I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Premier League 08/09

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

Moderator

2009-01-20 01:47
Tss jaja, är väl smaksak. Så kan man inte undgå från att vi säkerligen ser med vårt eget lags ögon också, jag är sånn iallafall.
Förresten så har väl psykbryten minskat nu också eller?
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-01-20 02:01
Mja, kanske. Man ser fortf att han inte är helt 100 i huvudet haha
be the change

2009-01-20 10:24
Kaká nobbade alltså 7 (!) mille i veckan. Stort. Allt går inte att köpas.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2009-01-20 10:54
Fan vad jag hatar och läsa nyheterna på morgonen ibland!
Don't!

2009-01-20 12:55

Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2009-01-20 13:06
HAHAHAHAHA!

Helt underbart att den som faktiskt sålde sin skäl, Robinho nu får spela med Bellamy och C.O istället för Kaká med ett medelmåttsgäng i PL botten-mitt. Värmer mitt hjärta. Och tänk att han enligt media var Såååååå nära CFC men valde mer cash i City. Bra där.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2009-01-20 13:34
Haha, fan va skön bild. Bellamy är verkligen inte en spelare man köper om man vill kvalificera sig för CL. Målsumpare, skadedrabbad och fyller i år 30 bast, herregud..

2009-01-20 23:34
http://duckdown82.tumblr.com/

2009-01-20 23:47
Hargreaves
Brown
Ferdinand
Evra
Rooney
Rafael
Evans
Nani
Anderson

Skön skadelista.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2009-01-21 04:00
Silvestre
Fabregas
Walcott
Gallas
Eduardo
Rosicky

Och det är rätt långa skador ...
be the change

2009-01-21 04:00
Och ja, jag ser Eduardo fortf som skadad då han inte går på 100% och spelar med A-laget och vinner PL just nu.. ;)
be the change
Moderator

2009-01-21 07:04
Vinner PL gör ni nog inte förräns ni skaffat rätt så mycket bredare trupp eller drar er ur CL och alla andra cuper direkt så ni enbart kan satsa på ligan och inget annat :)

2009-01-21 10:07
ramuz
eller inte har skador på 2/3 av de kreativa spelare vi har i laget. och som vanligt har inget lag vunnit något denna säsongen så du kan lugna könet lite.
Moderator

2009-01-21 12:18
Men med bredare trupp skulle ni inte varit lika beroende av just dom som ni är, man har ju en bred trupp för att klara krislägen som skador på nyckelspelare och sådant, eller är jag helt off nu?
Moderator

2009-01-21 12:22
Det är ju inte precis så att United och Chelsea köper spelare enbart för att sälja tröjor eller för att ha en högre nivå på träningarna, det är ju bland annat sånt som kommer med dock. Vi har ju mycket bra spelare för att klara av att ha såpass mycket skador som vi har, och vi klarar ju oss riktigt bra om man kollar på listan frost gjort som visar dom vi ej har tillgängliga.

2009-01-21 12:26
nä du är inte off, men arsenal har de senaste åren lyckats ha sina bästa spelare skadade under längre perioder av säsongen och det har gjort att vår trupp inte varit så bred. när första uppställningen är skadad får andra uppställningen gå in och efter det har vi inte haft så mycket. men det är klart att vi behöver ett par spelare till.

sen att just cesc skadas gör situationen ännu jävligare, inte många lag som hade kunnat plocka in en lika bra spelare när en spelare på hans nivå går ut. ungefär som om united skulle få ronaldo skadad, oavsett vad ni sätter in så är det inte samma sak.
Moderator

2009-01-21 12:49
Det kan jag absolut hålla med om, går nästan inte att ersätta Fabregas, one of a kind. Lite mer bredd i truppen så ni inte skulle behöva känna lika stor saknad över en skadad spelare som ni gör.
Men aja, känns nu faktiskt, iallafall för mig som att vi inte är överberoende av någon just nu. Det är väl isåfall Ronaldo, har haft en sådär start på den här säsongen men ändå, också en unik spelare som inte går att ersätta.

2009-01-21 14:17
Tycker inte att vår trupp är speciellt tunn egentligen, inte lika bred som Man U med ändå.
Förmodligen en av världens bästa bredd i anfallsbesättning med Adebayor, RvP, Eduardo, Bendtner, Vela. 3 mittbackar av mycket hög klass och en multifunktionell Silvestre med lång erfarenhet. Almunia är inte en keeper av Arsenalklass men med en polsk landslagsman i Lukasz Fabianski har vi bättre täckning än både Chelsea och Liverpool. På kanterna finns i Rosicky och Walcotts frånvaro Eboué, Diaby, Nasri. I mitten är det lite tunnare när Fabregas är borta men Denilson har tuffat till sig och förutom honom finns Diaby och Aaron Ramsey nu när Song också är skadad. Inte världens bredaste trupp men i mål, backlinje och anfall är bredden mycket god.

2009-01-21 14:41
NMF
jag håller med om anfallet. dock tycker jag backlinjen är på dekis. gallas, toure och silvestre blandar och ger vecka efter vecka. det finns ingen naturlig lösning om clichy blir skadad, det skulle vara Gibbs (vars offensiv är bra men defensiv sådär) eller traore när han kommer tillbaka, men han har mest spelat mittfält i pompey. sen sagna som är flera ggr bättre än eboue som får ses som första reserv till högerbacken. mittfältet är bra sålänge inte fel spelare är skadade samtidigt, som nu när rosicky, cesc och walcott är borta. tänk om nasri skadar sig, då finns det inte mycket att hänga i granen i det offensiva. sen målvaktsposten... chelsea är bättre sammanlagt, cech är bättre än almunia och cudicini är bättre än fabianski. nu vill sp*rs köpa cudicini så det kan väl ändras, men vi är klart bättre än pool.
klart vi behöver bredd, det gör nästan alla lag men som vanligt blir arsenals svar: vänta några år så har vi plockat fram några egna talanger som fyller den funktionen.

2009-01-21 15:01
Våra mittbackar är inte bra, och det är sant. Våra ytterbackar är dock bra som fan.

Jag tycker Almunia har skött sig bra fan.
Men tänk er laget

Almunia
Sagna-Gallas-Toure-Clichy
Walcott-Fabregas-Nasri-Rosicky
----RvP/Adebayor/Eduardo----

Och sen bara fixa ett stabilt mittbackspar ala gamla arsenaltider. Dock kanske mittfältet är lite offensivt, men fabregas tar stort ansvar så det löser sig ändå. Och ja, Nasri har imponerat på mig som fan det sista.

NMF

Bendtner är bra ibland, och ibland sämst. Tyvärr. Vela har inte gjort mycket vettigt än, men får hoppas på att det kommer..

Ramuz

Jag var lite ironisk, därav smileyn efter inlägget.
be the change
Moderator

2009-01-21 15:10
Det är lugnt jag fattade nästan det, varit dött på det här forumet ett tag så var väl lika bra att få igång en diskussion iallafall så? :)

2009-01-21 15:10
Fast det är klart, tänk om Eboue/Toure kunde spelat som i CL finalen 06', där spelade dom riktigt bra. Fast det är klart vårat lag då, då hade vi Kungen Henry på planen, fyfan va grym han var. Och hårt slitande Hleb & Ljungberg. Nä fyfan. Jag kollade faktiskt på den CL finalen iförrgår igen, bara för att se hur löjlig domaren var, och hur nära vi var på att vinna mot Barca med 10 man på planen. Aja, så inget är omöjligt.. I Februari krossar vi Roma.
be the change

2009-01-21 18:32
Gallas är en förstaklassig försvarare. Förutom fadäsen mot B´ham och hans uttalanden så har han varit klockrent, pure class. Djourou är på väg att bli någonting stort. Almunia har sköt sig hyggligt men killen saknar tyvärr pondus totalt.. Gibbs är som du säger, grym offensiv men verkar ha lite svårare bakåt. Dock inget märkligt med det då han är mittfältare egentligen. Traoré kommer av lättförklariga skäl inte finna sig i att spela bakom Clichy som missar 5 matcher per säsong. Han kommer inte vara i Arsenal nästa säsong. Cudicini är verkligen inte en bättre målvakt än Fabianski..

2009-01-21 19:05
Cudicini är verkligen inte en bättre målvakt än Fabianski..

Vad jag har läst/sett så är Cudicini bättre än Fabianski, då Chelsea är starkast på målvaktssidan i världen.
be the change

2009-01-21 20:44
Vad du har läst? Det var ju givande. Cudicini har vid en ålder av 35 aldrig representerat Italien, dock ett land med bra målvaktstradition. Precis som Polen där Lukasz gjort 12 A-kap vid en ålder av 23, Boruc är en ruggigt bra målvakt. Nej, starkaste målvaktsuppsättning har garanterat Man U där van der Saar, Kuschzak och Foster finns.

2009-01-21 21:06
Har faktiskt aldrig sett Kuschzak eller Foster spelat men.

Iofs tycker jag inte att Cech har imponerat så mycket iår som tidigare år, men det kanske bara är min uppfattning. Och Van Der saar, ska han inte pensionera sig snart? :)
be the change

2009-01-21 21:22
Varför skulle han pensionera sig? 10 raka matcher utan insläppta mål nu :)

2009-01-21 21:22
Att säga att Cudicini skulle vara dålig för att han inte reppat Italien på landslagsnivå måste fan va det dummaste jag hört... han är reserv målvakt. Och Italien har ju typ 400 världsmålvakter som du säger.

Chelsea har bätte målvaktsbesättning, det är dom flesta eniga om. Kuschzak framstår vara full i dom flesta matcher jag har sett han i.
Moderator

2009-01-21 21:24
Haha kommer ihåg för nått år sen när man trodde att Cech var omänsklig, inte gick att göra mål på. Känns inte så längre dock, man kanske var ung och dum, han kanske inte är lika övertygande nu, vem vet :)
Sen måste jag säga att jag verkligen gillar Kuszczak, tror att han skulle kunna klara av att axla rollen som förstakeeper i United nästa säsong. Bra attityd, räckvidd och allt det där, höll nollan hälften av alla matcher han stog i mål förra året också och det duger liksom.
Får väl se vad som händer :')

2009-01-21 21:30
Haha Duckdown, det var mest ett skämt... Men sen ska han nog tacka försvaret en del också
be the change

2009-01-21 21:54
Jag väljer nog Foster framför Kuszczak, PIG verkar så osäker i luftrummet

2009-01-21 22:20
Håller med om att det var ett dåligt exempel, vidhåller dock att Fabianski är en bättre målvakt än Cudicini. Att ha lirat 12 landskamper för Polen är dock riktigt bra vid hans ålder. Riktigt grym målvaktstradition. Kuschzak kommer aldrig bli förstakeeper i Man U, en sak som är säker. Foster dock för skadedrabbad för att bli nr1.

2009-01-21 22:47
Haha, nån som kollar på Burnley-Spursmatchen? 3-0 till Burnley och förlängning nu, galen skit

2009-01-21 22:48
Foster lirade igår och skötte sig bra, inget han kunde göra på målen

2009-01-22 09:25

tänkte glädja alla med en bild på englands mest talangfulle spelare Jack Wilshere från gårdagens reservmatch. njuuuuut

2009-01-22 09:27
Löjlig jävla utsida :)

2009-01-22 09:43
hade jag slagit den som 17åring hade jag slutat på illa kvickt och på topp. nu slutade jag som 16åring och inte från arsenal :P

2009-01-22 23:34
mike_ P23

Mike den var najs, änna lite bergkamp över den hehe.
be the change

2009-01-23 10:46
Apropå Bergkamp. Lite kul, jag kollade på "Wright across America". Eran gamle Striker Ian Wright som åker båge genom USA med lite annat löst folk.

Han hade en Arsenal t-shirt på sig som det stod BERGKAMP och hans nummer på ryggen och på bröstet stod det typ "A thought behind every kick". Tycker sånt är lite roligt. Att han bär sin gamle vapendragares tee liksom.

2009-01-23 10:51
behind every kick of the ball there has to be a thought

Ska det vara

2009-01-23 12:07
jo, jag kan väl inte säga att jag är nån större fan av wright across america trots att ian är en av de större anledningarna till att det blev arsenal i mitten på nittiotalet. sen i gunners ögon är det jävligt svårt att avgöra vem av wright och bergkamp som har högst status. det är jävligt jämt. tror dock inte att dennis hade haft en tee med ians "valspråk", dennis känns jävligt mycket mer classy och en skjortpojke. ians valspårk är typ "behind every kick of the ball there´s no point if you don't score"

tycker bättre om hans program med fat kids, jag har en softspot när "legender" engagerar sig i ungdomar. började fan gilla glenn hysén efter FC Z och det var ett jävligt långt steg vill jag lova.

2009-01-23 12:18
Jag gillar Ian, tycker han är en riktigt skön brittisk profil. Med betoning på brittisk :)

2009-01-23 12:54
Jag hade faktiskt Bergkamp som idol när jag var liten, tro det eller ej. Jag rankar det här målet som ett av de snyggaste mål som nånsin gjorts.

2009-01-23 13:01
Den kontrollen... det är helt sjukt.

2009-01-23 13:03
FA-Cup helg nu, finns en del intressanta matcher med bra odds också, sjukaste är nog ändå Pompeys 1,85 hemma mot Swansea på expekt.

Derby - Nottingham Forest 2.35 3.25 2.85
Hartlepool - West Ham Utd 4.20 3.30 1.85
Doncaster - Aston Villa 5.95 3.70 1.55
Hull - Millwall 1.55 3.70 5.95
Chelsea - Ipswich 1.20 5.80 13.50
Kettering - Fulham 8.75 4.40 1.35
Portsmouth - Swansea 1.85 3.30 4.20
West Bromwich Albion - Burnley 1.75 3.35 4.75
Watford - Crystal Palace 2.45 3.25 2.75
Torquay - Coventry 3.60 3.30 2.00
Sheffield Utd - Charlton 1.60 3.60 5.60
Wolverhampton - Middlesbrough 2.40 3.25 2.80
Sunderland - Blackburn 2.30 3.25 2.95
Manchester United - Tottenham 1.35 4.30 9.25
Cardiff - Arsenal 5.30 3.50 1.65
Liverpool - Everton 1.70 3.45 4.85

Villa, Chelsea, Portsmouth, Sheffield United och Arsenal som segrare
Odds: 9,08, insats 5000, vinst 45 421, vad tror ni om den? :)

2009-01-23 13:52
det målet är riktigt sjukt! dock vill jag slänga in ett ännu jävligare :)

that's just sensational

2009-01-23 13:53
Det första där är väl det snyggaste Bergkamp har gjort, fyfan.

be the change

2009-01-23 13:56
hehe :) någon som vet hur det går för gerrard? har inte hittat nått mer än att han har förklarat sig oskyldig, det kommer gå riktigt åt helvete för pool om de blir av med gerrard

2009-01-23 15:10
Newcastle 2002, greken Dabizas har inte så mycket att säga till om. Det sjuka är att det är med vänsterfoten och insidan av foten, har faktiskt aldrig sett något liknande.

2009-01-23 18:50
Mike

Du snackade om wilshere's mål. Men inte om att han gjorde 2 mål den matchen. Samt att EDUARDO spelade 90 jävla minuter den matchen!! Snart är han tillbaks i a-laget.. När våra skador tar slut, då är vi med i toppfight igen, kanske inte denna säsongen, men nästa. fyfan.
be the change