I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Uefa Champions League 2008/2009

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2008-09-14 12:03

Uefa Champions League 2008/2009

Grupperna

Matcherna sänds inom viasatkoncernen, har ni inte kanalerna så kan man streama:
Rojadirecta
Myp2p.eul

Första rundan i gruppspelet spelas på tisdag/onsdag.

Matchday 1 - 16 September 2008
Group Home Time Away
A Chelsea 20:45 Bordeaux
A Roma 20:45 CFR
B Panathinaikos 20:45 Internazionale
B Bremen 20:45 Anorthosis
C Basel 20:45 Shakhtar
C Barcelona 20:45 Sporting
D PSV 20:45 Atlético
D Marseille 20:45 Liverpool

Matchday 1 - 17 September 2008
Group Home Time Away
E Man. United 20:45 Villarreal
E Celtic 20:45 AaB
F FC Steaua Bucuresti 20:45 Bayern
F Lyon 20:45 Fiorentina
G Porto 20:45 Fenerbahçe
G Dynamo Kyiv 20:45 Arsenal
H Juventus 20:45 Zenit
H Real Madrid 20:45 BATE

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-14 12:33
Uniteds och Lyons matcher känns tunga, själv hoppas jag på att Juve vinner ryssarna.
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-09-15 18:22
Faen jag tänkte starta en tråd men du hann återigen före fetlyrik:) Ser med spänning fram emot årets cl och magin.
Meep meep

2008-09-15 23:07
Ska bli kul att se Milan nu i CL..
be the change

2008-09-15 23:15
Stackars Milan hoho, 0 poäng i ligan inget CL-spel, lider med dem
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-09-16 16:39
lugnt celtor, hoppas avreggen går i kraft snart så kan du få skapa hur många trådar du vill :) här händer fan inget längre, men sköna matcher ikväll.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-16 18:03
hoppas fiorentina går långt :)
Survival of the fitest only the strong survive.

2008-09-16 21:40
Starkt av Liverpool att hämta upp ett underläge. Inter förtjänar inte att leda under halvlek då de inte visat upp något märkvärdigt, kryss hade varit mer rättvist. Atletico känns riktigt starka faktiskt, tror de kan skrälla. Barcelona samt Chelsea visar upp styrka =)

Längtar tills imorgon!
AMICI DI NESSUNO

2008-09-16 22:49
Jag såg inte Atleticos match men 0-3 borta mot PSV är grymt imponerande faktiskt. Hoppas att dom går långt iår.
Kul att CFR Cluj överraskade också.

2008-09-16 23:02
Starkt av Roma :)
http://duckdown82.tumblr.com/

2008-09-16 23:02
Så. Nu ska vi bara invänta Isakssons gnäll och det sedvanliga beskyllandet på alla förutom han själv.
•pave paradise•

2008-09-16 23:11
Yamo_RGRA
Jo vi förtjäna, det enda farliga de hade va skottet som touchades av materazzi i ribban. O när de fortsätter att envisas med skott utifrån mot en av världens bästa målvakter som gång på gång går utanför, så förtjänar de helt enkelt inget mål.

Firma Zlatan+Adriano kommer vi få se mer av, zlatans passning till adriano är värd att rulla om och om igen. Skönt att just adri satte den.

Måste beundra Gerrards kyla i straffarna. Beundrar också roma, undrar vart mr revolutionären håller hus.

Se få gåshud. Kolla på denna passning:
Länk till http://www.101greatgoals.com/videodisplay/1569251/

2008-09-16 23:18
Mycket fin passning måste jag säga. Och sen måste jag även applådera Cluj och Anorthosis.
•pave paradise•

2008-09-16 23:22
Grymt för oss att Anorthosis tog poäng. 2 poäng tillgodo mot värsta konkurrenten i gruppen bremen iaf.

2008-09-16 23:32
Zlatan är ett passningsgeni, det har han varit länge nu. 2 klockrena pass idag. Ena skapad genom ren styrka och andra av genialitet.

2008-09-17 02:27
Atletico imponerar? haha kolla vem som stod i målet för PSV! Sikta han på att slå sitt rekord på fem insläppta i City eller?

2008-09-17 10:00
Han släppte in 8 som mest i City.
•pave paradise•

2008-09-17 11:55
Kollade highlights från matchen och tycker inte Isaksson gör bort sig direkt. Grymma spanjorer och slappt försvar skulle jag påstå.

Ikväll blir det nog att kolla på Juve-Zenit, jävligt intressant match på pappret.

2008-09-17 12:35
Hoppas Zenit vinner ikväll drar hem 29lax isåfall :) Hata Juve...Forza Nerazzurri

2008-09-17 17:32
A_Unit
Hata scudettotjuvarna, älska mesta mästarna

Fan vad taggad man blir nu hehe...

SONO SEMPRE 29
AMICI DI NESSUNO

2008-09-17 19:26
Haha Vem e de som e tjuvar/fuskare gud vet hur många scudetton ni har fuskat er till

2008-09-17 21:43
HALVTID-SPOILERS:
SpoilerCeltic - AaB - 0-0
Manchester U - Villarreal - 0-0
Lyon - Fiorentina - 0-2
Steaua Bucharest - Bayern München - 0-1
Dynamo Kyiv - Arsenal - 0-0
FC Porto - Fenerbahce - 2-1
Juventus - Zenit St.Petersburg - 0-0
Real Madris - Bate Borisov - 1-0
•pave paradise•

2008-09-17 22:54
Dagens höjdpunkt, Evans i United

2008-09-17 22:55
Trist match. Villarreal spelar utan fem ordinarie gubbar men lyckas ändå sno en pinne, starkt jobbat. Samtidigt är det imponerande att BATE bara släppte in två bollar mot Real Madrid och att Ålborg fick 0-0 borta mot Celtic.
•pave paradise•

2008-09-17 23:00
Alltså United kan gå och suga något ståndaktigt. Vilket jävla formbesked inför Chelseamatchen, verkligen.....Så jävla värdelöst anfallsspel, uruselt pasningsspel sett över hela matchen, för tredje matchen i rad. Det är först nu man märker hur mycket Ronaldo betyder i matcher mot lag som spelar låååååågt försvarspel.

Det kändes som att Villareal inte behövde anstränga sig när de anföll. Hade de tryckt upp med 1-2 spelare till som kunde ta djupledslöpningar, då hade de förmodligen också fått farligare målchanser.

Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2008-09-17 23:02
Carrick är saknad, europas mest underskattade spelare

2008-09-17 23:40
gilardino har vaknat till ! satte 2 baljor för fiorentina jävligt nice
Survival of the fitest only the strong survive.

2008-09-17 23:43
frost

Såg vi samma match? tyckte att detta var en KLAR uppryckning från pissmatchen i lördags mot pool, mkt bra rull och bra rörelse, kantspelet funkar mm. Bra spel av united!

2008-09-18 00:30
Att det var en uppryckning var det inget tvivel om, matchen mot pool var ett riktigt bottennapp och om united INTE hade ryckt upp sig till den här matchen hade det varit ännu mer oroväckande.

Att man rullar boll bra vinner en inte matcher, fråga Barca. Jag vill att vi gör mål och jag vill att våra forwards gör dem för när det kommer till täta matcher som mot pool, arsenal, chelsea, barca osv så kan vi inte förlita oss på andra målskyttar då dessa kommer ha fullt upp med att försvara sig.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2008-09-18 01:02
Wow. Del Pieros mål var otroligt, känns som att serie A lagen har öppnat starkt(inte roma). Det är bra inför utslagningsrundorna iaf. Helt makalöst mål... CL har gett mig mycket att dregla över

2008-09-18 01:06
Nu har jag sett reprisen på Del Pieros mål ett antal gånger och kan konstantera att det är visserligen ett vackert mål, riktigt riktigt snyggt, men samtidigt något av en tabbe av målvakten som borde ha kunnat ta den rätt enkelt om han bara stod någon meter längre bak.
•pave paradise•

2008-09-18 08:27
Ihabia

En tabbe av målvakten? Det köper jag inte någonstans.. Frisparkar av den här typen som Pirlo gjorde till sin specialitet för två-tre säsonger är ju nästintill omöjliga för målvakter att rädda. Om du ser bollbanan så går bollen först till vänster, sen sjunker den och viker kraftigt av till höger.. Hur skall en målvakt kunna vara med på den typen av skruv!

Målvaktens utgångsposition kan man inte heller klaga på; då chansen finns att Del Piero skall slå ett inlägg istället för skott, medför att målvakten måste släppa sin mållinje för att även ha en bra postistion för detta alternativ!
"I Hate CD´s, CD records are fake" - Promoe

"Rappar helt utan budskap och tänker fortsätta med det" - Motorisk Afasi

2008-09-18 10:51
Målvakten tar tydligt två-tre steg ut när bollen slås vilket leder till att han måste kasta sig bakåt för att försöka rädda en boll som han i vanliga fall skulle kunna greppa om han stod kvar. Visst skruvade sig bollen en hel del, men sättet han släpper in bollen på är ändå en mindre tabbe.
•pave paradise•

2008-09-18 12:25
Men att målvakten tar två-tre steg ut när bollen slås är ju helt naturligt - detta gör man dels för att täcka en större del av målet, samt dels för att man kan uttnyttja farten att slänga sig bättre om man är i rörelse. Hävdar således att den position som målvakten har är helt i sin ordning!

Tycker att det känns lite Glenn Hysén att säga att målet som Del Piero gör är en målvaktstavla (med detta menar jag att Glenn alltid tycker att målvakter skall rädda alla skott som som avfyras utanför straffområdet).. Se istället storheten i den otroliga frisparken som slås istället - vart målvakten än skulle ha stått skulle han vart chanslös, detta då bollen ändrar riktning på ett par tre meter i luften + att den är hårt slagen!
"I Hate CD´s, CD records are fake" - Promoe

"Rappar helt utan budskap och tänker fortsätta med det" - Motorisk Afasi

2008-09-18 12:28
Fattar inte vad det finns att diskutera här. Du tycker att det är ett fantastiskt mål, jag tycket precis likadant men tycker att målvakten borde gjort ett bättre jobb på skottet. End of story.
•pave paradise•

2008-09-18 18:53
Del Pieros mål var guld helt enkelt. Vilken obeskrivlig glädje efter målet. Kan knappt minnas bak till sist han gjorde en volt, detta var verkligen något kaptenen ville!

DAMEN ÄR TILLBAKA!!!
FORZA JUVE
AMICI DI NESSUNO

2008-09-18 22:45
Del Piero är en av få spelare i italienska ligan jag har stor respekt för

2008-09-18 23:34
Del piero är en av få spelare som folk över hela världen har respekt för.

2008-09-19 14:32
vad härligt det känns att få läsa när folk skriver gott om kaptenen!!! :D
AMICI DI NESSUNO

2008-09-19 20:21
Hehe gillade han mycket förr, känns som han kanske är påväg uppåt lite igen.

Jag måste hålla med llhabia att det var en mindre tavla av målvakten, men fortfarande en utmärkt frispark av del piero.

tråkigt för manchester att spela 0-0 ... Men damn vilka fina krossbollar dom slog ibland!
Evra var sjukt grym också!!

Tråkigt som FAN att arsenal inte vann.. Fyfan, kom igen nu..
be the change

2008-09-21 15:43
Juve känns otroligt ointressanta i CL just nu. Ingen vidare match att kolla på.

2008-09-21 17:12
Rastasite
Då kom Juvehataren äntligen fram.
AMICI DI NESSUNO

2008-09-22 02:07
Yamo_RGRA P15

Ja jag hatar Juventus, förstår inte hur någon inte kan göra det, precis som du säkert tänker de samma om klubbar jag håller om hjärtat. Men Det krävs ingen "hatare" för att inse att Juventus trupp är väldigt medioker och att dom inte har något vidare spel.

2008-09-22 16:33
Hahaha
AMICI DI NESSUNO

2008-09-22 16:54
du förstår det där när du bli äldre

2008-09-22 17:15
Hahahaha, patetiskt
AMICI DI NESSUNO

2008-09-22 17:26
Var rätt ballt när United mötta Juve i en träningsmatch innan säsongen och Del Piero fick stående ovationer av alla, inklusive Unitedfansen, det är mäktigt

2008-09-22 22:17
Ja, hahaha fan vad mäktigt det var. Del Piero lekte omkring på planen den dagen, men det är inte bara han som har blivit välkomnad till Old Trafford på det sättet. Unitedfansen är kända för att behandla stora spelare med sådan respekt, hehe
AMICI DI NESSUNO

2008-09-26 17:48
varför görs inte det här till en sticky? känns lika viktigt som de andra!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-09-27 11:43
hihi, dem visar united och inter på TV6 igen

2008-09-27 12:10
Haha Yesss:) TV 6 använder rätt metoder.