Om vi åker ut ur coppan och CL är det nog hejdå till era drömmar om den "30"e scudetton..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
O Angående bank. Så hoppas jag verkligen verkligen att inte Mourinho lämnar. Det är den perfekta tränaren och jag backar upp han i allt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2009-03-07 12:01
Maldinis svar till Mourinho "Paolo Maldini fick igår frågan om vad han anser om Mourinhos utspel. -Jag vill inte ge nytt liv åt detta och dessutom så tycker jag att han gick hårdast åt Juventus. Men om jag tittar på min egna karriär och de åren jag spelat här så har ju jag vunnit fem gånger så många titlar som han har vunnit under sin karriär ."
Lil_H..
Xtremesia Om ni blir utslagna ur CL så kan man ju nästan räkna med att ni hamnar i en fruktansvärd svacka i ligan. Det är ganska tydligt att Moratti försöker göra allt i sin makt för att se till att Inter tar hem Champions. Misslyckas ni med det så har ni ju mer eller mindre misslyckats med er säsong. Och sen hade det sett annorlunda ut om det inte vore för alla jävla tveksamheter domarkåren har kommit med under säsongen... Men nog om det. "Den perfekta tränaren"? Faktum kvarstår att ni spelade bättre under Mancini än ni gör under Mourinho. De flesta resultaten ni får med er speglar inte fotbollen ni spelar. Ni spelar inte alls bra, speciellt sett till truppen och spelarna ni har, i mina ögon är det smått osannolikt att ni trots allt kan leda ligan med så stort marginal. Men där har vi domarkårens felaktiga insatser igen...
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
Yamo Ni har absolut inte spelat bättre än oss. Ni hade en period där ni radade upp 1-0 matcher(4st?). Domarkårens felaktiga insatser, det kom 2 stycken i rad o alla börjar gråta med glömmer bort att vi fram tills dess fått minst med oss av topplagen. Om du ska jämföra Mourinho med Mancini, så jämför med Mancinis första säsong i Inter, inte hans senaste. Faktum är att om vi blir utslagna i CL av Man United som jag ser som världens bästa lag så är inte säsongen misslyckad någonstans. United är bättre än ALLA lag i serie a, förutom möjligtvis oss;) Formsvacka i ligan? Nej skulle inte tro det, tvärtom. Mer koncentration och tid till ligan och mindre skador pga CL. Det var ett misstag som gjorde att vi vann en match och det var mot Siena, vilket också Mourinho sade. Samtidigt som att han sa att dagen efter spelade ett svart-vitt lag borta mot Atalanta och vann pga ett Offsidemål, men inte gick den tränaren ut och sade att det var ett offsidemål? Lil_h Han är väldigt grande Maldini. Fast att han har spelat i milan 25 år och mourinho varit tränare i 8 år säger väl det mesta :) Mourinho har ändå tagit hem CL med Porto och vunnit PL, Fa-cupen, community shield och ligacupen. En supercoppa med Inter såhär långt och portugisiska ligan :) Sen att Maldini har ett titelskåp som utklassar de flesta aktiva spelarna, är väl inget snack om.
Xtremesia När har jag sagt att vi har spelat bättre än er? 1-0-vinster behöver nödvändigtvis inte betyda att vi inte har spelat bra. Exempelvis klassade vi ut Udinese i 1-0-matchen. Grejen är att dessa "misstag" från domarna har varit igång ett bra tag nu. Ni vann scudetton genom dessa misstag. Tror inte att Inter-spelarna är mer sugna på att vinna scudetton än exempelvis Juventus- eller Milan-spelarna. Inter har redan vunnit scudetton ett par gånger nu, och det är väl Europa som är det allra största målet för Inter? Juve kommer vara hungriga i alla turneringar medan Inter inte kommer vara lika sugna på scudetton som de är på en Champions-titel. Sen vet jag om att Mourinho vill vinna scudetton, men det finns även många Inter-spelare inkl. Moratti själv som har fått nog av scudetti och vill vinna något större som exempelvis Champions League. Sen vann vi väl inte matchen mot Atalanta pga ett offsidemål? Du skulle kunna stryka bort det målet, vi hade ändå vunnit med 1-2. Men hade man gjort detsamma på Maicons mål så hade ni förlorat två poäng. Ert mål var mycket kontroversiellt i och med att ni dels blev utspelade av Siena under stora delar av matchen, och dels att segermålet (som var offside) kom i slutminuterna. Atalanta skulle enkelt kunna jobba tillbaka offsidemålet vi fick med oss, det skulle Siena inte kunnat göra alls då målet kom i slutet, och i vår match var Atalanta långt ifrån lika dominanta som Siena var i er match. Därmed var våra tre poäng rättvisa trots det felaktiga målet.
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
Atalanta käkade upp er i början, sedan fick ni offsidemålet och de var tvungna att börja anfalla vilket öppnade upp ytorna för er kapten och Amauri i storform. Men, teorierna går åt sidan och jag säger fortfarande att vi får lika mycket mot oss, om inte mer. än vi får med oss, bara att det vi får med oss uppmärksammas mer för att vi är just vi. Angående offsiden mot Siena, ja! den är så jävla solklar. Vi vet, ni vet. Men, i samma match blåstes Crespo av solklart onside när han hade kommit i ett friläge ifall domarn fria, dock så kommer ingen ihåg detta, eller vill minnas det eftersom allt snack skall handla om oss och domarna. Jag är helt säker på att vi hade vunnit matcherna utan domarfördelar också, vilket vi har gjort i de flesta matcherna iår. Mexes gjorde en solklar hands i matchen mot Udinese, vilket borde ha resulterat i straff och ett andra gult. Kommer det att uppmärksammas lika mycket i media? Kommer det att bli en diskussionspunkt i forum som detta och svenskafans? Nej. Lägg ner bara. Sen har DDR:s stora mun fått roma i trubbel igen då han blev utvisad nu pga protest. Nu orkar jag(tillskillnad från vissa andra) inte ägna mer tid åt de andra lagen i ligan än mitt eget. Vi har årets svåraste bortamatch framför oss och startelvan ser ut såhär: -----------Julio Cesar --Maicon-Burdisso-Matrix-Santon -Zanetti--Cambiasso--Stankovic ------------Figo------------- ---Ibrahimovic--Balotelli-- 1 poäng är okej borta mot Genoa ;) Hoppas för Mourinhos skull på vinst! PS. Quaresma verkar vara på G i Chelsea.. frågan är om vi får se han i Inter-tröjan igen? D.S
Jag är helt säker på att vi hade vunnit matcherna utan domarfördelar också, vilket vi har gjort i de flesta matcherna iår. Skulle inte vara så säker om jag var du
Fokusera på derbyt istället.. Fokusera på era egna misstag som har gjort att ni e 7 poäng bakom. Inte på oss! 0-1 zlatan i andra borta mot Genoa, Materazzi och Burdisso skadade Julio Cesar storspelar.. Några otroliga räddningar...
Pinsamt att Rossi inte kan rensa den bollen. Verkligen pinsamt. Aja, nu får vi se till att vi sänker Toro ikväll... E granata pezzo di merda
Yamo Riktigt dåligt av honom. Även fast man tappar balansen borde man kunna rensa en boll som rullar 0.01 mm per sekund.. Detta lär diskuteras i Italien också. Men på reprisen är hela bollen över linjen. Om än knappt..
Målet tänker jag inte ifrågasätta då jag uppfattade det som ett regelrätt mål. Men däremot var Rossis insats hur usel som helst. Aja, tråkigt att Genoa inte var riktiga Genoa ikväll. Fullständigt uddlösa var dem ikväll.
För övrigt var Criscito ruggig som in i... Ska bli skönt att ta hem honom i sommar. :-) Bort med sop-Molinaro!
Yamo Varken Maicon eller Santon gick upp lika mycke som de brukar, o om en gick upp. Var de väldigt noggranna med att den andra var kvar hemma eller att någon backade upp. Sen att Genoas målchanser ofta gick till "fel" person och aldrig t.ex. Milito. Håller med om Criscito.. riktigt duktig. Mourinhos förtjänst :D
Fuskfuskfuskfusk mutmutmutmut. blääää sensisensi, fotbollen är korrupt, roma är det finaste laget.. stackars lilla roma som får allt emot sig.
Ja fy FAN vilken härlig derbyseger! Satt och oroade mig över matchen från minut ett, och vilken jävla kung Chiellini är. Vår framtida kapten. Kliver fram när det behövs allra mest, nickar dit segermålet och punkterar matchen genom sitt gigantiska försvarsspel. Grande var ordet. Kan tänka mig att Juvefansen i Turin (som faktiskt är minoritet i jämförelse med Torofansen) har det ganska gott ikväll. Underbar stämning i stadion och speciellt efter målet när Juve-fansen blev helt extatiska och började skandera och hoppa till "CHI NON SALTA È UN GRANATA DI MERDA"!! Calcio är vackert!Grazie Juve
Skön seger ikväll men våra anfallare är ruskigt ur form just nu. Kan inte se hur vi skulle lyckas slå Chelsea med den här formen. Det positiva är ju att Juventus har lyckats med sin satsning av ungdomar. Chiellini, Momo och Marchisio kommer att ta över det nya Juve. Giovinco, de Ceglie och Ariaudo har också goda chanser att bli mångåriga startelvaspelare. Ser fram emot Inter och Milans generationsväxling. (eller ja, milan är ju redan där, men dom har ju 4-5 viktiga spelare till som bör lägga av om nått/några år)
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Insane M Blir spännande att se. Ranieri visade prov på lite fingertoppskänsla, grymt byte när han tog in Sissoko iaf. Nedved var det väl som assistera Chiellini? Får hoppas att Santon fortsätter att starta i Inter, att Balotelli hålls kvar och att vi tar upp några fler från Primavera osv. Finns galen talang i dessa lag! Förresten, det var väl Juventus primavera lag som vann viareggio iår? Har för mig att de presenterades inför publiken under någon halvtidspaus
Scudetton känns dock ännu närmre.. med tanke på att vi har mött alla topplag förutom er och ni har Genoa borta, milan borta, roma bort och oss kvar! :) 11 omgångar, 33 poäng att ta, 7 poäng före.
Japp. Juves primavera vann Viareggio, de fick ta emot lite medaljer under halvtidspaus i Napolimatchen för att sedan springa bort till curvan och fira med fansen. :-)
Länk... GRAZIE RAGAZZI! :-)
Xtremesia: ja det var skönt att Nedvedbytet blev direkt avgörande. Ranieri hade garanterat fått kritik av många annars, men nu väljer dem nog att vara tysta istället. Santon är jag väldigt imponerad av. Balotelli gillar jag inte, men det handlar mer om hans attityd än hans spelstil. Angående juventus primavera så stämmer det att dom vann viareggio och dessutom spelar samma lag semifinal mot roma i den andra cupen (vad den nu heter) snart. första mötet i rom blev 2-2 och returen går i turin så det tar vi nog hem det också. Det intressanta är att Juves nuvarande primaveralag har lyckats mycket bättre än det hypade laget som innehöll giovinco, marchisio och de Ceglie. Jag och säkert många andra juvefans har höga förhoppningar på ungdomsspelarna. Daud var tydligen helt briljant i viareggioturneringen och gjorde 7 mål. Han är mittfältare. Men man vet ju aldrig med ungdomar. Vilka som klarar av att ta steget till A-laget.
Scudetton har jag gett upp. Men Inter har ju en del svåra matcher kvar också. Så jag tror nog inte det blir en promenadseger.
Omgång 28: Juventus -Bologna Inter -Fiorentina Omgång 29: Inter -Reggina As Roma-Juventus Eventuellt poängtapp Juventus Omgång 30: Juventus -Chievo Udinese-Inter Eventuellt poängtapp Inter Omgång 31: Inter -Palermo Genoa-Juventus Eventuellt poängtapp JuveOmgång 32: Juventus-Inter Ligan avgörs de närmsta fem omgångarna!
Insane M Blame Albin Ekdahl ;)
Ja så är det helt klart. Inter-Fiorentina är ju inte helt lätt för er heller dock. 3 dagar efter unitedmatchen. Några nyheter om hur skadade Materazzi och Burdisso är? såg att dom gick av idag. är det backkris pågång i Inter?
Ser inte Fiorentina som något hot.. :P Egentligen inte Palermo heller då vi brukar ha lätt för dem! Viola kan kanske ställa till problem med duon på topp.. Tror inte att Materazzi var något allvarligare än att han inte kunde fullfölja matchen. Burdisso gör sig nog bäst skadad, om inte Rivas skall spela. Då ser jag hellre Burdisso faktiskt. Annars bör Samuel och Chivu vara på bättringsvägen, Cordoba är iaf den enda som är helt spelklar. Annars får väl Cambiasso ta mittbacksplatsen och så tar vieira en starttröja mot United. Sen så är Ferdinand enligt manutd.com osäker till spel mot Inter, likaså Oshea. Men vi bör ta det med en nypa salt då vi såg hur det blev till San Siro mötet. Halva laget på skadelistan inför matchen men alla spelade ;)
Vi har också haft det lätt för Genoa... Men det behöver inte betyda att vi kan ta tre poäng från dem alla dagar i veckan. Både Fiorentina och Palermo är duktiga lag. Fiorentina har vassa spelare och Palermo likaså. För min del känns scudetton jävligt avlägsen. Men jag tänker hoppas på den in i det sista.
Haha. Kolla balotellis målgest.. Men framförallt, kolla på nickpassen från Zlatan. Helt otroligt!
Att han sedan gjorde mål också gör inte saken sämre.
Yamo
Jag räknar dom som lingon.. de ska inte ha något att säga till om borta på San Siro! :)
Producent
2009-03-08 08:02
Xtremesia: Jo grande är han allt. Men att säga att Milan inte kommer vinna något är ju denna säsong är sant, men respektlös. (Finns ju å andra sidan ingen respekt mellan "Storebror" och "lillebror") Denna säsongen tar ni, tyvärr.
Lil_H..
Balotelli är ju halvt utvecklingsstörd... Tung nick av Zlatan dock!
Bitches Ain't Shit
Ser fram emot Inter och Milans generationsväxling. Milans primavera lag är riktigt dåliga just nu. Jag hoppas att man tar hem utlånade spelare som Di Gennaro och Abate och gör sig av med spelare som Emerson och Dida som dessutom sitter på extremt höga löner. Skulle lösa de ekonomiska problem man har just nu. Juves Primavera ser dock jävligt intressant ut, Albin blev ju t.ex. bänkad i finalen.
your heart pump project kool-aid
Vilket skitmål
http://duckdown82.tumblr.com/
När man inte håller på 3 lag.. som ger 3 ggr målkonsumtion. Så glädjer man sig åt de fula målen också. Bara för att du har 3 världslag som gör minst ett grymt mål i varje match betyder det inte att fula mål inte räknas.
Du har rätt, United är som tre världslag i ett :)
http://duckdown82.tumblr.com/
Sen har du ju ett minus i Milan..
Xtremesia: Haha, ser sjukt kul ut när Maicon ställer sig och börjar sparka på Balotelli och sen glider iväg. Va han seriös eller?
Rädda en ko, ät en vegetarian!
Både han o Cordoba.. Ser ut som de sparkar på benskyddet. Men maicon e väl lagets pajas han gillar att skoja till det haha
haha, aa okej såg nu att Cordoba också gjorde så, kanske deras grej då siavoush fallahi
Rädda en ko, ät en vegetarian!
maicon e väl lagets pajas han gillar att skoja till det haha läst det på svenskafans?
what's good for the goose is still good for the gander.
super-pippo <3
Survival of the fitest only the strong survive.
Stick ut ur varberg. Sop-Romanista som undviker 2 solklara straffar och ett rött kort men ändå inte vinner.. Coppa-Uefa för er nästa år eller..
Om det finns intresse för en Milan tröja med RONALDINHO #80 tryck för en extremt billig penning kontakta mig! Hemmatröjan i M endast 200 kr ink. frakt!!!!!!
Utslagna ur CL, full fokus på ligan nu. Känner mig lite kluven nu, vet inte om jag vill se Inter bli utslagna eller avancera till kvarten då de inte kommer fokusera till fullo på ligan då. Dvs enklare chans för oss att ta scudetton. Aja, vi får helt enkelt se hur det blir...
Känns iallfall skönt att ifall vi åker ut ikväll är det inte för vår kassa CL-mentalitet, utan det är mer för att vi möter världens bästa lag. Upp till bevis INTERISTI!
Det är väl snarare två orsaker då. Er kassa CL-mentalitet OCH ert svåra motstånd.
Tror inte den här betydelse när man spelar en vinna/försvinna match borta mot United
Aja, en sak är klar: ni har betydligt mer press på er än oss. Vi var trots allt bara "CL-debutanter", likt fjolårets upplaga av Serie A då vi var nykomlingar. Nästa år är vi med på riktigt, precis som vi är med i ligatoppen i år. Misslyckas ni med att kamma hem Champions lär väl Moratti bli fullkomligt galen? Ni gav väl jobbet till Mourinho för att han skulle ta hem CL eller har jag uppfattat det fel?
Yamo Skulle nästan tro att vi har lägre press än er. Jag menar, spelbolagen betalar upp till 6 ggr pengarna på Inter-vinst. Mourinho har fått ett kontrakt över 3 år, lyckas han inte kamma hem det direkt tror jag inte det är någon större fara. Speciellt inte om han tar ligan också.
Xtremesia P16 Lägg av. Vi lämnade turneringen med hedern i behåll, det är ingen som på allvar trodde att Juventus verkligen behövde vinna Champions League. Juve är under uppbyggnad till skillnad från Inter som har haft hur lång tid som helst på sig att bygga ihop ett slagkraftigt lag. Ändå åker ni ur i varje åttondelsfinal. Ni har nog haft den största pressen på er att vinna Champions League. Har man inte vunnit sedan 1965 och ska föreställa "ligaettan i Italien" så är CL en klar prioritering. Hursomhelst, nu lägger vi CL åt sidan. Campionaton kommer bli riktigt tuff framöver. Nästan inget italienskt lag har Europaspel att tänka på, alla lag kommer gå fullt ut på varandra. Sist men inte minst, ALLA kommer vilja slå Inter. Vi kan räkna med ett par tuffa månader. Vi ses i Turin! :-)