I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[CL] Barcelona - Chelsea - Tis 28/4 - 20.45 x2

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2009-04-28 23:07
Bästa var i slutet när Ballack låg i straffområdet och vred sig i plågor och sen hoppade upp och sprang som en galning när Hleb kom fri, haha fy fan
http://duckdown82.tumblr.com/

2009-04-28 23:08
Ja grattis nästa vecka när ni måste öppna dörrarna på bussen och kliva ut fega jävlar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-28 23:17
Enda anledningen till att man spelar som Chelsea gjorde måste väl va att dom är så rädda för Barca?

Tror inte dom kommer försöka på hemmaplan heller. Dom kan bara hoppas på straffar.
A de e braaaa, tjaaa

2009-04-29 01:20
Äh ni är fittor allihopa. Vilka är era lag som skulle bjuda upp på Camp Nou?

2009-04-29 02:14
Enda anledningen till att man spelar som Chelsea gjorde måste väl va att dom är så rädda för Barca?

Dom spelade efter en perfekt taktik som tog bort udden på Barca's anfallsspel och lät dom gå av planen mållösa för första gången den här säsongen.

Snälla människor, tänk efter en sista gång innan ni skriver. Pinsamt låg nivå just nu

2009-04-29 09:12
fuck vad nära jag fick rätt på henry vs ivanovic, första minuten kutar henry förbi och får frispark som nästan blir mål. efter det blev boooring. men man drar inte till camp nou för att lira brallorna av barca.

2009-04-29 09:21
mike

Exakt. fetlyrik med flera verkar ha glömt bort just hur jävla bra Barca är på Camp Nou. Och på andra ställen för den delen. Ingen kommer till Barcelona med tanken "ah, fan nu ska vi ut och göra minst 2" - Det funkar liksom inte.

Det var säkert en skitmatch för er som inte håller på något av lagen men för mig var det bra match, om än mållös. Jag satt på nålar hela matchen.

Reflektioner:

Efter 6 minuter är det knäpptyst... 100k pers och det är lika tyst som t-eleven vid 03:15. Ok?
Dom kom igång igen, men det var liksom inget tryck, som man kan tycka att det borde varit.

Alves, snacka om humörspelare. Jag håller honom som världens bästa högerback... tills igår. För är det så enkelt att få honom att fokusera på annat än att spela fotboll så har han långt kvar. Han hade alltså problem med MALOUDA! Inte Lampard, inte Essien, inte Drogba... MALOUDA! Ok han har spelat upp sig på sistonde men... nä. Inte bra. Tacksamt dock, han lär ju få äran att mäta honom på SB igen, och efter honom kommer det stå en minst lika snabb Cole och vänta.

HADE Barca knäckt oss inom första 20 så hade det inte räckt med 1-0, då hade det blivit mer mål från Barcas sida. Men det kändes liksom som om dom inte kunde spela när det helt plötsligt blev svårt att ta sig genom. Messi var äcklig i första... i andra? Såg honom knappt.

Stackars Eto´o. Hade han fått mer bollar så hade någon gått in. Snyggt med att gå ut när när Barca jagar ett mål... Sånt får man tillräckligt av från motståndarlaget.

Cech - Back.

Angående Lampard och hans byte så tror jag helt enkelt att det var för att inte förstöra något för honom. För Lampard fick noll gjort, ingenting och då kan lika gärna Beletti få spela och så får Lampard visa just hur fet han är på Stamford istället.

Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2009-04-29 09:38
Bland dom första gångerna Bank skrivit en bra krönika, till och med lite underhållande.

Bank: Som att försöka hålla ordning på 30 adhd-diagnosticerade 4-åringar

BARCELONA. I ett år fick Barcelona vara skolgårdens allra sötaste pojkar.

Sen kom Chelsea. De kom med knytnävar, sparkar, slag, vuxenlivets elaka erfarenhet och ett budskap:

Välkomna till högstadiet, grabbar.

I veckan satte Guus Hiddink sina spelare ner hemma i London, han stoppade in en skiva i dvd-spelaren och sa:

– Titta nu här vad som händer om man går in på Camp Nou utan att veta exakt vad man ska göra.

På skärmen rullade första halvlek av Barcelona–Bayern München.

I går såg vi. Chelseas spelare hade både sett och förstått.

Jo, ni kan tycka att de spelade fult.

Ni kan ha rätt i att de var negativa eller cyniska eller både och.

Men de lämnade inte ett skosnöre åt slumpen.

När Chelsea lyfte så lyfte de mot Drogba, som sökt sig ut mot lille Dani Alves. Ingen slump. När Petr Cech fick bollen – och det fick han ofta – så höll han den i tio sekunder extra. Ingen slump.
En gammal mans intelligens

Barça rullade boll som Barça gör, medan John Obi Mikkel, Michael Ballack och Frank Lampard sprang runt och försökte hålla räkningen på sina motståndare.

Det var som att se tre dagisfröknar försöka hålla ordning på 30 adhd-diagnosticerade fyraåringar på studiebesök hos Cloetta.

– Var är den lille bleke?

– Har du koll på sexan?

– Var ÄR NU den där förbannade LEO?

Ballack var en ledare, Lampard stal boll av Yaya Touré, Essien var två spelare i en och längst bak styrde John Terry med en gammal mans intelligens. Chelseas fysiska ryggrad gjorde sitt defensiva jobb så samvetsgrant och snyggt att Barcelona för första gången i det här slutspelet började fundera.

Daniel Alvés bråkade, Yaya Touré surade, Rafa Marquez tappade koncentrationen. Och genierna stångade sig blodiga mot en stor, hög gul mur.

Xavi och Messi sköt från distans för att försöka lura upp Terry och Alex ett par meter. Men Chelsea stod kvar och gjorde vad de skulle. Tog varningar när det behövdes, sjönk när de skulle sjunka, klev intill när det skulles klivas intill.

Barça kände helt enkelt inte igen sig.

Eller så var det just det de gjorde.
Skrämdes med sin fysik

Den 23 april 2008 kom Manchester United hit till Camp Nou och höll nollan. Inget lag har gjort om det sedan dess.

Mängder av spanska lag har ställt upp sina ultradefensiva uppställningar, sjunkit hem till straffområdet och bett till gud och alla skyddshelgon.

Chelsea gjorde samma sak, men de kompletterade med några av världens mest kompletta fotbollsspelare och ett lag som skrämdes med sin fysik (hjälpta av en tysk domare som lät dem göra det). Alex sänkte Tití Henry i en nickduell, Rafa Marquez slet sönder menisken i höger knä, Frank Lampard gick in stenhårt mot Daniel Alvés.

Var det grisigt? Ja.

Var det fult? Ja.

Var det smart, var det till och med nödvändigt? Ja och ja igen.

För fyra år sen satt jag på Camp Nou och såg en modern rivalitet explodera mellan José Mourinhos cyniska Chelsea och Frank Rijkaards läckra Barça.
Inte samma rivalitet

Jag satt i samma elljus nu, i samma doft av nötter och cigarettrök och med samma yttre kontraster – men inte alls med samma rivalitet.

Hiddink är inte Mourinho.

Och alla kunde ju se varför holländaren fattade sina val, varför han valde det här spelsättet.

Om Chelsea bjudit upp till skönspel på Camp Nou hade de åkt hem med dubbla Messi-spår över halsen. Nu bjöd de upp till krig, nu sjöng de nedresta fansen Carefree så det hördes över hela Camp Nou – och sen åkte de hem med 0–0, självförtroende och en bra chans på Stamford Bridge.

Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2009-04-29 09:38
Hiddink hade inte ens behövt coacha särskilt mycket. Han satte in Belletti (som hyllades å-så-snyggt av Barça-publiken) för att kunna förstärka mitten med Essien, mycket mer var det inte.

Och Barcelona? Kunde de gjort något annorlunda?

Det är en ointressant fråga eftersom de aldrig kommer att göra det. Före paus kom deras bästa chanser – ironiskt nog – när Abidal spelade rakt, långt och snabbt mot Tití Henry, men i andra halvlek fortsatte de ändå med sin tålmodiga kortpassningsfotboll.

Problemet var inte att de gjorde det dåligt. Problemet var att de mötte ett lag som hade motvapen.

Barça borde förstås gjort två-tre mål på Bojans, Hlebs och Eto’os rena chanser, men de gjorde inte det och när vi mötte Pep Guardiola efteråt fick han frågor om varför Leo Messi, världens bäste, fått ut så lite när det gällde så mycket.

– Leo gör aldrig en dålig match, sa Pep. Men det är inte lätt...

Nej, det är inte det.

Barcelona lever fortfarande, de vet att Chelsea måste spela en annan fotboll hemma i London, men de vet också att de åkt ut mot engelska lag tre år av fyra i den här turneringen.

Marquez är skadad, Puyol är avstängd, Barcelona har en seriefinal att spela i helgen och ingenting är enkelt längre.

Skolgårdens sötaste pojkar har sitt livs tuffaste vecka framför sig.

De har fortfarande allt kvar att vinna.

Men för första gången snuddar de vid tanken på allt de har att förlora.

2009-04-29 10:27
Jag förstår verkligen Chelseas o Guus Hiddinks taktik men det e ju så sjukt att se Chelsea-stjärnorna visa så lite yrkesstolthet som igår. Försvaret va ju oklanderligt men fyfan va deras anfall va pinsamt. 3 chanser på 3 Barcamisstag??

Mike.. Haha, du måste ju skämta om du inte tror att Iniesta hade varit en tillgång på mitten istället för överskattade Ballack. Eller Henry istället för Malouda eller Messi istället för Joe Cole eller eller eller..

Jaja, jag får nöja mig med att Chelsea kommer att bli utbuade på hemmaplan om de spelar så här o dessutom så är det en stor komplimang att se ett PL-storlag ha så här mycket respekt för Barca. Så mycket respekt att de inte ens ville försöka spela ett eget spel på 95 minuter. Så pass mycket respekt att Barca kommer förnedra dom på hemmaplan så fort de ens tänker på att flytta upp positionerna. Så pass mycket respekt att de spelar med 4 defensiva mittfältare(?). Så pass mycket respekt att de inte kunde lura någon genom att ha Drogba på planen eftersom det va tydligt att de inte ens ville försöka passa honom eller någon där uppe..

Men men, kul för fotbollen iaf
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-04-29 10:38
T2dafuckin

Du ska vara glad att du rappar bättre än du analyserar fotboll... Va fan hade du räknat med? VILKET LAG spelar en offensiv fotboll på Camp Nou?

Sluta vara så jävla bittra (du och fetlyrik) och inse att det står ett 1-0 Guus - Pep.

Det är fotboll, den är inte alltid vacker, inte alltid rättvis.

Och vi vinner på SB förresten

2009-04-29 10:45
barca kan få det tungt i backlinjen på SB, det kan drogba utnyttja. Men om nu chelsea kommer spela en annorlunda fotboll, så kommer det finnas luckor, sådana luckor som messi/eto & Henry älskar att springa i. Jag vet fortfarande inte hur det kommer sluta, men det kommer bli kamp, tror domaren får ha med sig dubbla uppsättning av gula kort haha.

Undra om Arsenal kommer backa hem som chelsea gjorde, det tror och hoppas jag inte iallafall. CL semi.. usch jag klarar inte det här.
be the change

2009-04-29 11:15
Psycho.. Haha, den va bra:)

Jag menar inte att man måste spela offensiv fotboll borta i en CL-semi men att sabotera idrotten som stort på det här sättet e ju mest äckligt.
Jag e inte bitter o det står inte 1-0 till Guus.. Det står 0-0 inför returen o DET tror jag hjälper Barca mer än Chelsea eftersom ett bortamål tvingar Chelsea att göra två o då kan det rinna iväg..

Spelare för spelare så är Barca SÅ mycket bättre o det visar sig på bortaplan, jag menar "vem åker till stamford Bridge o spelar en offensiv fotboll" buhu buhu

Jo, Barca åker vart som helst o spelar sitt eget spel o det kommer löna sig
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-04-29 11:36
Kommer bli en grym retur. Håller barca som knapp favorit då de trots allt inte har släppt in mål på hemmaplan. Iniesta bäst på plan? Ja. Iniesta bäst i världen nu? Förmodligen.

2009-04-29 13:10
Han Simon Bank måste ju vara Chelsea-fan. Jag försökte lyssna efter deras klack, men hörde inget. Dock var det till-och-från ett jävla tryck från "barcasopptrarna" dvs de andra 89.000 som var där.

Angående matchen då..
Visst Chelsea är inte tillräckligt bra för att göra match av det på camp nou. Istället går man in för att hålla nollan, och man la inte någon som helst kraft på att skapa något framåt..
Personligen tycker jag inte att ett lag som spelar så i en semifinal är värda bucklan.. skiter i om det är en bortamatch mot världens bästa lag. Bjud upp eller gå hem.
och nu snackar alla om Chelseas underbara försvarsspel och återigen blir den där jävla Hiddink höjd till skyarna. What? Vänta nu.. Chelsea lyckas med nöd och näppe kriga sig till ett 0-0 resultat. Visst det är starkt att hålla nollan mot Barca, men kom igen..
och som Simon skriver att Chelsea vann på det tuffa spelet? Jag tycker båda lagen tryckte på friskt och Barca stördes inte mer av det än Chelsea. Kanske i en kort period i början på andra.. annars ser jag inte vart de spelade någon större roll för chelsea förutom att de gav bort frisparkar och såg matchen igenom ut som att dom inte hängde med ett piss, vilket dom inte gjorde. Därav kom också mycket av chelseas "krigande" och "fula spel" De hängde inte med.

Bäst på plan igår var domaren, även om han missade mycket så höll han en bra nivå genom nästan hela matchen.

I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2009-04-29 13:10
T2dafuckin
läste du mitt inlägg? hade chelsea spelat kortpassningsfotboll med dut-dut-dut hade iniesta varit bättre än ballack, nu gör inte chelsea det. ok, henry är bättre än malouda. men joe cole i sin roll är bättre än vad messi hade varit i den. däremot hade essien varit bättre än yaya, precis som mikel.

hyenan
iniesta bäst i världen? väldigt tveksamt. tror också att barca kommer ta hem detta. chelsea kommer falla på att de kommer spela fotboll shjälva på hemmaplan. tror de hade haft mycket större chans att grisa sig fram till finalen.

2009-04-29 13:11
Rapsodisk

Personligen tycker jag inte att ett lag som spelar så i en semifinal är värda bucklan.. skiter i om det är en bortamatch mot världens bästa lag. Bjud upp eller gå hem.

det här kan vara det dummaste jag läst på jävligt länge

2009-04-29 13:14
Det får du gärna tycka om du vill.. men det är CL vi snackar om förfan. genom att göra så visar du att din motståndare är bättre. Ska du sedan stå där på pallen och njuta av en vinst du inte är värd? Det är lättare att hålla nollan än att göra mål, tänk på det.

2009-04-29 13:16
T2dafuckin

Jepp, vem gör det? Tror du det t.ex hade blivit roligare match om Liverpool hade spelat? Fast då kommer Reina in & gör sina sjuka långbollar till Torres, men är sämre just i mål. Kanske hade fått en annat resultat, men man spelar inte offensivt mot barca på borta plan!
Don't!

2009-04-29 13:16
rapsodisk
och? det är bättre att gå vidare till en final än att sitta och säga att man är bäst i världen när man åkt ur en semi, oavsett vilka som nu går vidare

2009-04-29 13:18
ja, de är synd att dåliga lag som Chelsea faktiskt skulle kunna vinna CL på sketen def-taktik.
Men nu får vi se hur det går om Chelsea ska försöka leka bollförande lag hemma..

2009-04-29 13:25
Rapsodisk
jag som arsenalfan vet mycket väl hur jävla mycket man vill rättfärdiga sin fotbollsidé men faktum är att sålänge man inte vinner så är ens fotbollsidé inte tillräckligt bra, eller tillrcäkligt bra genomförd.

fan vad det är tråkigt att höra barcafans som verkligen inte förstår taktik. barca ville vinna till 100% och chelsea ville inte förlora till 100%, tänk igenom vem som vann den matchen och fatta att det går ut på att stå med bucklan i handen i rom, inte vem som kan spela kvadraten bäst.

2009-04-29 13:33
Ja det är klart både barca och chelsea körde 100% på sin taktik. grejen är att Chelseas taktik är så jävla mycket lättare att genomföra än Barcas.
Asså, jag är inte dum i huvudet.. Jag vet att lag åker o spelar 0-0 borta i CL, det är ju knappast första gången, men det är riktigt tråkigt och i många fall även pinsamt.
Men vi får ju se hur Chelsea spelar hemma, är dom lika defensiva då så har dom ju erkänt att dom inte har en chans mot Barca om det inte går till straffar. Och det skulle vara så pinsamt o se så jag skulle byta kanal.
Om dom trycker på framåt så kommer dom få bevisat att dom inte har en chans mot Barca öht.

Jag vet att Chelsea sitter i en pissig situation som får möta Barca. Men spela FOTBOLL, skäm inte ut er.

2009-04-29 13:47
Rapsodisk
du verkar ju helt jävla pantad, defensiv fotboll är bättre fotboll än offensiv sålänge man vinner. barca har väl fan inte bevisat någonting om det blir 0-0 och straffar, vadå erkänt att man inte har en chans? kan man inte göra mål när man hela tiden försöker har man erkänt minst lika mycket!

Jag vet att alla får skriva vad som helst på Whoa. Men var lite smart, skäm inte ut dig.

2009-04-29 13:55
Men har Chelsea vunnit på sin defensiva fotboll? Näe, dom har spelat 0-0. Barca höll också nollan, om det inte kommit in i din skalle än.
Och vi pratar om spelare på elitnivå. De kan spela 0-0 om de offrar ALL anfallsfotboll, vilket Chelsea gjorde igår. Det skulle Barca med kunna, men dom gör det inte för dom är mycket bättre o mer spelskickliga än vad Chelsea är, de anfaller och håller nollan samtidigt.

Som sagt, det ska bli intressant i returmötet..
Vad som är bevisat efter 1 av 2 matcher är ju följande.
0-0 i mål
kanske 70-30 i bollinnehav
17-3 i skott eller liknande

Sen beror det ju helt på vilken sorts fotboll man gillar, Du verkar ju få stånd av engelsk defensiv långbolls-bajs-spel, men jag anser att Barca är mycket mer värdiga vinnare än vad Chelsea är.

2009-04-29 14:18
visst är det 0-0, men när du säger idiotiska grejer som att chelsea erkänt att barca är bättre så ser jag det som min uppgift att påpeka att du är dumihuvet.

Vad som är bevisat efter 1 av 2 matcher är ju följande.
0-0 i mål
kanske 70-30 i bollinnehav
17-3 i skott eller liknande

sen gillar jag din statistikbit, du har så jävla mycket åsikter och sen slänger du iväg siffror med ett "kanske" och "eller liknande". jävla fjant, kolla upp grejen istället om du ska "bevisa" saker.

jag får stånd av att kolla på arsenal, även om barca hade trixat in bollen i mål så kan dom fara åt helvete för min del, chelsea likaså. det enda jag har skrivit är att när det blir 0-0 i en clmatch så kvittar det hur spelet sett ut, det enda som räknas är vem som går vidare oavsett vilket spel man spelar!

2009-04-29 14:45
Jag orkade inte gräva fram exakt statistik, jag mer om ursäkt. Men det var det jag kan komma ihåg att de stod på grafiken när det va några minuter kvar.

Nu har det bara gått en match, men om man spelar så, erkänner man då inte indirekt att motståndarlaget är bättre? Jo, jag anser det.

Men det jag stör mig mest på är allt snack om hur bra Chelsea var, dom blev ju totalt utspelade i 95 minuter. Att dom höll nollan var endast pga av det var den inställningen dom hade. 0-0. Då tycker jag, som jag sagt tidigare att man inte förtjänar att vinna CL.

Må bästa laget vinna? Jag citerar Guardiola
"– Jag tycker inte att det är rättvist när ett lag försöker spela kreativt och attackera och det andra bara försvarar sig"
Och så rätt han har. Återigen, jag (och Guardiola) VET att det var Chelseas taktik. men det är bara grisigt och tråkigt. inget jag vill att man ska vinna på.

Och vi kan ju avsluta med ett citat från Hiddink också
"– Det finns ingen garanti för att vi ska gå vidare. I returen måste vi bli bättre och göra mål, säger Hiddink"

2009-04-29 14:57
Mike.. Chelsea FÖRSÖKER spela ett liknande spel som Barca i PL men klarar inte av det pga de tröga kolosserna på mitten. Tänk Lampard, Iniesta, Essien tex.. Eller Lampard o Xavi tillsammans.. Fyfan vilket mittfält asså.. Nu e det bara långsamt, tråkigt o faktiskt pinsamt..
Sen att du tycker att Joe Cole hade varit bättre i rollen som ytter än Messi är nog det absolut mest korkade jag nånsin hört i hela mitt liv angående fotboll. Va menar du med det egentligen?? Att Joe Cole är bättre på vad exakt?? Att göra exakt som tränaren säger kanske men det e nog oxå allt.. Joe Cole har ingen teknik o e så jävla överskattad att det e helt otroligt ju.

Mitchy.. Om du sett Liverpool i år så skulle du inte fråga.. Fotbollsmässigt så är dom ljusår före Chelsea men Guus vet hur man knyter ihop säcken. Det jag opponerar mig emot är ju så klart hur lite stake dom visar i en CL-semi.. O dessutom att det va en tysk(?) domare som verkligen inte hängde med eller höll måttet
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-04-29 15:19
Han Simon Bank måste ju vara Chelsea-fan. Jag försökte lyssna efter deras klack, men hörde inget. Dock var det till-och-från ett jävla tryck från "barcasopptrarna" dvs de andra 89.000 som var där.

Fyfan vilket jävla skämt. Spansk publik när den är som värst. Sjunger ramsor som Bp:s "klack" hade kunnat komma på, det enda som skiljer dessa är kvantiteten. Inte kvalitet. Ett tifo(jävligt snyggt) som troligen klubben arrangerat o inga supportrar. O resten är bara massa jubel, busvisslingar och tutor. FAN för de där jävla tutorna.

O ni som förväntar sig att Chelsea inte ska backa hem o försvara mot Barca, ni är totalt inkompetenta fotbollsbeundrare. Det fantastiska barca som passat igenom varje försvar o kan stå i motståndarnas straffområde o passa sig ut o in går inte att se mot lag som Chelsea. Drogba hade matchens bästa chans, en chans som han sätter 9/10. Ballacks nick var också den farlig.

Den taktiska och defensiva kompetensen har intagit England. Det är därför man går så bra just nu i CL! Barca är ett jäkla kul lag att se på, men det lönar sig mer att vara br
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-29 15:19
..att vara bra defensivt än offensivt

2009-04-29 15:26
Xtremes.. Om du inte har varit på Camp Nou under en Champions League-match så KAN du inte uttala dig i frågan..
Jag håller med om att KLACKEN inte e speciellt imponerande men 90 000 galna fans som skriker, gråter, kramar o tröstar varandra för sitt lag går inte att dissa..

Jag såg alla Barcas hemmamatcher hela säsongen när Henke spelade där o har varit på de största arenorna i världen i både klubb o landslag-syfte o Camp Nou är en av de absolut mäktigaste arenorna som finns. Till o med fetare än Maracana i Rio..
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-04-29 15:31
T2dafuckin
Jag nekar absolut inget sånt. 90 000 är galet, men man tycker man ska kunna hör fler än 2 ramsor, de där som avslutar sången i början o barca klapp klapp. Sa ju att det är kvantiteten som skiljer, o sen borde det skära jävligt i öronen att spela när alla busvisslar..

2009-04-29 15:35
T2dafuckin
frågan är nog om du sett chelsea överhuvudtaget. "försöker spela ett liknande spel som barcelona" ????? när i helvete försökte dom det? chelsea spelar en 100ggr rakare fotboll än vad barca gör. vad joe cole gör bättre: defensivt starkare, mer utpräglad ytter. du säger hela tiden att spelare är överskattade och om det är något cole inte är så är det överskattad. han är en av de bästa i pl och en av de mest nyttiga spelare man kan ha. klart att messi är bra som fan, mer teknisk och en mer penetrerande spelare men det är joe coles spelstil och inte chelseas spelstil så om du får huvudet ur championshipmanager eller ur fifa så kan du ju analysera livefotboll och skaffa dig liteperspektiv på vad smo händer. mer hemmablind får man fan leta efter.

Rapsodisk
guus låter ju vettig och guardiola bara gråter, precis som du. har inget positivt att säga om chelsea, men sällan har jag sett mer tårar efter en match. "orättvist" buhuhuhu, gör ett mål och ändra på saken då.

nu ska jag ladda inför rysaren ikväll. peace
Producent

2009-04-29 15:35
jag fattar inte vrf alla klandrar chelsea för att spelat för defensivt mot Barca. Jag tror inte att Barca skulle spela så offensivt om dom mötte sig själva..
Lil_H..

2009-04-29 15:47
T2dafuckin

Klart jag har sätt Liverpool matcherna, är ju pool supporter. Men tror att Liverpool skulle backat hem minst lika mycket, men tagit upp fler folk (då de hade fått tag i bollen så att säga) & släppt in ett par mål.
Don't!

2009-04-29 15:49
mike_
Vilka tårar? Haha. Enda tårarna här är dina när Man. U vinner med 6-0 ikväll.
Guus låter vettig? ja, han erkänner ju att de måste bli bättre och göra mål (härliga slutsatser där, guus). Problemet är att de inte kommer lyckas. Barca är för BRA! Simple as that.

Jag hoppas (men tror inte) att Arsenal tar sig vidare. Jag skulle ÄLSKA att se Arsenal bli förnedrade av Barca i ytterligare en CL final :)
Producent

2009-04-29 15:58
Rapsodisk P21.

Det var många som inte trodde att Chelsea skulle lyckas vinna på Anfield pga Pools ultimata segrar över Man u och Real. Men vad fan hände då? 1-3 på Anfiled.

Förnedrade är ett för starkt ord. Arsenal hade 1 man mindre, vilket gör så att motståndar laget har automatiskt mer bollinnehav. Det ingår i fotbollensnatur.

Lil_H..

2009-04-29 16:05
Äh, dom blev förnedrade. Kolla bara deras mål.. de var dom tvungna att fuska sig till.

1-3 på Anfield! titta! Chelsea kan ju göra mål borta! Undra varför dom inte försökte mot Barca..........

2009-04-29 17:15
intressant vinkel någon kom med om hur barca skulle spela mot... barca. det är ju faktiskt inte helt givet att de hade spelat lika offensivt.

när det gäller matchtaktik och strategi tycker jag det är märkligt att inte fler lag satsar på omvänd taktik. om barca tex hade valt en mer defensiv taktik hade ju faktiskt chelsea tvingats ta taktpinnen och på så vis förmodligen öppnat upp bakåt, något barca förmodligen hade kunnat utnyttja. jag tycker det känns lite som alla visste hur matchbilden skulle bli - och därför blev den just så - och utgången därefter. ser man på hur lyon valde satsa så valde man ju spela boll på ett vis som barca inte heller riktigt verkade ha tänkt sig och det tvingade ju dem omorganisera inför returmatchen. det gav ju förvisso barca segern i slutändan, men det var ändå inte givet att de skulle vinna på förhand. så i grund och botten tycker jag båda coacherna (hiddink & guardiola) egentligen coachade fel, på något vis? men man får nog ändå säga att det ligger närmare till att ge hiddink en poäng än guardiola.

Sångare

2009-04-29 17:33
Ser jag rätt, copy-pastade just Psycholess P28 en bajsnödig Simon Bank-krönika på whoas sportforum?

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHHAHAHAHA.

Nej, jag måste sett fel.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Sångare

2009-04-29 17:38
Inget fel i att deffa på Camp Nou, man måste spela efter sina resurser. Men har man lagt i snitt 300 mille på varje spelare i startelvan så kanske man kan förvänta sig lite annat... jag vet inte. Som Chelsea-anhängare hade jag skämts skallen av mig. Ok, om ett gäng local lads går in och sliter som djur och klarar 0-0 mot Barca men det hårdast ihopvärvade plastlaget England skådat? Nja...

United körde samma taktik ifjol och dom skämde ut sig till och med på hemmaplan där Scholes fick till en strumprullare och sedan var det deff i 90 min. Chelsea får hoppas på nåt liknande, typ en Terry-nick i 89:e. Nåt annat är dom inte kapabla till.

"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2009-04-29 20:10
S-oteric.. Det e inte ofta vi håller med varandra men det du skrev e fan spot on:)

Mike.. Vi har nog olika krav på en ytter, för mig är INTE starka defensiva kvaliteter det viktigaste. Chelsea har lagt mer än dubbelt så mycket pengar som Barca på sin första 11 o måste lägga varenda krona på att tjonga iväg bollen i 90 minuter. Jag menar inte att man ska pressa hela tiden o vara dum men liiiiite stake hade man velat se, iaf som en fotbolls-fan.
Okej, att Chelsea försöker spela som Barca e väl att ta i men i en hel del PL-matcher, speciellt med Deco inne, så e det tydligt att deras mittfält ska va mer involverade.

Hoppas att fotbollen premieras i detta fallet o att Guus o hans robotar blir utslagna på hemmaplan
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-04-29 21:49
T2dafuckin
jag tycker också att fotbollen ska premieras, men det är klart svårare att spela grym fotboll och sålänge man inte lyckas så funkar det inte. sen hade jag älskat att ha messi i arsenal, tror han hade passat där hundra ggr bättre än i chelsea och jag tänker mer på vad chelsea vill ha för spelartyp än på vem som nog är bäst på den positionen offensivt i världen. lite som ronaldo som också är grym framåt men inte tar ett steg i fel riktning, det sköna med messi är att han inte ligger och bölar i gräset oavbrutet (som ronaldo).

Rapsodisk
du måste vara mongo, om barca förnedrade arsenal i clfinalen så är du fan inte klok. vi tog ledningen med 10 spelare på plan och vill du gå in på dommartabbar den matchen kan du ju kolla upp om etoo var offside på löpningen som fick lehman utvisad ditt jävla pucko. sluta låtsas vara supporter, att helt plötsligt göra sig hörd när det är semifinal är en sak, att kolla sitt lag varje match en helt annan jävla fåne

2009-04-29 21:57
Mike.. En Gunner alltså:)
Trevligt:)
Ser GÄRNA att ni får en chans till mot Barca i finalen. Hade vatt riktigt fett faktiskt.. Utan utvisningar o annat skit
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-04-29 21:58
S-oteric

Den självutnämde gurun lyckas alltid med att få sig själv att se ut som en riktigt efterbliven benrakare. Bra där. Jag är imponerad att du lyckas varje gång. Hängt tillbaka planschen på Nedved som du rev ner efter ni fick en lektion mot Chelsea? Bitterheten lagt sig? Fler ursäkter?
(Fick din teori om Giovinco hade spelat varje match då hade ni haft mer poäng länkad till mig av en på forumet... LOL på dig din jävla mupp.)

Hur som.

Jag behöver inte lägga till så mycket här iom att till och med Pep står och lipar i media. "Buhu, dumma dumma defensiva tråklag buhu" Då förväntar jag mig inte att barcas fans ska kunna ha öppna ögon inför vad som hände igår.

Vi vinner på Stamford.

2009-04-29 22:13
T2dafuckin
det gör jag med. dock verkar united vilja annat.

2009-04-29 22:40
Och S-oteric skämmer ut sig i vanlig ordning, vissa saker är sig lika i Whoa's sportforum ändå!

2009-04-29 22:42
mike_ P24

Håller med dig där om finalen 06'.
be the change

2009-04-30 00:00
Ingen puyol ingen Marques.. Hmm.. Tur att alves inte fick gultkort.
vill ju så gärna se barca spela final.

Men vilket försvar de spelade, men ändå så här långt in i CL så ska lagen som är med kunna spela lite finare fotboll tycker man. Det ska vara lite mer klass än bara försvara sig själv i 97 minuter. Barca spelar iaf fotboll, troligen kommer de göra det nästa vecka med. Inte ha 11 målvakter =) =P
Jag har ingen personlighet

2009-04-30 13:59
mike_ P24
att du försvarar chelsea efter deras pinsamma match mot barca är en sak, men att du sedan slänger med ord som "mongo" bevisar ju hur intelligensbefriad du egentligen är..

Nu såg jag bara andra halvlek igår. Men det skulle jag också kalla förnedring.
Ren och skär tur att det inte blev fler mål till Untied. Men jag hoppas att Arsenal går vidare som sagt.. Skulle sitta fint o smeka dit er med några bollar så du håller käften :) puss.