Yamo Hade ni gått vidare hade du aldrig sagt såhär, det vet du själv också. Vi tillskillnad från er mötte världens bästa lag. Vi mötte oslagbara United och vi gav dem en match, en match som varken ni, roma eller Milan hade kunnat ge dem. Om Mourinho stannar så är jag helt övertygad om att vi kommer att komma långt inom en snar framtid.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Men herregud, tröttnar du inte? I princip alla interisti har snackat om att de mötte "världens bästa lag". Ja, men vafan, vill ni vinna Champions League så ska ni väl vara minst lika bra? Vad vet du om vilken match vi skulle ge United? Vi spelade 0-0 mot dem i en träningsmatch på Old Trafford. Vi gav dem en match. Vi skulle också kunna sitta och hålla på som du, "ja men vi mötte världens nästbästa lag Chelsea". Det låter fan inte klokt alls. Det kvittar hur nära vi var att ta oss till kvarten, kan man inte vinna mot dem så har man inget med en kvartsfinal att göra. Ni blev utspelade av United. Vi blev inte utspelade av Chelsea, och där har vi matchbilden, bollinnehavet samt målchanserna som bevis. Vad har ni? Jag tänker lägga CL åt sidan nu i alla fall. Som sagt, vi lämnade med hedern i behåll. Vi hade inget att förlora och allt att vinna, nu gick det som det gick. Nya tag inför nästa år.
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
Yamo Du är ganska tragisk. Vi mötte förra året United i en vänskapsmatch på OT där vi vann med 3-2. Samma år vann United CL. Betyder det att vi är bättre än dem? KLART SOM FAN ATT DET INTE LÅTER KLOKT ATT NI ÅKTE UT FÖR ATT CHELSEA ÄR VÄRLDENS NÄSTBÄSTA LAG, FÖR ATT DEM INTE ÄR DET, MEN UNITEDÄR världens bästa lag. De vann CL förra året, de har tagit 3 titlar till bara iår,(vm, community shield och ligacupen), de har 15(?) raka vinster i ligan och släpper inte in mål men producerar framåt. De har värlens bästa tränare m.m. Vi har två ramträffar och väldigt farliga målchanser. Men United gick vidare rättvist, inget snack om saken. Samma med Chelsea, det är målen som räknas. Detta United vi mötte är ett United som fullständigt dominerar världsfotbollen och kommer att göra det. Det är ett komplett lagbygge utan hål. De bemästrar all sorts fotboll. De spelar den perfekta fotbollen. Att vinna CL är inget som kommer på fat. Det är små mariginaler som avgör, och de mariginalerna hade vi inte på vår sida idag. Jag är övertygad om att Mourinho är rätt man för att ta Inter till CL pokalen om han blir kvar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vi möter för i helvete ett United som inte har förlorat en CL match på 21 matcher och som släppt in mål mot typ 2 lag hemma. Sedan får vi skylla oss själva att vi inte gjorde mål hemma.
Xtremesia P16 Men säg då fan inte att "vi inte kan ge United en match" när vi inte har gjort det? Vill ni vinna Champions League så ska ni kunna besegra Manchester United. Så enkelt är det. Sitt inte här och skriv om hur svårt ert motstånd var, det leder ingenstans. Det är bara något du själv skriver för att trösta dig själv. Ni håller inte måttet ute i Europa, bara att inse fakta. Kvittar vilken jävla tränare ni än drar in i er skithåla. 1965 var ert år, och där tog det slut. Vi gav Chelsea en match, ett Chelsea som inte var så värst sämre än Manchester United både i ligan (någon enstaka poäng ifrån) och CL (en missad straff). Men inte använder vi juventini den bortförklaringen för vår CL-utslagning? För den femtioelfte gången, vi lämnade turneringen med hedern i behåll medan ni bara skämde ut er i ännu en åttondelsfinal. Juventus är under uppbyggnad, ingen kan förvänta sig att vi ska fixa någon tung trippel eller något redan i år. Inter har haft hur lång tid som helst på sig att bygga upp ett slagkraftigt lag men inte fan har de lyckats? Tror verkligen inte Mourinho kommer orka stå ut med hans största fiende (media) i tre år. Tror heller inte att Zlatan kommer vilja vara kvar i ett Inter som bara drar hem scudetton och inget annat. Zlatan lämnar säkert er för en större klubb med större möjligheter att kamma hem större titlar och som kan ge honom möjligheten att dra hem någon individuell titel (guldbollen). Mourinho och Zlatan lämnar er nog, och vad har ni att komma med då? Fullständigt uddlösa. Där har ni riktiga Inter.
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
Ni var patetiska i denna upplaga av Champions, likt alla andra upplagor. Vi visade åtminstone prov på lite kompetens. Körde hem gruppsegern ganska överlägset och tog poäng i exakt varje match, och det i en grupp med två ruskiga lag i Real Madrid (som vi vann 2x) och Zenit. Inte världens enklaste uppgift precis. Jag är stolt över mitt Juve till skillnad från dig och ditt lag som inte utgjorde någon nytta alls i Europa. Mycket mer än så kan man inte kräva från ett växande Juventus. Men man kan definitivt kräva mycket mycket mer från ett lag som Inter (och som ska föreställa nummer ett i Italien).
Länk till http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/viasat/article4627745.ab Zlatan om han kommer lämna Inter: "...Vet inte, vi får se"
Man märker ganska rejält att han har tröttnat på ligatitlarna och vill ge sig på nya utmaningar. Hoppas han lämnar dem, har verkligen inte känts kul att se honom bära svartblått. Ser gärna att han lämnar för någon klubb utomlands i sommar, dels för att man slipper se honom hos våra värsta konkurrenter och dels för att han kommer få vinna betydligt mer titlar i något bättre lag. Härligt Ibra!
Producent
2009-03-12 12:47
Nu kommer jag från ingenstans och ni kommer säkert påpeka det (speceillt Xtremesia P16) Men varför är det bara Juventus och Milan som lyckas bra ute i Europa av Italienska lagen? Milan lyckades inte speciellt bra i Uefa, men annars så går dom ganska långt...
Lil_H..
Yamo Vi gav United en match och spelade stundtals riktigt bra. Vi hade farliga chanser men vi tog dem inte, jag vet inte vilken match du har kollat på. Ni Juventini skyller istället på att ni är under uppbyggnad och att ni är nykomlingar men ni har varit lika kaxiga inför serie a förra året samt CL och ligan iår. Tills det visar sig att ni inte håller och åker ut eller förlorar ligan. Då kommer era ursäkter. Ni gav Chelsea en match, är det så att man ska gratta er? Ett Chelsea som united spöade med 3-0. Förstår inte hur du kan få det till att vi skämt ut oss i åttondelen iår igen när vi stundtals spelar riktigt bra borta mot United och åker ut på två individuella misstag. Är det något Italienskt lag som lämnade med hedern i behåll är det vi. Du ska veta att vårt lag bara för att vi just nu vinner inte slutar att byggas, tvärtom det byggs fortfarande upp. Om du har någon som helst fotbollskompetens så ska du veta att det United som vi har mött och som står kvar i turneringen är det lag som jag under min livstid har sätt spela MEST komplett fotboll. Det är ett fenomen vilket lag de har och lagbygget är otroligt. Men du som är trångsynt du nöjer dig med att kolla på highlights där de visar målen, men matchen i sig var helt annat. Adriano och Zlatan träffar målramen båda två, det där är små mariginaler som hade kunnat ändra matchbilden helt och hållet. Jag säger det då och jag säger det igen, vi åkte absolut inte ut pga vår kassa CL mentalitet, utan vi åkte ut för att United spelade bättre och för idag(eller som alltid i cl) hade stolpe in i allt dem gjorde. Du anser dig ha gjort ett bra CL och kan gå ut med hedern i behåll, men sanningen är att hur många in än mötte och slog åkte ni ut exakt lika tidigt som oss. Tvivlar du på vem som är NR 1 i Italien kan jag bara visa dig tabellen igen och de tre senaste. Ni har ju visat hur mycket ni är utan mr moggis kompetenta kontaktnät de senaste åren.. O kom inte med ditt betydelselösa Farsopoli skitsnack och var istället glad för att Calciopoli inte har utretts ordentligt. Tror varken att Mourinho eller Zlatan kommer att lämna oss iår. Ja menar du säger att ni åkte ner i Serie B och är nykomlingar. Men den grund som era"nykomlingar" står på det är en grund som ingen annan klubb som kommit från Serie B kan unna sig. Buffon, Camoranesi, Trezeguet, Del piero, Nedved. De har allt som behövs för att kunna ta ett lag till CL eller ligavinster, så det är absolut inget att skylla på. Ert lagbygge består av massa B-spelare i klass med Molinaro.. så Det är snarare ni som inte har byggt upp ert lag bra.
Lil_H Vi har den absolut kassaste europa-mentalitet av storlag i Europa. Så nu har ni fått det sagt och Yamo kan gotta sig lite. Frågan är vart er mentalitet har tagit vägen när ni inte ens tog er till åttondelen i Uefacupen..
Inter är för små för Cl, ständigt underpresterande med en helt fantastiskt dålig trupp. Man har spelar som Viera,Muntari,Figo och Dekislav på planen. Det håller tyvär inte. Att man möter "Världens bästa lag" är ju skitsamma. Ska man vinna måste man slå de största lagen. Den truppen vi har nu räcker i Seria A med tanke på att ligan är katastrof, där kan man missa 3 självklara målchanser men ändå vinna matchen. Det funkar inte så CL.
Xtremesia Hoppas du är medveten om vilka förutsättningar Juventus och Inter har fått jobba med de senaste åren - stora skillnader. Avslutar diskussionen här, då du på egen hand har bekräftat att det är DU som är tragisk och DU som saknar fotbollskompetens. Ses den 19 april.
I'll see you
Producent
2009-03-12 20:11
Xtremesia P16 Svaret är Dida, lam backlinje, en Ancelotti som har slut på idéer och skadelista. Tycker inte att Inter gjorde en jätte match mot United, det var bara United som släppte in dom lite för enkelt.
Lil_H..
Xtremesia: För det första har United aldrig varit och kommer aldrig vara oslagbara. För att vinna sånna här turneringar måste man slå ut lag som United, Barcelona, Liverpool och Bayern därför tycker jag verkligen inte du borde sitta här och försvara er förlust. Grisspelet som ni uttövar i Italien funkar inte på den här nivån och det visade sig igår. Roma och Juve åkte ut med flaggan i topp medan Inter spelarna knappt kämpade. Zinter blev utspelade i båda matcherna och hade egentligen ingenting att säga till om. Sämre spel i ligan, åttondel i champions och två rejäla floppvärvningar, härlig insats hitills av Mourinho.Gårdagens bästa: Tror du att du kan stanna i Inter och vinna Champions League? Ibra: Jag vet inte, vi får se.
your heart pump project kool-aid
Elem Ditt inlägg kunde inte innehålla mer skit...
Du som BBilanist, som varken har CL att koncentrera sig på eller Coppan. Som prioriterar ligan först av allt men ändå ligger 12 - .. Som åker ut ur uefacupen innan åttondelen. Du har absolut inget att säga till om.L'era Glaciale.. är vad som utspelar sig i Milanos rödsvartadelar.
Producent
2009-03-13 06:31
Elem: kunde inte sagt det bättre Xtremesia: Att ni ligger etta är rent ut sagt dommarens fel och det stavas Zlatan. Zlatan är era bästa målskytt, med en vänster back bakom vid 4 mål. Det kanske räcker i ligan, men eftersom Zlatan inte levererar i cl så åker ni ut tidigt.. Vare sig om ni möter "oslagbara" United eller bayern. Kollade på fotbollskanalen europa och där gjorde dom en undersökning om vilket lag som skulle vara etta om man räknar bort dommar tabbar.. 1.Milan 2.Viola 3.Juve 4.Inter. det är ren fakta, inte skit.
Lil_H..
Milan kan knappast ligga etta då de har fått en hel del tveksamma straffar. Ser inte hur Milan skulle kunna knappa in så många poäng genom felaktiga domarinsatser. Milan har underpresterat något rejält, man förutspådde att scudetton skulle gå till dem men de har bara visat stora tecken på svagheter. Luktar lögn över den tabellen. Att Inter skulle ligga på en fjärdeplats kanske inte är särskilt otippat men att Milan (!) ska ligga etta och Fiorentina (!!) tvåa - nä, det köper jag tyvärr inte. Man snackar om att Viola har haft det taskigt med domarna men man glömmer Gilardinos handsmål och andra matcher där de har haft domaren på sin sida.
Där är alltså en tabell där dom tagit bort alla felaktiga domslut. Det kom en likadan under förra säsongen. Jag säger inte att den på något sätt stämmer men ni frågade efter den så här är den. Den är på italienska men ni skriver ju så fina fraser här så det ska väl inte vara något problem.
LÄNKl Xtremesia: Vi pratar om Inter nu. Men men vi kan fokusera på Milan om det är lättare för dig. Milan hade som mål att vinna ligan den här säsongen. Tyvärr förstärkte man inte tillräckligt bra i defensiven och det sket sig. I Uefa-cupen ställde man ofta upp med ett reservbetonat lag och det straffade sig, personligen brydde jag mig inte så mycket om den turneringen. Milan i sina bästa stunder är och kommer alltid vara ett bättre lag än Inter, vi har spelare som Kaká, Ronaldinho, Pato, Seedorf och Pirlo som själva gör skillnaden mot "oslagbara" lag som United. Ni har Zlatan. Därför är jag säker på att Milan hade gjort bättre ifrån sig än Inter i ett CL slutspel. Facit från de senaste 10 åren är ett bevis på det.
Producent
2009-03-13 13:39
Yamo Det var så det stog iaf, men skiljde inte större poäng mellan Milan Viola och Juve. Elem Helt rätt.
Lil_H..
Håller bara med Yamo. Att milan toppar tabellen och att inter har fått så mycket med sig är inte rätt. Den är gjord av romanews.it så det förvånar mig inte att vi fått så mycket minus. Juve har också fått med sig mycket. Att t.ex. bottenlagen som alltid får saker emot sig ligger minus t.ex. lecce är väldigt konstigt. Att Genoa, med Milito som fått 6-7 mål bortdömda bara har 1 + ifrågasätts. Att vi har fått 11 + måste isf ha varit utan att räkna vad vi har fått emot oss. Ser knappt var vi fått 11+ då den enda som var riktigt matchavgörande var Siena målet.. Snälla, vi har inte ens börjat prestera bra denna säsong men ligger ändå 7 + före juve o 12 före er. Och nej anledningen stavas inte Zlatan, faktum är att vi är det lag som har flest(olika) målskyttar i serie A. Vi har gjort 49(zlatan 15) och vi har släppt in 21 som tillsammans med Juve är det lägsta i ligan vilket betyder att det inte bara är Zlatan. Haha så kul att du ska dra upp historian, 10 senaste åren när ni har haft det som bäst i CL. Vår tid i CL kommer och ett lag som åker ut innan uefacupens åttondel, är inte ett lag för CL. Det är bara att inse att ni är sämst..
Har vi släppt in lika många mål som Inter? Imponerande för vår del måste jag säga, i och med att vi har fått lira med Manninger under större delen av säsongen. Sen tycker jag att försvaret har varit väldigt darrigt på senare tid. Men hursomhelst, väldigt imponerande.
Det var ju buffon som bidrog till att statistiken förvärrades när han släppte in 6 mål på 3 matcher eller va det nu va..?
Vet. Kanske är just därför försvaret är darrigt. De har börjat slappna av med Gigi tillbaka i mål.
Inter torskade ju faktiskt mot Bremen och hade det inte varit för Panathinaikos så hade ni också spelat i UEFA-Cupen. Hoppas du inte sitter och väntar på att Inter ska börja spela vacker fotboll för det kommer inte hända under Mourinho. Ni är överlägsna i ligan ja, men jag snackade om CL och där behövs kreativa spelare det är något Inter saknar. Milans bästa tid var sent 80-tal tidigt 90-tal då man spelade 4 finaler på 5 år. Man vann även två titlar på 60-talet precis som Inter, det var bra tider för italiensk fotboll. Och undersökningen är gjord av ett observatorium för domarfel i Italien. Håller med dig om att listan är jävligt löjlig. Peace out!
Elem När vi torksa mot bremen låg de i topp i ligan. Ni möter dem när de ligger typ 8a.. Men men, vi håller inte i CL än, men en storstädning är på G tydligen. Vi får bara hoppas att det går vägen. Yamo Vi har ju läckt som satan på sista tiden
Indisponibili: Andrade, Zanetti, De Ceglie, Camoranesi, Sissoko, Nedved, Legrottaglie, Amauri, Trezeguet, Ekdal, Knezevic, Manninger, Marchionni Detta är inte normalt.
Ett helt lag skadade.
Interfansen har tydligen början bli missnöjda med Mourinho. Iallafall en del av dem;
Länk till http://www.channel4.com/sport/football_italia/mar13y.html Säga vad man vill om Mourinho som tränare men hans sommarvärvningar var ju inte direkt världsklass hehe. Hade det varit Ranieri hade han nog varit lynchad av fansen nu.
När jag tänker på Moratti och alla pengar han slängt i sjön får jag alltid ett stor leende på läpparna. Stackars Moratti, han spenderar och spenderar men det vill sig inte.
För några år sen när inter inte var särskillt bra hade jag inget emot dem som lag, men Moratti har jag aldrig gillat, det är något med honom. Utseendet kanske, eller det faktum att han är en synnerligen dålig förlorare. (Så många år i inter har nog gett honom ett enorm mindervärdskomplex, och det är nog därför han nu tar alla tillfällen att ösa skit över Milan, Juve och roma. Inte direkt stilfullt kan tyckas)
Nåja. Bologna imorgon. Blir svårt med vårt lag. Hoppas Giovinco får speltid dock. Och att Poulsen eller Tiago får göra mål.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Mourinho är det bästa som har hänt Inter enligt mig. Dock är hans värvningar floppar, men Quaresma förtjänade en sista chans. Men den pojken har världens svagaste psyke... Mancini började riktigt bra o lekte lite med Zlatan. Vad som hände med han sedan vet ingen. Muntari har varit över förväntan men han blandar och ger. Moratti är skön :D Dock kan jag bara hålla med dig om att han ibland öser ur sig skit om rivalerna, men det är en del av spelet. Vad Roma håller på med nu kan ju inte direkt ses som något bättre.. o DDR avstängd två matcher nu. Pazzano kmmer nog hugga hårt på Roma..
Juventus skadade XI: Manninger Knezevic-Andrade-Legrottaglie-De Ceglie Camoranesi-Sissoko-Zanetti-Nedved Trezeguet-Amauri Bänk: Ekdal, Marchionni (Indisponibili: Andrade, Zanetti, De Ceglie, Camoranesi, Sissoko, Nedved, Legrottaglie, Amauri, Trezeguet, Ekdal, Knezevic, Manninger, Marchionni)
Producent
2009-03-14 11:53
Xtremesia
Den är gjord av romanews.it så det förvånar mig inte att vi fått så mycket minus Du hade varken trott på det även om Inters ledning gjorde den tabellen. Och JA Milan har fått med sig felaktiga domslut, men inte lika mycket som Inter och Juve.
Lil_H..
Lil_H Det som är så synd är att ni har fått med er mer än både oss och Juve.
Det som är så synd är att ni har fått med er mer än både oss och Juve. Den är gjord av ett observatorium som studerat alla årets matcher noga. Dom har knappast samlat ett speciellt lags fans för att göra undersökningen så den är nog ganska opartisk. Men du vet säkert bättre.
Att det ens finns ett observatorium som sitter o gräver domarfel varje match är löjligt. Men jag står fast vid att ni har fått med er både mer än oss och juve.
Håller med, men att få med sig mer domslut än Inter är fan omöjligt.
Manchester United, som var så oslagbart i många interistis ögon, visade sig tydligen inte vara så svårslagna som det snackades om. Tyvärr. Ni får nog bara inse faktumet att ni inte håller ute i den absoluta världstoppen trots att ni har haft hur lång tid som helst på er att bygga ihop ett slagkraftigt lag utan att ha haft något som står i er väg och hämmar er utveckling. Liverpool slog dem, då ska ni också kunna slå dem om ni vill lyfta en Champions-pokal. Finns inga genvägar.
Sånt där är bara så otroligt orimligt.. Chelsea kan torska mot stoke, men ändå så vann ni inte mot dem.. ? Vidic och van der sar kostar på sig att göra lingon-missar som de inte gjorde mot oss. Men mot Liverpool kom det. Dock, så var detta ett sätt för United att komma ner på jorden iaf. Jag säger absolut inte att vi var bättre än United, men med lite tur hade våra båda ramträffar satt, det är den turen vi inte har i CL. Liverpool vann över madrid senast med 4-0.. Fullt självförtroende. Sen tycker jag att du ska fokusera lite mer på ditt Juventus än på oss.. Börja snacka om oss när ni tagit in -7
säsongens bästa halvlek av Juve idag i andra. Giovinco var inblandad i allt och gör sin bästa match någonsin i Juve (vilket inte säger lite) och Salihamidzic förvandlades till ett spelgeni! :D Härligt!
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Glöm Diego säger jag bara. Giovinco kan bli större än Del Piero!
Tycker bara Iaquinta är så jävla skön haha
Vilken jävla insats av laget. Helt underbart att skåda. Vi har tretton skador och så kliver Giovinco fram på ett sånt heroiskt vis. Beundransvärt, verkligen. Sen är det alltid lite speciellt att äntligen få börja vända ett underläge, något man inte lyckats med tidigare under säsongen, och det när det behövdes som allra mest! En perfekt halvlek. Grazie Juve!! Dai Viola, krossa Inter
Producent
2009-03-15 08:26
Giovinco..... Fy fan vilken lirare. Kommer utan tvekan bli världens bästa spelare om ett par år.
Lil_H..
Jävlar vad stolt man är idag. En sån prestation bådar alltid gott. Fyra raka ligavinster, är vi på väg mot en ny lång segersvit?
Nu blir jag säkert påhoppad från alla håll och kanter, men jag måste nog säga att Juves tifosi är överlägset landets bästa. Oavsett hur illa det än går så får man aldrig för sig att vända ryggen mot klubben. Och det bästa är att klubben inte sviker supportrarna heller. En fantastisk relation. Forza Juve!!!!
E nooon molleremo mai
Jag själv har fallit för den lilla banderollen där det står "Bravi Ragazzi" haha. Intressant Serie A omgång nu:) Vi kommer ju ihåg hur Juventus förra långa segersvit slutade.. 8 raka sen kom inter :) Får hoppas på samma nu :D
Ynglingarna imponerar. Igår var det Giovinco och idag är det Pato. Kanske får vi se lite magi från Santon/Balotelli ikväll? Fantastisk träff från Pato.
300 mål av Inzaghi. Stort!
Stort av Pippo!
Oh shit! Pantern är tillbaks mellan stolparna.
Tråkigt: Att streamen stryper läktarljudet Kul: Centenario tröjan är tillbaks :D