Men Camoranesi är nog fan världens bästa högermittfältare när han är skadefri.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Detta är inte bara en förlust för Juve, utan hela den italienska fotbollen. Chievo hänger kvar i A och Inter får ännu en scudetto. Fy fan vad orättvist. Juve pressade på så himla hårt, de tre poängen såg ut att bli Juves och sen dyker Mellberg fram och gör årets tabbe. Hur många poäng ska den mannen kosta oss egentligen? Aja, shit happens. Bara att ladda inför nästa år. Forza Juve!
Sluta gnäll på Mellberg för fan. Han har gjort en grym debut-säsong och utvecklats som fotbollsspelare som 31-åring eller vad fan han är. Ingen trodde att han skulle hålla för såpass mycket spel. Idag ska vi gnälla på spelarnas oförmåga att ta Chievo på allvar. Man joggar inte hem och tillämpar en Hawaii-fotboll när 3 poäng är såpass viktigt. Även Buffon får ett stort fett frågetecken efter sitt namn. JA, det är tillåtet att kritisera världens bäste målvakt genom tiderna. Han är inte i form och har inte vart det sen sin långtidsskada. 2-1-målet som förstör jävligt mkt är inte ok att släppa. Hur som haver underbart att Mauro German Camoranesi aka världens bäste yttermitt är tillbaka och skapar tre mål och leker fotboll. Scudetton kan vara förlorad om Inter vinner ikväll. Idioter, populister, okunniga och barn har sagt att fallet varit så länge men i själva verket har det varit strid ända fram tills... kanske idag. Forza Udine.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Men jag måste säga att offensiven sett helt fantastisk ut dom senaste tre matcherna. Bologna 4-1, Roma 4-1 och idag 3 nya kassar, men inte bara målen utan även spelet i övrigt ser sjukt bra ut. Varför? Enkelt, det vände exakt när Sebastian Giovinco kom in i laget. Ranieri har gett Inter en Scudetto genom att inte spela han från start hela säsongen. Det är en 100%-ig garanti från min sida. Om vi bara hade ytterbackar värda namnet...
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Skyll lite på Trezeguet istället... Förut var han bara bra på att göra mål. Nu gör han inte mål heller.. = Total inkompetent fotbollsspelare. Forza Inter nu krossar vi Udinese. Hjärtat säger vinst, hjärnan säger X. FORZA INTER. Skönast va iaf när publiken också börja tagga till o sjunga chi non salta nerazzuro, inter merdale osv.. För att lite senare bli heeelt knäpptysta :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
O det är sånahär prestationer.. Som gör mig så förbannad när ni skyller våra ligavinsterna på domarna. Granska er själva lite objektivt :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sorry grabbar, bästa italienaren spelar i United, vilken hjälte!!!
http://duckdown82.tumblr.com/
Ja ful var han iaf så han har kommit till rätt land.
Duckdown Våga inte visa dig efter vad S-oteric just gjorde mot dig....
Xtremesia 16 vårar Juve gör bottennapp = Inters domarfördelar hände aldrig? Nu hade du väl ännu en gång lite otur när du tänkte? Dock så skall jag poängtera att Inter I ÅR inte leder tack vare allt för uppenbar domarhjälp. I år har International Milano varit det bästa laget i Italien, det är inget att snacka om. Juve gör sjuka bottennapp och Milan är bara pinsamma. (min egen personliga tes är att Juve hade haft minst 10 poäng ytterligare om Giovinco spelats frekvent men skit nu i det). Men... men men men. Förra året. Säsongen 07/08 är den svartaste i Serie A:s historia. Den borde raderas ur historieböckerna illa kvickt. Det var äckligt att se MorRATtis pengabuntar styra och ställa. Jag vill aldrig mer att en människa ska få uppleva det bedrägeri alla älskare av il calcio fick uppleva där och då. Fyfan säger jag. Fyfan. Korruption i dess renaste och vidrigaste form. Men... er dag kommer. Var så säker.
Äh sluta upp nu. Efter allt ni har gjort så försöker ni ta över fokuset på oss.. Men glöm inte Moggi tiderna.. GLÖM INTE. Tro inte att allt raderades ut för att ni åkte till Serie B och Moggi inte får ha med fotboll att göra. It all stays there... O fyfan va kassa vi e just nu. Udinese spelarna filmar... o filmar.... o filmar.. o gestikulerar o fördröjer spelet o allt vafan man kan göra. STÄLL ER UPP O SPELA FOTBOLL SOM RIKTIGA MÄN FÖR HELVETE
Öh? Vet du ens vad Moggi stod åtalad för?
Google away.
Hahahahahaha... bara ta den. Försvinn ur vår åsyn. Ta den, låtsas fira lite, sälj Zlatan, återgå till mediokerhet. Gör det. Vi skiter i er då, nu och för alltid. Äckliga jävla smutsiga pisslag. Vilket jävla fittmål och hur fan spelar ni? Dra åt helvete.
Dina ord är min poesi din skojarjävel! "Moggi stod åtalad för" Han har väl ungefär.. 100 punkter kvar och ungefär 100 punkter som aldrig kommer att utredas.. Så underbart. Detta är styrkebesked.. Inte 3-0 hemma mot Reggina. Att spela som bajs men ändå vinna borta mot Udinese... Där ni torskade med 2-1? Se. SOPOR. NI E FUCKING SÄMST. Gå o spela er bananfotboll o 3-3 hemma mot Chievo.. We don't give a fuck about youuuuuuuu Juventinii. Ni gjorde er bättre i serie b med det lag ni har. Fullt av medelmåttor o skitspelare. I CAMPIONI SIAMO NOI!!!! Nuuuu fryser du va S-oteric... ÄR det inte lite kallt..? Ryktas om -9 I TURINS SVARTVITA DELAR!
orättvist... vettefan vad jag ska säga alltså... varsågod interisti, ni har förstört italiensk fotboll
Hur har vi förstört Italiensk fotboll era jävla sopor.. Patetiska småäckel.. -9 -9 -9 -9
Xtremesia 16 vårar, ge upp medans du har lite värdighet kvar. Jag kommer snart att börja ignorera dig.
Ingen skada gjord. Ni är så fucking kassa hela bunten! Klanka inte ner på oss, när ni är MÄRKBART mycket sämre än oss..
Inter har äckligt flyt i denna match, men man måste inse att Juve är för dåliga. Deras spelarmaterial är kasst och det håller inte i längden.
DAGS FÖR DET SEDVANLIGA! Nämligen att mota Olle i den berömda grinden. So far ingen fara, fortsätt gärna med det rena fotbollshatet, men jag vill bara varna i förväg, gå inte längre än så. Att ignorera varandra är ingen dum idé i det läget. Så, som sagt, inga regelbrott hittills, bara en varning så det inte tar otrevliga vändningar. Gioco del calcio felice (om babelfish hade rätt =)). //Jonas - moderator.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Ok, dags för en analys av Juves spelarmaterial. Vårt spelarmaterial är en berg- och dalbana värdig plastligan Premier League där pengarna kommit från ingenstans vilket resulterat i att Richard Dunne spelar med Robinho. Hörde eller läste häromdan på nån fotbollssajt ett kul citat, minns inte riktigt men det löd något i stil; "pengarna har kommit så fort till Premier League att alkoholiserade amatörer spelar i samma lag som världsstjärnorna". Nåt sånt. Och det stämmer ju. Anledningen till att Juves spelarmaterial är så blandat har däremot ingenting med det att göra. Anledningen är som ni kanske redan räknat ut att efter Calciopoli så har vi inte kunnat locka spelare av den dignitet som namnet Juventus egentligen torde kunna. Helt naturligt så har dom största spelarna inte vågat satsa i en klubb som nyss genomgått en påtvingad helrenovering i ledning och spelartrupp och som alldeles säkert måste vänta både ett och ett par år innan man skulle kunna slåss på alla fronter igen. Därför står stolpskott som Grygera och Molinaro på ytterbackarna framför världens bäste målvakt genom tiderna. Därför vådaskjuter legoknektar som Salihamidzic felpassningar upp till ettan och tvåan i Serie A:s skytteliga 07/08 tillika världens bästa anfallspar under 2000-talet. Men, nu kommer det intressanta. För även om lasset är oerhört tungt att dra för våra världsspelare så blir det lättare år för år. Det är en stor skillnad på kvaliteten i truppen 07/08 jämfört med 08/09 och till nästa år kalkylerar jag med att vi närmar oss 05/06-truppen ännu mer. Jag räknar vidare med att vi står på toppen återigen precis lagom till invigningen av nya Delle Alpi. I dagsläget har vi en trupp som mycket väl kan betvinga Inter på Scudetton men då måste allt stämma. För att vi ska bli dom jagade (som det alltid har varit) och inte dom som jagar så har jag här listat vilka spelare som håller och inte håller för en Scudetto samt en DJUP CL-push.
Håller:Buffon - Given, bara 31 år och inte alls past it. Julio Cesar är världens bäste målvakt just nu men betoningen ligger på nu . Buffon har varit skadad i ett halvår och när han kommer tillbaka i god form så har vi återigen nummer ett i målet. En burväktare som gör seriöst anspråk på att vara den bäste genom alla tider.Manninger - Spelade sitt livs fotboll den halva säsong som Buffon var borta och jag känner mig trygg med österrikaren som backup.Chiellini - Ett monster i backlinjen. Den nye Gentile mer än Scirea eller Ferrara och en framtida Gud i Italien. Behöver en spelskicklig elegant á la sistnämnda två legender för att det skall bli perfektion i Juves mittförsvar. Tar vi tillbaka Criscito och är denne redo?Mellberg - Ja, faktiskt. Denne har varit strålande och får han bara en TYDLIG roll som förstebackup till det ordinarie mittbacksparet så vill jag ha med Olof på resan. De Ceglie - Återstår att se vad han går för på riktigt men det man sett är lovande och jag tror att han kan vara den nye Zambrotta. Används primärt som ytterback men nyttjas även med framgång som vänsteryttermittfältare.Camoranesi - Gud 1.Giovinco - Gud 2.Sissoko - Fortfarande ung och kan han lära sig passa en fotboll så har vi en av världens främsta defensiva lås på mittfältet i denne man.Marchisio - En tvåvägsspelare som kommer ge Italien och Juventus mycket glädje dom kommande tio åren. Given.Poulsen - En fruktansvärt underskattad spelare. Han har gjort en dålig match i Juve och det var när han kom tillbaka efter skada och var otränad. I övrigt har han varit briljant. Underbar som balansspelare och borde lära ut passningskonst till den gode Momo.Zanetti - Fyller 33 nästa år men var trots allt vår bäste mittfältare 07/08 samt året i B. Får gärna finnas i truppen kontraktstiden ut men inte som startman. Marchisio måste gå före med start nu. Tiago - Har uppenbarligen psykiska problem (?) men när han spelar på topp så är han av hög Serie A-klass. När vi radade upp 9 raka segrar i början av säsongen så var Tiago bofast och nyckeln på mittfältet. Sen kom skadan och han var tillbaka till sitt ängsliga och frustrerande jag. Jag vill dock ha kvar denne i truppen pga hans kvalitet.Amauri, Iaquinta, Del Piero, Trezeguet . Där har vi Serie A:s bästa anfall så ingen idé att röra på något där. Del Piero håller minst en säsong till, kanske inte alltid som startman dock. Spelare som INTE ska vara med till invigningen av nya arenan 2011. Grygera - En spelare som har sina stunder men som egentligen hör hemma i typ Genoa eller Roma. En ok spelare, men inte god nog.Molinaro - Borde satsat på friidrotten då han förmodligen är en av Serie A:s 5 snabbaste. Synd att han inte kan spela fotboll. Jag har sett division 7 spelare med en mer funktionell teknik. Det där sista var ingen putslustig Simon Bank-metafor, jag har ärligt talat sett det. Fyfan vad värdelös Molinaro är.Knezevic - Kungen av glidtacklingar men dessvärre också kungen av misstag. Denna konklusion når jag efter att bara ha sett honom in action vid högst 5 tillfällen. Livorno nästa.Andrade - Världsklass nån gång tidigt 2000-tal i La Coruna. Skadad sen dess. Hört att kontraktet redan är brytet och det är väl bäst så. Legrottaglie - Nesta light håller för en Scudetto i dagens lite vekare Serie A men fyller 34 nästa år och enligt mig inte bra nog för att vinna CL med.Zebina - Har spetskvaliteter men ingen grund och är dessutom en fullfjädrad psykopat. Gillar mannen men tyvärr.Salihamidzic - Tyvärr alltså. Verkar vara bästa kompis med samtliga i laget och en glädjespridare men spelaren håller inte på planen. Dessutom gammal.Marchionni - Mittfältets svar på Molinaro. Lättläst och trög. *Nedved slutar och det är givetvis sorgligt för alla fotbollsälskare. Tack för allt, Pavel.
Som ni ser så kan man i stort sett säga att mittfält och anfall ser jävligt bra ut. Vi har ett betonginnermittfält på 5 gubbar som jag är jävligt nöjd med allihop. Kreativiteten är tänkt att komma från kanterna och därför är det oroväckande att Gud 1 och 2 inte har några värdiga ersättare. Blir dessa två skadade så ser vårt mittfältsspel ut som skit framåt. Till nästa år inhandlas alltså två stycken kvalitativa yttrar typ Silva och Diego (denne är inte ytter men får en fri roll med rätt att vandra in á la Wenger). Problemet med stort P är försvaret. Vi har i dagsläget en solid starter i Chiellini och en duglig backup i Mellberg. Övriga är otestade (De Ceglie) eller odugliga (resterande). 6 gubbar måste successivt bytas ut här. Jag räknar iskallt med att 3 stycken skall och bör kunna bytas ut redan i sommar. Så kommer inte ske men det skall inte vara omöjligt. Som ni ser så är jag realist och inte som barnen på Svenskafans som skriker om att byta ut hela laget. Två yttermittfältare samt 6 nya försvarare. Antagligen också en yngre offensiv kraft när DP tackar. Mina förändringar i truppen skall ske successivt över 2 säsonger och som sagt lagom till nya arenan så kommer vi att vara urstarka om detta följs.
Äntligen ett bra inlägg i tråden! Bra där S-oteric . Gillar framförallt att du inte gått på allt hat mot Poulsen som verkar finns bland Juvefans. Även jag gillar dansken mycket även om han haft en del otur med skador och liknande hittills i Juve. Håller med om det mesta. Två yttrar bör som sagt köpas in för att växla med/vikariera för Camoranesi och Giovinco. Salihamidzic tycker jag faktiskt vi ska ha kvar i truppen tills han slutar. Han är inte rolig fotbollsspelare men hans främsta egenskap är att han i stort sett kan fylla i på samtliga positioner förutom anfallet. Sånna spelare är bra att ha när skador blir vanligare och vanligare och Brazzo verkar ju som du säger dessutom bidra till stämning i truppen samt att han har jävligt mycket rutin. Det är väl värt hans lön tycker jag och dessutom tycker jag han ofta gör ett godkänt jobb på planen. En hårdjobbande tråkig spelare helt enkelt, men sånna behövs. Andrade s kontrakt har förövrigt inte brutits. Det var snack om det men jag läste nyligen en intervju med honom där han meddelade att han var påväg tillbaka och där han berättade att han verkligen ville spela för Juve. Om han kommer tillbaka får det väl ses som en bonus. Tycker man ska vänta och se. Båda dessa spelare är ju dock inga ungdomar och kommer ju knappast vara med som viktiga spelare i det nya Juve och kommer ju ändå sluta inom några år. Nyförvärv då?Anfall Såklart behövs inte några nyförvärv. Tyvärr är det som vanligt prat om att Trez ska lämna och som vanligt verkar folk ha glömt hur jävla bra han är eftersom han inte gjort mål på de 2 serie A matcher han spelat iår. Finns nog en risk att han lämnar och jag vet inte om jag tycker Quagliarella är bra nog att ersätta. Han gör få mål och känns aningens överskattad. Cassano är jag svag för men han är ju en helt annan spelartyp. Vi får se, men det behövs 4 anfallare. Mittfält Jag tycker Juve ska spela med tunga defensiva innermittfältare och offensiva yyttrar, alltså; Till sommaren behövs en offensiv yttermittfältare, kanske till och med två. Vi har Camoranesi och Giovinco som håller extremt hög klass men man får nog räkna med en del skador på dem två. Då behövs en till ytter som även han håller jävligt hög klass. Helst ska han kunna spela på både höger och vänsterkanten, alternativet är som sagt att dom köper två men det kommer ju kosta. Silva och Diego funkar bra även om jag är lite skeptisk till Diego som ju är en erkänt lat brasse. Sånna ska egentligen spela i inter men jag kan tänka mig att ge honom en chans om han blir inköpt. Ribery vore ju drömmen men det känns ju också mest som en dröm. backlinje Som S-oteric påpekar är det här Juves akilleshäl finns. Leggro är en bra mittback och Mellberg har gjort det bra, men jag tycker vi måste börja spela ihop ett ungt mittbackspar som kan dominera fotbollen många år framöver. Hade känts skönt. Ända sedan förra sommaren har jag propsat för Daniel Agger som verkar ha glömts bort i Liverpool och till min glädje har han börjat nämnas bland ryktade nyförvärv. Han är ung, extremt bra, kompleterar Chiellini i stil och bör vara ganska billig i relation till hur bra han är. Jag tycker ledningen borde ge allt för att få Agger. Vi har ju många skandinaver. Be Poulsen ringa förfan! Ytterbackarna är ju inte heller helt fantastiska. Jag tycker iof Molinarohatet är grovt överdrivet. Han har blivit jävligt stabil bakåt men inläggen är ju fruktansvärda och han visar inga tendenser till förbättring där. Dock kan man inte byta hela (okej 3/4) backlinjen på 1 år så Molinaro blir kvar i sommar och får slåss med De Ceglie om platsen. Zebina säljs. Han har för hög lön men är som sagt galen och dessutom jämnt skadad. In kommer Criscito som förhoppningsvis tar högerbacken ifrån greve Grygera. Då har vi Molinaro-Agger-Chiellini-Criscito vilkeet kan bli bra och så har vi Grygera-Leggro-Mellberg-De ceglie som backup vilket också känns bra. Alltså; en mittback och en yttermittfältare till sommaren. plus Criscito och sen kan dom få fortsätta köpa några lovande ungdomar som lånas ut eller får sitta på bänken och hoppa in ibland.
och idag står det; Corriere dello Sport Juve after Agger - Ranieri's first objective is to reinforce the defence Quagliarella: The Inter plan - Mourinho wants to Udinese striker, he will cost £14m or part-exchange with Rivas grymt grymt. Vi får Agger och inter köper Quagliarella för ett överpris. Hoppas detta slår in :D
Mourinho blev kär i Quagliarella efter omfamningen under matchen.... Jag vet inte om Quagliarella, men jag gillar definitivt Rossi mer.. men men.
Ranieri's first objective is to reinforce the defence... ja det var ju bara två säsonger för sent påkommet.
Jag gillar ju dock Ranieri. Tycker han får alldeles för mycket skit från fans och media. För två säsongen sen spelade vi serie B. Nu verkar vi bli tvåa. Visst ska man satsa på att vinna men jag har svårt att tänka mig andra tränare som skulle kuna göra det bättre. Tycker Ranieri har byggt upp laget bra. Det här med Andrade var ju bara en jävla otur. När han köptes var han en jävligt bra back. Det blir iallafall en spännande sommar. Hoppas vi snabbt kan få klart med ett stort namn så att det inte blir som förra året. Jävla Amaurisagan var ju en plåga. Varje dag sa dom "på tisdag skriver Amauri på....nästa vecka skriver amauri på. osv osv"
Jag vill minnas att Amauri skrev på ganska tidigt. Problemet är att spekulationerna börjar långt innan fönstret öppnar.
your heart pump project kool-aid
Det var ju förståeligt med Amauri. Under Juventus-Palermo så var det ju ett jäkla kramkalas mellan Amauri-Buffon o Chiellini t.ex.
Ja men det tog nog minst 6 veckor efter att transferfönstret öppnat innan han skrev på. Eller. öppnar det första Juni eller första Juli? blev osäker nu. Iallafall önskar jag snabba affärer iår.
Första juli brukar fönstret öppna. Jag försöker hålla mig borta från rykten fram till det att säsongen är slut, även om det är svårt ibland.
varför vill man köpa quagliarella? han har väl ändå inte lyckats stort direkt och ser inte heller ut att kunna utvecklas något monstruöst framöver. isf borde man väl satsa på köpa tevez som ändå vill lämna united (?) eller möjligen satsat på köpa podolski medan han var till salu, eller annars satsa på köpa pazzini som visat sin potential och uppåtgående kurva och dessutom är i rätt ålder?
Tror verkligen inte Quaglia hade lyckats i Inter. En typisk mellanlagsstjärna av typen Tavano, Esposito, Luccarelli, Suazo, Di Vaio för att nämna några av senare år. Dessutom hade han fått svårt med spanskan.
Jag gillar inte idén av Quagliarella... Dock så gillar jag Suazo och tycker att han ska komma tillbaks. Han var ju för fan snabbare än bollen, behöver knappt röra sig för att utgöra ett hot i djupled.. Dock så gillar jag Gieuseppe Rossi och hoppas att han kan komma, Men S-oteric, du borde väl bli glad om Quagliarella kom till Inter, så får vi lite fler Italienare. Great!
Ni får gärna fortsätta vara oitalienska för att sen bli totalägda när 5+6-regeln går igenom. ;-)
Jag blir väl för fan inte glad om Inter får in italienare. Inter skall förbli argentinskt. Det är som dom säger, Juventus är italiens fästmö och varje italienares högsta dröm. Utländska, pengakåta, själlösa cirkusartister däremot drömmer om Milano-klubbarna.
Äsch. Vi vinner. Dock så hade vi kunnat kasta en som Vieira åt helvetet. Argentinarna o Brassarna.. Dom är bra människor dom...
Utländska, pengakåta, själlösa cirkusartister däremot drömmer om Milano-klubbarna. Zlatan, Vieira, Emerson har alla representerat Juve så jag förstår inte riktigt vad du babblar om.
Juve startade med två fler italienare än Milan förra matchen. Och då ska man inte glömma att vi har skador på Abbiati, Nesta, Bonera, Gattuso, Boriello och Ambrosini.
På lördag smäller det grabbar! Då är scudettoracet och allt med domartabbar, köpta poäng och all annan skit totalt jävla ointressant! (Det är det iofs alltid så som ni gapar på varann här) För på lördag är det DERBY! Och då snackar jag inte om några fakederbyn som i Milano eller "derbyt" mellan inter och tjuve... zzzz! A Roma solo la LAZIO!!!!!!!
CAMPIONI!
Buffon De Ceglie Legrottaglie Chiellini Molinaro Camoranesi Marchisio Zanetti Giovinco Iaquinta Del Piero Så hade ett jävligt starkt italienskt landslag kunnat se ut. x x x Materazzi Santon x x x x x "Balotelli från Afrika" Så hade ett jävligt svagt italienskt landslag kunnat se ut.
Hateeeeer hate haterrrrrrrrr. E du arg för att Balotelli är lika känd som Giovinco är när han är 18.. Giovinco"Den unga" 22åringen... Sälj han till Arsenal vafan. Det är ju synd bara att landslaget inte ser ut sådär som du vill ha det. Men det är med Interisti man vinner vm. Materazzi visade vägen 06 :) Kanske får Santon o Balotelli visa vägen nästa gång..
Lite små-nojjigt att Julio Cesar, Zlatan och Zanetti alla är ett kort från avstängning mot Juve... -.-
Giovinco är 22, och han hade haft en betydligt mer diger meritlista om bara idioter som Cani och Ranieri hade "vågat" släppa fram en fysiskt underlägsen men tekniskt överlägsen spelare. Nu när Ranieri vet att han håller fysiskt så kan han äntligen påbörja sin klättring mot stjärnorna. En mer tekniskt briljant spelare har Italien inte sett sedan Baggio. Balotelli är inte lika lovande men fortfarande en intressant spelare som kan bli bra om han släpper sin gatubarns-attityd och slutar tro att han är världens mittpunkt för att han spelat 10 matcher i Serie A. Fortsätter han med detta så blir han bara en Cassano light.
"Men det är med Interisti man vinner vm." Kolla bak i historien så ska du se att det inte är många interisti som har legat bakom VM-framgångarna.
Tss, Giovinco... Pasquale Foggia säger jag bara.
CAMPIONI!
Haha, VM-guldlaget 1982 hade 6 Juvespelare i startelvan i finalen för helvete. Men det kan jag garantera dig att denne pajsare inte visste mycket om. Zoff, Gentile, Scirea, Cabrini, Tardelli, Paolo Rossi. Namn som smakar hallon i mungipan. VM06, Buffon, Cannavaro, Zambrotta, Camoranesi, Del Piero i viktiga roller. I finalmotståndarlaget spelade Thuram, Trezeguet, Vieira samt Zidane(historia). Ja, det är nog fan i Inter man ska spela om man vill vinna VM...
S-Oteric.. Var du ens född då? Bara för att du suttit o pluggat såhär i efterhand... Doesnt mean shit. Materazzi gjorde målet i VM-finalen och han gjorde även mål på straff. En viss Grande Grosso satte också den avgörande straffen. Ronaldo avgjorde på egen hand vm 2002.. :)
Kör du Windows? Isf kan du gå till startmeny -> program -> tillbehör -> kalkylatorn så kan du räkna ut själv om huruvida jag var född då eller inte. (ledtråd: nej, det var jag inte) Men jag är av åsikten att du aldrig kan respektera en såkallad fotbollssupporter om denne inte kan sin historia. Om du till exempel frågar gemene byfåne till Man U- eller Arsenal-supporter i Sverige om hur deras klubb såg ut på 90-, 80- eller 70-talet så lovar jag dig att dom ser ut som ett stort hål. Det är därför det är så patetiskt med alla dessa PL-bönder som sticker upp och leker Allan nu när deras låtsasklubbar får leka lite i finrummet. Eller som Interister som fattat tycke för laget strax efter Ibracadabras ankomst och inte har en aning om vem Brehme eller Matthäus är.