Zlatan är väl 70% av Inter, Nästan tragiskt hur mkt vi är beroende av honom. Att Inter måste värva till nästa säsong är väl självklart annars tror ja han sticker. Tittar man på Inters trupp så är den oerhört ihålig, ta bara det att Deckislav spelar som kreatör på mitten, det säger väl allt.
Håller inte riktigt med om att Zlatan ensam är inter. Inter har ett par riktigt riktigt bra spelare och sen en hel hög mindre bra spelare. Som jag ser det; Julio Cesar Cambiasso Maicon Zlatan Zanetti (men han är påväg ner känns det som) Där är inters kvalitetsspelare. Sen har dom en jävla massa spelare som antingen a) är för dåliga för inter, b) skadade jämnt c) för gamla eller d) jävligt ojämna. Det samma kan sägas om Juve men skillnaden är att många av juves nyckelspelare är nya unga spelare. Medans samtliga av inters stjärnor är ganska gamla eller påväg ner eller bort. (kanske bara är öndsketänkande ibland) Inter känns därför jävligt sårbart och jag tror inte dom har råd att ha en till floppsommar på transfermarknaden.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Det kanske inte blir någon kollektiv kollaps utan Zlatan, men de blir uddlösa offensivt utan honom i alla fall.
Ja Zlatan är ju den enda bra offensiva spelaren Inter har. Förutom Cruz mot juventus.
Everlast: Citerade fel.Xtremesia: Räkna ut medelåldern i båda trupperna så ska du se att skillnaden inte är stor.
your heart pump project kool-aid
zlatans mål var snajs
be the change
Yamo Jag syftade på denna säsong. Insane M Du är vis.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Xtremesia Jag är medveten om det. Men jag är inte säker på om du också är det eller om du var ironisk. Hade ju varit intressant att veta om du håller med eller om du tycker att någon annan spelare i Inter undviker någon av punkterna ovan. Jag får ju dock medge att även om Inters nykelspelare inte är jätteunga så är många av dem inte heller jättegamla. Zlatan, Maicon och Cesar håller ju gissningsvis många år till
appropå värvningar så har jag suttit och diskuterat inter med en polare idag. vi kom fram till att vi tycker två rimliga värvningar skulle kunna vara tevez från united (han vill ju flytta vad det verkar pga brist på speltid?) och angel di maria från benfica. kort motivering: i båda dessa spelare får inter två kvicka spelare med bra bollkontroll och som skulle kunna ge bra understöd till zlatan. åsikter på det? givetvis har vi andra bra kandidater men som vi tror ogärna lämnar sina klubbar eller blir för dyra i relation till vad man får. (ett ex vore tex ribery). sen en off-topic-kommentar: varför diskuterar ni egentligen lagens framtidsutsikter om ni redan kommit fram till att det är dets lags boss som kan muta bäst som vinner? hallå...
Insane M Jag var fullkomligt seriös. Jag håller med om att Maicon, cambiasso Zlatan och cesar utgör stommen. Men jag är lite svag för Materazzi eftersom att vi med honom på plan har ett bra huvudspel i försvaret, just detta var det som kom tillbaks att spöka lite för mig efter United matchen eftersom vi har en spelare som e 1.90 och de har 6 och båda målen kom på nick. Fast samtidigt är Materazzi en spelare som drar på sig mycke kort och frisparkar(undantag denna säsong) och kan innebära en stor risk. Detta är mer om personlig svaghet för spelaren. Materazzi har inte heller många år kvar, men jag tycker det är en otroligt viktig spelare. Samtidigt som en av Cordoba eller samuel bör spela, Cordoba med sin snabbhet och Samuel med sin brytsäkerhet. När dessa lägger av kommer det vara skört på mittbacksfronten. Jag hoppas dock på att Santon och Balotelli ska kunna hoppa in i denna skara spelare inom snar framtid eftersom de förmodligen har minst 10 år kvar på topp.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Mourinho blir inte avstängd, däremot får han betala 10 000 Euro för att han hade "crossing the line of the technical area to protest against a refereeing decision."
Kul att se, Diego Simeone tillbaks på Appiano för att studera sina ex-klubbar i Europa, han är numera tränare.
Ska bli kul att möta Roma imorgon, de har otroliga skadebekymmer men å andra sidan har vi det med. Kommer hursomhelst bli en spännande match, och givetvis hoppas man på tre svartvita poäng. Forza Juve!! Odio la capitale
Btw, verkar som om Mourinho får en hel del böter nuförtiden. Fick böter häromdagen pga sina dumma uttalanden i media. Sen finns chansen att han kan få ännu mer böter i och med hans anklaganden om att Juve hade fått en massa fördelar med sig. Inter fick också någon bot. Hahah, cirkus Inter.....
Vad som är roligt är att det är Ranieri som har gått ut och uttalat sig om Mourinho och t.ex. Roma med De Rossi i spetsen har ju spytt ut sig allt han kan om Inter. Senast spydde Baptista också ut skit om Inter och Juve duktig som han var så hade han tom räknat till 4 fördelar ni hade fått. Han fick inte böter för sina uttalanden i media, han fick böter för sin attack mot domarn i matchen mot Viola när han gick utanför tekniska zonen för att klaga på ett domslut.
Ranieri har bara gått ut och försvarat sig mot Mourinho. De Rossi har spytt ut sig en hel del (med all rätt), ni har ju inte vunnit särskilt rättvist mot dem på senare tid.
**
Mourinho had claimed Luciano Spalletti was “friends with everyone in the media,” and that newspapers effectively focused on criticising Inter to avoid highlighting the problems at Roma, Juventus and Milan. “The suggestion of such a tight rapport between Spalletti and the media cannot help but be associated with the allegations of a media attack that he says happened after Inter-Roma,” read the Disciplinary Commission’s statement. “We also consider punishable Mourinho’s comments in which he said there were numerous refereeing errors favouring Juventus, allowing them to gain ‘many, many points.’” Channel4
http://www.channel4.com/sport/football_italia/mar20q.html
Yamo 0-4 säger allt. De rossi är för grinig. Mourinho har ju rätt i vad han säger, Spaletti ser man på kvällshower osv efter matcherna, har Mourinho någonsin gjort något med media mer än de han måste enligt sitt kontrakt. Svaret är nej. Men när De Rossi spyr ut skit då är det rätt, men när Mourinho gör det är det en helt annan sak. Manipullazione Intelettuale.. Prostutizione Intellettuale, vad du nu vill kalla det.
O artikeln sa mig inte ett skit. Samma som vanligt med ditt channel 4 länkande..
DDR, större mediahora får man väl leta efter ? En väldigt svår man...man.
Xtremesia Vad är felet med det Spalletti gör? Vill han gå ut i kvällsshower så är det väl hans sak, vad har det med något att göra? Ranieri anser själv att det är ens plikt att gå ut efter match och vilja prata med media och ge omgivningen den informationen man vill ha. Det är nästan respektlöst att hålla på som Mourinho. Sen bekräftar Channel 4 att Mourinho inte bara ska få böter pga något tjafs med domaren, utan att han även ska bli straffad för sina uttalanden i media. Så jo, artikeln säger visst en hel del. Och sen är det väl snarare MOURINHO som står för all "intellektuell manipulation". Efter Fiorentina-matchen när Inter helt klart hade fått fördelar i och med Zlatans handboll, och alla frisparkar som tilldelades Inter i de fem övertidsminuterna (som i första hand skulle vara tillägnade Viola och öppna möjligheter för en reducering/kvittering, men som i själva verket blev en massa frisparkar som bara dödade tiden), så kommer han och snackar om att de blivit illa behandlade IGEN. Hur vågar han ens gå ut och klaga på domarkåren som precis har hjälpt mannen att säkra tre poäng?!??!? Den mannen snackar jävligt mycket. Allt han söker är uppmärksamhet och istället för att kolla på andra så borde han nog ta en titt på sig själv och hur han själv presterar. Faktum är att dagens Inter spelar sämre än fjolårets, och han har inte gjort mycket annat än att fixa två medelmåttiga floppköp och stå för en usel sejour i Champions League, där man nästan halkade ur gruppavancemanget och sedan blev våldtagna av United. Som sagt, han snackar en massa skit. Ligaledning för all del, men det tror jag Mancini skulle fixa själv. Inter och Mourinho är ett stort jävla skämt...
Det som är synd är att det Inter du försöker få fram som ett bajslag har våldtagit ditt Juventus iår och leder över er med 7 poäng. Försök inte heller att få det till domarna, om Viola istället hade tagit sina chanser hade de inte behövts diskutera. Men de var för dåliga och istället var det vi som tog våra chanser. Frisparkarna vi fick på övertid var rättdömda och det var allt som allt en jävligt fult spelad match. Vad jag menar med Spaletti är att det är sedan han som går ut och säger att Mourinho har stor mun, när han är "Prime-Time" på varje jävla tv kanal i Italien. Ranieri, smått senil men ändå så mediakåt. De båda vet att de skulle torska en wordfight. O om du ska jämföra Mancinis Inter, med Mourinhos Inter så måste du jämföra med Mancinis FÖRSTA år i Inter, inte hans sista.
Länk till http://inter.it/aas/news/reader?N=31078&L=en MILAN - The Italian Football League's Disciplinary Committee has decided not to disqualify José Mourinho, who was sent off in the final minutes of Sunday's victory over Fiorentina. The Inter coach has been fined 10,000 euros for crossing the line of the technical area to protest against a refereeing decision.
Jag vet inte om man kan kalla att Muntari snubblar in en boll för "våldtäkt" Men Jag har iof ingen lust att lägga mig i tjafset om hur orättvist det är att Inter vinner. Kanske är det så, men åandra sidan, När vann ett lag senast rättvist (enligt media och fans) i Italien? Ikväll vinner vi, tyvärr kanske jag missar matchen. ve och fasa.
Insane M Om du kollar hur matchen utspelar sig. Zlatan hade fler frilägen än ni hade skott på mål i den matchen. Jag menade mer också hur det sett ut överlag.
Matchen blev eran när Tiago fick lämna planen efter bara några minuter. Visst kunde vi ha tagit en poäng (med all rätt) men nu är fotbollen inte logisk. Bara att ta nya tag inför returmötet i Turin... Men att den matchen skulle vara en våldtäkt, då var fjolårets match på San Siro rena massakern. Forza Juve Odio la capitale
Mourinho: "Fines? Let's give them to charity" During his press conference Mourinho made a proposal regarding the fines inflicted by the Italian Football League's Disciplinary Committee. "I'd have no problems paying double the amount if this money could help children in Africa, families in difficulty, or to build a football pitch where there isn't one," he declared. "It's not like this now but we can all work together and move in the right direction." Han är allt för snäll denna man.
Xtremesia Jag minns det knappast som någon utspelning. Snanare en ganska stängd och tråkig match. Kanske ser du på den annorlunda med tanke på att det var första gången på många år ni slog oss i ligan, lätt att bli lyrisk då ;)
Angående Mourinho så är det ju inget som hindrar honom ifrån att ge samma summa till barnen i Biaffra. Jag är ingen fan av Mourinho men jag är också ganska säker på att han medvetet säger underliga saker för att hålla intresset kring sig själv uppe. Hade han haft svennis utstrålning hade han knappast varit lika känd idag.
Insane M Såg det mer som en perfekt taktisk genomförd match, del piero och amauri hade inget att säga till om och en Matrix som va genialisk. Frågan är vilka man hejar på ikväll, för vår skull. På roma såklart, men det finns ingen mer än mig som vill se mediahororna bli dittvålade och missa CL.
Xtremesia P16 Ser du? Han har fått fler böter än den boten du snackade om. T o m självaste Inter har fått böter. insane M P24 Instämmer!
? Boten han snackar om är den jag snackade om..
Du snackar om en bot på 10 000 euro. Han har fått en annan bot på 25 000 euro, och Inter på en liknande summa:It has been another tense week for Mourinho and the media, earning a 25,000 Euro fine and an identical sum at the club’s expense for his statements alleging Juve had received “many many points” due to refereeing errors and that Roma Coach Luciano Spalletti was too friendly with the newspapers. Med andra ord har han fått fler böter än en.
Hade faktiskt ingen aning om det där. Tack för upplysningen. Fick De Rossi böter efter vad han sa ? Har Ranieri och Spalletti fått något? Coolt att man får böter för att man antyder att Spalletti är vän med alla journalister och även de som medverkar i tv.. Men aja. Det är Italien. Baptista gick ut och antydde i veckan att inter och juve fått mycket med sig.. Böter..? nej
Producent
2009-03-21 19:31
Baptista gick ut och antydde i veckan att inter och juve fått mycket med sig.. Böter..? nej Det stämmer ju. Tycker fortfarande dock att Mourinho inte borde få något, då det är hans åsikt.
Lil_H..
1-4!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GRANDE JUVENTUS!!!!!!!!!!!!!!!!!1 Kan det bli bättre???????? ODIO LA CAPITALE ROMA ROMA VAFFANCULO
Grattis! Nu får vi se till att bevisa oss imorgon, trots att vi har fler mittbackar borta än de flesta lag har tillgängliga mittbackar överhuvudtaget.
4-1 är bra grymt helt klart... men alltså... del piero... måltorka deluxe nu eller? om man bortser från straffen i cl, har han gjort ngt mål typ de senaste 10 matcherna eller? minns inte när det var sist.
Del Piero gjorde mål senast mot Bologna? Två mål dessutom.
Sen var han ju jävligt nära att trycka dit en balja igår kväll med, Riise fick kliva fram och rädda med foten...
åfan, det missade jag i onsdags. my bad! sorry.
SEBASTIAN GIOVINCO AAAAAEEEEEEEEEEEEE AAAAAAAAOOOOOOOOOOOOO
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Maicon-------Cambiasso----Rivas-------------Santon ------------------Zanetti--------Muntari------------------ ---------------------Stankovic----------------------------- ----Mancini---------------------------------------Balotelli --------------------------Ibra------------------------------
QUESTA É UNA GRANDE INTER!!!
Reggina är jävligt dåliga alltså, kommer lätt trilla ner i B med det spelet
Jävla Ibra.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Utan Ibra hade Inter åkt ner i Serie B ist för Reggina.
Inte direkt Ibra som stått ut idag.. Skojare. Dock så kommer det nog komma ett mål till för han.. Om Obinna kan sluta vara så målkåt och passa lite. Bra spel för att ha 5 mittbackar borta. Synd bara att mancini blev skadad.. han va bra
DÄR KOM DET. SÅ GRANDE. OTROLIGT. MILANO SIAMO NOI. I CAMPIONE DELL'ITALIA SIAMO NOI!!!!!!!!!!!!!
CAMPIONI*** UNA GRANDE INTER. Ahh va skönt detta känns. Gå ni och prata om domarna nu era patetiska jävlar. Gå o prata om domarna och konspirationsteorier.
Jävligt grymt mål av Zlatan, men frågan är om han skulle kunna göra detta mot ett storlag? Hursomhelst så hoppas jag att han lämnar Inter i sommar... Xtremesia Visst, att vinna mot Reggina rättvist är ju inte en särskilt svår uppgift. Det är ju knappt något motstånd.
Gillar inte de där att han inte kan göra det mot storlag. Ok han gjorde inte mål mot t.ex. United. Men, han sög ner 9/10 bollar mot Vidic o Ferdinand och var bra. Det var bara målet som saknades och det var med Millimetrar. Roma iår: 2 mål i första mötet. Milan iår: Assist i andra mötet och borde ha gjort mer tsm med adriano Juventus hittils: En assist och en otrolig insats. 19 mål iår och varav bara ETT av dem är straffmål, som kom idag.