabbar sig clichy kan man börja med att fråga sig, mitt svar är att han inte fick understöd av arshavin en jävla gång under hela matchen, att ta hand om en kant själv är ett jävla slit särskilt om man förväntas att anfalla tillsammans med arshavin och sedan täcka upp för hans lathet.

wba
genomgående en dålig insats, där arshavin inte gör något vettigt åt något håll.

chelsea
arshavin gör en dålig match med blixtrar till 2 ggr. lojhet/lathet från shavas sida så fort han tappar bollen eller ska ta en defensiv löpning.

jag skyller inte våra poängtapp på arshavin. det är inte han som gör tabbarna som leder till mål i baken. däremot arbetar han ingenting för laget. han avlastar inte clichy i defensiven och visar ingen passion öht. det som gör mig mest besviken och därmed mest kritisk till arshavin för tillfället är att han är bland de mest rutinerade i laget. han är det som borde veta att man inte kan lalla runt och se ledsen ut så fort man tappar bollen. han borde visa lite game-face och jobba livet ur sig. jag kan gå med på lojhet sålänge man producerar precis som du säger, men så fort man slutar producera i någon/några matcher och samtidigt inte gör jobbet, då är kritik på sin plats!

när arshavin jobbar, gillar jag honom så jävla mycket. har en tröja där han hyschar hela världen och det är den enda merch-teen jag äger förutom matchtröjor och halsduk. han är en av mina absoluta favoritspelare i arsenal och därmed kan han inte fitta runt som en junior. med all rätt ska han ha mer kritik än andra som försöker mer än vad han gör.

Rosicky är utmärkt som ytterforward så han kan gott spela på Shavas plats. Både JET och Vela förtjänar chansen för den delen också, el. varför inte Wilshere som har en bra vänsterfot. Jag tycker det finns många alternativ till ryssen. Sen om han får spela nästa match och han gör det bra så är det klart att det är rätt val, men sålänge han inte producerar vill jag se honom springa.

Jag känner mig ganska klar där. Ang. Pool; finns i princip inget som säger att en misskött klubb vänder bara för att ägarna byts mot ägare. Exemplet Leeds känns skrämmande nära, men vem vet, yankeen kanske blir sockerpappa a la Roman...

2010-10-06 23:27
mike_
Precis, vem vet. Ser dock ljusare ut i helheten :)
Don't!

2010-10-07 10:37
Mitchy
hehe, ja det borde inte funka att göra det sämre än Hicks och Rakbladet. Har inte hängt med i turerna men det har ju varit ett jävla liv om dem ett antal år nu. Hur mycket skulder skrevs av? såg på nått forum att det var upp emot £300M, vilket är helgalet.

Vet inte om jag borde lägga till Arsahvins missade straff mot Partizan Belgrad men det är väl inte lönt eftersom han gjorde ett spelmål istället. Jag vill upprepa att så fort han skärper sig så är han min favoritryss igen.

2010-10-07 18:01
mike_
Det är vad företaget betalar för klubben. Skulderna kan jag inte ge på rak arm, men nu ska piff & puff upp i domstolen för att försöka få bort att de ska säljas till dessa. De vill ha runt £500-600. De säger att det har försökt göra allt för klubben, snyggt att skuldsätta allt på klubben och säga att man har "investerat" :)
Don't!

2010-10-16 18:21
Men för helvete, sluta tappa livsviktiga poäng! Att ett lag kan dominera så jävla brutalt men ändå inte lyckas vinna... jag fattar inte
Bitches Ain't Shit
Moderator

2010-10-17 00:50
Haha fyfan, Arsenalvibbar på denna ju..

2010-10-17 12:45
Tvålen Van der Sar, trodde man aldrig man skulle skriva :). Frågan är vafan han tänkte? Totalt hjärnsläpp. Kul att Nani är i riktigt bra form, annat kan man säga om Rooney.

Chamakhs mål va rätt snyggt också! Snurrfinta hela skiten upp på läktarn och sen dra kippran, klass på den baljan asså.
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2010-10-17 20:02
gillar inte filmare..
be the change

2010-10-18 01:40
Haha Chamakh, jösses vilken filmning... han har väl lärt sig från Nasri.
Bitches Ain't Shit

2010-10-18 12:02
Han gjorde som rooney gjorde mot oss förra året, börjar släpa foten och vara påväg att falla, och sen bäm när kontakt kommer för att flyga som ett flygplan....... nja tråkigt, men det är väl fotboll antar jag.. suck

city-arsenal kan bli hur kul som helst förövrigt.
be the change

2010-10-18 12:13
Förresten, hur blir det med rooney? kommer han försvinna? nån som är lite mer insatt?
be the change

2010-10-18 13:14
Hata Liverpool
Moderator

2010-10-18 20:40
Vart ska Rooney dra? Jag tror absolut inte Madrid eller Barcelona som alla säger, och England? Njae.. Känns oroligt, men måste tro på att han stannar till slut.

2010-10-18 21:58
Låt han tagga om han vill, känns meningslöst att ha en spelare som inte mår bra och kan behöva miljöombyte, även fast jag knappast tror på det.

Ingen spelare är större än klubben och har aldrig varit när det gäller United.
Bitches Ain't Shit

2010-10-18 22:52
det är fan lustigt hur england och engelsmän funkar. om du går ut på plan och sparkar ner nån annan, skickar spelare till sjukhus a la shawcross, taylor och numera wilshire (aldrig mer tack!) så rycker halva presskåren samt alla "experter" ut till ditt försvar. är du engelsman har man också den medfödda rätten att filma så mycket man vill eftersom "alla utlänningar gör det och då kan vi göra det nån gång". däremot om du sätter på en annan tjej än "the one", vilket visserligen är fult m.m. så blir konsekvenserna helt monstruösa. rooney jagas ju i princip bort från england och hur illa jag än tycker om honom och united så är han en tillgång (rent fotbollsmässigt) för premier league. så ska han flytta så hoppas jag han drar till City. hade varit så jävla sjukt som det bara kan bli.

chamakh filmar? nääääää. han Rooney-filmar, dvs. lägger sig innan något har hänt.