[CL] Barcelona - Chelsea - Tis 28/4 - 20.45 x2
Ja gott folk, hur tror ni att det går för Hiddink nu, klarar han av styra sitt Chelsea till att vinna över maskinen Barca? Jag tror Chelsea kommer få stora problem med Messi, om dom inte sätter fästingen Essien på honom, men jag vet inte om dom gör det då Messi spelar på kanten. Jag hoppas iallafall på grym fotbollsunderhållning. Go Henry! :)
be the change
Chelsea ska normalt vinna denna matchen med 3/4-0, allt annat är en skräll.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Fetlyrik.. Om din lyrik e lika fet som ditt fotbollstips så borde du lägga ner OMEDELBART:) Knappt någon i Chelsea hade ens platsat i Barcas 11a så det kommer bli svårt med 3/4-0
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Det blir en stabil 2-0-vinst till Barca. Chelsea är starka men de håller inte mot katalanerna.
hahaha ville bara skriva det för att dra lite press från mig, jävligt jobbigt ifall skiten rasar ikväll och nåt engelskt skitlag kommer och krossar drömmer med nån tjockis på mitten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Saken är ju att det är inte orimligt att fule Drogba lyckas fula till sig nån straff eller så mot överviktige Puyol eller sega Pique, Abidal är inte precis stabil heller. Lirar Marquez kan vi vara säkra på en massa frisparkar runt straffområdet, Chelsea brukar ju alltid kunna filma till sig både det ena och det andra. Barca har 80% av bollinnehavet men chelsea vinner 1-0 , det är mina farhågor ikväll, därför vill jag se 4-0 i halvlek minst för annars går det åt helvete.
Bosingwa ska spela vänsterback mot Messi... bara där liksom, hallå eller.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Jasa han är tillbaks nu, det visste jag inte. Blir en grym match iallafall.
be the change
Det hoppas jag. Jag bara hoppas att Chelsea VÅGAR pressa tok högt, jag tror inte att Barca är vana vid det så det vore kanske något att testa med tanke på deras offensiv. Allt annat än en liten förlust och jag är nöjd.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Ni har ju att välja på att antingen pressa högt som fan som Valencia, då hade barca grymma problem att bygga ett spel eller så får ni parkera bussen utanför ert straffområde, och kanske lämna drogba eller anelka på topp och skicka långa bollar och hoppas på straff eller frispark och kanske ha tur på en fast situation och hoppas att barca fastnar i er försvarsmur.
t2dafuckin knappt någon i barca hade platsat i chelseas 11a heller. spelar man som chelsea behöver man inte små tekniska spelare på mitten som spelar med instick och fart. chelsea är en jävla maskin och att jämföra chelseas spelidé med barcas är absurd, det är inte fifa 09 där man byter spelsystem och spelare hipp som happ. hade chelsea försökt spela barcafotboll hade de inte klarat en uefacupplats o vice versa. jag tror barca loosar med 1-0 idag, ska vi säga terry på hörna.. sen vinner barca med 2-1 på SB och går till final. chelsea har fan tappat allting på hemmaplan och är grymma borta.
psycho vem tar högerbacken? belleti? eller är han skadad?
Ska bli kul att se Barca möta ett lag som iaf har helt ok försvarsspel! Jag hör till en av deras få skeptiker iår :) Får hoppas på en riktigt skön fotbollsmatch, har tippat drogba som målgörare :D
Japp chelsea vinner ganska lätt ikväll. Barca får hoppas de vinner Copa Del Rey och Ligan istället.
Mike, Ivanovic isåfall. Belletti är ingen man för startelvan. Come on Chelsea!
alla snackar om messi mot bosingwa men vadå, henry mot ivanovic kan bara sluta på ett enda sätt.
Xtremista här är en till! Får se hur barca presterar mot ett lag som faktiskt har ett försvarsspel. Sist det hände (united) så blev man jue nollade på 180 minuter ;)
Bra odds på Chelsea idag, funderar på att lägga in lite cash och hoppas på en skräll, inte helt omöjligt:)
F.ö så missar jag större delen av matchen ikväll, vilket är otroligt irriterande! Kanske hinner sista 30 om jag pressar på motorvägen
TopDogz147 P19 Fjolårets och dagens Barcelona är två helt olika lag. Deras lag i år är betydligt mer samspelt och kompakt, spelidén är tydligare och anfallet betydligt vassare! Tror knappast United skulle kunna hålla nollan mot Barca i 180 min idag, även om Man U-försvaret kanske är starkast i världen. Så pass bra ser årets Barcelona ut i mitt tycke. Resultatet kommer bli ganska ensidigt ikväll.
Yamo Bra inlägg! Dock ser jag ett fel hos barca supportrarna idag. Alla pratar om säker vinst med 2/3-0 hela tiden. Både lyon och bayern harvar i ligan, och har itne haft en superb form. Jag tror barca skall koncentera sig på att inte släppa in ett mål. alla snackar om offensiven, men hur är ni försvarsmässigt. släpper ni in ett mål så blir det svårt på SB.
Henry är inte i närheten av lika bra som han var i Arsenal i 1 vs 1 situationer. Hans målfacit bygger mycket på hur samarbetet med Messi funkar. Får man bort Messi så får man "bort" Henry. Med det sagt... det är fortfarande Henry...
Är ju inte bara Messi och Henry, Etoó har väll gjort typ 28 mål i ligan eller vad de är?
Vi är överallt!
Frågan är hur mycket la liga ni PL-folk har sett? Henry är mkt mkt mkt bättre än förra året, nu står han inte bara stilla på sin kant utan han går in mer centralt med Eto´o och tar löpningar i djupet därifrån och finns med på inlägg och då kommer Abidal fram mer på kanten, om man säger att Henry var 50% förra året från tiden i Arsenal, så har han nog förbättrat sig till runt 85-90% detta året.
Henry gör sin livs säsong i Barcelona. Däremot tror jag att Chelsea har en rimlig chans här. Skulle inte alls bli förvånad om de tar en poäng eller till och med vinner. En sak är i alla fall säkert, det kommer blir en jävligt bra tillställning!
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Busquets komma knäcka mitten iaf, enda som oroar är en bullterrier i Essien och djuret Drogba, resten känns inte så hotfulla.
Nycklen för Chelsea blir att de låser -världens just nu bästa enligt mig- Iniesta.. Iniesta i Arsenal hade smakat fågel!
Bara jag som tycker Drogba sjukter rakt på när han får friläge? I alla fall i det matcher jag har sätt han i.
Don't!
Jävla skitlag chelsea är. Patetiskt att uppträda så här, dem ser ju ut som skolpojkar, MAN UP för helvete.
Chelsea= Spelar smart Italienskt lag= Spelar fegt..
Blir lite tråkigt när de bara är ett lag som spelar fotboll
Vi är överallt!
Vad har hänt i första? Jag har inte kunnat kolla, ska slå på matchen nu i andra.
be the change
JackVegas- Barca spelar ut dem, Chelsea fick ett friläge efter ett misstag och fick två goda chanser att göra mål. Barca var väl närmast då den rullade nästintill mållinjen i andra minuten.
Don't!
Det är bara att inse att de Engelska lagen har snott den Italienska framgångsformeln och tom förvärrat den! Italienska lag gjorde iaf ett mål innan de började försvara. Skillnaden idag är att lag som Chelsea anses vara genialiska. Vi såg united använda det förra året mot Barca och vi ser Chelsea använda det nu. Tidigare har Liverpool också gjort det. Det är så otroligt pinsamt att se samma studio som för några år sedan kritiserade och hånade Italienare för att spela på detta sätt nu sitter och hyllar lag som spelar såhär.. just för att de inte är Italienska.
Xtrem: Det beror väl på motstånd och vart man spelar.
be the change
Skit i det nu Xtremasia. Engelska lag symboliserar allt som är fel med fotbollen idag, men jag skiter i det nu.
Xtremesia Nu är det väl så att man kanske inte vill vara så aggressiva mot Barca (som har gjort mer än 3 mål i snitt per match) på bortaplan. Men du har säkert rätt, men ja det är en tråkig stil. Förövrigt så har Liverpool's defensiv på de senaste matcherna varit katastrofal, som har varit så bra.
Don't!
Haha ellerhur mitch. Det är verkligen spel mot ett mål, men jag tror hiddink är nöjd med 0-0 haha...
be the change
Chelsea får mig att bli ointresserad av fotboll, vad fan är det här för nåt..
Får hoppas på en fetare match imorgon, samt nästa möte på stamford :)
be the change
det var ju lite synd att chelsea inte fick in en boll. det hade varit grymt bra för returmatchen. nu räcker det ju med ett mål mer eller oavgjort med mål för barca och de är vidare....
Kan knappast bli sämre, både manu och arsenal kan ju iaf lira fotboll. Jävligt pinsamt detta..
jaha, det var ju jävligt fin fotboll av chelsea. fan som att se sverige i en landskamp mot brasilien.
fetlyrik Var inte så jävla dryg och tro att lag kommer TILL Camp Nou för att "spela fotboll". Världens bästa anfalls fotboll på hemmaplan måste man neutralisera. Sen var det kul att se offensiva gänget bli griniga när dom mötte ett lag som kan stava till defensiv. 0-0, ni saknar 2 mittbackar till the bridge. Kul jul Alves är en efterbliven dvärg på crystal meth. Helt dum i huvudet.
Jag själv gillar den taktiska fotbollen otroligt mycket. Har alltid beundrat lags förmågor att kunna stänga ett lag helt. Men det är så otroligt fult att man hyllar engelska lagen när det gör så o kastade skit över de Italienska. O så här gick det för Barca nu när man inte möter bottenlag som anfaller med 4 pers. Guardiola borde se över spelarnas jävla småtoucher prec utanför straffområdet, det funkar i la liga och mot skitlag. Men när det är lag som pressar högt så måste man gå mot mål snabbare! Speciellt när man har Xavi o Iniesta som kan mata de tre där framme.
Har man inte ens lite yrkesstolthet när man heter ballack , drogba, lampard, essien att försöka lira lite och bjuda folk som betalt dyra resor och skit och tror att dem ska få se barca-chelsea i en CL final? Det här liknade ju barcaA mot barcaB nån tisdagkväll..
Saken är den att barca tar detta lätt nu, nästa vecka måste ju chelsea iaf ta sig ur eget straffområde och då blir det ytor, hur fan ska dem göra då?
cl-semi såklart, lampard skämdes som fan bänken, det syntes.
Så jävla naiv du är fetlyrik. Det kallas "taktik". Rädda poäng, hålla nollan inför returen osv osv. Hade velat se Barca åka till te.x Old Trafford och spela "precis som vanligt" utan en tanke på defensiven. Det hade varit något det.. pff. Var inte så jävla bitter och acceptera att ni saknade en plan b. Vi var bättre defensivt än vad ni var offensivt. Marques och fete Puyol borta till SB. Vi får tillbaka våran ända Vänsterback, Stamford Bridge. Nä, ni åker ur i nästa vecka. Ska bli kul att Alves igen. hahaha. Luffare.
Hade vunnit 1300 om Barca hade vunnit, nä jag är inte bitter
http://duckdown82.tumblr.com/