Moderator
2009-05-06 22:50
Synd för Chelsea, ni får vinna FA nu då! :) När spelas finalen och vilken pub i Gbg ska den ses på?
time isn't wasted when you're getting wasted .
jo ja mena väl mer att det brukar jämna ut sig ;)
rättvisa
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
JJJJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
DOMARSKANDAL. HORUNGE VIASAT SOM INTE UPPMÄRKSAMMAR DETTA. JAG HAR SAGT UPP MITT ABONNEMANG, DET RÄCKER MED DERAS LIVERPOOL OCH BARCELONA RÖVSLICKERIER. JÄVLA FITTOR, GÅ OCH DÖ.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
DOMARSKANDAL DOMARSKANDAL!!!!! JAAAAAAAAA !!!! Vi går till final på Chelseas egna sättt!! haha fyfan va fint, gå ner er i skiten för fan, lägg ner klubbjävlen ni vinner aldrig FUCKING CHAMPIONS!!!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2009-05-06 23:13
Seriöst, var är det med vissa av er?
time isn't wasted when you're getting wasted .
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
En seger för fotbollen detta. En final mellan Chelsea och Man U är bara fel på så många sätt.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Skulle precis sträcka mig efter fjärrkontrollen och konstatera att det blir en urtråkig CL-final i år. Det är det alltid när Chelsea spelar. Chelseafansen klagar givetvis inte, det finns inget bättre än att ens lag vinner. Men så gav 90 minuter sömnpiller 10 minuter högklassig tv-underhållning. Barca var urdåligt idag. Ingen fart, ingen känsla och ETT skott på mål. Det säger något om laget när en mittback är överlägset bäst i anfallet (Pique, först när han gick upp började det hända saker). AIK 2004 hade gjort det bättre. Sämst på plan? Oavgjort mellan Eto'o och Dani Alves. Jag trodde Eto'o blivit utbytt efter första, för han syntes inte de första 35 minuterna i andra. Enda gången han egentligen syntes var när han tog med handen i straffområdet. Dani Alves, hur fan kunde han få vara kvar? Enkelt att säga att hans enda lyckade spark i matchen gav målet, men det är ingen ursäkt. Totalt övertänd, fel i alla situationer, gjorde väl hundra field goals (synd bara att han inte verkade fatta att han var på fel sida Atlanten). Urusel. Det var åtminstone rätt person i Barca som fick avgöra. Iniesta, till viss del Messi och Pique var de enda godkända. Chelsea var annars bättre. Domaren var katastrof. Om det är någon tröst för Chelseafans så var han lika värdelös åt båda håll. Hur många hands inom straffområdet var det inte? Minst två för Chelsea, en för Barca. Inte mycket att snacka om egentligen. Utvisningen var pinsam, Anelka faller alldeles för enkelt. Incidenterna kan radas upp. Det är Frisk- och Fröjdfeltnivå på insatsen. Men känner man Uefa rätt kommer domaren tas under vingarna och alla beslut hänvisas till nån dammig paragraf som bara gäller när domare gör fel. Förstår Drogbas ilska. Första gången jag ser någon få gult kort efter matchen faktiskt. Trodde Ballack skulle slå till domaren också. Nåväl, heja Henry!
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Skandal.. Vi borde haft minst 3 straffar.. Handsen på Pique Handsen i slutet.. Sen när malouda får frispark så är han solklart innanför straffområdet!!
Highfive anyone, anyone?
B A R C E L A jag vet inte om jag njuter mer av att barcelona gick vidare (och förlorar finalen mot Utd) än att chelsea misslyckades med sin förjävla tråkiga brittfotboll. förövrigt är det inte hands i något av fallet om vi nu ska använda oss av FIFAs egen definition. Pique kunde mycket väl blivit straff med tanke på hur det döms nuförtiden, men det finns knappast någon konsekvens att tala om så inte så mycket att gnälla om. Toure-situationen är det närmaste, men där tror jag brytningen faktiskt, om än chansartad, är korrekt. Omöjligt för domarn att avgöra iaf och att han är på bollen i anslutning till att han tar spelaren går inte att förneka. Om Drogba föll mindre kanske han skulle få fler straffar, vem vet.
cry me a river! --> thcrew
Malouda får frispark för situationen innan. Ingen straff där tycker jag, det hade varit otroligt hårt dömt. Pique är det ju inget snack om att det är hands. Han sträcker ut handen och tar på bollen. Säkert inte avsiktligt men det spelar ingen roll. När Toure täcker kan man kanske hävda att det var för att skydda ansiktet eller nåt annat. Men han sträcker å andra sidan ut armen och bollen hade inte träffat honom annars. Lite 50/50 men man har sett straffar dömas för mer tveksamma hands än sådär. Sen hade ju Barca en straffsituation långt tidigare än det där, och ett mål där hade förändrat matchbilden totalt.
Har aldrig varit ett fan av Ballack men det här är komiskt:
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Evo , han sträcker inte ut handen, armen är redan i den positionen långt innan. Jag personligen tycker att det inte borde vara straff. Är det straff enligt regelboken, vilket det inte tycks vara, så måste regeln göras om. Det funkar inte att ha en regel som säger att den som blir skjuten på armen/handen orsakar en straff. Framförallt kommer domarna aldrig att döma så, och om de gjorde det skulle det bli katastrof. Regeln funkar helt enkelt inte om den är skriven så, det säger sig självt. Ingen vill egentligen ha en sådan straffregel.
"Handling the ball involves a deliberate act of a player making contact with the ball with his hand or arm" ... "The position of the hand does not necessarily mean that there is an infringement". Straff, som jag ser det, ska endast - endast - dömas när en spelare medvetet avser täcka en bollbana med sin arm eller hand. Om det sen sker genom att leka målvakt eller göra karatehopp spelar mindre roll, men att döma straff för att någon skjuter någon på armen utan att denne medvetet har armen där för att förhindra bollbanan är helt värdelöst.
antingen följs inte regeln och då blir det katastrof i fråga om konsekventa bedömningar eller så följs regeln och vi får 2-3 straffar per match minst och en jävla landhockey situation där folk försöker skjuta på armar för att få straff.
Jag föredrar att undvika en sådan idiotisk situation - och det säger jag inte som barcelonafan utan som en som väldigt länge tyckt att handsregeln lider av total idioti om man ska ta den allmänna tolkningen av den där hands är hands oavsett vad.
Din "Toure" är sannolikt Eto'o. och ja, jag ser det bara som att han hoppar och försöker täcka ansiktet. Visst armen åker ut åt sidan och hade den också träffat där hade man faktiskt haft lite att gnälla på. Nu träffar dock bollen snarare axeln - och den har han av anatomiska skäl rätt svårt att flytta på. Att sedan bollen gått ett antal meter över mål är väl också något som kanske bör tas i beaktning, men rent spontant känns det i sig irrelevant om nu bollen faktiskt träffar axeln, baksida överarm.
påtal om ballack:
joda Straff, som jag ser det, ska endast - endast - dömas när en spelare medvetet avser täcka en bollbana med sin arm eller hand. Vilket är precis vad Eto'o gör (mindes inte vem det var, läste både Eto'o och Toure). Och den träffar väl snarare undersidan av överarmen och inte axeln. F ö brukar regeln även tolkas att det ska dömas om handsen påverkar spelet. Blev mycket väl upplyst om detta när AIK fick en straff emot sig typ -98 när spelaren (kan ha varit Alexander Östlund) ska täcka, armen hänger fritt, han försöker dra undan den men bollen träffar och då förklarades det att han medvetet rörde bollen eftersom han försökte dra undan den. På samma sätt rör Eto'o bollen medvetet eftersom han för armarna mot huvudet.
Inte för att jag är vare sig Chelseafan eller Barcafan, jag skiter fullständigt i båda lagen men ser hellre Barca går vidare så det här var underhållning på hög nivå. Domaren däremot höll pinsamt låg nivå.
Evolution jag delar inte din uppfattning om att det är precis vad Eto'o gör. Hade jag tyckt det hade jag också tyckt att det var solklar straff. De gånger jag såg situationen så tycker jag fortfarande det ser ut som ett vanligt täckaskotthopp. armarna upp för ansiktet och vända ryggen till. om den träffar axeln eller undersidan(baksidan?) av överarmen spelar väl egentligen inte så stor roll, den ligger väl ändå rätt nära kroppen dvs där den skulle varit om han nu hoppat med armarna längs med kroppen? Nåja, jg behöver se det igen för att kännamig helt säker, men jag tyckte när jag såg repriserna efter sändning att armarna avser att täcka ansiktet, det ser iaf inte jag som ett försök att täcka bollbanan med armarna. F ö brukar regeln även tolkas att det ska dömas om handsen påverkar spelet. Vilket blir en helt puckad, ohållbar, bedömning. Varför sträva efter en bedömning som om den efterföljs bara leder till en bisarr situation? armen hänger fritt, han försöker dra undan den men bollen träffar och då förklarades det att han medvetet rörde bollen eftersom han försökte dra undan den. det idiotiska med en sådan bedömning behöver jag väl ändå inte påpeka? nu förutsätter jag att det var så att han rörde handen bort från bollen och inte rörde den så att den kom i vägen för bollen. om så är fallet är det bara sorgligt. men somsagt, om FIFAs definition är den ovan citerade är ju inget av detta straff, så att hänvisa till tidigare felaktiga domlsut för att motivera nya felaktiga domslut känns ju lite bakvänt. i alla former av domaruppdrag måste man komma ihåg domrens roll - varför någon står där med pipan. Man måste också komma ihåg varför vissa regler finns, varför enbart målvakten får ta bollen med händerna, varför man inte får kapa folk osv. Det är därifrån man fattar domslut, inte utifrån enskilda regelparagrafer. En domare som försöker gå i omvänd riktning blir sällan särskilt lyckad. Det finns förövrigt 100 viktigare saker att fixa i fotbollen som är långt värre än dessa sk hands. Handen söker bollen var en vettig princip, jag tycker vi kan återgå till den. Hellre det än en regel som på allvar menar att alla kontakter med arm/hand ska resultera i straff oavsett hur de sker. Jävla landhockeyidioti.
Frågan är nu: Hur kommer Barcelona att ställa upp sin backlinje? Alves borta, Abidal borda, någon mer?
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Angående hands.. Jag dömer fotboll, visserligen Div 4 bara men ändå. Handen ska vara i ett " naturligt läge ". Och Piques arm är fan inte naturligt läge, att hålla den rakt ut? Nej.. Spelar sen ingen roll om handen vart där innan.. Då kan man ju lägga upp en arm i krysset på en frispark, och träffar bollen handden så säger man, men jag höll den där hela tiden.. Idiotisk och spelar alltså ingen roll.. Man får heller inte dra någon större fördel av hands/arm.. Vilket pique gjorde.. SOLKLAR STRAFF!! Man får alltså inte göra " sig större" med hjälp av armar.. Den andra situationen är lite svårare att blåsa för för att spelaren vänder ryggen till, men samtidigt blir han större och tar bort en målchans.. Dock så hade jag ALDRIG blåst straff där.. aja..
Highfive anyone, anyone?
skön final, nu kommer jag se den :)
Barca's utvisning var pinsam, pinsam som fan. Essiens mål var skitsnyggt, jag trodde chelsea var vidare där i 91 minuten. Men då drar Iniesta till den, vackert! Hehe. Chelsea vet iallafall hur man tyglar ett lag som Barca, det kunde inte real madrid i helgen hah..
be the change
SEGERKRAM En överlycklig Pep Guardiola kramar om hjälten Iniesta. Källa: Aftonbladet.se
Ser ni Siffran 10 på ryggen och Andres har nummer 8. Så dåligt av aftonbladet.
Jag har ingen personlighet
Jag hade faktiskt tagit en paus från Whoa... men jag måste bara skriva här, en gång i alla fall. Det gör så ont i dag att jag inte vet vad fan jag ska göra, så apatisk... 180 minuter.... 1 (!) skott på mål. Vilken svensk hade passat bäst i Barcelona? Jo, Daniel "Sidled" Andersson. Alves är ett psykfall. Vem är Messi? (Fram tills lottningen i CL har jag har hållit Messi som överlägsen 1:a i Världen, no more. Kan man inte lukra upp en defensiv som Ronaldo te.x gör på egen hand så är man definitivt INTE bäst.) 160 mål eller något sådant har tydligen Barca gjort, det säger ju en del när trean, som ligger på CL plats i La Liga är 15poäng efter, jämn och duktigt bra liga det där. 7 lag av 20 ligger på plus statistik vad det gäller gjorda/insläppta mål. La liga är en värdelös liga... vill man se mål visst, men fotboll innehåller både en offensiv del och en defensiv del, barca har en av dom, och visst, Chelsea kanske saknar en offensiv, men Chelsea är närmare "ett par" (Bra både offensivt och defensivt) än vad Barca någonsin kommer att vara. Ska bli skönt att se United slita sönder eran redan decimerade backlinje, se messi gråtandes. Ja, det ska bli en fröjd. Sen är det också kul att T2 är som en 10 åring på syra... Gå och skriv en låt om det, nått med en massa "knulla" "Suga" och givetvis något med O12 som du kan låtsas skina med. För NI "är ju så bra" .... Ni som säger en vinst för fotbollen, ställ efter S-oteric och vänta på en plansch på Messi som ni kan smygrunka till i barnrummet om kvällarna, ni som såg matchen och domaren, försök förstå hur det känns. Innan jag drar, lek med den här tanken. 160 mål. Wow... Hur många hade det blivit om man hade bytt United med Barca en hel säsong? Barca fick United spelschema, möta Engelska lag, Liga Cup, FA Cup osv osv och United fick Barcas? Kan lätt se United göra 150+ mål... Kan dock inte se Barca som ledare av PL i Maj.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Psycholess.. Varför drar du in musiken i detta din smutsiga horunge?? Hoppas olycka över dig o din nära.. Barcelona e så jävla underbara!!! Det bästa med denna segern är utan tvekan att Chelsea blev slagna på EXAKT samma sätt som dom lyckas slå andra lag. Missade straffar, fulheter o annat skit.. Domaren på Camp Nou va skandal o domaren på Stamford va skandal så det jämnade ut sig. Tråkigt att se Chelseafans som vet att det enda sättet dom kan vinna är om dom får fasta situationer(helst straffar). Ballack är en skam för fotbollen o Iniesta är världens bästa. Som han snurrade upp Chelsea varje gång han fick bollen, oavsett kant.. Chelsea är fotbollsvärldens svar på att "pengar är allt" o jag vet att fotbollsvärlden ser detta som en STOOR seger.. Visca Barca, Visca Catalunya!!!!!!!!!!!!!!!! ps. alla ni som tyckte att Pep, barcaspelarna o barcafansen va pinsamma när vi klagade på domaren sist, va tycker ni om Chelseas OTROLIGT dåliga förlorare nu då??
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
niito Jag dömer fotboll, visserligen Div 4 bara men ändå. Handen ska vara i ett " naturligt läge ". Och Piques arm är fan inte naturligt läge, att hålla den rakt ut? Nej.. Handling the ball involves a deliberate act of a player making contact with the ball with his hand or arm. The referee must take the following into consideration: • the position of the hand does not necessarily mean that there is an infringementDå kan man ju lägga upp en arm i krysset på en frispark, och träffar bollen handden så säger man, men jag höll den där hela tiden.. A player is sent off, however, if he prevents a goal or an obvious goalscoring opportunity by deliberately handling the ball. This punishment arises not from the act of the player deliberately handling the ball but from the unacceptable and unfair intervention that prevented a goal being scored.Idiotisk och spelar alltså ingen roll.. • the position of the hand does not necessarily mean that there is an infringementMan får heller inte dra någon större fördel av hands/arm.. Vilket pique gjorde.. SOLKLAR STRAFF!! Man får alltså inte göra " sig större" med hjälp av armar.. inte med avsikt att hindra bollen, men inte för att någon skjuter på ens arm. • the distance between the opponent and the ball (unexpected ball)Den andra situationen är lite svårare att blåsa för för att spelaren vänder ryggen till, men samtidigt blir han större och tar bort en målchans.. så vitt jag såg hoppade han runt och täckte ansiktet med sina armar vilket i regel inte bedöms som straff. inte direkt ett karatehopp/saxhopp med flaxande armar för att stoppa bollen. • the movement of the hand towards the ball (not the ball towards the hand) • the position of the hand does not necessarily mean that there is an infringement kanske är dags att fräscha upp regelkunskaperna? =)
Tror att Psycholess P2 är en chelsea fan? Visst Barca vann matchen på ett Otroligt turligt sätt men dom körde på. Och tills slut förtjänade ett mål, visst kanske Domarn va helt kass. Skulle vara några straffar och inte rött kort till abidal. Ibland måste man ha lite tur. Jag tycker att det blev bra med ett spanskt lag och ett engelskt lag i final, Tråkigt att se två lag från samma land. Ett råd är väl att det är inte bra att gå runt med så mycket hat som du verkar ha. Vem är messi? Gjort mest mål i CL? hmm, vart är drogba? Barca har spelat rätt bra denna säsong och dom hade mycket tur i denna matchen. Men snälla bli inte arg fifan, det är bara fotboll!!!!
Jag har ingen personlighet
Psycholess: Du vet inte vad du pratar om. hur man man vara så jävla pinsam som du är? Tänker på kommentarer som: Chelsea kanske saknar en offensiv, men Chelsea är närmare "ett par" (Bra både offensivt och defensivt) än vad Barca någonsin kommer att vara. Hur fan lyckades du komma fram till ett sådant sjukt påstående? Gör om, gör rätt förhelvete. Barca gör en dålig match.. även i en barca-supporters ögon. Det blir 1-1 borta. Säger en hel del. Barca kan med några byten också spela 0-0. Men vad vinner man på det? Jag tyckte de var ganska kul att höra alla Chelsea supportrar bli helt i extas när de kom över på motståndarnas planhalva.. Tycker synd om dom fan. Det är inga bortskämda fans inte. Ska bli skönt att se United slita sönder eran redan decimerade backlinje, se messi gråtandes. Ja, det ska bli en fröjd. Vi får väll se.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
Psycho.. Förlåt för min bulla attityd till dig.. Det va innan både morgonspliff o kaffe så.. Dumt att gå till personangrepp.. Sorry
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Det roligaste av allt med spansk fotboll är att fansen hade hatat ett lag som spelade som chelsea oavsett hur mycket dom vann. I vilket annat land buas lag ut som leder med 3 mål för att dom spelar trist fotboll? Hint: knappast england ;) barcelona förtjänade inte att vinna. men vinster är inget man förtjänar. det handlar inte om rättvisa, det är fotboll. barcelona spelade dåligt. framförallt var kvaliteten på passningarna långt under acceptabel nivå. backlinjen var inte särskilt het, men blir som det blir när två mittbackar är borta. Tur Puyol är tillbaks nästa. Avslutningsvis tror jag "tyvärr" man utd vinner. det känns så. United är bättre på att stänga ner i överläge, och de är bättre på att trycka till i underläge. Det är i regel rätt avgörande kvaliteter hos ett fotbollslag =) Jag hoppas vi slipper mål i första halvlek bara, blir nog en mycket roligare match att titta på då.
När spelas finalen?
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Håll er till ämnet! Att dra in saker som andras musik i en diskussion om fotboll är bara onödigt. (Rensar dock inte, känns som att flera kan lära sig av den ödmjuka attityden som det hela rann ut i från T2dafuckin, att be om ursäkt är just den mogna hållningen som det här forumet saknar.) //Jonas - moderator
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
JP, du får gärna ta bort mitt aggressiva påhopp men inte hela posten.. Kunde inte hålla mig bara Visca Barca, Visca Catalunya
Ballack är en skam för fotbollen o Iniesta är världens bästa. Som han snurrade upp Chelsea varje gång han fick bollen, oavsett kant.. Så vitt jag vet så snurrade ingen barcaspelare upp någon chelsea spelare något nämvärt, det var ju mera tvärtom isåfall...
be the change
Och då menar jag när anelka dribblar förbi innan det röda kortet, chelseas frilägen osv, mer än vad barca hade offensivt som bara passade runt..
be the change
Jack.. Jag tyckte att Iniesta va överlägsen iaf.. Han va ju överallt o kompenserade till o med Messis dåliga match.. Dock undrade jag lite va Pep tänkte när han startade med Messi på topp, Etoò till vänster o Iniesta till höger.. Har inte spelat så en enda match på hela säsongen
Iniesta var en av få godkända i Barca idag. Har inte sett överdrivet många Barcamatcher, men så här blek har jag nog aldrig sett exempelvis Xavi.
Pique var den enda godkända barcaspelaren, :) kanske valdes oxå. andra underpresterade som ett gäng nötter
be the change
Jack.. Jag håller med om att Valdes o Pique va grymma tillsammans med Iniesta men hur bra är egentligen ett lag som Chelsea när dom inte lyckas få mer än 1-1 mot ett lag som har 8 usla spelare på planen o sen får en man utvisad med en halvtimme kvar?? Hur bra är egentligen deras anfall när dom inte ens kan vinna en match mot toppfotbollens sämsta målvakt??? Hur bra är dom egentligen om dom måste försöka filma till sig straffar på hemmaplan för att vinna?? Hur bra är dom egentligen när dom ALDRIG vunnit en Champions??
Toppfotbollens sämsta målvakt tillhör Chelsea, inte Barca. Ja, klart dom filmar till sig Hand's på barcaspelarna, det är klart dom kan göra.. idioti? Ni har vunnit CL 2 gånger, varav den andra gången skrattar jag fortfarande åt er..
be the change
Jack.. Skrattar du åt oss efter matchen mot Arsenal?? Jag skrattar tillbaka med ett stort brett hånflin:) Där kan vi snacka om domarskandal, först ett Arsenalmål efter en solklar filmning o sen ingen straff när Etoò fälls
Joda Hands är en bedömingsfårga från domare till domare.. Säger att Piques är SOLKLAR, går inte att diskutera.. Dock bör du då veta att Sverigers regler är inte samma som Fifas, så jag kan ha lite fel angående fifas..
Highfive anyone, anyone?
Ja, eftersom hade vi varit 11 spelare på planen hade vi kickat erat ass med 3-0.
be the change
Jack.. Du e rolig du:) Lite skumt att se en gunner sitta o ta Chelsea i försvar dock, borde kännas i hjärtat.. Ni kommer aldrig se mig sitta o ta Real Madrid i försvar tex.. O du som Arsenal-fan borde fan prioritera fotboll före köttmur, det e ju så NI spelar o det e så fotboll SKA spelas
T2dafuckin Jag är neutral - men pallar inte alla omogna barcafans som verkligen verkligen är superomogna och sitter och svär och kastar ut allt möjligt åt höger och vänster. Jo, jag diggade barca-real, men när dom inte klarar av att ta sig igenom chelsea, nja då är det inte så värt... dom måste ju kunna spela mot alla, klarar dom inte chelsea no hell att dom klarar man utd då, united vinner säkert med 2-3 mot 0 alltså :/
be the change
Jack.. Neutral?? Hur kan du va neutral när vi snackar om er värsta derby-fiende?? Skitsamma, jag tycker att det va ett rättvist resultat sett över två matcher.. Ibland blir det straff ibland inte.. Livet!!
ibland blir det straff, ibland inte, igår blev det inte 3 ggr. Men jag hejade på barca igår, för jag ville se united-barca göra upp, världens 2 bästa lag, trodde jag, tills jag insåg att barca inte kan ta sig igenom bra försvar..
be the change
Niito Hands är en bedömingsfårga från domare till domare.. Säger att Piques är SOLKLAR, går inte att diskutera.. den kan svårligen vara både en bedömningsfråga från domare till domare och solklart i piques fall. solklart är att du tycker det, men å andra sidan dömer du div 4. Dock bör du då veta att Sverigers regler är inte samma som Fifas, så jag kan ha lite fel angående fifas.. jo, jag har hört det - även om det låter vettigare med en annan regeltolkning än en annan regel. sen uttalar du dig om en matchsituation i en champions league semi final, inte en match i botten av den svenska ligan. det är alltså snarare DU som bör veta att sveriges regler inte är samma som fifas, inte sant? med fifas regler, som jag antar att uefa föredrar framför svenska, så finns det inget solklart i situationen. allt som finns är en boll som "skjuts" på en statisk hand från nära håll som Pique har svårt att undvika.jackvegas har sagt det förr och säger det igen. hur kan någon dra växlar av att ett försvarande lag får stora ytor i spelvändningar mot ett lag som trycker på för fullt för en kvittering? Herregud, så ser det ju ut oavsett vilka lag som spelar mer eller mindre i den situationen vare sig det är landskamp eller korpfotboll. satsar man offensivt så offrar man defensivt, då får också det andra laget lägen. blir inte mer basic än så. chelsea gör knappast en bra match offensivt. att lyckas skapa lägen i en sådan spelsituation är ingen bedrift, det är fan en självklarhet.
Fan va härligt! Barcelona-Man U är en drömfinal, 27 maj smäller det :) Och förhoppningsvis spelar barca bra där i den finalen, så dom vinner mot de kaxiga United. Matchen var ingen fröjd för ögat, barca totalt uddlösa, men just nu skiter jag i det. Barca gick vidare, allt som räknas :) Och chelsea får fan skylla sig själv, dem kunde ha avgjort flera gånger men klanta sig o framförallt Drogba som bara var tvungen att vara lite kylig ist för o klippa till direkt...haha, oså bör dem sluta söka så mkt frisparkar o hands, SPELA fotboll ist för att putsa skorna på Cech bak i målet. Totalt sett rättvist att Barca är i final, om man ser till hela säsongen, och dessutom: man ska aldrig vara så säker i en klen 1-0 ledning, spec inte mot Barcelona! Viva Espana!
förövrigt är det få lag som tar sig igenom massiva försvar - arsenal united senast visade det rätt bra tex. har sett otaliga matcher på hög nivå där alla lag som prisas hamnar i samma situation utan att lyckas göra mål. ironiskt nog skulle jag nästan tro att chelsea är ett av de lag som skulle klara av situationen bäst. tysklands landslag är också i regel bra på att göra det. att spela mot ett helt låsande försvar är det faktiskt inte många lag som klarar av särskilt bra. rent spontant skulle jag gissa att de flesta gånger lag tar sig ur sådana situationer handlar mest om fasta situationer och en gnutta tur. tom ett lag som grekland för att inte tala om sverige klarar ju dessutom av den defensiva biten. det är bra kvalspel - det har sverige visat många gånger - men det är svårt att vinna titlar på att spela försvar och spela på resultat.