Moderator
2010-10-19 10:53
Tror ni verkligen han skulle gå till City? Är det så lite hjärta alla spelar med nu för tiden? Isåfall är det sjukt.. Jag kan gå med på att Tevez går till City, han är ju dum i huvudet som tror att det inte för något att gå till lokalkonkurrenten. Men Rooney, fan, jag vill inte tro det bara. Men men, vi får väl se hur det går med den biten. Håller väl med mike lite i det han skriver får väl tilläggas också.
time isn't wasted when you're getting wasted .
ramuz Rooney är väl ändå minst lika dumihuvudet som Tevez (rent intelligensmässigt)? Sen hoppas jag han flyttar till en PL-klubb enbart för att ha honom kvar i ligan. City är väl den enda klubben som har råd med honom. Det är väl det enda som talar för en flytt till city, om nu inte Rooney enbart är ute efter att jävlas med halva manchester och framförallt Sir Alex. Nu är jag lite skadeglad också för att den negativa uppmärksamheten inte ligger på arsenal utan en annan klubbs enskilda spelare.
Moderator
2010-10-20 23:16
Är väl både sant och falskt enligt mig, haha. Har sedan man fick reda på Tevez ovilja att lära sig språket tyckt att han är lite smått efterbliven, bara blivit så. Var därför jag skrev så. Men ja, verkar väl lite som att han är förlorad. Förstår honom om det är sant att Gill sagt att det inte ska spenderas pengar för att vinna titlar. Roliga är väl dock vissa som säger att United kommer gå under för att man skulle förlora Rooney, man snackar mittenlag, bottenlag osv. Han är en bra spelare, men förlusten av Ronaldo/Tevez känns lite tyngre faktiskt. Är säker på att man tar en plats i topp 4 om han skulle lämna ändå :) Något kul däremot är alla Mourinhos positiva uttalande vad gäller United och Ferguson. Ser ljusare och ljusare ut om att han kan bli efterträdare, haha! :')
Så mycket onödig drama i media kring det här... Rooney/hans agenter ser väl möjligheten att kunna plocka in så mycket cash som möjligt på nästa kontrakt han skriver på. Om det från början var tänkt som en taktik för att få United att erbjuda han ännu mer monsterpengar än det kontraktsförslag som redan finns på bordet (snackar Man City-klass) så är det ju oerhört korkat tänkt, iom det faktum att Sir Alex redan klargjort att han varken köper in spelare till överpriser, och än mindre lägger dessa sjuka summor på en individs lön. Anledningen till att han av United ens blev erbjuden det kontrakt som skulle göra honom till en av Englands högst betalda spelare var ju för att han bara för några månader sen deklarerat att han ville spela i United for life. Sen kan jag hålla med om hans tankar till klubbägarnas "lack of ambition" när man säljer av stjärna efter stjärna för miljarder, och sen inte ens har råd att lägga en pund på egna förstärkningar bara för man har ett skuldberg att betala av. Jag måste ändå säga att jag är glad för allt vad Rooney bidragit med i klubben, och blir knappast bitter nu om han lämnar. Tror dock knappast det blir för City heller för den delen, men om han mot all förmodan skulle hamna där så kommer han ju bli extremt hatad av halva staden han bor i. Kanske inte det smartaste draget om man nu vill undvika strålkastarljuset ett tag. Nä, tror det blir Chelsea han tillslut hamnar i, eller Spanien. Den positiva effekten kring det hela är väl att det kommer bli ännu mer gult och grönt på Old Trafford och hetsjakten på Glazers kommer bara växa och bli ännu större. Kort och enkelt... If you leave, make it fast and don't waste our time. Vi har en viktig match i helgen att tänka på. One United.
Bitches Ain't Shit
Jag hoppas han stannar i England. Även om det blir en sjuk tillgång till det laget som köper honom (jag antar att Arsenal inte kommer köpa honom). Det jag undrar mest över är hur United ska klara sig utan honom. Tycker Rooney har visat att han är oumbärlig i alla delar av spelet. Målskytt, målassist och kanske mest arbetshäst. Han har fan krigat till sig otroligt många bollar genom att pressa hårt som fan längst fram. I mina ögon är det en kvalitet som United verkligen behöver. Berbatov har inte tagit ett löpsteg i onödan (nåja) hittills och jag ser in Chichatjosan ta defensivt jobb, ej heller Valencia eller Nani. På ngt vänster har Rooney burit dem på sina axlar och visst, United har klarat sig utan Rooney innan i kortare perioder med matcher men jag tror att de kommer få svårt att stå ut en hel säsong utan den avlastning som en stenhårt jobbande Rooney ger. Vad händer med pengarna som Rooney kommer att ge? Avbetalningar på skulder? Aktieutdelning a la Amerikat? Och vad gör United med Rooney tills fönstret öppnar? Känns mer än stökigt att låta honom spela. Lånas han ut till Spanien med köpeoption? Och vad händer om han skadar sig under en utlåningsperiod? Herrejävla vilket getingbo
Rooney har kritat på ett 5 års kontrakt med United.. Wtf?
be the change
ja precis, wtf? var det hela en iscensatt kupp från ManU för att höja intresset för klubben å få mediautrymme? eller har sir alex hotat med stryk?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rooney ville ha mer lön såhan sa vad city hade erbjudit och så... Greedy ;)
be the change
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"
han gjorde en adebayor. alla vet var det slutade. kanske glömde han bort att transferfönstret var stängt? skönt att se honom spela klart den här säsongen i england. sen får vi se. city imorgon och nämnde adebayor ska buas ut precis som vanligt.
Bra matcher idag! Imponerande av Arsenal även om de lirade med 1 man mer hela matchen. Nasri är rätt så jävla bra faktiskt. Songs balja va fräsch. Arshavin känns dock iskall. Chicharito! Vilken stjärna.
Rädda en ko, ät en vegetarian!
Han växer!
Bitches Ain't Shit
Moderator
2010-10-24 21:46
Haha älskar hans mål med bakhuvudet, så sjukt cleant!
Ha, Liverpool spelade bra, sug på den!
Don't!
Ha, Liverpool spelade bra, sug på den! Är det inte ungefär så det har låtit hela tiden, fastän med skillnad att ni tidigare förlorat matcherna?
PontyOne Arshavins bästa match på ett bra tag. 1 assist plus att han sprang mer än vad han gjort de senaste 3 matcherna. Nasri är guld! Verbalt var Cesc bäst efter matchen: "How can I be man of the match? I missed a penalty" - Till skyreportern. United börjar göra sena vinstmål. Då är det dags att räkna in dem i guldstriden igen. Var lite orolig där ett tag :P Pool vinner mot B'burn hemma och är överlyckliga. Det är sannerligen nått nytt. The world keeps turning
Priyan Nej, första gången de spelade bra sedan Arsenal matchen! Har dock sagt att jag har sett klimtar av bra spel i föregående matcher.mike_ Men du borde väl veta varför, att ligga på 19:de plats och har en seger och har precis förlorat på hemma plan mot west b. Klart man blir överlycklig när de faktiskt spelar bra för en gångs skull.
Don't!
Arshavin var väldigt ojämn. Tyckte han fumlade, var långsam och feg i offensiven. Sen slår han den där underbara lobben till Nasri, och var rätt bra defensivt. Hoppas han är på gång nu. Verkar vara lite ur form rent fysiskt. Vickningarna i sidled finns inte i år.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Orkar inte ens kommentera Rooney. Hernandez. I told you, watch this space. Han kommer att bli en stor överraskning. Få in en spelskicklig och intelligent mittfältare bakom honom och han kommer att göra 15+ mål per säsong. City visar att de på pappret är ett lag av överbetalda spelare och inte ett lag. Fantastiskt hur de lever upp till detta på planen. Två defensivt liggande mittfältare och en fyrbacklinje kan inte ta han om Arsenals mittfältare som kommer fram. För ingen kan påstå att Chamakh gör ett bra jobb som ensam topp.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Mitchy poängen med inlägget var att sätta liverpool i perspektiv. inför förra säsongen tippades de som ligavinnare och nu blir man lycklig när man vinner mot b'burn hemma. jag menar mer att det har hänt jävligt stora grejer som är rätt sjuka på jävligt kort tid. frost vad är det chamakh gör dåligt? löper kopiöst och skaffar fram en utvisning, drar på sig bevakning så att vi kan göra 1-0 och är inblandad i 2-0. tycker han gör ett över förväntan bra jobb som första säsong i Pl.
Han gör inget dåligt i sig. Men det känns som att han får ut väldigt lite av att vara en lone striker. Dock vill jag påpeka att jag baserar mitt omdöme efter matchen mot City, och inget annat.
Jisses. Sczheznsy(JA VET DET ÄR FEL) han är en jätte i mål. Höll på bli en tabbe, men annars gjorde han ett par svettiga räddningar. Kul att se Bendtner smascha dit ett till mål, vilket avslut. Och Walcott, hittar han formen som han hade innan skadan? På G. Och Kos är bra. Fint. 4-0 till gunners! yes
be the change
frost: Chamakh var mot City lite mer osynlig än han brukar vara i det avseendet att han brukar kunna få dit något mer avslut. Det här var en sån där match där han drog på sig mycket folk och öppnade upp. Han har ändå gjort typ 5 mål på 10-11 matcher hittills. Han har haft stor inverkan på matcherna och ger Arsenal större möjligheter än förra säsongen när anfallet bestod av en liten obekväm Arshavin eller långsam Bendtner. Chamakhs största styrka jämfört med Bendtner är att han är bättre med boll och rör sig mer både innanför och utanför straffområdet, med eller utan boll. Det gör att det känns som att Arsenal har lättare att börja pressa ännu högre upp i banan. Såvida motståndarlaget inte slår långbollar tar det lite extra tid att spela upp bollen. Bendtner kommer sällan till sin rätt utanför straffområdet men är nog en farligare huvudspelare. Personligen är jag riktigt imponerad och överraskad av hur bra Chamakh är. Hade inte förväntat mig det. Trodde han skulle ha gjort kanske 2-3 mål som mest och definitivt inte varit så inblandad i spelet som han har varit. Jämförelsen med Adebayor är bra. Chamakh är som en Adebayor som arbetar över hela planen hela matchen. Dessutom verkar han vara en ödmjuk prick (bara för det får vi snart läsa om julfesten som gick fel och Chamakh åker dit för våldtäkt på en 16-åring).
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Chamakh har fått mer speltid än du kanske väntade dig också? Hur kommer han att klara av konkurrens(en) när 1-2 kvalitetsspelare kommer in i bilden?
Självklart har han det. Jag trodde i ärlighetens namn inte att Chamakh var vidare bra. Kanske en bra truppspelare som skulle börja komma in i laget litegrann efter nyår som tidigast. På sin höjd. Men samtidigt var man ju smärtsamt medveten om Arsenals skadehistorik så visst fanns en del farhågor att Chamakh skulle få spela mycket. Farhågor i den mening att jag som sagt trodde att han inte skulle acklimatisera sig så snabbt som han gjort. Han kommer inte ha några problem när det kommer fler kvalitetsspelare med i bilden. Det är bara positivt, då kan Chamakh också få vila lite. Van Persie kommer definitivt inte att spela alla matcher om han är skadefri (han kommer inte ens förbli skadefri). Och före Bendtner i hackordningen står nog Chamakh men framför allt kommer Wenger få möjlighet att rotera lite mer.
"Speaking about leaving Bordeaux for Arsenal, the Moroccan explained how he always wanted to be a Gunner and how even though other players dream of playing for the likes of Real Madrid or Barcelona, his desire was always to join Arsene Wenger’s side."
"I’m at the club of my life.
I don’t want to see too far ahead in football. I’ll go to the end of my contract. That leaves me four good years. I played in my favourite club in France. I’m playing now in the club I’ve loved since I was small.
For others, it’s Real or Barca. For me, it was always Arsenal.
You can see that I finish each match completely used up. I take an awful lot of knocks. It’s difficult, so I want to take an enormous amount of pleasure during four years. I’m proud to be a Gunner.
At the moment it’s nothing but pleasure. Everything is exactly as I thought it was."
http://www.thegunninghawk.com/2010/10/29/marouane-chamakh-for-others-its-barcelona-for-me-its-arsenal/ Underbart att höra..
be the change
Ahaha vilken värdelös domare. Oh well, jag ska inte klaga. :)
Jack: Har vi nånsin hört en ny spelare säga något illa om sin nya klubb då? Vad ska han annars säga? "Jag vill visa upp mig i Arsenal för att bli uppköpt om ett par år av City och tjäna det dubbla."
Priyan: Nu kanske det här beror på att han var på gång till Arsenal, men jag har för mig att Chamakh redan innan han gick till Arsenal hade uttalat att Arsenal var hans favoritklubb. Men som sagt, då kanske han redan var aktuell för en övergång, vad vet jag.
Så jävla underbart Nani! För det första är det solklar straff i momentet innan, och hade han fallit alá Nasri vid de första tröjdragningarna hade han fått straff direkt, men bara för att försöker stå upp och fullfölja så väljer domaren att fria. Verkligen logiskt. För det andra så är spelet aldrig avblåst, och om Gomes nu tycker att det är frispark, vilket det inte ens är, varför lägger han då upp bollen 15 meter från incidenten? För det tredje, vi hade vunnit oavsett om vi gjort 2-0 eller inte.
Bitches Ain't Shit
Evo: Jag påstår inte att det inte behöver vara sant. Bara det att det känns som väldigt många spelare spelat i sina drömklubbar ett par säsonger för att sedan komma på att det fanns en annan...
Skönt att Song sätter dit den så sent! Viktiga poäng! Och angående united incidenten så tycker väl jag, Hade nani ramlat direkt hade det varit straff, men nu tar han 2-3 steg till och lägger sig. Pinsamt. Och jag tycker det är fel att klaga på. Domaren, felet ligger ju hos linjedomarn eller Gomez, om man inte vet vad som händer, håll i bollen... Och linjedomaren borde flagga för hands .
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2010-11-06 00:01
Asså, FC United of Manchester ikväll, hur mäktigt var det inte. Fick fan lite rysningar, galet att fansen tagit en hel långsida! Tänk vad guld det skulle vara om man fick Leeds eller liknande i nästa omgång, haha!
pissfotboll...kan inte arsenal bara göra som man u att vinna även när dom spelar piss...... och var det där verkligen ett rött på kos? kändes tveksamt ..... pissfotboll...... cmon pool'
Solklart rött kort! Pinsamt att ens våga påstå nåt annat. Men matchen var ändå över, och Arsenal förlorade mot ännu ett nykomlingsgäng på hemmaplan. Så jävla nice.
Bitches Ain't Shit
Arsenal och målvakter är en märklig kombination.
Tyckte det var lite väl hårt med ett rött men eftersom han blåser så kanske han inte hade så mycket val. Jämfört med frilägesutvisningen som Chamakh orsakade här om veckan så var det här dock också rött. Över lag den sämsta match jag har sett. Det är en riktig dagsförstörare. Här tänker man ägna två timmar mitt på sin lediga dag och det ser så här katastrofalt ut. Arsenal hade två ribbträffar och när man skriver det låter det som att de var nära flera gånger. Faktum är att det här inte ens blev spännande. Arsenal försökte knappt och kunde - återigen - inte hantera ett underläge och Newcastles höga press. Istället klagade man på domaren hela matchen (för det mesta helt utan fog) och irriterade sig på att Newcastle maskade hela andra halvlek (fullt förståeligt och det måste Arsenal kunna hantera). Dock ska man inte lasta Fabianski. Förvisso gör han en tavla men det gör alla målvakter ibland. Han hade otur och dålig timing i just det tillfället men agerade säkert resten av matchen, bl a vid ett liknande tillfälle som det som blev mål. Och man kan inte lasta målvakten för att anfallet producerar nada. Frustrationen var tydligt ända bak hos Fabianski som vid en utspark inte har någon att spela till eftersom alla står stilla. Han hade kunnat tabba sig en gång till när han rullar ut bollen utan att se att en motspelare är två meter bakom honom men varför var det ingen i försvaret som varnade honom? Och vart var försvaret vid målet?
Moderator
2010-11-10 23:23
Faktiskt den tråkigaste matchen någonsin mellan City och United, kan nog bara komma på Berbatovs skott som kan räknas som målchans, haha.. Kändes inte som att någon gick för seger :) För övrigt galet nice att Beckford fick göra målet för Everton, galet snyggt dessutom!
mm, derbyt var ett riktigt sömnpiller... snyggt av gunners att måla redan efter 38sekunder, ett mönsteranfall!
38 sekunder, och typ 93-94 minuten.... gött var det. Fabianski & Sagna, samt Rosicky gjorde ett par monsterräddningar. Henry skulle haft rött kort, Fabregas skulle nog haft det med. Iövrigt, en jävligt bra match..
Sunderland klipper Chelseas tung
http://duckdown82.tumblr.com/
WELBECK!!!
Bitches Ain't Shit
sunderland alltså, vilken glädje!
Alex och big man Terry borta. Lets see how they'll cope.
Jag tror det kommer skita sig för Chelsea nu framöver, hoppas det iallafall....
JackWilshere- Säg inte att du är samma användare som JackVegas- -.-
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"
Jo, its me. Vadådå?
Vad fan spelar det för roll?
Don't!